MIKI1
Поставувач на неодговорени прашања.
Џабе се однесуваш како мало дете Мики, џабе.
![]()
Бааги содржаен пост, признавам....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Забелешка: This feature may not be available in some browsers.
Џабе се однесуваш како мало дете Мики, џабе.
![]()
Ставрогин, може ли филозофијата на Хајдегер т.е „Зошто постоењето е посовршено од непостоењето“ да се искористи како против-аргумент кај Онтолошкиот Аргумент ?
чорба, сепак ќе морам да почнам со тебе и тоа од почеток. значи во првиот дел викаш АКО бог постои, неговото постоење е НЕОПХОДНО! тука ќе посочам дека уште на старт е дадена погрешна логика и изјава. не е неопходно, него ВОЗМОЖНО. и од тука идејќи надоле према 5 и 6 се добива дека се непотребни. или во најдобар случај повторување на ставот 1, дека е само возможно.Лично не сум љубител на онтолошкиот аргумент бидејќи ми е некако премногу филозофски (повеќе сум љубител на телеолошкиот и космолошкиот аргумент). Но сепак поинтересен ми е вториот концепт на Анселм т.е. оној за неопходното постоење. Суштината на овој втор аргумент е следнава:
Бог, по својата дефиниција, не е суштество кое едноставно случајно постои. Бог ниту може да почне да постои, ниту може да престане да постои, бидејќи суштество кое може да почне или да престане да постои, не е Бог. Од ова произлегува дека:
1. Ако Бог постои, неговото постоење е неопходно.
2. Ако Бог не постои, неговото постоење е невозможно.
3. Бог или постои или не постои.
4. Од 1, 2 и 3 следи дека Божјото постоење е или неопходно или невозможно.
5. Божјото постоење е возможно (односно не е невозможно)
6. Ако 5 е вистина, тогаш Божјото постоење е неопходно.
Значи тезите 1 и 2 следат од дефиницијата за концептот на Бог. Тезата 3 е логичка тавтологија (очигледна вистина). Тезата 4 следи од 1, 2 и 3. Тезата 5 е хипотеза, а тезата 6 е логичка импликација од сите претходни.
Значи, од чисто разумски аспект гледано, за мене единствено дискутабилна овде е хипотезата број 5, заради која аргументов останува аргумент и не се наметнува како математички или логички „доказ“ дека Бог постои.
Но иако аргументов не докажува дека Бог постои, сепак покажува дека е разумно да се верува во постоењето на еден вечен Бог кој не почнал да постои и не може да престане да постои.
сега и тебе морам да ти дадам оцена......... добар, 3+„...Ако Бог постои, неговото постоење е неопходно...„....
А ако јас постојам, значи дека постојам...
А ако јас не постојам, значи дека не постојам....
--- надополнето: 18 јуни 2013 во 12:55 ---
1. Еве една од Бога објавена вистина:
„....Бог му одговори на Мојсеј, велејќи:„Јас Сум Оној, Кој вечно постои!...„ (Исход, 3.14).
2. Еве една човечка вистина:
„...Ако Бог постои, неговото постоење е неопходно...„
Значи, смртното човече, наместо да ја прифати објавената вистина од Небесата, се обидува со својот огревовен ум да го созерцува Божјото постоење на шпекулативна основа, во стилот „...што ќе беше да беше...„ а не на основа од објавена и прифатена вистина.
............ тоа се само човечки запишани зборови (мојсеј) кој тврди дека му се обратиле.
ова “тврдам“ го потенцирам затоа што и тој е човек, и јас сум човек. но ни едното ни другото не може да се докаже, а уште помалку пак научно.
чорба, сепак ќе морам да почнам со тебе и тоа од почеток. значи во првиот дел викаш АКО бог постои, неговото постоење е НЕОПХОДНО! тука ќе посочам дека уште на старт е дадена погрешна логика и изјава. не е неопходно, него ВОЗМОЖНО. и од тука идејќи надоле према 5 и 6 се добива дека се непотребни. или во најдобар случај повторување на ставот 1, дека е само возможно.
па самиот цел тој пасус е полн со премисла. сакам да си поиграм со зборовите, наметнам “лева“ логика и како тоа да извлечам заклучок дека е нопходно (ептен наметнато е ова неопходен). мене и вака поставено никако не ме доведува до заклучок до тоа дека е неопходен. едноставно дека е возможен.Не знам дали го прочита воведот што го пишав пред да ги пишам тезите на Анселм за неопходноста на постоењето или можеби јас не бев доволно јасен. Ќе пробам да ги подобјаснам првите две точки.
1. Ако Бог постои, тогаш тој не би можел да има почеток на своето постоење, затоа што ако има почеток на постоењето, тогаш тој не е вечен и плус тоа би значело дека нешто друго, поголемо од него, го предизвикало неговото постоење. Но во тој случај бог излегува од рамките на дефиницијата за Бог како вечно и најголемо битие, прапричина на сите битија и созданија. Исто така ако Бог постои, тогаш тој не би можел да престане да постои т.е. ништо не би можело да го престане неговото постоење. Значи Бог по дефиниција не би можел случајно да постои, да има почеток и крај на постоењето, ниту пак би можело нешто да го предизвика или запре неговото постоење. Од тука следи дека ако Бог постои, неговото постоење е неопходно.
2. Од друга страна ако Бог не постои, тогаш тој не може да започне да постои, затоа што самиот почеток би значел дека тој не е вечен, дека нешто (поголемо од него) го предизвикало неговото постоење и дека тој е ограничено битие. И во овој случај ваквиот бог излегува од дефиницијата за Бог како врховно, прапричинско и вечно битие. Затоа Анселм вели дека ако Бог не постои, тогаш неговото постоење е невозможно.
Не е секој љубител за ваква филозофија и логика, ниту јас сум љубител како што кажав погоре, али ете, темава е таа и затоа ги пишав тезите на Анселм. На кој му фаќаат око, нека си ги прочита уште еднаш, кој не, нека ги критикува, нека им се исмева. Јас мислам дека аргументот е валиден, али не е баш солиден, заради тоа што сепак се потпира на хипотезата во теза број 5. А и генерално е мисловна гимнастика и изведување заклучоци од самата дефиниција за Бог.
па самиот цел тој пасус е полн со премисла. сакам да си поиграм со зборовите, наметнам “лева“ логика и како тоа да извлечам заклучок дека е нопходно (ептен наметнато е ова неопходен). мене и вака поставено никако не ме доведува до заклучок до тоа дека е неопходен. едноставно дека е возможен.
пробување со збунка да се престави нешто како вистина, не ја прави тезата вистинита![]()
Ова во никој случај неможе да важи во концептот за Бог на чорбаџија. Бог кој е над времето нема потреба да искушува некого за да види што ќе направи истиот, и потоа врз основа на тоа да му суди.Нема ништо невалидно во заклучокот. Во првиот дел кај Чорбаџијата.
Како и се постоечко, така и времето е Божја креација.
Чорбаџи Теодос, сака да каже дека Бог не би можел да биде ограничен од својата креација, времето. Тој е над времето.
Си ја утнал тука Кооператива.
Ова во никој случај неможе да важи во концептот за Бог на чорбаџија. Бог кој е над времето нема потреба да искушува некого за да види што ќе направи истиот, и потоа врз основа на тоа да му суди.
Чорбаџија по дифолт дискутира за христијанскиот концепт на Бог.Напоменато е на минатите страни дека не се дискутира за Јахве.
![]()
Чорбаџија по дифолт дискутира за христијанскиот концепт на Бог.
Интересни се, особено за оние што се расположени за филозофирање и ментална гимнастика. Ја мислам дека можел да ги симплифицира малку и да ги илустрира со пример (а може и го има направено тоа, не знам). Што се однесува до убедливоста на аргументите, тоа е субјективно. На теистите им се убедливи, на атеистите не.
Сепак Аквински важи за врвна фигура во филозофијата, теологијата и оформувањето на западната мисла. Аквински го учат и на нашиот филозофски факултет. И затоа малку ми е чудно кога гледам како тука некој онака ко од шала и од ракав ги негира неговите аргументи, му ги наоѓа грешките во тезите за 2-3мин. Импресиониран сум, не знаев дека има толку интелигентни умови на форумов. Предлагам овие побиавања на Аквински да ги скоцкаат во еден уреден текст и да ги достават до Филозофскиот факултет, па може идните студенти од нив ќе учат или ќе ги спомнат во релација со Аквински како контра-аргументи на неговите аргументи.
Инаку мене омилен ми е аргументот од дизајн или поопшто познат како телеолошкиот аргумент, потоа космолошкиот аргумент т.е. аргументот за прима-кауза и неопходност за постоењето на прапричината за Универзумот, која мора да е самобитна. Тоа го постулира Аквински во првите 3 аргументи, али во малку проширена форма.