Елитистички балон или Општествена движечка сила – Образование 2012

Член од
4 мај 2009
Мислења
2.476
Поени од реакции
5.545
Се океј, али она што Кен Робинсон го зборува на клипот Е заклучок од ситуацијата на терен.. Треба да се размисли за проблемите што тој ги посочува а се реални. Кен Робинсон, никаде не дава бомбастично решение, колку што сум го гледал, он само предложува. ..

Дека во поглед на образование се движиме кон нулта точка, тоа е точно, но сите опции треба да бидат разгледани. Особено па овде во Македонија, па ние сме бре светлосни години назад од Кен Робинсон и компанија. Прашањава што ги поставуваш, а со право ги поставуваш, дечкиве као Кен Робинсон, таму негде на запад.. или еве поразвиениве земји во исток, веќе си ги решиле... Проблемот е кај нас.. шо ние ќе направиме овде кај нас..
Не се слагам дека прашањата се целосно решени на запад. Ситуацијата е поарна затоа што има среден пазар на труд. Арно ама, има купишта безвезни катедри и трутови по западните универзитети, па и на ајви лиг универзитетите. Општествените науки се плодно тло за ова. Бељата е што (како и во многу други работи) во МК се копираат трендови без да се клајт малу дикат, шо велат Охриѓани.
 

MEDDLE

уставен кривичар
Член од
19 февруари 2008
Мислења
1.995
Поени од реакции
1.406
Не се слагам дека прашањата се целосно решени на запад. Ситуацијата е поарна затоа што има среден пазар на труд. Арно ама, има купишта безвезни катедри и трутови по западните универзитети, па и на ајви лиг универзитетите. Општествените науки се плодно тло за ова. Бељата е што (како и во многу други работи) во МК се копираат трендови без да се клајт малу дикат, шо велат Охриѓани.

Во ред.. и се слагам за копирањево.. ние и онака неаме асален образовен систем, а не па сме се дрзнале да копираме..
Муабетот ми е, далеку се они пред нас.. а ова што Кен Робинсон го зборува,тоа е светлосни години пред нас.. тие ќе си го решат овој проблем, што Кен Робинсон го спомнува.. прашањето е дали и како ние ќе го решиме нашиот?
 
Член од
21 март 2012
Мислења
3.277
Поени од реакции
3.055
За останатото горе доле Ок али за техничките науки комплетно не си во право.

Прво викаш дека има премногу инжињери.Јас тврдам во моментов да се рестартираат МЗТ и Санос во комплетен капацитет дека нема да има доволно кадри за истото.Со тоа што најголем дел од кардите ќе бидат луѓе пред пензија или во пензија.

Без развиена лесна но и тешка индустрија не можеш да имаш не висок,туку ни среден стандард на живеење освен ако немаш огромни природни богатства/да си на трговски патишта кои ние ги немаме.За да би имале среден стандард на живот од земјоделие би требало со оваа популација да го држиме пола Балкан за секој да има огромни фарми.Не ни постои пример за држава која има среден стандард на живот само од земјоделие.

Без 2-3 Македонски КОРПОРАЦИИ ( од типот на Шкода ) кои би биле барем големи регионални играчи ние никогаш нема да стигнеме до повисок стандард.


.
 

Windfucker

Телемит, Темплар, Масон, Сциентолог во целибат
Член од
30 април 2010
Мислења
8.459
Поени од реакции
15.326
Формалното образование треба да се одработи поштено, да се примени и да даде некакви позитивни резултати. Кога формалното образование ќе се сведе на лиценца која се купува за фиксна сума, а не се заслужува, тогаш таквото формално образование е лакрдија. Ама да не го фрлиме бебето сосе водата. Колку е изводливо да се здобиеш со вештини, знаења и професионални креденцијали во биохемија, генетски инженеринг, дизајн и инженеринг на вселенски летала вон формално-образовните институции? Кој ќе ги обучува студентите за ова? Во тврдите научни дисциплини универзитетските професори нужно мораат да бидат практичари. Многу е тешко да егзистираат како armchair scientists. Во општествените дисциплини огромен дел од професорите се бесполезни теоретичари удобно залегнати во своите се'уште многу добро платени фотелји.
Петар не се работи за укинување на професорите, туку на промена на принципот на образование.
Погрешно започнува и тоа формално образование каде што децата се селектирани според групи и тоа воздрасни. Се сеќавам додека учев основно имаше абдали по 8-9 години кои немаа поим од таблицата множење, и не само што немаа поим од множење, туку на одмори ги малтретираа и останатите кои уживаат во математиката од причина што си мислеа дека тие им се криви за нивното незнање и од завист. Сигурен сум дека дел од тие деца имаа малку поинакви афинитети, голем дел од нив беа солидни на часовите по физичко. Зошто не би се направила програма каде што би се селектирале дел од овие деца и би имале што знам 10 часа неделно по физичко и намалиле од часовите по математика. Сигурен сум дека ќе ја научат таблицата множење и да се потпишат кога ќе почнат да играат табланет во кооперација. Тоа би им требало и кога би играле за Реал Мадрид.
Во меѓувреме педагогот по физичко би требало да ги учи за етика и однесување и се она што треба да се учи едно дете во примарното образование.
Истото се случува и кај постарата генерација, ги малтретираат со два часа ликовно, а ученикот воопшто нема никакви афинитети кон тоа.
Верувам дека треба да се оспознаат основни термини за географија, историја и останато, но селектирај и направи го тоа во некоја пократка верзија за тие што не ги интересира.
Истото се однесува за тие што имаат афинитети кон струките кои ги спомна, не гледам практична примена тоа дете да посетува 6 часа неделно од вкупно 32 по музика, ликовно, физичко.
Собери ги тие деца кои имаат такви афинитети во воздраст од 6 до 12 години и остави ги да работат заедно.
Можеби некое дете има подобри резлутати кога работи во група, некое пак кога работи само и му е потребна концетранција. Селектирај и овозможи го тоа. Сигурен сум дека би излегле повеќе биохемичари, инжињери, музичари, дизајнери, уметници и останати кадри.
Знам дека звучи хаотично се ова да се имплементира, но најверојатно ќе треба да почне да се применува од причина што дипломата е невредна.
Воопшто не мислев на ништо лошо за професорите кога реков дека образованието е конструирано за да произведува универзитетски професори, туку повеќе мислев дека денешново образование се стреми да го направи секој од нас токму еден таков што доведува до квантитет на кадри со дипломи.
Има огромен број на млади луѓе низ целиот свет кои завршиле факултет, магистрирале, дури и докторирале, па чекаат работа. Тоа е за мене доволно дека треба да се промени нешто во принципите на образованието. Образложението дека сека факултетите не се како порано и докторите денеска не вредат пет пари, мене ми е некако труло.
Не мислам ниту дека професорите по општествените науки се бесполезни, сигурно се неопходни и такви инаку нашава дискусија можеби ќе изгледаше сосема поинаква ако ги немаше професорите по македонски, географија, марскизам. :D
 
Член од
4 мај 2009
Мислења
2.476
Поени од реакции
5.545
Во ред.. и се слагам за копирањево.. ние и онака неаме асален образовен систем, а не па сме се дрзнале да копираме..
Муабетот ми е, далеку се они пред нас.. а ова што Кен Робинсон го зборува,тоа е светлосни години пред нас.. тие ќе си го решат овој проблем, што Кен Робинсон го спомнува.. прашањето е дали и како ние ќе го решиме нашиот?
Прво треба да се скастрат универзитетите (факултетите и катедрите) кои се на државната цицка а немаат никаква пазарна оправданост. Во принцип државните универзитети стануваат анахронија. Во САД државните универзитети радикално се преструктуираат (некои и ќе ги снема во догледно време) затоа што државните буџети секнуваат. Во МК се зголемува бројот на државни универзитети. Се напраи етнички ѓоауниверзитет во Тетово. Во Куманово велат, „глеј му памет, крој му гаќи“.
--- надополнето: 25 ноември 2012 во 20:23 ---
Петар не се работи за укинување на професорите, туку на промена на принципот на образование.
Погрешно започнува и тоа формално образование каде што децата се селектирани според групи и тоа воздрасни. Се сеќавам додека учев основно имаше абдали по 8-9 години кои немаа поим од таблицата множење, и не само што немаа поим од множење, туку на одмори ги малтретираа и останатите кои уживаат во математиката од причина што си мислеа дека тие им се криви за нивното незнање и од завист. Сигурен сум дека дел од тие деца имаа малку поинакви афинитети, голем дел од нив беа солидни на часовите по физичко. Зошто не би се направила програма каде што би се селектирале дел од овие деца и би имале што знам 10 часа неделно по физичко и намалиле од часовите по математика. Сигурен сум дека ќе ја научат таблицата множење и да се потпишат кога ќе почнат да играат табланет во кооперација. Тоа би им требало и кога би играле за Реал Мадрид.
Во меѓувреме педагогот по физичко би требало да ги учи за етика и однесување и се она што треба да се учи едно дете во примарното образование.
Истото се случува и кај постарата генерација, ги малтретираат со два часа ликовно, а ученикот воопшто нема никакви афинитети кон тоа.
Верувам дека треба да се оспознаат основни термини за географија, историја и останато, но селектирај и направи го тоа во некоја пократка верзија за тие што не ги интересира.
Истото се однесува за тие што имаат афинитети кон струките кои ги спомна, не гледам практична примена тоа дете да посетува 6 часа неделно од вкупно 32 по музика, ликовно, физичко.
Собери ги тие деца кои имаат такви афинитети во воздраст од 6 до 12 години и остави ги да работат заедно.
Можеби некое дете има подобри резлутати кога работи во група, некое пак кога работи само и му е потребна концетранција. Селектирај и овозможи го тоа. Сигурен сум дека би излегле повеќе биохемичари, инжињери, музичари, дизајнери, уметници и останати кадри.
Знам дека звучи хаотично се ова да се имплементира, но најверојатно ќе треба да почне да се применува од причина што дипломата е невредна.
Воопшто не мислев на ништо лошо за професорите кога реков дека образованието е конструирано за да произведува универзитетски професори, туку повеќе мислев дека денешново образование се стреми да го направи секој од нас токму еден таков што доведува до квантитет на кадри со дипломи.
Има огромен број на млади луѓе низ целиот свет кои завршиле факултет, магистрирале, дури и докторирале, па чекаат работа. Тоа е за мене доволно дека треба да се промени нешто во принципите на образованието. Образложението дека сека факултетите не се како порано и докторите денеска не вредат пет пари, мене ми е некако труло.
Не мислам ниту дека професорите по општествените науки се бесполезни, сигурно се неопходни и такви инаку нашава дискусија можеби ќе изгледаше сосема поинаква ако ги немаше професорите по македонски, географија, марскизам. :D
На иста линија сме ама зборуваме од поинаков ракурс. Инаку, јас не мислам дека сите професори на катедрите на општествени науки се бесполезни. Змејко вика така. Он би сите нив да ги отпушти, а некои би ги пратил сургун да робијаат со синџири на раце и нозе. Ама не е ферски да му кинам рука, ќе го остаам да распали по темава.
 
М

Мартин`

Гостин
Е си претерал малце и ти првен чисто сумњам дека бројката на запишани матуранти на факултет е 95% туку според мене е некои си 80% највеќе и тоа од кои 80 по првата година ќе останат само 60% да продолжат со студирањето. Друго квалитетот на факултетите е на прилично добро ниво барем за техничките иако мислам голем минус е тоа што на техничките факултети премногу е мало времето за практична настава кое е една од најбитните работи за припремање на кадар кој утре ќе може да се вклучи побрзо во производен работен процес.. од она што го имам слушано од оние кои студираат на пример Бугарија кажуваат дека многу повеќе време се определува на практичниот дел што е голем плус за студентите. Кај нас практичниот дел скоро и како да не постои а највеќе се должи тоа поради немањето на финансии или “лапањето“ на истите од X особи. Друго на Македонија мислам повеќе и требаат и има недостаток на луѓе кој ќе учат на техничкиве факултети едноставно преголема е бројката на оние што се запишуваат на опшествените науки а реално немаме толкава потреба од таков кадар.. па затоа после ќе се плаче нема работа и не ја бива државата а кога се запишувале на факултет одат без да размислат каква е можноста за вработување во таа струка, на повеќето им е битно само да завршат некаков факултет и да имаат диплома во рака (што ќе речат другите ако немаш..) а за вработување ко демек друг ќе се грижи.

Јас лично на факултет не се запишав само заради дипломата да ја земам и се двоумев помеѓу правен (правни студии/политички науки) или пак земјоделски но откако ги согледав разликите и можностите се запишав на земјоделски на крајот. Прво на правни студии имаш 3+2 што ти е минимум 5 години студирање па потоа за да дојдеш до судија, адвокат или пак да отвориш нотарска канцеларија настрана големите финансии ти требаат и уште неколку години работење кај “друг“ што одма не ми се свиѓа а за позиција судија итн е многу тешко оди се оди преку партија плус како што реков во државава има еден куп невработени од тие струки што значи пазарот е заситен во држава. Додека на земјоделскиов се на се цела генерација е 240 студенти од кои 20% ќе се откажат после првата година а на ниво на општина од 50.000+ жители сум единствен запишан :)

Накратко сметам дека е пожелно да завршиш нешто и да научиш за да можеш да го примениш тоа после во работата или да бидеш поконкурентен во барање на работа, но тоа не значи дека по секоја цена мора да студираш посебно на места каде што “пазарот“ е заситен. И да на крај уште нешто сметам дека средното образование ни е тотално беспотребно и заникаде во моментов, скоро и како да не дава никаква основа на учениците да ги подготви за факултетот.. најголеми промени треба да има баш таму да не бидат безврска загубени 4 години.
 
L

Luki Junior

Гостин
Луки, добри са ти прашајната уф посто а и не са малку. Ја ќе се обидам да одговорам на некои, и ќе сменам дијалекто (и фонто) за да понудеме повечку дијалектички баланс.
[...]
Ставам 3 точки за да не го цитирам целосно...
Јас сам одсекојпат бил ного љубопитен човек, и питам прашања... А вредноста и тежината у них, расне как стареам (најверојатно од ставајне искуство у них).

За инвестицијата, гледам и од македонски аспект, и од странски.. Ама нејќеех да пишам нашироко, туку едноставно да чепнам за да почне дискусија... За разликата у платите, имам и лични примери, ама сам обеќал да не вадам приватни работи на други човеци на форум, и ќе си останам доследен. Доволно сам на јасно за разликите, особено на места дека шо пазаро на труд го дикгира самата економија, а не ќефо на возвишнио лидер.... :)
Иначе, ако сметаме по работен саат, есапно нема никојпат да го напрааме... Јас знам и друга притча од еден човек, оти тај шо работе на саат најверојатно никојпат нема да се збогате...

Вреднувајнето на техничките науки од пазаро е една идеја по-опипливо отколку вреднувајнето на општествените (как шо си и напишал). Ама јас оште сам закачен за идејата оти техничките науки са тија шо го стварат капитало и просторо за општествените науки. Општествените науки са за некаква инспирација на овија од техничките да произведуват и да работат како којна. И тука на мен по малку ми смета шо целата работа се сведува како закачен крлеж шо произведува допамин на овие другите.

За на запад, верувам ти, оти как шо те читам ти си бил и тука, а си бил богами и там, и можеш да си правеш споредби. Иначе и јас имам слушнано за фамозните западни експерти, советници, потсекретари, преседатели на комитети, загрижени авантгардни научници....

Точно, образованието мора да е повеќе од економската рамка на пазарите. Затава и у наслово сам напишал дали е дефакто движечка сила на општеството. Ако правилно се образоват повеќето човеци, ќе се научат да размислуват понадалеко од општествено/пазарната рамка...

Хемискио Ангел дава интересна опција за воведувајне рестрикции за општествените кадри. Дали намирисувам укинувајне и намалувајне на државните црева/арамолепци/лежачи?

Го имам постирано говорот на С'р Кен Робинсон во врска со образованието со кој апсолутно се согласувам и кој во голем дел ги одговара дилемите на Џуниор.
[...]
Погледнете го видеото, исто така и останатите видео од Кен Робинсон на ted.com или youtube и ќе добиете вистинска слика што денеска му фали на образованието.
Кен Робинсон ми е бил отсекогаш еден од омилените говорници, дел заради хуморо, за креативните идеи, за вдахновението шо го оддава како фигура. Можно е да има влилание врз мене (не знам искрено), и е одличен за посочувајне проблеми у говорите, а вонка од конференциите е доста зафатен човек шо го револуционира образованието како процес, и пробува да го изваде од канџите на индустријалистичките рамки.
А идејата шо веќе 30-40 години на запад се инсталира со парадигмата за Liberal Arts, дека шо повеќе се наблега на теориската страна и теоретското, сувопарното, досадно до смрт објаснувајне осетија оти не функционира. На општеството му требат филозофи-предавачи, проповедници, посочувачи... осетија оти не работе, и полека полека се враќат кон основата, кон правејне нешто со раци, дирекно... Мануфактурно.... Како едно време пред индустриската револуција. Денеска па сакат да ги сврзат творците и потрошувачите... Нешто како физикална писменост... (physical literacy)
 
Член од
21 јануари 2009
Мислења
8.830
Поени од реакции
8.858
Избран, разбирам ти ги фрустрациите. Да се надопунам, јас не очекувам некој да ме потчукне по рамото и да ми каже: Браво бе Луки, паметен си.
Тука има ного попаметни човеци од мене, поначитани, попрошетани, пообразовани, посвесни, па пробувам да соберам некоја идеја од них.. Оти идеите са капитал. Без разлика на држава, и местоположба. Само човек требе да има малку акл да ги искористе тие идеи, стомак и нерви да проголта и пресече у даден момент. Е сега се чудам како да ги научам и извежбам тија способности...
А за бизнисо, фрлај к'чове слободно. Имаш 100% поддршка од мен, како млад, креативен, и интелегентен претприемач.
--- надополнето: 25 ноември 2012 во 15:34 ---
@Igorcemk Арно мислеш, ама сепак осеќам доза на идеализам у твојо пост. Мош и да сам грешка. Јас како попарен од врела вода од тај пусти социјализам, ного од нештата ги гледам низ финансиска призма (од проста причина шо цел век јас додека пробувам да живеам, јас се борам паралелно за егзистенција). Општество може да развиваш ако имаш пари. Како се праат пари? Произведуваш. Произведуваш како ненормален... Лесно е да си “филозоф“ у држава шо има доволно силна економија да те изранува... Некој мора на крајо на вечерта у кафана да ја плате сметката... А социјалните сигурно не са тија шо први ќе се фатат за џебо... Тешко е да си филозоф у општество шо реално не може леп да си произведе. Иначе горе доле опфаќаш ја основата на проблемо оти произлегува од прво одд.
За крај, прашањето шо ми се врте у главата после твојо пост е: Дали образованието произведува човеци шо са подготвени да извадат пари и да ја платат сметката? (и метафорички и физички)

@PurplePuma Мац, мац, таа деветка ме натера да те гледам у целосно друга светлина. Па секојпат коа имам прилика пробувам со самио контекст да ја ставам у мојте постове, само заради чистата и инспиративна позадина на самио аргумент. :icon_mrgr::icon_mrgr:

10 години невработеност, заради чиста лична сатисфакција оти демек може психологија да завршеш? Барем искрена си, ако не друго, и јас го почитувам така, како човек шо не успејал да си испуне таква желба/сатисфакција.
Сега, бидејќи гледам низ призмата на тија пусти пари, плус те имам читано оти ного често прааш паралели и аналогии и корелации од твојта алма матер + животните искуства, не можам а да не те потчепнам малку... Шо да праам, чешат ме прстите.. Ќе ми простeш, Мац. :)
Одеш на факултет без никаква реална перспектива у Македонија, само заради лична сатисфакција. Нејќеш да работеш земјоделие за живот, а за ќеф (Иако сите шо работат земјоделие за ќеф, работат по 1 саат на месец, колку да и мине мерако...Нешто како селски туризам..) Нејќеш да живееш у странство да и слугуваш на странците, оти са посмотани, понеинтелегентни, помалку образовани од тебе (елитизам?o_Oo_Oo_O). Либералист и националист до гроб. Немаш школо шо ќе праа пари, нејќеш физичка работа, македонскио пазар на труд е дефиниран од државната администрација, тава ме набедува на неколку нешта... Е сега според мојта логика има неколку опции:
Имаш милионери родители, шо ќе ти остаат у наследство неколку вреќи евра, па не се секираш за финансиите. За секој ќеф и сатисфакција, на крајо на дено некој требе да плате.
Имаш опасни партиски врски, за некој ден после дипломирајне да станеш црево у администрацијата и да смукаш од работливите македонци, додека ги вреѓаш дека са прости необразовани некултурни заостанани сељаци.
Ќе се мажеш за богаташ (по автоматизам спаѓаш у графата спонзоруши).
Ако има четврта опција, слободно просветли ме мене, како инфериорен интелект.
Мацо, мацо, јас сам ја видел црната страна у Македонија (затава се питам дали образованието е излез)... На зборове е лесно...
Има четврта опција, ама нема да ти ја објаснам.
Едноставно е, не сакам. А видиш, го правам само тоа што сакам да го правам.
Ти чепкај, на погрешен начин чепкаш, па не боли ;)
 
L

Luki Junior

Гостин
Има четврта опција, ама нема да ти ја објаснам.
Едноставно е, не сакам. А видиш, го правам само тоа што сакам да го правам.
Ти чепкај, на погрешен начин чепкаш, па не боли ;)
Мац, јас не сам јас садист, да пишам нешта шо болат (испод чест ми е). Јас дискутирам, пробувам да разберам нешто повеќе. На кој начин би егзистирала ти ако правеш се за лична сатисфакција, у професија без реално место на пазаро, освен ако не е директно закачена на државен буџет? Имаш интелект шо љубеш да го презентираш како правилен, чист, базиран на професионално/лично надоградувајне со дирекно референцирајне на научни трудове, а нејќеш да одгатнеш на такви како мене логиката и издржаните мисли зад сета таа работа...
Иначе супер е да го правеш тава шо сакаш да го правеш... Мојто прашање е, кој и како ќе го финансира тава?

Не се слагам дека прашањата се целосно решени на запад. Ситуацијата е поарна затоа што има среден пазар на труд. Арно ама, има купишта безвезни катедри и трутови по западните универзитети, па и на ајви лиг универзитетите. Општествените науки се плодно тло за ова. Бељата е што (како и во многу други работи) во МК се копираат трендови без да се клајт малу дикат, шо велат Охриѓани.
На Запад, приватната иницијатива е на ногу поголемо ниво, отколку кај нас. Компаниите имат екстензивни програми за обука, до-обука, ре-обука, тренинг, шо наваѓат начини како да го извлечат максимумо од работниците... Кај нас државната администрација ли ќе го праве тава?
--- надополнето: 25 ноември 2012 во 21:07 ---
Мрзе ме да менам тастатура да те тагнувам, послесно ми е да те цитирам на празно..

Ти и неколку човеци, сакате да ме искарате на прав пат да ми покажете оти грешам со процентите. Да, сигурно грешам со процените, а и не само со них. Јас сам 90% од времето грешка за повеќето работи... Егзактноста како егзактност и не е баш толку ногу интересна, оти кажува ја реалната состојба у дадена (најчесто мала) временска рамка (нешто како кадар од филм... а на пример, има 24 кадри у една секунда...).
Јас сам позаинтересиран за самите трендове шо ги претставуват тија кадри ставени линиски. Јас не знам какво е високото образование кај нас. Имам присуствувано на 2-3 бранејна на дипломски трудове (фамилијарно), и реално не беех нешто по така импресиониран.
И ти оти си ми студентче, си ми малку у идеализирано балонче.. Идеалното е оти ќе научеш нешто, и ќе го применеш... Оште поидеално е, да научеш да мислеш.. Најчестата слика е куп студенти се научат как да го работат системо, кои редове да ги набубат, кои лекции да ги прочитат, професоро си добие умствен оргазам оти папагалите успејале да набубат, и на крајо ти дадат пусулче шо пише оти си учен и сите среќни и задоволни.... Ногу малку има шо ќе те инспирират да размислуваш... Ама стварно да размислуваш, без да си афектиран од стегите на едно општтествто..
Јас доста малку човеци сам сретнал шо са ме стварно натерале да размислувам за промени.. Имал сам среќа еден од них да ме израсне од бебенце... Да ми покаже оти промените са неизбежен дел од живото (професионален и непрофесионален), и оти не треба да се плашеш од них, а треба да се затрчаш накај них и ги фанеш за шија...
 
R

Randy

Гостин
Мислам дека малку се претера со плукањето по општествените науки.Економистот ни треба за да направи есап, правникот да ни кажи што е право, а што е криво итн.
Пазарот се менува. Кога зборуваме за тоа што му треба на пазарот ја гледаме моменталната состојба најчесто. Да, во моментов можеби се на цена програмери(не знам дали се ќе претпоставам дека се заради дискусијава), но никој не може да каже дали и утре ќе се барани нивните продукти.
На многумина им се има случено да се запишат на перспективен факултет, но ситуацијата во неколкуте години до дипломирање да се смени и да останат невработани по дипломирање. Познавам солидни (и ликвидни) инжињери, хемичари и слични кои не можат да најдат работа.
Пазарот се менува многу лесно, ама да ја смениш струката е долг, скап и неисплатлив процес.
Кога некој се одлучува за образование тоа го прави на 18 години кога поинаку се размислува и кога човек знае помалку работи. Ако утре детето ви рече сакам да одам да студирам ме примија на факултет никој нема да има храброст да му речи немој да студираш оди сади тутун попаметно ти е. Одлуките не се секогаш рационални.
Проблемот е најмалку во студентите кои избрале факултет каков што избрале. Проблемот е во тоа што сме заостанати и затоа што немаме пазар што би рекол мајстор Перо. Одреден дел од одговорноста и вината ја носат и родителите кои лошо размислувале.
И сега јас ќе речам дека изборот на образование е чиста коцка каде едни губат, а други добиваат, но заради тоа што живееме во скапана држава многу повеќе губат отколку што добиваат. Е сега Змејко можеш слободно ми ја постираш песната Ја сам свој живот ставио на кокцу.
 

Staufer

Драган Богдановски
Член од
17 јануари 2008
Мислења
16.652
Поени од реакции
22.395
...
@Igorcemk Арно мислеш, ама сепак осеќам доза на идеализам у твојо пост. Мош и да сам грешка. Јас како попарен од врела вода од тај пусти социјализам, ного од нештата ги гледам низ финансиска призма (од проста причина шо цел век јас додека пробувам да живеам, јас се борам паралелно за егзистенција). Општество може да развиваш ако имаш пари. Како се праат пари? Произведуваш. Произведуваш како ненормален... Лесно е да си “филозоф“ у држава шо има доволно силна економија да те изранува... Некој мора на крајо на вечерта у кафана да ја плате сметката... А социјалните сигурно не са тија шо први ќе се фатат за џебо... Тешко е да си филозоф у општество шо реално не може леп да си произведе. Иначе горе доле опфаќаш ја основата на проблемо оти произлегува од прво одд.
За крај, прашањето шо ми се врте у главата после твојо пост е: Дали образованието произведува човеци шо са подготвени да извадат пари и да ја платат сметката? (и метафорички и физички)

...
Види Луки, и ти си во право но би рекол дека еднодимензионално гледаш на работите, фокусот ти е на паричната вредност која ја ваѓаш, и тоа си е све во ред. Ја го разбирам тоа, но би рекол дека е призмата на некој кој има студирано нешто техничко или информатично па малце скептично гледа према општествениците кој често пати со нивната работа не ваѓаат парична вредност. Ете ја сум општественик и ќе пообјаснам малце оти ни треба општественици. Убав пример даваш со филозофот и ќе дадам убав пример. Карл Маркс беше филозоф, беше сиромав и беше издржуван од неговиот пријател Енгелс. Пред некоја година во Германија Маркс беше прогласен од еден од најважните Германци во истроијата во јавна анкета. Неговите мисли и дела го сменија светот, ако може така да се рече. Пола свет, многубројни држави, многу луѓе во нивното дејство се повикуваа на неговите мисли и тези. А сепак во свое време не вадел некоја пара од тоа ако гледаме така. Исто така други филозофи на пример античките, дадоа голем придонес за развојот на Европа. Нивната важност е неспорна. Е сега, не е секој Аристотел или Маркс, но муабетот ми е да покажам дека и филозофите си имаат своје место во општеството.

Сакам имагинарно да размислиш за твоето секојдневие, што си правел последните дена, месеци години...дали си одел во театер, дали си читал книга или весник, дали си гледал историски документарец, дали си бил на опера или концерт, дали си учествувал на јавна дебата за некој политички или социолошки теми, итн...оваа листа може уште многу да се продолжи. Муабетот ми е, дека за овие работи општествениците имаат голем удел. Овие се во голем дел нивни дела кој му служат на општеството. Европа како континент се повикува на својата голема култура и историја во кој општественици имаа голема улога. Јасно дека напредокот на континетот има и економска и техничка страна. Не оди едно без друго. На пример индустриската револуција во Европа донесе суштински проблеми за луѓето, нови предизвици и проблеми. Луѓе како Маркс пробаа да дадат одговори на тие нови настани и проблеми. Денес светот или да речам економскиот раст (напредок) на светот во голем дел базира на ограбувајнето на натуралните ресурси како нафтата на пример. Тоа има големи последици за светот. Општествениците се тука да кажат, дека тоа нема вечно да оди така, укажуваат на проблемите како климатските проблеми и пробуваат да дадат решенија за сегашните проблеми. Не може да се очекува еден инженер да се занимава со тие прашајна, затоа се тука социолози, политолози, итн. Имаш во големи компании вработени социолози кој прават истражувајна за работниците на една компанија. Нивните резултати се од голема важност за челниците на компанијата. Имаш правници кој се неопходни во секоја компанија. Имаш политолози кој праваат лобиизам, оддржуваат контакти со политиката итн. Голем бој општественици работат во невладини организации, фондации, итн. кој не произведуваат парична вредност ама со нивна работа решаваат друго општествени проблеми. Не може државата за се да се ангажира, затоа имаш невладини организации и фондации. Тука потребни се општественици. Работат во медиуми, во администрација, како советници, итн. не сите ваѓаат парична вредност од нивната работа но се во корист за општеството.

Во право си дека за општествениците е потешко да се снајдат со работа, посебно во Македонија. Ама сепак тоа не значи дека никој не треба да студира такви предмети.
 

Boomerang

Немој CTRL+W.
Член од
18 јуни 2006
Мислења
3.709
Поени од реакции
809
Доволно е само да видам какви луѓе ми предаваат на факултет, и имаат титула доктор на науки, за да ми се разјасни зошто образованието оди во курац. Колку само критериумот е намален, зборува и порастот на магистри, од година во година. Абе професор си е професор бе, абе не може некоја гуска шо се затворила дома 6 години да ми биде професорка бе. Не може, и не може. Се знае кој треба да биде професор. Професор не може да биде секој. Не може. Точка. Тоа што она имала 10-ки, ни малку не ја прави добар професор. Кажува само дека се сокапувала од учење. А и да ги добивала 10-ките, не мора да значи дека ги добивала поради тоа што стварно знаела, може само си имала рутина и и работело пенкалцето тие 4-6 години. Знаела алгебра ...

Професорот треба да знае да го пренесе тоа знаење, треба да ја има таа педагошка компонента, треба да умее да се изразува, да е флуентен, конкретен, прецизен, сигурен во себе, полн со знаење, треба да знае да искомбинира теорија и пракса, да те насочува, да те задлабочува, да те натера да си поставуваш прашања: "А чекај, зошто баш сега ова вака?, да ти кажува што би правел во некоја фирма, да ти дава информации за се и сешто. Запишав еден предмет, во летниот семестар, се викаше "Компјутерски компоненти и периферии". Мислев дека нешто ќе научам, и дека во предметот стварно ќе учиме хардвер, ама длабоко и квалитетно. Ама, се заебав. Не може бе професорка да го рече следново: "Ах, за оваа тема, сигурна сум дека и вие може на мене да ми предавате. Хе хе хе". Како бе гуско една, како можеш да се осмелиш да го кажеш тоа? КАКО!? Плус, да ви ги покажам слајдовите од предметот, изгледаа како да ги правел некој средношколец за повисока оценка информатика, а не некоја гуска што има титула ДОКТОР НА НАУКИ...:mad: После тоа видов дека сите информации од слајдовите и се Copy, Paste (CTRL+C, CTRL+V), од една книга за хардвер. Ама она апла копирани, сосе текстот на англиски. Да не ви кажувам што правевме на лабораториски. Ми се плачеше. И да, главната причина поради која што го избрав предметот, беа хардверски компоненти како: Камери, принтери, модеми, скенери, фотоапарати и слично. Но, за жал, тие оваа година одлучиле да ги изостават од курсот, погодете зошто...


Квалитетен кадар нема да има додека не се истребат луѓето од типот: "HHHHHHHHHHHHH KOJ LEKCII TREBAT ZA KOLOKFIUM, OD SEDUMDESVTORA STRANA DO OSUMDESTA TREBA TAKA HHHHHHHHH DA ZNAM DA SI NAUCAM A KOI PRASANJA SE PAGJAAT PLS KAZETE" или "PER TIE LEKCII NA PAMET SI GI UCIS ILI SI PREPISUVAS I GOTOVO". Зошто бе даваат да се препишува? Зошто? Опомени го еднаш, двапати, и после казни го 3 сесии. Инженер не се станува со препишување. Или една колешка што ми кажа еднаш: "Абе ја одма после колоквиум да ме прашаш, се имам заборавено, DISK FORMAT HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH". Бравос.
 

Змејко и

Гледачот Дуле од Велес
Член од
10 април 2005
Мислења
1.103
Поени од реакции
1.419
И прашањето за миљон долари:
-Исплаќа ли се у Македонија, Светот и Пошироко да завршеш школо? (Имајќи ги у предвид 3те горенаведени гранки)
Луки, прво да почнеме од најважното: цурите што те аресат тука. Јас оше еднаш би ги поканил тука да ги истакнат своите атрибути, буквално и фигуративно, зашо аресвајнето е двонасочна улица, што би рекле колегите од Пластичарска.

Луки тава прашајнето од милион долари е ного тешко, еве ја ќе пробам за пола милион да го одговорам.

Живееме во ного интересни времијна каде промените се случуваат ного брзо, и се побрзо и побрзо. Имаше на форумо еден улав чувек, Савле, го дрвеше нон-стоп со тава експоненцијален раст, ама изгледа беше во право. Експоненцијалниот раст во технологијата не лансира со се поголемо забрзувајне кон нови технологии, нови начини на живот, и со тава, нови професии. 60% од професиите за кои луѓето биле тренирани во 2000 веќе не постојат, а за 30% од сегашните професии од 2010 навака, не постоеле програми. Тава супер брзо темпо е воочливо и во индустријата и економијата. И во двете имаш профилирање на мал број ного успешен кадар кој што станува се помоќен и побогат, а сите останати лебдат во некоја медиокритетска периферија. Ваа ситуација се гледа ного јасно од појавата на ќори популистички движења од типо на Окупирај и нему слични, кадешто гледаш толпа безидејни, лошо образувани млади луѓе како се бунтуваат со паролата "земи им на другите, и дај ми мене".
Затова Луки, ваа комплексна равенка се состое на џа или бу: или ќе одеш, ќе изучеш, и ќе станеш технократ кој ќе владее со Подареш, Чашка, и Чешиново-Облешево (а може и подалеко) или ќе останеш во медиокритетесата бара кајшо ќе зависеш од партискио чауш, пастиро и ним слични. За да покажам колко озбино го мислам воа, ќе го илустрирам со следното видео:

 
Член од
28 декември 2011
Мислења
4.371
Поени од реакции
6.209
Ме боли кур за вас, државата или било што. Ја студирам за утре-друг ден да можам комотно да праам пари на ваш грб од вашите фрки со недвижнини.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom