Христијанството и проблемот на злото

liberij

ТЕРИРЕМ
Член од
3 април 2012
Мислења
2.037
Поени од реакции
1.018
Како е возможно да бидат моите прашања вон контекст кога се изведени од твој пост? Да повторам, постави премиса на концептуализирана совршеност и се што побарав е дефиниција. Ова е една од неколкуте работи кои аксиоматски ги поставуваш иако немаат стабилна потпора.
А доколку критиката е немоќна би имал образложение која ја демантира истата.
Ќе речеш пак те обвинувам за тролство, но:
Напротив, зборувам за правецот на релацијата кај христијанските субјекти, затоа се гледа дека не ме читаш, разбираш без разлика што слепо го критикуваш христијанството се обидов да ти укажам на тоа колку за насока...
Значи ова е мала пост дефиниција,далеку од совршеност во контекст на твојот коментар за проблемот со злото.
Аксиоматското доживување на христијанството претпоставувам е твој личен проблем, меѓутоа христијанската историја те демантира.
 
Член од
28 декември 2011
Мислења
4.371
Поени од реакции
6.208
Ќе речеш пак те обвинувам за тролство, но:


Значи ова е мала пост дефиниција,далеку од совршеност во контекст на твојот коментар за проблемот со злото.
Аксиоматското доживување на христијанството претпоставувам е твој личен проблем, меѓутоа христијанската историја те демантира.
Врти го како сакаш, христијанството повторно ќе се сведе на догматика. Вешто избегнувајќи ги обидите да биде тестирано и да гради случај основан на било што освен таа догматика.
Доколку христијанството е аксиоматско само во мој поглед појасни ми зошто постојат "десет заповеди" а не "десет морални начела кои и не морате да ги следите"?
 

liberij

ТЕРИРЕМ
Член од
3 април 2012
Мислења
2.037
Поени од реакции
1.018
Врти го како сакаш, христијанството повторно ќе се сведе на догматика. Вешто избегнувајќи ги обидите да биде тестирано и да гради случај основан на било што освен таа догматика.
Доколку христијанството е аксиоматско само во мој поглед појасни ми зошто постојат "десет заповеди" а не "десет морални начела кои и не морате да ги следите"?
Моето искуство, напротив истата таа догматика за да можам да ја изложам те демантира, бидејќи е резултат на долгогодишно тестирање, испитување, преиспитување...
Декалогот и генералната христијанска педагогија е во контекст на христијанската сотирологија, но што да ти правам кога упорно држиш до самозатворен пристап на комуникација.
 
Член од
28 декември 2011
Мислења
4.371
Поени од реакции
6.208
Моето искуство, напротив истата таа догматика за да можам да ја изложам те демантира, бидејќи е резултат на долгогодишно тестирање, испитување, преиспитување...
Декалогот и генералната христијанска педагогија е во контекст на христијанската сотирологија, но што да ти правам кога упорно држиш до самозатворен пристап на комуникација.
Морам да ти напоменам дека личното искуство никогаш не се смета за релијабилна евиденција во било кое истражување.
Зошто?
Затоа што постојат многу фактори кои придонесуваат до тоа да нашите сеќавања за настанот се искривоколчени. Луѓето не перцепираат 100% совршено, не помнат 100% совршено, подложни се на сугестија, лажат и слично.
Твоето искуство го прифаќаш без да знаеш дека на пример шок може да те доведе до состојба на зголемена сугестибилност и зголеменото лачење на даден невротансмитер доведува до халуцинации.
Се разбира, твоите искуства можат да се објаснат уште на милион природни начини. Поентата се состои во тоа дека научните објаснувања за нашите искуствувања се надолго и нашироко тестирани низ бројни студии и експерименти и за нив евиденцијата е солидна.
Од друга страна, христијанството нема ама баш никаква валидна подлога бидејќи во принцип како што и самиот велиш "треба да го промениш светогледот за да сфатиш". Од тука, разбираш зошто личното искуство како толкување на феномени е неприфатливо.
 

liberij

ТЕРИРЕМ
Член од
3 април 2012
Мислења
2.037
Поени од реакции
1.018
Морам да ти напоменам дека личното искуство никогаш не се смета за релијабилна евиденција во било кое истражување.
Претпоставувам мислиш секогаш, но секако е во прилог.


Зошто?
Затоа што постојат многу фактори кои придонесуваат до тоа да нашите сеќавања за настанот се искривоколчени. Луѓето не перцепираат 100% совршено, не помнат 100% совршено, подложни се на сугестија, лажат и слично.
Твоето искуство го прифаќаш без да знаеш дека на пример шок може да те доведе до состојба на зголемена сугестибилност и зголеменото лачење на даден невротансмитер доведува до халуцинации.
Се разбира, твоите искуства можат да се објаснат уште на милион природни начини. Поентата се состои во тоа дека научните објаснувања за нашите искуствувања се надолго и нашироко тестирани низ бројни студии и експерименти и за нив евиденцијата е солидна.
Историјатот на научната вистина како научно експериментален продукт сведочи како и самиот што потврдуваш токму за релативноста на материјата и природата на која основа и критериум се обидуваш да разобличиш и критикуваш нешто што е натприродно, надлогично..., што мислиш дали наспроти овој критериум, живата, лична искуствена релација е поверодостојна и прифатлива за човекот како психосоматско и личносоно битие?



Од друга страна, христијанството нема ама баш никаква валидна подлога бидејќи во принцип како што и самиот велиш "треба да го промениш светогледот за да сфатиш". Од тука, разбираш зошто личното искуство како толкување на феномени е неприфатливо.
Бог како личносно битие единствено квалитетно може да се прифати на личносно искуство и основа, останатиот пристап може само да го ограничи, девалвира и отфрли.
 
Член од
19 март 2011
Мислења
18.984
Поени од реакции
40.199
Бог како личносно битие единствено квалитетно може да се прифати на личносно искуство и основа, останатиот пристап може само да го ограничи, девалвира и отфрли.
Ова кажано на нормален јазик значи следното. Или ќе прифатиме дека твојот шизофреничен однос со дел од твојата личност која ја игра улогата на твоето замислено другарче за чие постоење НЕ ПОСТОИ НИТУ ЕДЕН ВАЛИДЕН ДОКАЗ настрана од твоето тврдење дека постои, ќе го прифатиме како да не е шизофреничен, или нема да те разбереме.

I chose the second.

Кој има воља и нерви да ги слуша твоите бесмислени низови од зборови, нека повели.
 
Член од
17 јануари 2009
Мислења
2.814
Поени од реакции
4.666
Религиите, кои се обраќаат кон големи маси народ најчесто можат да даваат само крајно воопштени одговори за конкретни прашања, што од незнаење, што од неумешност. Помалите верски заедници пак, често се компромитирани. Не дека првонаведениве не се, туку вториве многу лесно можат да бидат само и само преџвакан производ на духовно недоносени и неизживеани битија. Одговорите, ако ги има, длабоко сум убеден дека можат да се добијат само преку некакво лично (претпоставувам мистично) искуство, што не мора да значи целосно отфрлање на религијата како социјален феномен.
А мене не ми е јасно како монотеистичките религии се справуваат со потеклото на злото. Тоа за нив е големиот проблем. За монотеистичките вери, во кои Господ е претставен како некој со неограничени моќ, добрина и интелект, кој на некој, во овој случај сосем необјаснив и нелогичен начин, го позволил злото. Тоа морало да настане само како резултат на неговата добра волја и божествена промисла. Или се работи за пропуст, за грешка во чекори, за несовршеност?
И тука се врти старата приказна за тоа дека бог го создал архангелот, кој бил добар па станал лош, и ете како настанало злото... А поентата на муабетот е - зошто Семоќниот, кој знаел однапред дека нешто лошо ќе се случи, не интервенирал при својата креација: паметни, совршени верзии на Адам и Ева (како одговор за приказната за падот), архангел кој е лишен од било каква потреба за самовеличење и власт итн.? Зошто оставил простор за потфрлање? Зошто би имал потреба да ги создава. Ваквиот, омнипотентен Бог си е доволен сам за себе
Дуалистичките, хенотеистичките и политеистичките концепции ја немаат оваа мака. Таму се е објаснето низ судирот на две или повеќе натприродни фактори. Жртва на таа борба е човекот, чија крајна судбина ќе се реши на крајот од претставата.
Мислам дека идејата за конечна битка, односно настаните кои се наведуваат во Откровението (верувам дека верзиите во јудаизмот и исламот се слични за Судниот ден, со повеќе или помалку разлики) повеќе пресликуваат еден дуалистички судир.
Напишано е поодамна, не е пост кој е најдиректно поврзан со темава ама сепак има некаква врска. Нормално, не стојам за се` во напишаново (само идиотите никогаш не го менуваат мислењето, рекол некој) но сепак е накаква, каква-таква размисла.
 
Член од
19 март 2011
Мислења
18.984
Поени од реакции
40.199
Напишано е поодамна, не е пост кој е најдиректно поврзан со темава ама сепак има некаква врска. Нормално, не стојам за се` во напишаново (само идиотите никогаш не го менуваат мислењето, рекол некој) но сепак е накаква, каква-таква размисла.
Тоа е многу добар пост кој досега не сум го видел, а ја допира суштината на проблемот. Монотеистичките религии сакаат да се онадат, но не сакаат да им влезе. Ем еден е Бог и семоќен е, ем не е крив за постоењето на злото. Тоа се коси со секоја логика, и ствара поле за создавање на чудовишни глупости. Манихејството е многу пологично и поискрено. На едната страна доброто, на другата злото, изберете страна и борете се во битка чиј исход е непознат. Во рисјанството дури и исходот на битката е познат (ова следи по дифолт од семоќта на рисјанскиот Бог) и тоа ја прави битката смешна и непотребна.

И за манихејските Богови не постои ниту еден доказ, но барем не паѓаат на логичка неконзистентност. Се што бара една таква вера е само етичка интерпретација на Универзумот, и таа вера е лишена од мазохистичко самопонижување на умот...
 

liberij

ТЕРИРЕМ
Член од
3 април 2012
Мислења
2.037
Поени од реакции
1.018
НЕ ПОСТОИ НИТУ ЕДЕН ВАЛИДЕН ДОКАЗ
Ова е твојата шизофренија. Разбираш ли дека валидниот доказ е невалиден?
Само слободниот човечки пристап кон Живиот Бог како и меѓусебниот човечки однос(барај го Бог прво во братот твој, не гледај во небо), кој очигледно го живееш а не го разбираш има смисла и егзистенцијална полнота, наспроти вулгарниот и инаетлив атеизам кој како размазано и невоспитано дете го промовираш така задоволувајќи ја своата слобода.
Но ако тоа те задоволува биди тоа што сакаш, но не се закачај и не негирај, бидејќи неможеш да поднесеш различност, зашто така ќе останеш сам и надвор од виртуелниов свет, но како што рече, твој избор.
 

liberij

ТЕРИРЕМ
Член од
3 април 2012
Мислења
2.037
Поени од реакции
1.018
[quote="Ставрогин, post: 5444629, member: 47820"Монотеистичките религии сакаат да се онадат, но не сакаат да им влезе. Ем еден е Бог и семоќен е, ем не е крив за постоењето на злото. Тоа се коси со секоја логика, и ствара поле за создавање на чудовишни глупости.[/quote]
Како е семоќен кога чека на твоето ДА?
 

liberij

ТЕРИРЕМ
Член од
3 април 2012
Мислења
2.037
Поени од реакции
1.018
А мене не ми е јасно како монотеистичките религии се справуваат со потеклото на злото. Тоа за нив е големиот проблем. За монотеистичките вери, во кои Господ е претставен како некој со неограничени моќ, добрина и интелект, кој на некој, во овој случај сосем необјаснив и нелогичен начин, го позволил злото. Тоа морало да настане само како резултат на неговата добра волја и божествена промисла. Или се работи за пропуст, за грешка во чекори, за несовршеност?


Напишано е поодамна, не е пост кој е најдиректно поврзан со темава ама сепак има некаква врска. Нормално, не стојам за се` во напишаново (само идиотите никогаш не го менуваат мислењето, рекол некој) но сепак е накаква, каква-таква размисла.


Во Христијанството нема проблем со злото, бидејќи тоа нема своја онтологија, тоа е производ на слободната човечка волја, кое Бог го допушта, но внимавај ДОПУШТА , А НЕ СОЗДАВА.
Мнозина на форумов како @Stavro, @ Ipssi, Grand..., ова никако да го сварат, но тоа е.
 
Член од
19 март 2011
Мислења
18.984
Поени од реакции
40.199
Во Христијанството нема проблем со злото, бидејќи тоа нема своја онтологија, тоа е производ на слободната човечка волја, кое Бог го допушта, но внимавај ДОПУШТА , А НЕ СОЗДАВА.
Мнозина на форумов како @Stavro, @ Ipssi, Grand..., ова никако да го сварат, но тоа е.
Тоа е затоа што наброените не се лицемерни, и не се задоволуваат со терминолошки хокус покус трикови, затоа. Нема врска тоа со разбирање.
 
Член од
28 декември 2011
Мислења
4.371
Поени од реакции
6.208
Претпоставувам мислиш секогаш, но секако е во прилог.



Историјатот на научната вистина како научно експериментален продукт сведочи како и самиот што потврдуваш токму за релативноста на материјата и природата на која основа и критериум се обидуваш да разобличиш и критикуваш нешто што е натприродно, надлогично..., што мислиш дали наспроти овој критериум, живата, лична искуствена релација е поверодостојна и прифатлива за човекот како психосоматско и личносоно битие?




Бог како личносно битие единствено квалитетно може да се прифати на личносно искуство и основа, останатиот пристап може само да го ограничи, девалвира и отфрли.
Нималку не се согласувам. Во експерименталната методологија се полезува со разни видови мерни инструменти кои не се жртви на опструкциите кои ги наведов погоре, а на кои е подложен човекот. Феномените кои се испитуваат се повторуваат во повеќе средини како би се дошло до разновидни податоци од кои се доаѓа до еден единствен заклучок. Од друга страна, црковните догматски ставови ниту е возможно концизно да бидат дефинирани, ниту пак испитувани.
Досега сите прашања ми ги одговори со совети да го променам светогледот односно да го прифатам твојот.
Но без разлика на светогледот реалноста е објективна во секој поглед и стремежот кон објективна аквизиција и анализа на податоци доведува до најверојатната вредност на податоците.
Мислам дека премногу излетавме од темата. Нема да те цитирам повторно доколку не планираш да одговориш на прашањата. Тоест, доколку се држиш на ставот дека мораш да ги одговараш од црковна перспектива.
 

liberij

ТЕРИРЕМ
Член од
3 април 2012
Мислења
2.037
Поени од реакции
1.018
Затоа што постојат многу фактори кои придонесуваат до тоа да нашите сеќавања за настанот се искривоколчени. Луѓето не перцепираат 100% совршено, не помнат 100% совршено, подложни се на сугестија, лажат и слично.
Твоето искуство го прифаќаш без да знаеш дека на пример шок може да те доведе до состојба на зголемена сугестибилност и зголеменото лачење на даден невротансмитер доведува до халуцинации.
Нималку не се согласувам. Во експерименталната методологија се полезува со разни видови мерни инструменти кои не се жртви на опструкциите кои ги наведов погоре, а на кои е подложен човекот. Феномените кои се испитуваат се повторуваат во повеќе средини како би се дошло до разновидни податоци од кои се доаѓа до еден единствен заклучок. Од друга страна, црковните догматски ставови ниту е возможно концизно да бидат дефинирани, ниту пак испитувани.
Истите човечки слабости важат и за научниот пристап, па нели истиот е носител на научната дејност?
Но, во друго е проблемот.
Прво забораваш дека креаторите на современата наука како Декарт, Лајбниц, Њутн..., биле теолози.
Во еврејската традиција, верникот ја гледал природата надарена со рационалност, самото верување во Бог, по автоматизам преставувало признание да во самите созданија постои рационалност која човечкиот ум може да ја истражува.
Модерната наука родена во 13 век, тогашните христијанскин средновековни теолози ги кристализираат и проектираат две те познати доктрини дека творението е рационално и истовремено зависно.
Верата во рационалното ја насочува науката да трага по причини и објаснувања за работите во природата, која е зависна бидејќи е различна од Божјата природа значело да во целта на нејзиното познание неопходно е да се проучува таква каква што е.
Врз основа на овие две комбинации на убедувања, науката успева да се вклучи во истражување на природата онаква каква што е и како што постои и тоа со помош на поимите како: мерката, величинита, квалитетот и причината, позајмени од философијата(рационализам).
Затоа историски гледано науката е дете на теологијата. Но детето растејќи се буни против мајка си и се раздвои од неа, гледајќи ја како пречка.
Во нашево време работите пребрзо се менуваат, прво целосно философско специјализирано знаење во науката се испитува, посебно во теологијата. На пр: научниците согледуваат дека зоологијата и ботаниката не се традициноално разделени како се мислело, пр. неможеш да ја разбреш пчелата без цветот кој и го одредува животот итн.
Исто теологијата се менува, дека еволуционистичките идеи за човекот како органски дел од животинскиот свет..., иако немора да ги прифати деталите од дарвинизмот и сама библиски зборува за тоа дека човекот е составен од природните елементи кога е создаден во последниот ден итн...
Познат е теолошкиот антропоцентричен космолошки поглед.
Понатаму и науката оди во правец прифаќајќи го Антропијскиот принцип, односно дека универзумот е измислен и дека единствено има смисла ако човекот однапред е претпоставен...
Само по пат на ндминување на дихотомијата на овие два спротивставени погледа можеме да ја разбереме позицијата и целта на човекот.



Досега сите прашања ми ги одговори со совети да го променам светогледот односно да го прифатам твојот.
Но без разлика на светогледот реалноста е објективна во секој поглед и стремежот кон објективна аквизиција и анализа на податоци доведува до најверојатната вредност на податоците.
Мислам дека премногу излетавме од темата. Нема да те цитирам повторно доколку не планираш да одговориш на прашањата. Тоест, доколку се држиш на ставот дека мораш да ги одговараш од црковна перспектива.
Значи не се работи за прифаќање на мојот светоглед, напротив реално трендовскиот научно - теолошко потребен двиг за надминување на одредени пречки и проблеми кои го тиштат човекот и природата.
А за темата за злото мислам доволно се изјаснив претходно, но за конкретни прашања сум на располагање.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom