Staufer
Драган Богдановски
- Член од
- 17 јануари 2008
- Мислења
- 16.526
- Поени од реакции
- 22.178
НЕ сакам да бранам владава ни ништо ама ако споредам цените на бензинот во Европа во последните месеци можам да видам дека скоро сегде имаат слично поскапувајне како кај нас, опдносно трендовите се исти. Е сега Македонија нема нафта и од тој аспект не може де влиае но сепак производителите на бензин не ебаваат во здрав мозок со цената со помош на државата и тоа скоро во сите Европски земји. Зошто е тоа така? Ете на пример во Македонија ОКТА има монопол и има добри договори договори направено и со тоа ја креваат цената колку што можат. ОД друга страна регулаторната комисија секојпат им ја одобрува побараната цена за бензинити, како што читав еднаш овие сами пресметувале па регулаторната комисија само била надлежна да им одобри или ете теоретски и да им ја одбие побарачката што никојпат не се десило. Е сега зошто државите им се ортаци на тие компании? Па преку акцизата која секојпат е иста го полнат буџетот ама што исто така е важно: Се поголема цена автоматски и ДДВто на тој производ расте значи самата влада/држава од поскап бензин има директен ќар и во времинја каде што 90% од Европските држави имаат дефицит во буџетите тие пари се добредојдени, лесно заработени пари без труд односно грабеж на луѓето.
Што може државата да прави (ако сака)? На почеток би било добро формулата за пресметка на бензинот да се смени, како што читав во Македонија се пресметувало поред поскапата сорта која на берзите е околу 15-20 долари поскапа од поефтината. Второ да им се даде повеќе ингеренции на регулаторната комисија односно тие да ја пресметаат цената реално. Друго што може да направи државата е да ја намали акцизата за некој денар но да кажам дека секоје барајне за укинувајне наа истата е невозможна, секаде има акцизи и тој е фиксен курс мислам со години уназад, не е ни тоа проблемот туку проблемот го гледам исто така во данокот. Како што кажав дека државата со поголема цена зема повеќе данок. Е сега во буџетот има предвидено колку пари треба државата да собере од тој данок за бензин, на пример рачунаат со цена на бензин од 60МКД на литар но сега е 85МКД значи вишокот што ќе го земат од тоа нека го вратат преку намалувајне на данокот за бензин. Со овие мерки цената на бензинот может нема да достигне 50МКД но има простор да се намали за 10-15МКД. Е сега финтата е што производителите на бензин и владата се на иста страна и што владата мора да се одкаже од многу пари, тука и лежи најголемата пречка поред мене.
Што може државата да прави (ако сака)? На почеток би било добро формулата за пресметка на бензинот да се смени, како што читав во Македонија се пресметувало поред поскапата сорта која на берзите е околу 15-20 долари поскапа од поефтината. Второ да им се даде повеќе ингеренции на регулаторната комисија односно тие да ја пресметаат цената реално. Друго што може да направи државата е да ја намали акцизата за некој денар но да кажам дека секоје барајне за укинувајне наа истата е невозможна, секаде има акцизи и тој е фиксен курс мислам со години уназад, не е ни тоа проблемот туку проблемот го гледам исто така во данокот. Како што кажав дека државата со поголема цена зема повеќе данок. Е сега во буџетот има предвидено колку пари треба државата да собере од тој данок за бензин, на пример рачунаат со цена на бензин од 60МКД на литар но сега е 85МКД значи вишокот што ќе го земат од тоа нека го вратат преку намалувајне на данокот за бензин. Со овие мерки цената на бензинот может нема да достигне 50МКД но има простор да се намали за 10-15МКД. Е сега финтата е што производителите на бензин и владата се на иста страна и што владата мора да се одкаже од многу пари, тука и лежи најголемата пречка поред мене.