Hooligan
..The President...
- Член од
- 9 февруари 2008
- Мислења
- 2.358
- Поени од реакции
- 701
Линк : http://marketing365.blog.mk/2012/07/21/skandaloznohrvatskata-vlada-go-zabrani-angazhiranjeto-na-pr-agenciite-vo-drzhavnata-uprava/
Изминативе неколку денови, тема бр.1 за која се зборува помеѓу PR професеионалците од балканот и пошироко е скандалозната одлука на хрватската влада за ЗАБРАНА за ангажирање на PR агенциите од страна на државната управа.
“Tijelima državne uprave, pravnim osobama s javnim ovlastima i drugim pravnim osobama kojima je osnivač Republika Hrvatska, te trgovačkim društvima u kojima je Republika Hrvatska većinski ili pretežiti vlasnik dionica ili imatelj poslovnih udjela, nije dopušteno angažirati temeljem ugovora fizičke i pravne osobe za obavljanje poslova uspostavljanja i održavanja odnosa s javnošću i upravljanja komunikacijama prema definiranim ciljnim skupinama ili javnostima”
Иако на прво слушање ова звучи само како невкусна шега, сепак оваа одлука во неколку наврати беше потврдена од владините претставници на Хрватска и “без коментар“ и со “подзинати усти“ ја остави целата PR јавност во Хрватска и пошироко.
еве ја и “дупката“ во одлуката : “Iznimno, tijela, pravne osobe i trgovačka društva iz točke I. ove Odluke, mogu uz prethodnu suglasnost Vlade Republike Hrvatske koja se utvrđuje posebnom odlukom, za PR poslove temeljem ugovora angažirati fizičke i pravne osobe izvan svojega sustava, samo kada se radi o projektima, programima i aktivnostima većeg opsega i gospodarskog značaja“.
Иако многу тешко е да се најде здраворазумска логика во оваа одлука со која истовремено се нарушува пазарот на ПР агенции во Хрватска…. а јавните органи и претпријатија ги “лишува“ и од професионална помош во комуницирањето со јавноста…таа деновиве предизвикува политички “земјотрес“
Хрватското здружение за Односи со Јавноста (ХУОЈ) и Хрватското здружение на комуникациски агенции (ХУКА) оваа одлука ја оценија како противзаконска и противуставна.
Во соопштението на хрватското здружение за Односи со јавноста се вели дека оваа одлука го оневозможува слободниот натпревар на пазарот и ги крши основните начела на ЕУ во однос на слободниот проток на производи,услуги и капитал.
Со оваа одлука се нанесува материјална штета на сите агенции кои се занимаваат со односи со јавноста, како и на нивните вработени – на кои им се крши уставното право на работа.
Од ХУОЈ велат дека од владата очекуваат да на стручнаците за Односи со јавноста, впрочем како и на сите останати граѓани, им се овозможи недискриминирано право на работа и претприемништво. Најавуваат дека наредниве денови ќе ги преземат сите правни мерки за да ги осигураат законските права на сите ПР професионалци и компаниите кои нив ги вработуваат.
Од ХУКА порачуваат дека оваа одлука може да се класифицира како обид за загрозување за конкурентскиот натпревар, со што се повредува членот 49. од Хрватскиот устав кој ја гарантира пазарната и претприемничката слобода.
Директорката на една од најголемите Хрватски ПР агенции “ПРЕМИСА“, Виолета Колиќ, им препорача на владините претставници дека тие што поскоро треба да се огледаат на високоразвиените земји каде во јавниот и држаниот сектор редовна пракса е да се ангажираат комуникациски стручнаци и експерти.
“Оваа одлука без преседан, која ја сметаме за спротивна на законите, уставот и европската пракса, ги става во незавидна и нерамноправна пазарна позиција десетици приватни ПР компании и стотици поедини ПР професионалци – во однос на другите даватели на услуги.
Државата и државните органи иако запослуваат сопствени правници, ПР професионалци, финансиски советници тие истовремено “купуваат“ посебна експертиза од приватниот сектор на адвокати, ревизори, консултанти -нормално, кога им се потребни. Затоа, потполно е нејасно со што тоа комуникациската професија заслужила да владата одеднаш ја прогласи како “непожелна“ “ – изјавила Колиќ
Со свои изјави на социјалните мрежи се јавија и многу други ПР професионалци од Хрватска кои во неверување ја примија оваа одлука со која наместо афирмирање на “партнерство“ меѓу владата на Хрватска и ПР агенциите се промовира “противништво“ кое нема здраворазумна подлога.
То е то…. “Кикирику“
![](http://marketing365.blog.mk/wp-includes/images/smilies/icon_smile.gif)
Маркетинг365 го повикува Македонското Здружение за Односи со Јавноста (ЗОЈМ) барем преку Соопштение да даде поддршка на своите колеги од Хрватска и го крене својот глас за заштита на дигнитетот на својата професија !