Неверојатно солидно подготвен СУВ со голем број атрибути, кој привлекува со својот дизајн и се наметнува со своите возни својства, а цената стартува од 11.000 евра па нагоре
На падините на Златибор, во Мокра Гора, каде природат ни ја отвори душата, присуствувавме на регионалната презентација на најновото остварување на Dacia, СУВ остварувањето Duster. Во една извонредно подготвена програма освен што имавме можност поблиску да ги откриеме убавините на местото каде Кустурица му вдахнал посебен живот, наметнувајки еден современ тренд со етно примеси и богата традиција, имавме можност да ги испробаме и возните својства на оваа овој пат романско-француска-јапонска креација.
Нашите коментари беа резервирани по салонот во Женева, кога Dacia го претстави својот шести автомобил и тоа СУВ издание Duster. Негативните коментари одеа и до таму дека тие до вчера не знаеја да прават автомобили, а сега во својата понуда ќе имаат и СУВ. Но, по она што го видовме и доживеавме на Мокра Гора не би го делеле ова мислење, туку сме убедени во сосем спротивното, ова е навистина исвонредно спакуван модел со атрактивен дизајн и сосем солидни возни својства и за него, она што неговите творци посакуваат да слушнат, нуди и премногу за вложените пари.
Dacia Duster е со должина од 4,31 метар и широк 1,82, што се димензии блиски на Renault Mégane. Веќе на прв поглед Dacia Duster се гледа дека добро ќе „стои“ на асфалт, но дека има и „потреба“ за авантури надвор од него.Со цел да одговори на различни потреби на купувачите Dacia Duster ќе биде достапна во верзија со погон на тркалата 4Х2 и 4Х4. Верзијата 4Х2 е наменета за купувачите кои посакуваат одалеченост на подот од подлогата, висока и сигурна позиција за возачот и едноставно повеќенаменски карактер на возилата, но не со потреба за погон на сите четири тркала. Засиленото подвозје на Dacia Duster е прилагодено за користење на сите врсти на патишта благодарејки на одалеченоста на подот од подлогата која изнесува 210mm, со кратки оски (822 mm напред, 820 mm позади) и големи агли за совладување на препреки (30° за пристапниот агол и 36° за оној при тргнување). Dacia Duster во верзијата 4x2 е тешка 1160 kg, a во 4x4 маста изнесува 1250 kg.
Dacia Duster е развиен на платформа преземена од Logan со предно потпирање од типот Mac Phearson со трикраки рамења. Во 4Х4 верзијата задното потпирање е со multi-link, а кај 4x2 е со оска во булвата 'H' која со ндеформирачкот профил овозможува повеќе место во багажникот. И едната и другата верзија овозможуваат големо растојание меѓу оските која дава предност на погонот и подобра удобност. Dacia Duster 4x4 е опремен со нов шестстпен менувач, кој нуди мошне кратка прва брзина (5,79 km/h na 1000 o/min).Ова е велат едноставно решение нуди можност за возење при ниски брзини на нерамнини и на оштетени подлоги и го подобрува движењето на возилото под оптоварување или пред стрмна угорнина. За неговите вредности имавме прилика да се ивериме на неколку наврати при нашата off-road авантура во Мокра Гора.
Командата 4Х4 е сместена на долниот дрл од централната конзола и со неа моѓе лесно да се приспособи возилото за своите потреби во сите режими на работи и услови на патот. Таа команда овозможува да бирате работа во три мода. Ако изберете AUTO начин, распределбата на вртежниот момент е меѓу предното и задното потпирање е автоматска, без оглед на условите на оптоварување.Овој состав е измислен за да гарантира подобра покретливост. Во вообичаени услови вртежниот момент се пренесува само на предните тркала. Во случај на загуба на покретливоста или во услови на поголемо оптоварување, дел од моментот се пренесува на задното потпирање. Таква распределба осигурува оригиналниот Нисанов електронски пренасочувач на вртежниот момент . Во начинот LOCK,возачот електронски го „заклучува“ погонот 4Х4. Овде и контролата на моторот и сопирањетњ се прилагодени на овој режим на работа. Ова е наменето за крајно непроодни патишта и оштетени подлоги.
Дизајнот на возилото е во тренд на Алијансата каде и Dacia Duster припаѓа. Во него може да се сместат комотно пет патника,а зафатнината на багажникот е 475 литри. Во понуда се бензинскиот мотор 1.6 16v 110 KS и дизел верзиите dCi 85 KS и dCi 110 KS, проверени во многу возила од Алијансата. Иако нема сеуште официјална потврда цената би била околу 11.000 евра за базниот модел.
Се исплати ли овај теренец за тие пари ???
што мислите ???