1. Најдов еден материјал од еден српски форум кој го објаснува увоз на возила од странство (германија ама и за другите земји било слично)
2. Цените на давачките можеби не се истите бидејќи ова е од пред некоја година меѓутоа добро е објасната процедурата и мислам дека ќе разјасни некои работи околу истата
3. Се извинувам што ќе го постирам на оригинално на српски бидејќи немам време да го преведам
Вака изгледа
Uvoz
Nemacka
Samo traženje odgovarajućeg automobila uglavnom se obavlja preko dobro poznatih sajtova, listu možete pronaći u delu ovoga sajta korisni linkovi. Najpoznatiji je svakako
www.mobile.de. Zavisno od želje kupca pretražuje se po različitim kriterijumima (tip, motor, godište, klima, udaren, MwSt…..).
Ljudi koji se bave uvozom automobila, u Srbiju uglavnom uvoze udarene pa ih ovde popravljaju i prodaju. Neke firme kod nas pokažu slike automobila skinute sa sajta i na osnovu njih i nekih tehničkih podataka se kupac odlučuje da li kupuje ili ne.
Kada se nađe potencijalni automobil u Nemačkoj onda se kontaktira prodavac ili hendler, raspituje se za detalje (savet: bez preteranog pokazivanja da vam je do auta stalo jer vam to smanjuje šansu da oborite cenu). Svaka cena je oboriva, a koliko će vam oboriti zavisi od vaše veštine. Meni je konkretno pomogao kolega koji zna savršeno nemački a pri tome je komercijalista tj. prodavac. On je na cifru od 4500€ ponudio 3900€ i na kraju dobio 4100€ sa mogunošću da se još obori cena kada gazda stigne (prodavac je imao dozvolu od gazde da toliko obori cenu).
Izuzetno bitno za kupce iz Juge je da tehničke detalje tačno utvrdite jer podaci na sajtu nisu merodavni. Pitati da li je udaran, da li ima sve sto piše da ima (alu-felne,kasetofon....), da li je na njemu sve ispravno, da li po njegovom saznanjima automobil apsolutno ispravan....
Nakon prvog razgovora i nakon sređenih utisaka zovete ponovo i pokušavate da dogovorite konačnu cenu. Kada to završite tražite da vam rezerviše auto jer biste vi došli da ga pogledate i kupite. Moguće je da će vam prodavac tražiti da pošaljete fax sa tim zahtevom da bi bio siguran da dolazite. U svakom slucaju vi tražite od njega fax na kojem ce opisati auto, na kojem ce pisati dogovorena cena (OBAVEZNO DA NAVEDE NETTO ILI BRUTTO) i datum do kada vam drži rezervaciju da ne bi imali problema kada dođete da vidite auto.
Kupovina:
Kada dođete na vama je da pokušate da oborite još malo cenu i da proverite ceo auto. Ako ste odlučili da uzmete auto od handlera dobijate račun (koji bi bilo dobro da glasi na što manji iznos) i izvoznu carinsku deklaraciju (u slučaju da postoji mogućnost povraćaja poreza –MwSt ausweissbar ), a ako auto kupujete od fizičkog lica MORAĆETE otići kod notara da bi isti napravio i overio ugovor (opet bi bilo dobro da glasi na sto manji iznos).
Račun od hendlera trebalo bi da glasi na osobu koja će registrovati auto u Jugi, tj. na osobu koja će biti vlasnik auta (da u Jugoslaviji ne biste plaćali prenos od 5%).
Notar sklapa ugovor između trenutnog vlasnika-Nemca i budućeg vlasnika. Ako budući vlasnik nije prisutan prilikom sklapanja ugovora onda čovek koji preuzima auto mora da ima ovlašćenje od budućeg vlasnika da može u njegovo ime da kupi i doveze auto u Srbiju. Taj papir se overava u našoj opštini i mora da se prevede kod sudskog tumača. Važno je da datum na ovlašćenju bude stariji od datuma na ugovoru od notara. U protivnom carina ne priznaje ugovor i sama određuje osnovicu.
Nakon toga se uzimaju zoll tablice na ime osobe koja će voziti auto u Jugu. Zoll tablice se dobijaju pod uslovom da auto ima TÜV. Ako ga vozilo nema, onda se mora prethodno obaviti tehnički pregled (40€). Test izduvnih gasova (40€) za našu zemlju nije neophodan. Procedura oko zoll tablica se obavlja u policiji (Zulassungsstelle). Zoll tablice i osiguranje koštaju ukupno oko 150€ (hendler gotovo uvek pomaže i prisutan je pri dobijanju tablica).
Takav auto može izaći iz Nemačke. Na austrijsko-mađarskoj granici overavate izlaznu deklaraciju, ako je imate, (da bi mogli posle od hendlera dobiti MwSt.- obavezno definisati sa hedlerom kome ide MwSt. vama ili njemu). Mađari znaju da prave probleme i da insistiraju da oni prekucaju deklaraciju i da istu overe što nije nikakav problem što se tiče povraćaja MwSt. već vas taj papir košta dodatnih 25€.
Mađari od granice sa Austrijom pa do naše znaju da prave problemčiće koji se rešavaju na dobro poznat način.
![Насмевка :) :)](/styles/default/xenforo/smilies/smile.png)
)))))
Na ulazu u Srbiju morate da nađete špeditera (od 30-50€ zavisno od prelaza) koji će vam uraditi papire (propratni list tj. carinske papire sa kojima idete na carinjenje). Njih ima koliko hoćete na granici, jedino sto je potrebno znati je mesto gde ćete automobil cariniti (npr. Beograd, Subotica...). Na granici se upisuju osnovni podaci o kolima (broj šasije, tip, boja, godište, a na nekim granicnim prelazima i kilometraža). Ako imate neka oštećenja obavezno ih prijavite da biste mogli na osnovu toga dodatno da spustite carinsku osnovicu.
Carinjenje auta iz Nemacke
U roku od tri dana tebalo bi da predate auto na carinjenje carinarnici koju ste naveli na granici.
Najbolje je da nađete (još jednom) špeditera koji će svu papirologiju i proceduru odraditi za vas (50€ navise). Od papira su vam potrebni: račun ili ugovor, fahrzeugbrief, servisna knjižica (u slučaju da se traže olakšice na osnovu pređene kilometraže), carinski papiri sa granice, očitani broj motora i šasije (papir koji dobijate u bilo kom servisu koji radi tehnički pregled).... Špediter će vam sve objasniti!!!!!!!!!!
Tu imate i troškove parkinga u carinskom boksu (u Beogradu 50€, auto može da bude do 4 dana u boksu, posle se doplaćuje).
Carinik određuje carinsku osnovicu. Ako je cena iz ugovora odnosno računa prihvatljiva (po njegovoj proceni) onda je to carinska osnovica, a ako nije onda se utvrđuje na sledeći način:
Gleda se vrednost automobila po Schwacke katalogu. Postoje dve vrednosti: gornja ako je auto kupljen od hendlera i donja ako je kupljen od fizičkog lica (razlika je oko 16%)
Ta vrednost se deli sa 1.16 (umanjuje za 16%) i u slucaju hendlera i u slučaju kupca
Na osnovu kilometraže koju je auto prešao, a koja mora biti dokumentovana servisnom knjižicom i stanjem na kilometarsatu i da se slaže sa kilometražom upisanom na granici (ako je upisana), osnovica se može oboriti jos maksimalno 30%
Osnovica se može oboriti i na osnovu oštećenja automobila i na osnovu opšteg stanja
Na tako sračunatu osnovicu plaća se carina 20%. Kada se carina plati, auto se preuzima iz carinskog boksa i sledi registracija.
Постапката е слична и за МК