A
ateist
Гостин
Број 2234 сабота, 18 март 2006 весник ДневникВиди ова е без врска како прво еве Мајка тереза е Скопјанка но ете остави Универзална вредност во целиот свет-поим за хуманост...
.
мирољуб зариЌ
Мајка Тереза го славела господ на небото, но и парите на земјата!?
Со години на јавноста во земјава и се сервира разубавена слика за добротворната работа на Мајка Тереза, римокатоличка мисионерка во Индија, родена во Скопје во 1910 година. Медиумите неодамна објавија вест под наслов: "Филмски фестивал и концерти во слава на познатата хуманистка". Во неа се вели дека организаторот на фестивалот, како придружна приредба на чинот на беатификацијата на Мајка Тереза (степен на светост во Римокатоличката црква), кој ќе се одржи во октомври во Рим, го вклучил и прикажувањето на документарецот "Ангел во пеколот". Филмот е заснован врз книгата "Позицијата на мисионер: Мајка Тереза во теоријата и во практиката" на новинарот Кристофер Хиченс, издадена 1995 година. Хиченс, според наведената вест, "ја отсликува Мајка Тереза и со нејзините наводни недостатоци", обвинувајќи ја дека "секогаш останала со конзервативни политички погледи, според кои светот треба да го владеат богатите и моќните".
СЕ ЛЕЧЕЛА ВО НАЈСКАПИ БОЛНИЦИ
Некои странски гласила со години изнесуваат тврдења што во поинаква светлина ја прикажуваат личноста на познатата мисионерка, отколку што тоа се прави во Македонија. Во неделникот "Илустрована политика" (10 ноември 2001 година), врз основа на објавени написи и книги за Мајка Тереза од повеќе странски автори, објавен е текст на Давор Соха под наслов: "Вистинското лице на светицата". Соха пишува дека Хиченс во книгата аргументирано докажува дека оваа "мисионерка на љубовта" не била цвеќе, а уште помалку светица, туку фанатична реакционерна католичка. Според Соха, Хиченс пишува дека Мајка Тереза "ги фалела бедата, болеста и страдањата како дарови на Господ", зборувајќи им на луѓето дека "мораат со радост да ги прифатат".
"Мајка Тереза", цитира Соха, "во 1966 година изјавила дека сака да умре во беда и сиромаштво во својата клиника". Но, истовремено, "самата се лечела во најскапи клиники низ целиот свет: "Скрипс" во Калифорнија, "Гемели" во Рим, "Вудлендс" и "Белави" во Калкута, до кои поради скапото лечење 99 отсто Индијци не можат ни да пријдат". Соха пренесува дека Мајка Тереза во 1984 година ја одбила понудата да оперира катаракт во болница во Питсбург, бидејќи нема пари за зафатот, кој чини 1.000 долари. Но, веќе следната година извршила иста операција во неспоредливо поскапа болница во Њујорк.
"Нејзината клиника во Калкута", според Хичинс, "всушност не била ништо друго, туку примитивно прифатилиште, место каде што единствено и сигурно може да се умре, бидејќи воопшто немало здравствена служба". Со овие заклучоци се согласува и лекарот Ароп Шатерие, кој одраснал во Калкута и кој брзо го воочил "големиот расчекор меѓу она за што Мајка Тереза јавно се залагала и тоа што го работела".
СОБИРАЧ НА НЕЧИСТИ ПАРИ
"Од условите во клиниката на Мајка Тереза во Калкута бил шокиран и британскиот лекар Робин Фокс", пишува Соха. "Оние што умираа, дури и во најнеподносливи маки, не добивале никакви средства против болките, бидејќи Мајка Тереза сметала дека маката на сиромавите е убава и дека на светот му помага благородниот пример на бедата и маката".
"Такво лицемерство тешко може да биде карактеристика на една светица" - пишува Фокс. Таа самата "никогаш не одбила средство против болки, ниту анестезија", цитира Соха. Тој пишува дека Мајка Тереза енергично се залагала против развод на браковите. Меѓутоа, го оправдала разводот на бракот на англиската принцеза Дајана, изјавувајќи дека "бракот со Чарлс очигледно бил несреќен".
Мајка Тереза многу често јавно зборувала дека од улиците на Калкута собрала повеќе од педесет илјади најсиромашни и најболни луѓе, иако никој не знае каде ги сместила, со оглед дека нејзината "клиника" имала само околу 90 простирки. Исто така, тврдела дека во нејзините болници (за кои никој не знае каде се наоѓале) лечи 250 илјади лепрозни, а изјавувала и дека секојдневно храни 7 илјади гладни, иако нејзината кујна подготвувала само 300 оброци дневно - пишува Соха.
Парите се уште една интересна ставка во световниот живот на Мајка Тереза - пишува Соха и посочува дека таа не избирала од кого ќе земе пари. Во една пригода на суд бранела извесен уценувач и криминалец по име Чарлс Кетинг, изјавувајќи дека тој е "добар човек". "Имено", пишува Соха, овој "добар човек на нејзината сметка уплатил 1,5 милион долари и и подарил авион за приватно користење".
Сузана Шилдс, која девет години поминала со Мајка Тереза во Калкута, раскажувала дека со група од 25 сестри секоја вечер до длабоко во ноќта работела на броење и сортирање чекови и пари. "Една година собравме повеќе од 50 милиони долари. На што се потрошени тие пари остана тајна" - раскажувала Шилдс.
ПРОВИЗИИ ОД ПРОДАВАЊЕ "СИРАЧИЊА"
Еден од омилените слогани на Мајка Тереза бил "Доведете ми несакано дете". Меѓутоа, таа и тука ги преминувала границите, бидејќи, колку и да било болно или сиромашно некое дете, тоа не можело да биде примено во прифатилиштето ако родителите немале потпишано дека се откажуваат од правата на детето и дека им го препуштаат на "мисионерките на љубовта". Соха пишува дека децата потоа биле давани на посвојување низ целиот свет.
Угледното германско гласило "Штерн" во 1999 година објави текст под наслов "Свирепите сестри на Мајка Тереза", во кој се тврди дека мисионерките буквално ги грабале децата од родителите и ги нуделе на посвојување преку една агенција како сирачиња. Се разбира, за таа работа уредно наплатувале провизија, бидејќи "Господ е сепак не небото, а парите се на земјата", пишува "Штерн".
Ако сето ова е вистина, за какви заслуги и била доделена Нобеловата награда за мир на Мајка Тереза? Дали, поради тоа што несреќните луѓе биле принудени мирно да лежат на валканите простирки, бидејќи куќниот ред на Мајката не дозволувал да стануваат и да прошетаат? Дали е можно надлежните во Македонија и градот Скопје воопшто да не биле и да не се информирани за постоењето на вакви сознанија за личноста и за работата на Мајка Тереза? Дали до тој степен затаиле МНР и амбасадите, од каде што наместо точни информации пристигнуваат само предлози за поставување нови споменици на Мајка Тереза? Дали постои некој повисок интерес на Македонија поради кој функционери во земјава ги игнорираат ваквите сознанија (кои мора јавно и целосно да бидат расветлени), па и да се натпреваруваат во воздигнување на Гонџа Бојаџиу?
Тоа што Ватикан планира да ја прогласи Мајка Тереза за римокатоличка светица не ги менува фактите, ако се такви како што се претставени во критичките согледувања на активностите на Мајка Тереза во Индија. Ватикан можеби има причини зошто планира својата мисионерка да ја издигне во степен на светост. Тоа си е нивна работа. Меѓутоа, не се гледа причината зошто Македонија, само поради тоа што Гонџа Бојаџиу случајно била родена во Скопје, морала да биде вмешана во една туѓа, се чини, матна и неразјаснета приказна и да ризикува меѓународен потсмев?
(АВТОРОТ Е НОВИНАР)
http://forum.kajgana.com/showthread.php?t=48312&page=3
,
,
,,
,
,,
,
Dnevni list Danas
15/01/2010 19:56 Monstrum ili svetica: Agnes Gondže Bojadžiu
Kult smrti „Majke“ Tereze
Autor: Srđan Jovanović
Jedna od poznatijih religijskih figura XX veka nesumnjivo je Agnes Gondže Bojadžiu, monahinja albanskog porekla koja je karijeru napravila u Indiji, a potom i u Evropi i ostatku sveta. Znamo je pod klerikalnim pseudonimom Majka Tereza, iako ova navodno devica nikakve dece nije imala, te je malo moguće da je bila majka. Bivši papa Karol Vojtila (poznatiji kao Jovan Pavle II) čak ju je ekspresno proglasio sveticom. Pogledajmo šta za crkvu znači pojam sveca; pogledajmo kakva je osoba bila ova duboko poremećna žena, ljubitelj bola, patnje i smrti.
Početkom devedesetih, neizbežni Kristofer Hičens, provokativni erudita, novinar i pravi kosmopolita, čovek koji je proputovao svet, kritičar društva i poznati autor, napravio je kratku emisiju o Majci Terezi, imena Anđeo iz pakla, u kojoj je sabrao sve manje poznate činjenice o ovoj osobi sumnjivog karaktera, prikazujući je u pravom svetlu. Prljavština je lako isplivala na videlo.
Agnes Bojadžiu, naime, postala je popularna zahvaljujući Kodak filmu i jednom lakovernom čoveku čiji je prag za definiciju čuda bio odista mali. Kada je ekipa poznate britanske mreže BBC posetila jedan dom za umiruće u Kalkuti, gde je dotična svetica „radila“, sa sobom su doneli i najnoviji Kodak film. Iako je unutar ove sablasne građevine pune ljudi na samrti bilo poprilično mračno, nova Kodak tehnologija je omogućila da se i u slabo osvetljenom prostoru na snimljenoj traci ipak vidi nešto bolje. Nažalost, pre no što je jedan od inteligentnijih ljudi u ekipi krenuo da kaže - „Vidi, ovaj Kodak je stvarno kvalitetan“, jedan od ne-toliko-obdarenih na polju inteligencije je zavrištao - „Čudo! To je čudo!“. Zvezda po imenu Majka Tereza bila je tako rođena.
Ova žena nikada za života nikome nije pomogla, ali mediji, crkva i religiozni političari sve su učinili kako bi je predstavili živom sveticom. Ona je skupljala bolesne ljude i ljude na samrti u male prostorije, u kojima je doslovce - i po sopstvenim rečima - uživala u njihovoj patnji. Brojni su primeri osoba koje su dovedene u dom za umiruće iako nisu bili smrtno bolesni; slučaj petnaestogodišnjeg dečaka kome je trebala samo operacija bubrega jedan je od poznatijih. Dete je ostavljeno da umre u mukama kako bi ova bolesna žena doživljavala orgazmičke vizije. Ti jadni ljudi retko kada su dobijali i aspirine, a prljavi špricevi i nikada sterilne igle kružile su unaokolo kao među narkomanima. Na pitanje „časnim sestrama“ zašto igle ne bivaju dezinfikovane, one su odgovarale kako „nema potrebe“... Ti ljudi će ipak umreti. Majka Tereza postala je poznata po svojim domovima za mučenje bolesnih, a svet ju je obožavao.
Groteskna priča nastavlja se i nakon toga. Neko se setio da ovoj individui dodeli i Nobelovu nagradu, i to za mir. A, šta je Agnes rekla prilikom primanja nagrade? „Naglasila“ je kako je najveći protivnik mira u ovom svetu - abortus. Ne, nije rat najveći neprijatelj mira, nije siromaštvo, terorizam ili religija - po njoj, najveći neprijatelj mira je izbor majke da li će da rodi ili ne. Kontracepciju takođe nije volela - uostalom, bez kontracepcije se lakše prenosi sida, te su i šanse tako veće da će još jedan umirući čovek da joj bude doveden na mučenje. Po smrti, Karol Vojtila ju je proglasio sveticom. Žena koja je vodila svetski uspešan kult smrti i nadalje je obožavana, a retko ko zna kakav je mostrum bila. No, lakše je „verovati“ da nije.
Autor je lingvista, magistar evropske kulture i odgovorni urednik žurnala Humanicus (www.humanicus.org)
http://www.danas.rs/dodaci/vikend/plave_strane/kult_smrti_majke_tereze.45.html?news_id=181412