- Член од
- 5 септември 2007
- Мислења
- 3.848
- Поени од реакции
- 960
- Локација
- Скопје
- Веб-сајт
- evangelos.blog.mk
Никејски собор.
Така вели Ден Браун во својот роман „Кодот на Да Винчи“, но и самиот тој вели дека тоа е роман, а не историја. Историјата вели дека на тој собор воопшто не станало збор за канонот на Светото Писмо. Од 20те вкупно одлуки на тој собор ниту една не била дирекно или индирекно поврзана со канонот на Светото Писмо.
Hippo (393) and Carthage (397)
Тоа што е постигнато на овие собори не претставувало наметнување на нешто ново врз христијанските заедници, туку кодифицирање на нешто што веќе претставувало општа практика во христијанските заедници.
Околу 20 години пред да се одржат овие собори, во 367 година епископот на Александрија, Атанасиј, во своето 39то свечено писмо ги набројува истите 27 канонски книги кои ние денес ги имаме во Новиот Завет, како книгите содржани во Новиот Завет. Тој не заповедува дека тие и тие книги мора сите христијани да ги стават во кориците на Новиот Завет, туку едноставно ги набројува книгите кои биле сметани за свети и користени во христијанските заедници.
Така што на соборите во Хипо и Картегина, како што кажав, не е кажано ништо ново, туку е кодифицирано нешто што веќе одамна си било прифатено од христијаните.
300+ години по смртта на Исус седнале смртници и се договарале дали некое евангелије треба или не да влезе.
Во 140 година, кога Иринеј станал епископ во Лион (Галија), идејата за четворното евангелие станала толку аксиоматска во христијанските заедници, што тој можел да се однесува кон него како кон установен и признаен факт, очигледен како што се очигледни четирите страни на светот или пак четирите ветрови....
„Зашто, како што постојат четири страни на светот во кој живееме и четири општи ветрови, и како што Црквата е распространета низ целата земја, евангелието е столб и основа на Црквата и здив на животот, природно е да има четири столбови кои зрачат бесмртност, будејќи ги луѓето. Според тоа, очигледно е дека Словото, Создателот на сите нешта, Кој седи над херувимите и сите нешта ги држи соединети и Кој му се покажал на човештвото, ни го дал евангелието во четворна форма, но споени заедно во еден Дух.“
(Иринеј, Против ересите 3:8)