БУГАРИТЕ СЕ БОРЕЛЕ ЗА БУГАРИЈА ПОД СЛОГАН “БОЖЕ ЧУВАЈ ЈА МАКЕДОНИЈА”

E

emission

Гостин
Добре де, кој ве негира, бре луге?! Македонци сте, зборувате македонски... Требва ли сега да кажа 100 пати "Македонци сте!" ?!?


Но партии на етничка или расова основа според мене не требва да има - както во Р. Блгарија, така и во Р. Македонија.

Ако ште живееме со спомени от минатото за обединета Македонија или обедитена Блгарија до никаде нема да стигнем...
Не велам дека ти ме негираш. Толку ли си нискоинтелигентен па да не можеше тоа да го сфатиш. Зборувам за бугарите од Македонија што сакаат партија. Тие негираат нација и јазик. Дали Кинез или волгар ќе негира Македонцит ич не е важно.

А токму тука е проблемот. Вие од пусти страв не сакате бугарска партија во Македонија за да нема реципроцитет. Голем е стравот кај вас. Страв ви е од демек 6000 Македонци а не ви е страв од 1 000 000 Турци, Роми ( ДПС, Евророма ) и Помаци. Тоа е прашање на кое треба добро да размислиш и ти и твоите. И каква врска има уживањето на основните човекови права со Големи Бугарии или Големи Македонии. Тоа време е поминато.
 

ogledalo

провинцијалец
Член од
12 мај 2008
Мислења
3.198
Поени од реакции
174
Благодарско, брате! А нешто по така античко имаш ли? Нешто со Александар или взездата од Кутлеш. Наежив се :vozbud:
poveli


eve ti ja taa pesna na proslava vo egejska makedonija snimeno 95 vo ovcarani

delot posle 7 minuta


мала подршка

Bo голем број македонски народни приказни и песни запишани во 19. и 20. век се спомнуваат нашите предци - античките Македонци!
Македонските народни приказни за царот Александар Македонски, за Филип и за Персеј, па дури и за војната на Александар против Дарие и индискиот принц Пор се непобитен доказ за крвната и културна врска помеѓу античките и денешните Македонци!
•И митскиот пеач Орфеј бил роден во Македонија!
Постојат и одредени фолклорни елементи (посебно во приказните) кои несомнено влечат корени од времето на античка Македонија.
Овде ќе спомнеме некои од нив.
Притоа, во интерес на просторот нема да ја приложиме комплетната содржина на овие македонски народни умотворбидуку само ќе посочиме на нивното постоење.
Посебно ќе се задржиме на обработката на мотивите во народните приказни, кои имаат античко-македонско потекло.

НАРОДНИ ПЕСНИ И ПРИКАЗНИ

Народни песни во кои се опеани славни личности од античко-македонската историја, запишале речиси сите македонски запишувачи на народни умотворби од средината на 19. век.
За ваквата појава сведочеле и странци, кои ја посетувале Македонија во 18, 19 и 20. век.
Францускиот генерал Тот кој во 18. век престојувал во Македонија, го дал следното сведоштво:
Дваесет и двајца Македонци... во една кафеана пееја песни за победите на Александар (Александар Матковски: Македонија во делата на странските патеписци 1371-1777, Скопје, Мисла, 1991, стр. 833).
Интересно е да се знае дека францускиот барон Тот работел во Цариград од 1768 до 1775, а ова сведоштво го запишал и самиот во своите Спомени.

Сведоштво дека споменот за Александар Македонски останал меѓу Македонците во првата половина на 19. век дал и рускиот истакнат деец Виктор Григорович.
Во врска со импресиите од неговата посета на Македонија во 1844-1845 година тој запишал:
"Во сите краишта што ги посетив, јас немам чуено други имиња освен имињата на Александар Велики и на Марко Крале.
И едниот и другиот живеат во спомените на народот... Споменот за Александар Велики сепак е повеќе утврден кај народот."
Виктор Григорович запишал и една народна приказна за македонскиот цар Филип II.
Тоа всушност е првата запишана македонска народна приказна воопшто!

Истакнатиот македонски фолклорист Кирил Пенушлиски во својата "Книга за Цепенков", ќе запише:
"Цар Филип сос сонце чинит облок" е првата наша забележана приказна од Острово.
Ја запишал Виктор Григорович во времето на неговото патување по Македонија.
Таа е објавена дури во наше време".
Значи првата запишана македонска народна приказна се однесува токму на славниот античко-македонски цар Филип II.

И чешкиот научник И. Доровски во својата студија за врските меѓу Чесите и Македонците објавува факсимил од една (цитат): македонска народна песна, запишана од В. И Григорович. (Ј. Dorovsky, Ceske zeme a Balkan, Brno 1974).
Харалампие Поленаковиќ во својот труд: Уште една варијанта од македонската народна умотворба "Цар Филип сос слонце облок чинили" (Избрани дела 2, Скопје 1988) наведува дури четири приказни или песни (а можеби и само варијанти) за македонскиот цар Филип II.

Босанско-српскиот запишувач на македонски народни умотворби и обичаи, Стефан Верковиќ, познато е дека престојувал во Македонија повеќе години во средината на 19. век.
Тој признава дека бил многу изненаден кога во Македонија открил народни песни за личности од античка Македонија.
Дури овие песни тој ги прогласил како свое најголемо откритие.
Во едно свое писмо Верковиќ сведочи: "Ова премногу важно и ненадејно откритие се случи во првата четвртина на 1865 година.
Тоа беше една мала песна за Александар Велики, царот Македонски.
До крајот на годината најдов уште две песни за него.
Следната 1866 година наидов на уште постаро откритие - на песна за Орфеј!"

Значи, Верковиќ не само што открил македонски народни песни за Александар Македонски, туку и за митскиот крал на Тракијците - Орфеј.
Но, од каде Орфеј меѓу Македонците?
Зарем Орфеј не е Тракиец?
Зарем не е познат како "легендарен крал на Тракијците"?
За неупатените читатели можеби ќе изгледа изненадувачки податокот дека и Орфеј е роден во -Македонија!

Историчарот д-р Лидија Славеска (во својата книга "Етногенезата на македонскиот народ" (Скопје, 1992, стр. 35) цитира извадоци од книгата на бугарскиот историчар Т. Спиридонов: "Тракискијат етнос" (Софија, 1991) во која тој тврди дека Орсреј е роден во Македонија.
Овде читаме: "Историскиот крал на Тракијците Орфеј, кој со својата лира ги занесувал луѓето и ги скротувал дивите ѕверови, бил роден во Македонија некаде помеѓу Олимп и реката Струма."

ПЕСНИ - ПРЕДАНИЈА КАЈ МАКЕДОНСКОТО КОЛЕНО МАРВАЦИ

Стефан Верковиќ дал и други сведоштва за македонски народни творби со античко-македонски елементи, на кои наишол за време на својот долговремен престој во Македонија.
Притоа сведочи дека голем број вакви преданија имало кај македонското колено Марваци (жители на дел од денешниот пирински дел од Македонија).
Овде читаме:
"Марваците... го населуваат неврокопскиот округ што се простира меѓу планината Кремен и Момина Кула и служи како естетски дел меѓу Неврокоп и Разлог...
Кај Марваците има приказни и народни преданија од најодамнешното минато, кои би можеле да пополнат многу празни места во општата и месна словенска историја, како и да разјаснат и коригираат многу погрешни и неумесни мислења и докази на старите и нови историчари за народите што живеат на Балканскиот Полуостров, за нивните прадедовци, старите Тракијци, Македонци и Илири....

Покрај преданијата и приказните, кај Марваците има и народни песни, многу љубопитни и важни, кои се однесуваат на најдалечното минато; на ова се однесува и песната за доаѓањето на Словените од Азија (од далечната кинеска земја, како што кажува песната) на Дунав; уште песната за Александар Велики и неговиот коњ Буцефал; за походот негов во Азија и војната со Дарие и Пор - царот индиски.
Оваа многу важна песна за решението на потеклото на старите
Македонци, Тракијци и Илири, инаку е откриена во селото Керчово, што се наоѓа во Воловиште, Демирхисарски округ, како што ми раскажа овчарот Стојан Мечкаров.
Исто таква песна имам и од селото Крушово, во истиот округ, но таа е составена малку поинаку."

Да потсетиме и на веќе презентираното сведоштво од Стефан Верковиќ во кое тој тврди дека во Југозападна Македонија, луѓето себеси се декларирале како чисти Македонци, потомци на Александар Македонски.
Меѓу Македонците во пиринскиот дел на Македонија и денес постојатмакедонски народни песни, посветени на античко-македонските владетели.
Сведоштво за ова имаме во романот "Тасо Македонецот" (Софија, 1995) од македонскиот писател во Бугарија Славе Македонски.
Таму е објавен дел од македонска народна песна за Александар Македонски, која што Славе Македонски ја слушал од својата неписмена мајка, која ја запомнила уште од своите стари.

Истата песна била пеена и од еден стар овчар на Пирин Планина.
Делот од песната што е објавувана гласи:
Од ка се е зора зазорила
од тогаш се е, мила моја мајчице,
војска заврвела.
Коњ до коњот, мила моја мајчице,
Јунак до јунакот.
И најнапред е, мила моја мајчице,
царот Александар.
Царот Александар, мила моја мајчице,
царот македонски...

 

ogledalo

провинцијалец
Член од
12 мај 2008
Мислења
3.198
Поени од реакции
174
ЗАВЕТОТ НА АЛЕКСАНДАР МАКЕДОНСКИ

Во средината на 19. век францускиот славист Сипријан Робер запишал една песна за Александар Македонски, кој ги молел боговите да бдеат (цитат):
"над неговиот народ славен со херојски срца, поради што заслужуваме да го носиме убавото име Словени.
Ова име го добивме од устата на самиот Александар, восхитувајќи се на јунаштвото наше, јунакот од Македонија изрече пред смртта дека го проколнува секого кој во иднина ќе говори лошо за народот славен.
На тој народ, како награда за јуначките дела тој му ги завешта областите што се простираат од Јадранското Mope па се до океанот на вечните ледови.
Александар сакаше целата таа земја никогаш да не живее по други закони, освен по законите на славните."
(Цитирано од книгата на Л. Славеска, стр. 34-35). Инаку, овој завет е објавен во оригинал на француски во 1852 година.

Сведоштво за до неодамна непозната македонска народна песна, посветена на царот Александар Македонски среќ аваме и во фолклорната збирка на егејскиот Македонец Димитар Поп-Димитров (кој, во моментов кога ги пишувам овие редови, живее во своето родно село Цакони во околината на Воден и е еден од активистите на партијата "Виножито").
Овој деец со години собирал македонски народни умотворби низ повеќе градови и села на егејскиот дел на Македонија.
Меѓу ваквите творби била и песната за царот Александар Македонски, која му ја испеал 84 - годи шниот Танас Марков.
Дел од песната гласи:
Стани, стани Александре Македонски за да видиш како твоите синови се борат за Македонија...
Инаку песната била мошне долга и траела околу петнаесетина минути (в. "Нова Македонија" 1 и 2.11.1997, стр. 7).

Во македонскиот весник "Народна Волја" (Благоевград, јули 1994) е објавена и македонска народна приказна за царот Персеј, под наслов "Татковата клетва", раскажана од Г. Петров.
Почетокот на приказната гласи:
"Еднаш живеел еден цар на Македонија, што се викал Персеј.
Во тоа време во Македонија имало многу гаталки.
Тие дошле овде по завладувањето на светот од страна на Александар Велики.
Тој ги довел од Индија, од Персија, од Египет, од секаде...".
Понатаму во приказната се раскажува дека царот Персеј сретнал една од тие гаталки, која му ја претскажала пропаста на неговото царство, поради тоа што тој на подмолен начин го отепал својот брат, наклеветувајќи го пред татка си дека работи во интерес на туѓа држава.
Подоцна таткото на Персеј разбрал за подмолноста на својот син и го проколнал.
Гаталката му рекла на Персеј дека царството ќе му пропадне и туѓинци ќе владеат со неговата земја.
Откако ги слушнал овие зборови на гаталката Персеј се уплашил бидејќи и жена му сонувала лош сон тие денови.

Ја прашал гаталката дали може да направи нешто за да се спречи оваа судбина, а таа му одговорила:
" - Ќе ти кажам што да направиш, ама не е сигурно дали ќе те стигне клетвата.
Ќе родите машко дете, ама ќе го скриете, никој да не знае оти е ваше.
Царицата ќе го роди таму каде што никој нема да ја знае.
Потоа ти ќе го дадеш во некоја туѓа држава и ќе му кажеш на човекот кајшто ќе го дадеш да му ја каже вистината откако Македонија ќе биде поробена.
Тогаш можеби душата на татко ти ќе се смилува."
Царот Персеј така направил.
Родиле син со царицата и го однеле на еден остров, каде го оставиле на чување кај еден човек.
На човекот му оставиле пари и запечатено писмо за да му го даде на детето кога ќе порасне.
Човекот го крстил детето Андрејко.

Кога пораснало детето, човекот му го дал писмото.
Внатре пишувало кое е тоа и како да дојде до богатствата на татко му. Татко му му оставил две богатства и му опишал како да ги најде, т.е. каде се закопани. >>>
Едното било закопано на патот близу реката Струма, а другото под една клупа во дворецот во Солун.
Откако ги нашол богатствата Андрејко собрал војска и тргнал да ја ослободува Македонија.
Успеал да ја ослободи, ама по кратко време таа пак била поробена од Римјаните.
Тогаш на Андрејко на сон му излегол еден стар човек, кој му рекол повеќе да не се мачи, бидејќи Македонија уште долго нема да биде слободна.
Така било пишано од Господ.
Стариот човек му рекол златото што го има да го сокрие на три места и да почне да гради цркви и манастири.
Така царот и направил.
Изградил цркви во кои народот и денес оди.

И оваа народна приказна од пиринскиот дел на Македонија во многу се поклопува со историската вистина.
И навистина во 149 и 148 година пред Христа во Македонија се појавил еден млад човек, што се викал Андриск и кој тврдел дека е легитимен син на Персеј, поради што се преименувал во Филип Шести.
Тој се обидел да ја ослободи Македонија од римската окупација.
Собрал војска, и дури на кратко успеал да ја ослободи цела Македонија. Во тоа му помогнале и Тракијците.
Но, Римјаните испратиле голема војска и до пресудната битка дошло кај Пидна во 148 година.
Андриск (или Филип Шести) отпрвин имал успех во битката, но потоа направил тактичка грешка, по што бил поразен.

Во Зборникот од Шапкарев (Сосрија, 1891) се наоѓа предание, кое гласи:
"Александар Велики ја изумил војната."
Во него се вели:
"Простиот народ кажува и верува дека војните најпрво биле пронајдени од Александар Велики Македонски.
Кога тој шетал по море, одејќи во некој друг непознат свет, за да најде и нацрпи бесмртна вода, за да се напие, та да не умира никогаш, кога видел во морето рибите да се бијат помеѓу себеси како во војна, намислил и тој да го направи истото, па кога до шол во своето царство, прв ја изумил војната на овој свет."

Да ја спомнеме и легендата со "Историјата на Македонија", која животописецот Новко од Дебар тргнал да ја бара (објавена од: Д-р Танас Вражиновски: "Македонски народни преданија, Македонско народно творештво: Народни преданија", книга I, Скопје, 1986).
Оваа "Историја" допирала до древните времиња уште кога Александар бил дете. Во една друга легенда народниот гение направил фантастичен спој меѓу Александар Македонски и синонимот за убавата Македонка, олицетворен преку ликот на девојката Ангелина.
Убавата Ангелина овде е прикажана како сестра на Александар Македонски.
Ова е најголем доказ дека нашиот народ, не само што го опејувал Александар Македонски, туку и си го сметал како свој цар.
 
Член од
18 март 2009
Мислења
375
Поени од реакции
7
Извини вака или си ти глупав или не сакаш да сватиш со црпката.

Очигледно не си шетал низ македонија за да видиш од кога се спомениците на културата, од кои периоди, од кои нации и т.н.

Никој не вели дека нема бугари има, но има правен систем и нека си ги бараат правата. има и здружение на бугари но никој не ги тепа за разлика од вас кои ги тепате и вековно ги угнетувате македонците во бугарија.

отвори малку историја на уметност и читај.
Историскиот музеј ви е полн со реликти од македонија. да не ви наведувам кои си знаете, а истите си ги представувате како бугарски.

во еден весник неодамна читав дека Џон Кенеди се декларирал за бугар и сакал да ја посети мајка бугарија ама штета го убија во Далас.:vozbud:
Ке си прережем вените, не ги тепате блгарите во Македониja? A на 13 jануари 2007 што се случи на споменикот на Мара Бунева ? Кои е тоа тепаниот македонец у Блгариja, во последно време ?
 
E

emission

Гостин
Огледало, требаше и број од кардиологија да му оставиш на Бугарот. Секако ќе го фати срце од песните за Александар цар Македонски.

Sliki ot ,,porobeno,, Pirinsko!!!!
lele kolko sa porobeni zle jiveet horata

Blagoevgrad
Базен , хотел и Метро. Бугарската раса ли се тие тројца луѓе претходно наведени?
 

Bratot

Стоик и Машкртник!
Член од
27 јануари 2007
Мислења
17.089
Поени од реакции
4.499
Лошото е само дека овие споменици при вас са од Турско време :baeh:
Нали бре немало бугари во Македонија?
Имало али од 6-7 век навака кога сте почнале со инвазиите на Балканот... кога сме кај спомениците истите сведочат за вашата татковина во Волжанско-Уралскиот регион:


Малку историја на Бугарите:

http://culture.tatar.ru/rus/index/museum/all/bolgar.htm

http://www.tatar-history.narod.ru/histori_tatar_main.htm

http://bulgar-portal.ru/
 

Soreno

Big Brother
Член од
14 јануари 2009
Мислења
530
Поени од реакции
19
Член од
4 септември 2008
Мислења
951
Поени од реакции
18
ги тепате и вековно ги угнетувате македонците во бугарија.

во еден весник неодамна читав дека Џон Кенеди се декларирал за бугар и сакал да ја посети мајка бугарија ама штета го убија во Далас.:vozbud:
Моме за Кенеди излажа. Пу не те е срам.

А мене никои не ме е угнетувал, тепал и забранувал нешто.

Аи кажи ми какви права са ни нарушени на нас?
 
Член од
18 март 2009
Мислења
375
Поени од реакции
7
Имало али од 6-7 век навака кога сте почнале со инвазиите на Балканот... кога сме кај спомениците истите сведочат за вашата татковина во Волжанско-Уралскиот регион:


Малку историја на Бугарите:

http://culture.tatar.ru/rus/index/museum/all/bolgar.htm

http://www.tatar-history.narod.ru/histori_tatar_main.htm

http://bulgar-portal.ru/
Хахаха добре че си ти да пренесеш спорот 1000 години назад, кое е ептен релевантно и тамо е вистината :pos2::pos2:.
 
Член од
7 јули 2008
Мислења
100
Поени од реакции
1
Тоа никој не го рече, ние збориме само дека имало Македонци и во тоа време, тоа е нешто што вие Бугарите нејќете да го прифатите доолго време.

Значи според тебе имало и от двата етноса - блгари и македонци? Па кои биле мнозинство тогава? Доколкото знам лугето са писали на книжовен блгарски, имале блгарски школа и т.н.
Па зошто тогаз отричате блгарското у лугето кои се декларирале како блгари? Каде е проблемот? :toe:
 
Член од
4 септември 2008
Мислења
951
Поени од реакции
18
Сорено, толко е лошо во пиринско и Благоевград, толко не тепат и угнетуват дека ке се истепаме да зимаме македонски пасоши. Минимум 300 000 од пиринско сакаме да станеме македонци, ама они не ни дават пасоши ебаго.:vozbud:

А па по Банско и Сандански оште по лошо живеат поробените. Даи малко слики од поробено Банско
 

ogledalo

провинцијалец
Член од
12 мај 2008
Мислења
3.198
Поени од реакции
174
сорено


сликиве шо ги ставаш што треба да докажат?
еве ти една од пиринско


сите базени и модерни згради нема да ве измијат од окупаторскиот чин.

``врати го она што не е твое`` Сенки -М. Манчевски
 
B

Borg_Drone

Гостин
Значи според тебе имало и от двата етноса - блгари и македонци? Па кои биле мнозинство тогава? Доколкото знам лугето са писали на книжовен блгарски, имале блгарски школа и т.н.
Па зошто тогаз отричате блгарското у лугето кои се декларирале како блгари? Каде е проблемот? :toe:

Овој народ тука што живее тука (Македонците) го одрекуваат бугарското во нив, а вие не сакате да го прифатите тоа и се обидувате да не убедите дека нашите дедовци биле Бугари и.т.н.
А кога сме веќе кај тоа, да те прашам зошто не се збори во Бугарија дека имало обиди за создавање на сопствена македонска црква, зошто не се земаат во целост фактите за ВМРО, зошто се покажува само бугарската страна таму и да не зборувам понатаму??
Зошто исто така не се збори дека постоел посебен македонски јазик и во тие времиња, и дека вие и други фактори не сте дале дозвола да се отворат посебни македонски училишта???Зарем сите овие факти не ти говорат дека во тоа време постоела силна македонска свест????
 
Член од
7 јули 2008
Мислења
100
Поени од реакции
1
сорено


сликиве шо ги ставаш што треба да докажат?
еве ти една од пиринско


сите базени и модерни згради нема да ве измијат од окупаторскиот чин.

``врати го она што не е твое`` Сенки -М. Манчевски
Одговорот на пиринци - Ансамбал Пирин во Благоевград
Ноу комент! Слушаите лугето во залата как викаат и псуват!

 

Kajgana Shop

На врв Bottom