- Член од
- 6 февруари 2009
- Мислења
- 17
- Поени од реакции
- 0
Muzikata i peenjeto vo Islam
Argumenti vo svetloto na Kur’anot i Sunnetot (Hadisot)
Bismil-lahir-Rahmanir-Rahim
بسم الله الرحمن الرحيم
Bismil-lahir-Rahmanir-Rahim
بسم الله الرحمن الرحيم
Allaah subhanehu ue teala vo Kur’anot veli:”
“Ima lugje koi kupuvaat prazen govor za zabava,da bi,ne znaejќi kolkav grev e toa,od Allahoviot pat da gi odvedat vo zabluda i da go zemaat za predmet na ismevuvanje.Niv gi čeka sramna kazna.” (Sura Lukman 31:6)
Hasan El-Basri r.a.,za gore navedeniot Ajet reče:
”Ovoj Ajet beše objaven vo vrska so peenjeto i muzičkite instrumenti.”
(Vidi:Tefsir Ibn Kethir,3/451).
Abdullah ibn Mesud,radijallahu 'anhu,se zakolna deka gorniot ajet se odnesuva za peenjeto.Istoto go potvrdia i drugite ashabi,kako što se Ibn-Abas, Džabir, Ikrime, Seid b.Džubejr, Mudžahid, Makhul, Amr b.Šujab i Alija b.Bezima.
Vidi Tefsir Ibn-Džerir 19/534-539, Tefsir Ibn-Kesir 6/330-331,
Tefsirul-Kurtubi 14/48-52).
Pratenikot Muhammed s.a.v.s.,rekol: «ليكونن من أمتي أقوام يستحلون الحِرَ والحرير والخمر والمعازف..»."Vo mojot ummet ќe bidat i onie koi ќe gi dozvoluvaat predbračnite intimni odnosi (blud),svila,alkohol i muzičkite instrumenti (me'azif)" (Buhari,Hadith br.5590)(Me’azif se muzičkite instrumenti.)
vidi (Tefsir al-Tabari,21/40).
Allah subhanehu ue teala vo Kur’anot veli:
وَاسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِكَ وَأَجْلِبْ عَلَيْهِمْ بِخَيْلِكَ وَرَجِلِكَ وَشَارِكْهُمْ فِي الأمْوَالِ وَالأولادِ وَعِدْهُمْ وَمَا يَعِدُهُمُ الشَّيْطَانُ إِلا غُرُورًا“Ve estefziz meni esteta’te minhum bisevtike ve ‘edžlib ‘alejhim bihajlike ve redžilike ve sharikhum fil’emvli vel’evladi ve ‘idh-hum ve ma ja’iduhumu esh-Shejtanu’illa gurudhen.”(Allah mu reče na Šejtanot I nateraj od niv kolku što možeš so glasot tvoj...” (Sura El-Isrâ'17:64)
Prenesuva Abu ‘Amr (Abu Malik Al-Ash’ari) r.a.,deka toj go slušnal Allahoviot Pratenik s.a.v.s.,deka rekol: ”Megju moite sledbenici ќe bidat nekoi lugje koi ќe gi dozvoluvaat ilegalnite seksualni odnosi,nosenje svila,pienje na alkoholni pijaloci i upotrebata na muzičkite instrumenti kako legalni,preku noќta,Allah ќe gi pretvori vo majmuni i svinji;i tie takvi ќe ostanat do Denot na Voskrsnuvanje” (Sahih Buhari,Vol.7 Hadith br.494B)
PrenesuvaEbu Se’id El-Hudri r.a.,kojrekol:“Go slušnav Allahoviot Pratenik s.a.v.s.,
kogareče:“Koj od vas ќe vidi nekoelošodelo,neka go otstrani (prisilno) so svoja raka,a ako neevosostojba,neka go napravi so zboruvanje (nareduvatoadaseotsrani),a ako ne evosostojba i toa dagonapravi, neka go mraziso svoeto srce.No,toae najslabotodelona imanot (veruvanje).”
(Rijadus-Salihin Hadis br.184)
Abdullah b.Mes'ud r.a.,kažuva deka Allahoviot Poslanik s.a.v.s.,rekol:
"Od predznacite na Sudniot Den e pojavata na muzičkite instrumenti i pienje alkohol!" (Taberani,el-Mu'udžem el-Kebir,br.10556.)
Nafi' r.a.,kažuva:"Abdullah ibn Omer r.a.,go slušna nekoj čovek kako svira na kaval,pa si gi zatvori svoite uši so prstite, i se udaleči od patot,i mi reče: “O Nafi',slušaš li nešto? Rekov: Ne. Toj gi izvadi prstte od svoite ušiju, i reče: Vo edna prilika bev so Allahoviot Poslanik s.a.v.s.,i koga slušna svirenje na kaval,toj gi začepi svoite uši!" (Sunen Ebi Davud,br.4924.;
Sunen el-Bejheki el-Kubra, br.20786.)
➦➪ CITATI OD DELATA NA NAJ POZNATITE HALIMI NA HANEFIJSKIOT METHEB!?
Istiot,gore navedeniot Hadith go prenesuva i Ibn-Hibban r.a.,vo svjot Sahih kade kažuva:”Kažuvaja Ebu-Amir i Ebu-Malik El-Ešari deka Pratenikot s.a.v.s.,rekol:
”Navistina vo mojot ummet ќe bidat lugje koi ќe go dozvolat svilata, vinoto i muzičkite instrumenti.” Sahih Ibn-Hibban 15/154 (6754).
Drug koj ga beležuva istiot Hadith,e imam Taberani r.a.,vo negoviot Musned kade što veli:"Ni kažuvaše Muhammed b. Jezid b.Abdussamed ed-Dimiški r.a.,deka rekol:
”Od Hišam b.Ammar r.a.,se prenesuva deka Allahoviot Pratenik sallallahu 'alejhi ve sellem,rekol:”Navistina vo mojot ummet ќe bidat lugje koi ќe go dozvolat svilata,vinoto i muzičkite instrumenti.” Musned-uš-šamijjin 1/334, (592).
Tretiot koj go zabeležil gore navedeniot Hadith e i imam Bejheki r.a.,vo svojot Sunen deka Allahoviot Pratenik sallallahu 'alejhi ve sellem,rekol:”Navistina vo mojot ummet ќe bidat lugje koi ќe go dozvolat svilata,vinoto i muzičkite instrumenti.” Sunen-ul-Bejheki 10/221 (20777).
Za žal,nekoi sakaat da ja dozvolat i zabranetata pesna i muzika (peenje so zabraneti muzički instrumenti,peenje na razgoleni ženi i sl.) tie gi iskrivuvaat rivajetite-koi zboruvaat za peenjeto na malata devojka (džuvejrijat,džarijetani) za vreme na maženjeto na Aiša r.a.,koi duri i samiot Pratenik s.a.v.s.,gi slušal i go odobril nivnoto slušanje-taka što spomnuvaat pri preveduvanje "peački" namesto "mali devojčinja" kako što stoi vo originalot.
Vo komentarot na Buhari se objasnuva toj zbor (džarijeh) so"nedozrela devojka na koja ušte ne i se zadolžuvaat šerijatskite obvrski".
Ibn el-Kajjim rekol:”Muzikata vo Hanefijskiot metheb e mekruh,dodeka zadovolstvoto vo muzikata e KUFR”.
Vidi vo knigata [Ighathet el-Lehfen, 1/strana,425];
isto i vo [Tefsir Ibn Kethir,3/strana,451].
El-Hafiz ibn Hadžer (Allaah dam u se smiluva) za gore navedeniot Hadis rekol: Grupa na Sufi go upotrebile ovoj Hadis za dvete šerijatski ušte “nedozreli devojčinja”kako argument deka peenjeto e dozvoleno i deka nee bitno dali e pesnata popratena so ili bez muzički instrumenti.Ovoj pogled dovolno e odbien od jasnata izjava od strana na Ajsha radiallahu anhuma na sledniot hadith,vo koja veli:
”Tie ne bea peački.” Vidi go celiot Hadith vo: (Fath al-Baari,2/442-443)
Za žal,kako što spomnav porano,ima nekoi Muslimani koi davaat fetvi bez da se upoznaeni so šerijatskite propisi i principi.Ova e vo sklop so zborovite na Pratenikot Muhammed s.a.v.s.,koga rekol:
"Lugjeto ќe prašuvaat,a tie ќe davaat objasnuvanja (fatva) bez nekakvo znaenje.Taka,i tie samite ќe padnat vo zablda,a i drugite ќe gi odalečat od praviot pat.” (Vidi Sahih'ul ´Buhari Vol. 1Hadisbr.100)