Видете зошто бугарите немаат своја историја, па ја крадат нашата

Член од
19 октомври 2009
Мислења
30
Поени од реакции
0
Andonov Bale, сум те прашал нешто, ти ми постваш некакви истории.
Конкретно ми кажи - што е заедничкото помегу Бугариjа и Татарската инвазиjа от 13-14 век во Европа и конкретно во Молдова?
Сакам да го вида твоето мнение - нели ти започна тази тема!
 
Член од
22 февруари 2009
Мислења
746
Поени од реакции
35
Од каде се дојдени бугарите?
Која им е прататковината?

Татари


Вкупен број на населението
7 милиони

Региони со значително население
Русија, Казакстан, Узбекистан, Украина, Киргистан, Турција, Литванија, Финска, Естонија, Полска, Белорусија, Германија, Бугарија, Романија, Канада, САД, Бразил, Молдавија, Јапонија и Кина
Јазици
Руски, Татарски и др.
Религии
Ислам, Атеизам, Православие
Поврзани етнички групи
други Турски народи

По 1241 година, годината на Најраните регистрирани татарски инвазија на Бугарија, на Второто бугарско царство одржува постојан политички контакти со татарите. Во овој период (13-ти и 14 век), "татарски" не беше ethnonym но општ термин за армиите на Џингис Кан наследниците. Првата татарски населби во Бугарија може да се датира од 13-ти и почетокот на 14 век, кога воени единици прогонувани во екот на борбите во династички Golden Horde дефектирал да Бугарски владетели (Павлов, 1997).
Од крајот на 14. до крајот на 15 век, неколку групи на татарите се населиле на територијата на Бугарија (тогаш под турска власт), за различни причини. На доселеници, веројатно номадите, конечно донесе заседнал начин на живот, а во некои области, како што преживеале компактни заедници за повеќе од два века. Евиденцијата покажува дека татарите биле наклонети да истражува села и се спротивстави на власт, и затоа беа resettled меѓу локалните, исто како и опак, население во Тракија. На татарите им беа доделени посебни гласник и воени мисии, и се приклучи на Отоманската воена администрација. Овој факт, заедно со нивните мали број, блискоста помеѓу "Татар" и локалните отомански турски јазик, и заедничката религија, доведе до евентуалното губење на група татарски идентитет.
За разлика од ситуацијата во Тракија, од етничкиот состав на Добруџа потврдува постоењето на голем татарски заедница од 15-ти до 20-тиот век. Отоманската освојување на Бесарабија се создадоа услови за постојаната миграција на татарите од Северна црноморскиот регион Добруџа да во 1530 и 1540.
18 век го виде почетокот на радикална промена во етничкиот состав на Северен регион на Црното Море, како резултат на руската инвазија. Помеѓу 1783, кога Crimean Khanate беше спроведен на Русија, и 1874, имаше неколку бранови на емиграција од Крим и Кубањ, и значителен број на Кримски Татари се населиле во бугарските земји. На татарите што живеат во Бугарија денес потекнуваат токму од оние имигранти, кои се чува својот идентитет.
Најголемиот бран на емиграција беше за време и по Кримската војна (1853-1856). Од околу 230.000 Татари кои емигрирале 1854-1862, околу 60.000 се населиле на територијата на Бугарија (Romanski, 1917, стр 266). Мнозинството дисперзирани во Северна Бугарија, особено во Добруџа, на рамнините во близина на реката Дунав и во областа на Видин.
Масата за порамнување на татарите во бугарските земји доведоа до формирање на традиционалните односи меѓу Бугари и Татари. Спротивно на черкезки имиграција, Бугарска преродба општество не се вртат на решавање на татарите.
На татарите и самите беа во состојба на шок, но ethnopsychological, во сите веројатноста благодарение на нивниот номадски минатото, успеал во адаптација на "туѓо свет". Овој првиот период во модерната историја на татарски група во Бугарија (1862-1878) се карактеризира со економските и еколошките приспособување кон новите реалности и консолидација на сите кипчакски зборуваат бегалци.
Развојот на татарски група и својот идентитет, по 1878 година Бугарија ослободување беше решен со политички фактори. Од една страна, на земјата-домаќин се промени. Ја населиле во Отоманската империја, на татарите, кои не се промени нивната етничка и еколошка средина, одеднаш се најде себеси во друг политички организам - Бугарија, државата во која се разликуваше многу од својот претходник. Ова дојде како уште ethnopsychological шок за Татари и предизвика нов бран на емиграција. Дури и оние што останале во Бугарија - околу 18.000 луѓе повеќето од нив во области со турски население во Југоисточна Бугарија и беше тешко да се постигне рамнотежа, и многу од нив на крајот емигрирал во Турција.
Вториот фактор на етничките промени беше во зародиш Кримски татарски национална "ренесанса" и диференцијација во доцните 19-ти и раниот 20 век. Имено, на националната идеја на татарите разви во време кога повеќето од нив беа надвор од границите на нивната историска татковина. Од националната идеја е незрело меѓу кримски Татари, тие беа подложни на асимилација, која во бугарската услови, не беше реализирани од страна на нација-држава, но од друга етничка група - Бугарски Турци.
Други фактори кои исто така придонеле за специфичноста на секој период во историјата на татарите во Бугарија. Во пост-Ослободителна период (1878-1912/1918), имаше генерално нема поголеми промени во татарски група - немаше големи емиграција, како и процесот на етничката консолидација продолжи.
Во периодот од Договорот од Neuilly на Договорот од Крајова (1919-1940) видов голем број на радикални промени. Јужна Добруџа, дом на две третини од населението на Бугарија татарски, беше спроведен на Романија. На татарите се најдоа во една држава со големи популации татарски околу Medgidia, Mangalia и Köstence (Констанца). Од друга страна, пак, на почетокот од овој период се поклопува со краткотрајна татарски нација-држава во Крим и уставот на турската секуларна држава. Модерни национализам татарски прифатија Пан-Turkism јаловиштето се сврте кон Анкара за поддршка, како резултат на пропагандата Kemalist. Овој период видовме голем татарски емиграција на Турција и утврдувањето на кругот околу списанието "Емел" (1929-1930 во Добрич), која се користи Пан-Турски слогани како покритие за прогласување на турската политика. Дискутабилно, ова беше почеток на политички Turkization на Татари (Антонов, 1995).
Општите тенденции остана истата во наредниот период (1940 до почетокот на 1950-тите), освен дека Бугарија повторно Јужна Добруџа, чиј татарски населението се намали за половина.
Во комунистичкиот период, колективизација и индустријализација уништени традиционалниот начин на живеење на татарите премногу. Природните, но во забави асимилација на турската заедница endogamy веќе не е можно со оглед на малиот број на татарски населението - се интензивира со модернизацијата. Таму беше и социо-економски фактор во желбата да го искористи привилегиите што комунистичките власти му се даде на турската заедница.
Комунистичкиот режим следат неконзистентни политики кон татарите. Тој првично е донесени на Москва односот кон кримски Татари, официјално го игнорира нивното присуство во бугарија (тие се наведени во последниот попис во 1956, пред да се појави дури и во 1992 година).
Во 1962 година, на Политбирото на Бугарската Комунистичка Партија на Централниот комитет на предложеното преземање акција против Turkization на Циганите, Татари и Бугарски Mohammedans. Мерките вклучуваат проучување на етничко потекло на Бугарија Татари. Оваа атестиран на нова политика: accentuating на заедницата ethnocultural специфичност во обид да се потенцира и наплата на разлика (нејасна како резултат на Turkization) меѓу татарите и Турци.
Реформите во 1990-тите години доведоа до обновување на исламски турски имиња и создавање на услови за нормално контакти со своите роднини во Турција, како и за независните културни и образовни активности. Има знаци на повторното раѓање на татарски идентитет.

Во последниот попис (декември 1992), 4.515 луѓе (2.045 урбана суви 2.470 руралните жители (4)) идентификувани како Татари. На ethnonym игра главната улога во татарски само-идентификација
Ние се викаат Татар, но не знаеме кога ќе дојде [на оние земји] (5).
На Кримски Татари (Qirim Tatarlari, Tatarlar), наспроти позадината на импресивни популарноста на терминот како ethnicon во Евроазија, беа првите кои прифаќаат тоа како ethnonym по Џингис Кан збришан оригиналниот Татари.
Поради специфичноста на Кримски татарски етнички генезата, други ethnonyms Виножито исто така е во употреба, тие сега се губи нивната конкретна содржина и се етнички, а не, сеќавање, перцепција, погрдно име, со дополнителна рок и многу ретко, група индикатор : Nogay, Tat, Казан, кипчакски, Laz, Казахстан. Тие се користат како дефиниција на општата ethnonym, на пример, Nogay Tarari. Информатори имаат најголем јасна перцепција на Nogay како посебна група на посебен тип на луѓе (истакнати cheekbones и одам монголски), дијалект ( "поискрени татарски"), живот (коњ-размножување), па дури и карактер. Всушност, повеќето диференцирани група се Tats, на информатори знаат кои се и тие самите се идентификуваат како такви. Нивната разлика врз основа на својот дијалект. Информатори тврдат дека постојат Казан татарите во Бугарија, тие се "подебели". Тие имаат само слушнале за Кумани. Laz Татари, наводно, зборуваат јазик сличен на турски јазик. На Казаци се сметаат како "племе" поврзани со "Дон Казаци" (Cossacks), која, сепак. е муслиман. Колку повеќе прозни верзија е дека "Казахстан" е "прекарот": "Ние ја нарекуваме" Казахстан "некој кој е колеги, тврдоглав".
Освен во однос на етничката припадност, Татари, исто така, се дели на подгрупи distiriguished по територијални потекло: Kerisler (од Керч), Shongarlar (од Chongar),
Orlular (од Или; руски Perekop) Исто така постои и единици на татарите идентификувани со лично име - "Sora Tatari", од името на шефот на племенските татарски и епски јунак Batyr Исус Спасител (Tasheva. 1975 година. Стр. 2-73) .
Погрдно мандат татарски Sengenesi ( "татарски циганска") се однесува на одредена група на татарите во Бугарија (на пример, една фамилија од селото ДЕТСКОТО Враново, Русе област), која најверојатно потекнува од Karachai.
Што се однесува до ethnonym како маркер на етничката припадност, постојат траги од внатрешната етничка диференцијација меѓу татарите како дел - и, во исто време, во опозиција на нивните колективни идентитет.
Турците и Бугарите имаат доаѓаат да ги користат популарните терминот "татарски" како стереотип (6), а не како ethnonym. Влијанието на фолклорот, а подоцна и на историски текстови, е индикативно во овој поглед. Во бугарскиот фолклор, "на Татари" се симбол на чуден и непознат, и имаат погрдно конотации (Antonov.1995). За разлика од оние кои не знаат било татарите во реалниот живот, оние кои имаат позитивен став кон нив. Негативниот став е поврзан со etlinonym на Татари, а не со други маркери на нивната група identity.distinction (нејасна како резултат на Turkization) меѓу татарите и Турци.
Реформите во 1990-тите години доведоа до обновување на исламски турски имиња и создавање на услови за нормално контакти со своите роднини во Турција, како и за независните културни и образовни активности. Има знаци на повторното раѓање на татарски идентитет.
 
Член од
22 февруари 2009
Мислења
746
Поени од реакции
35
На Кримски татарски етнос потекнува од територијата на Кримски полуостров и внатрешните степи во 14 и 15 век. Главните етнички компоненти кои сукцесивно се приклучи на нов етнос беа домородните античко население (на пример-Бат Бајан-'s protobulgarians), на Kumans и, конечно, Kipchakized Монголска кланови. Благодарение на трговијата со робови и воените кампањи за фаќањето на робови, економски mainstays на Crimean Khanate - други ethnoses исто така придонесе за татарски генотип.
На татарите во Бугарија беа формирани како група со заеднички идентитет, како резултат на етничката консолидација на имигранти: Кримски Татари правилно, Nogay. Karachai и посебна група на Tats. Нивната консолидација се базираше на близок јазик, заедничка судбина и политичка идеја на припадниците на поранешната Crimean Khanate и соодветните етно-социјална формации.
Татари соработник на нивното заедничко потекло со идеја за татковината: "сите ние сме од Крим", "на Крим е татковината на нашите предци" - како и со своето знаење за историјата и судбината на сопствениот народ.
Татари стрес на нивните специфични антрополошки тип. Тие сметаат дека е основен маркер на татарски идентитет ", вториот само на јазикот. На пример, од татарите ДЕТСКОТО Враново велат дека оние од Vetovo се "поискрени Татари" не само затоа што нивниот јазик е "почиста", но, исто така, бидејќи тие се "поголемите пресече главата и очите. Татари, исто така, за да се разликува од другите во кои повеќето од нив се "црни очи", со "широк, рамен лице". Нивните соседи, исто така, презеде одредени појави како главна карактеристична црта на татарите. Тие зборуваат за "татарски лице".
Endogamy да се перцепира како важен фактор за зачувување на идејата за заедничка татарски потекло и етничка припадност. Информатори се согласија дека од средината на 20 век, брак помеѓу крвни роднини со Турците беше несакани исклучок, бидејќи ова е "сега" стана вообичаена појава: "До 1950 година или 1951 година, на татарите чува нивната оддалеченост и ретко се оженил со Турците"; "Тие didn 't мешаат со Турците во минатото, но сега ќе направам, па многу ";" пред комунизмот, ниту ние, ниту пак даде зеде [жени] од страна на Турците ".
На татарите сметаат дека до крајот на endogamy како природен процес кој е само евидентно. Деца од мешани бракови практично наследат двете етнички заедници, а тоа е до нив да одлучат кој од тие сакаат да се идентификуваат со. По правило, на татарски заедница е patrilineal.
Татарски информатори на ум дека во мешани бракови турски ќерки-во-законот се уште лесно прифатен од страна на татарски семејства од татарски ќерки-во-закон од страна на турските семејства. Ренесансната на татарски идентитет во изминатите неколку години, не доведе до пад во брак помеѓу крвни роднини. Брак помеѓу крвни роднини со етничките Бугари, исто така, смета дека е нормално.

Кримски татарски е Кипчакски јазик од Западен Турски јазик група, која, сепак, е под силно влијание од страна на Oguz преку отомански турски. На татарите во Бугарија зборуваат различни локални дијалекти развиена во туѓа јазична средина. Овој процес е многу комплицирано и продолжува до денес, од една страна, idiolects на говорници на главните дијалекти се менува и стреми да стане стандардизирани, со особен дијалект што преовладува во одредена популација центар, но под силно влијание од други дијалекти (Боев, 1971, стр 81).
Заедно со стандардизирање на кипчакски дијалекти на бегалци, имало еден процес на Oghuzation премногу. Овој процес може да се проследи наназад до пред emmgration Огуски во книжевната традиција Кримски татарски јазик (Боев, 1971, стр 94). По татарите се населиле во бугарските земји, влијанието на отомански турски на народот интензивира. На татарски јазик бил во sadvantage официјален јазик бил отомански турски, а не развој на книжевните варијанта (Боев, 1964, стр. 81-2).
По ослободување, интензивира процесот до точка на јазичната асимилација, главно поради татарите и Турци соопштува на турски јазик, а подоцна, бидејќи повеќето деца биле испратени на турски, а не татарски училишта (Боев, 1964, стр.2 Боев, 1971, p . 109). Во 1910, 546 татарите од Јужна Добруџа, гафови турски како свој мајчин јазик.
Изборот на Турција во изминатите неколку години, исто така, се одредуваат во голема мера и од фактот дека татарите немаат пристап до Кримски татарски литература и читање на достапните турски книги. Бумот на турската сателитска телевизија, исто така, под влијание на татарски јазик. За голем дел од татарски заедница. Татарски останува средство за комуникација меѓу старите луѓе само. Деца се разбере, но не зборуваат на јазикот.
На татарите почна учење Бугарски дури и пред ослободување (Kanitz, 1932. Стр 141). Кога Јужна Добруџа беше под Романски правило, на татарите отиде на романски училиштата и, според бугарски извори, романски научив многу брзо. Бугарски бил зборуван од страна на мажјаци во нивните социјални контакти и на работа. Денес, дури и на повеќето постари жени, разбирам татарски Бугарски. На татарите во современа Бугарија се триезичен, но постои силна тенденција кон замена на татарски од страна на турски јазик.
На татарите поглед на татарски јазик, како посебна особина на нивните колективни идентитет и етничко разграничување од другите: "Ние не зборуваат или чисто турски или [чисто] Бугарски - ние сме Татари". Главната маркер на Tatarlik "татарски етничка припадност" е татарски јазик. Ова е, исто така, илустрирани со татарски поговорка.
А татарски кој не зборуваат татарски со татарите не е достоен за неговата мајка, млеко (7).
На татарите се квалификува за губење на татарски јазик, како загуба на етничката припадност: "Кога татарите биле малцинство биле асимилирани. Младите веќе не зборуваат татарски, сепак, во минатото некои турски жени се оженил со татарите, кои подоцна ќе заборавиме турски"; "На сега татарите имаат мешани [...] јазик е исто така мешан"; "Имаме измешани. Ние зборуваме речиси турски [само]. Малкумина останаа татари".
Информатори брак помеѓу крвни роднини велат дека води кон етничка асимилација THC, бидејќи тоа е најлесниот начин да се изгуби на татарски јазик. Сепак, постојат луѓе на татарски потекло кои не зборуваат ниту разбирам татарски, а сепак има самосвест на "вистинските татари" - веројатно во комбинација со приоритетни турски самосвест. Постои една интересна форма на одржување на лексички фонд на татарски dialecs и демонстрирање на татарски етничка припадност: кога ќе се сретнат, татарите од различни центри на населението ќе "тест" едни со други зборови на типично татарски. Бугари или Турци, кои зборуваат татарски, исто така, тест на татарите и поискрени декларирате самите Татари ако последните не успеваат да се даде правото

Религија

На татарите се сунитски муслимани. За нив религијата е важен, но не и главни етнички маркер бидејќи таа е идентична со онаа на Турците. Исламот се смета за основа на заедницата на сите муслимани. Информатори од татарски, како и од другите групи, имаат тенденција да ја предвид религијата во општо, како фактор на обединување: "Татари, Турци, Бугари - сите се деца на Бог".
На татарите се сметаат себеси за добри муслимани. Подобро образовани и млади Татари предвид како Турците и фанатиците себеси како умерените - за кој веруваат дека е предност. Испитаниците се разликуваат двете заедници од страна на исламот на база сегрегација на жените во случај на Турците и отсуството на таквата дискриминација меѓу Татари, како и односот на христијаните и на Alevites. На татарите се толерантни кон Alevites (шиити), додека Турците (кои се сунитски) не се.
Другите заедници не го сметаат религијата како главна карактеристична црта на татарски идентитет, или, туку како нешто што асоцира на татарите со Турците: "(се) муслиманите како на Турците". На татарски Muslini заедница (каде што тоа е доволно голема) има свои институционални и ритуални практики независно од Турците. На татарите прославуваат верските празници во нивните сопствени езотеричен круг и се поклони Бог во своите џамии. На татарите изградени џамии на сопствената дури и веднаш по тие се населиле на бугарска територија, а оваа институција ја преживеа во населението центри со поголеми татарски заедници. На "татарски џамија" (на пример, во Vetovo) е природен центар не само на религиозна, туку и на општествено-политичкиот живот, место за социјални контакти и внатрешен demonstrationof етничка припадност. Карта на Крим, на татарски национално знаме суви слики на истакнати Татари обично висат на ѕидови, таму се премногу книги.
 
Член од
22 февруари 2009
Мислења
746
Поени од реакции
35
На посебен статус на првата татарски доселеници во Отоманската империја доведе до појава на професионални заедницата, определени како "Татари", амбасадори и водичи за странци - кои на крајот беше dissociated од татарски етничка припадност. Ова е класичен случај на прием на ethnonym како името на една професија.
Современа татарите не се разликуваат од другите заедници врз основа на професијата, но сеќавањата на традиционалниот живот го преживеал во своите себеперцепција: "Во Татари се користи за да се коњ-одгледувачи, тие произведуваат јавачи"; "Тие сака коњите, тие се користат за декорација на нив - со ресни ".
Во доцните 19-ти и раниот 20 век, на традиционалната окупација на татарите во покраината беше земјоделството и во градовите, мали трговски и разни занаети: Картаген, свеќа одлуки, кожи, Butchery, кафе-одлуки, лак за производство, barbering .
Според бугарски извори, татарски carters беа симбол на нивните вештини. Некои турски carters би дури тврдат дека тие беа татарите. Оваа стереотипите од минатото има несомнено влијание врз современите ставови на татарите.
Симболи

Информатори се каже дека "старото знаме на татарите беше коњска опашка''. Модерниот човек е златниот марка на Ghirais на сино-зелена позадина. Тоа може повремено да се види на значки и streamers. Татарски држави имаат лента на "националната химна" премногу.
Сега на "традиционалните" татарски фестивали дојдов да ја одигра улогата на симболи. Од 1990 до 1996 година, како фестивали беа одржани во Onogur (Dobrič округ), Čerkovna (Силистра област) Vetovo (Русенска област). Kăpinovo, Jovkovo и топола (Dobrič област). Имаше тројца наши на народни ансамбли од Северна Добруџа кои се означени како "татарски", но повеќето од нивните претстави се на турски јазик. Фестивалите се гледа како посебен демонстрација и симбол на татарски идентитет. Песната 'Јас сум татарски ", која секој помлад татарски знае од срцето, често е наш.
[уреди] Традиционални Култура

Оригиналот татарски културна традиција се изгуби во темпото на модернизација, но елементи на исламската традиција преживеале. На татарите знаете и се сеќавам, но не ја практикуваат својата традиционална култура. Информатори се сеќавам типично татарски елементи во дизајнот на куќи и cos tumes (татарски жени не носат прекривки), која, сепак, беа напуштени во процесот на модернизација.
Денес Татари цитираат традиционална храна како маркер на својот идентитет: "Турците усвои татарски премногу храна, но тие не можат да се подготват и да не ми се допаѓа тоа", или на народна поговорка "Правото на татарски е месо и ракија". Татарски легенди, исто така, соработник националност со храна. Еве како една приказна, објаснува смртта на целата татарски села по settlenient: "тие паднаа болни затоа што не беа навикнати на храна. Тие се користат за месо, но Турците јадеа tarhana [сушен земјата тесто] само - Татари може да 't без месо ". Постојат посебни обичаи за изготвување на одредени јадења, затоа што се гледа како на традиционалните татарски билет.
Информатори Повеќето веруваат дека татарските празници и обичаи се оригинални. Еден помал дел не мислам дека тие се многу различни од турската, бидејќи и двете се муслимани. На процесот на изумирање на традиционалната култура има засилена: "Ние дојдов одамна, ниту сме татарски семејства само чиста - па тоа е како татарски царински станаа на секундарна важност и на тој начин конечно се заборавени
Информатори цитираат следниве уникатен татарски празници: Nawrez, на татарски првиот ден на пролетта, а во минатото, Нова Година; Tepres, на татарски Света Софија ден, а во некои села, Ѓурѓовден и Qidirlez, на татарски St George's Day. Тие секогаш го цитираат татарски елементи во други ритуали - истакнувајќи, на пример, дека "Турците немаат тоа".
Историја

Современа татарите знаете малку околу нивната историја, во смисла на настани, датуми и конкретни личности и феномени. Тие немаат некоја посебна историска образование. На татарски заедница нема свои образовни институции. Најраните знаци на татарски присуство во историјата се смета дека се на востанието на Ивајло и фигурата на Chaka: "Имаше Бугарски цар кој бил татарски - Chaka; тоа е она што го кажувам е нив, но тие нема да верувајте ми ". Името на оваа "бугарски цар" е, исто така, се наведува како Chakatai и Isai.
Овој пример ја илустрира татарски свеста на историскиот придонес на нивната етничка. Еден информатор издигнува до овој татарски universalism: "Постојат татарите насекаде. Турците се Татари премногу. Постојат [Татари] во Кина премногу [...] Знаеш ли кој е измислен за панталони? На Татари". Ваквите случаи се ретки. За повеќето Татари, настан на пресвртница во својата историја е на емиграција од Крим. Тие раскажуваат за причините за емиграција (војни, непријателства династички), во потрага по соодветни места за порамнување (тие мораа да бидат плодни, да биде како на Крим) проблемите на прилагодувањето (други непријателски настроени луѓе, чудно дрвја, другите сезони). Сеќавањата на емиграција, Турција и на ефикасноста на татарски фолклорни ансамбли, исто така, игра важна улога во зачувувањето на татарски етничка припадност.
Тоа е начинот на главните точки на повикување во татарски етничка историја се формирани. Познавање на историјата, е елемент од општата дострели на татарски интелектуална елита, а обичните луѓе имаат само нејасни идејата за нивното минато.
[уреди] систем на вредности

Оваа маркер е директно поврзан со поимот на етнички карактер или менталитет. На татарите имаат јасен концепт на ликот својства кои тие веруваат лак карактеристични за нивниот идентитет: "Постои разлика меѓу Турци и Татари. А голема разлика. Нашите луѓе - мажи, жени - ќе добиеш заедно, седнуваш, но тука мажи ќе седат одвоено од жените [...] И нашите татарите се многу гостопримливи, знаеш. Тоа е во нив. Ако се заглавувам во селото, никогаш нема да мораат да поминуваат ноќ во Улица [...] Ние не им е грижа ако нечиј Бугарски или турски - нема ние не. Ние сме демократија, ви велам. " "Во татарите секогаш ќе си помагаат едни на други. На пример, роднини, пријатели, соседи ќе обединат напорите [...] Сите помага во градењето на една куќа - мажи и жени. Жените-фолк на Турците на Македонија, не излегувам на сите ". "На Татарски е итра и умна, тој нема да даде во уцена и манипулација. Тој гради мрежи [...] Кога две татарите се состане, тие стануваат вид на семејството". "За татарите, наскоро ќе го сочинуваат по караница. Кога Турците кавгата, тие нема да зборуваат еден со друг со години".
Овие изјави на информатори пренесе општа идеја за "татарски карактер". Главниот лик црти се поврзани со толеранција во односите меѓу поединците, на пола и етнички заедници, интелигенција, угостителство, заемна помош. Следниве позитивни особини се, исто така, се верува дека се типично татарски: брз прием на нови случувања; внимание; moderateness; ersistence; стил; трпение; храброст.
На заедницата систем на вредности не се заснова само на поставување на акцент на позитивните, но и на приемот на негативен лик својства. На татарите понекогаш велат дека се непостојана. Татарите ќе не држи на зборот, тие се лесно да се однесе и направи големи ветувања кои не чува: "јас сум скршена зборот ми". Покрај тоа, татарски е maybas - буквално ", мрсна главата", односно колеги. Menmenlik е уште еден лош квалитет "- учебни индивидуализам, која доаѓа во форма на авто-congraltilation. Колку повеќе критични, исто така, велат дека татарите имаат тенденција да биде кривичен, малициозни и алчен.
На цитираше изјавите покажуваат дека татарите се способни за себе-за набљудување и само-анализа како една етничка група. Нивната себеперцепција е стереотипна колиба не несиметричен. Групата е авто-портрет специфицира разликата од другите, на сопствен систем на вредности и на поединецот емотивна врска со заедницата.
Специфичноста или Бугарски attiude на татарски идентитет е гнездо манифестира во споредба со Турците. На татарите секогаш се вели дека се чувствувате: тие се подобро образовани, cleverer, повеќе постигнато и атмосфера на работа и потешко. Спротивно на тоа, Турците имаат тенденција да видите како татарите лоши и агресивни. Во принцип, бугарското општество едвај знае ништо за татарите. Сепак, оние кои не, оценуваат татарски специфичност и идентитет за она што вреди. Главната причина зошто на јавноста не е запознат со татарите е тоа што таа има години за намерно и природно gravitated кон турската заедница. Ја нема висока култура и институции одржување на татарски идентитет, татарски етнички cohlmunity се изведуваат во традиционална средина.
А културно-образовна асоцијација на татарите во Бугарија, Asabay (Kinship), со седиште во Силистра, со кој претседава Ziya Исмаил, беше основан во 1993 година. Во 1996 година, Исмаил беше заменет со Alkin Хасан, и се преселил во седиштето на Добрич. Здружението не преземаат никакви значителни проекти за датумот, но и останува симбол на татарски Бугарски присуство во јавниот живот.
На татарите се сметаат како дел од бугарското општество. Тие сметаат Крим како нивната "татковина предците", а Бугарија како своја родна земја.
И покрај демографската криза и многу реална закана на постепен и природно изумирање на татарски заедница, во последните шест или седум години се забележува еден вид ренесанса на татарски идентитет. Ова може да contributc ренесанса за опстанокот на татарски етничка група во Бугарија.
 
Член од
22 февруари 2009
Мислења
746
Поени од реакции
35
На посебен статус на првата татарски доселеници во Отоманската империја доведе до појава на професионални заедницата, определени како "Татари", амбасадори и водичи за странци - кои на крајот беше dissociated од татарски етничка припадност. Ова е класичен случај на прием на ethnonym како името на една професија.
Современа татарите не се разликуваат од другите заедници врз основа на професијата, но сеќавањата на традиционалниот живот го преживеал во своите себеперцепција: "Во Татари се користи за да се коњ-одгледувачи, тие произведуваат јавачи"; "Тие сака коњите, тие се користат за декорација на нив - со ресни ".
Во доцните 19-ти и раниот 20 век, на традиционалната окупација на татарите во покраината беше земјоделството и во градовите, мали трговски и разни занаети: Картаген, свеќа одлуки, кожи, Butchery, кафе-одлуки, лак за производство, barbering .
Според бугарски извори, татарски carters беа симбол на нивните вештини. Некои турски carters би дури тврдат дека тие беа татарите. Оваа стереотипите од минатото има несомнено влијание врз современите ставови на татарите.
Симболи

Информатори се каже дека "старото знаме на татарите беше коњска опашка''. Модерниот човек е златниот марка на Ghirais на сино-зелена позадина. Тоа може повремено да се види на значки и streamers. Татарски држави имаат лента на "националната химна" премногу.
Сега на "традиционалните" татарски фестивали дојдов да ја одигра улогата на симболи. Од 1990 до 1996 година, како фестивали беа одржани во Onogur (Dobrič округ), Čerkovna (Силистра област) Vetovo (Русенска област). Kăpinovo, Jovkovo и топола (Dobrič област). Имаше тројца наши на народни ансамбли од Северна Добруџа кои се означени како "татарски", но повеќето од нивните претстави се на турски јазик. Фестивалите се гледа како посебен демонстрација и симбол на татарски идентитет. Песната 'Јас сум татарски ", која секој помлад татарски знае од срцето, често е наш.
[уреди] Традиционални Култура

Оригиналот татарски културна традиција се изгуби во темпото на модернизација, но елементи на исламската традиција преживеале. На татарите знаете и се сеќавам, но не ја практикуваат својата традиционална култура. Информатори се сеќавам типично татарски елементи во дизајнот на куќи и cos tumes (татарски жени не носат прекривки), која, сепак, беа напуштени во процесот на модернизација.
Денес Татари цитираат традиционална храна како маркер на својот идентитет: "Турците усвои татарски премногу храна, но тие не можат да се подготват и да не ми се допаѓа тоа", или на народна поговорка "Правото на татарски е месо и ракија". Татарски легенди, исто така, соработник националност со храна. Еве како една приказна, објаснува смртта на целата татарски села по settlenient: "тие паднаа болни затоа што не беа навикнати на храна. Тие се користат за месо, но Турците јадеа tarhana [сушен земјата тесто] само - Татари може да 't без месо ". Постојат посебни обичаи за изготвување на одредени јадења, затоа што се гледа како на традиционалните татарски билет.
Информатори Повеќето веруваат дека татарските празници и обичаи се оригинални. Еден помал дел не мислам дека тие се многу различни од турската, бидејќи и двете се муслимани. На процесот на изумирање на традиционалната култура има засилена: "Ние дојдов одамна, ниту сме татарски семејства само чиста - па тоа е како татарски царински станаа на секундарна важност и на тој начин конечно се заборавени
Информатори цитираат следниве уникатен татарски празници: Nawrez, на татарски првиот ден на пролетта, а во минатото, Нова Година; Tepres, на татарски Света Софија ден, а во некои села, Ѓурѓовден и Qidirlez, на татарски St George's Day. Тие секогаш го цитираат татарски елементи во други ритуали - истакнувајќи, на пример, дека "Турците немаат тоа".
Историја

Современа татарите знаете малку околу нивната историја, во смисла на настани, датуми и конкретни личности и феномени. Тие немаат некоја посебна историска образование. На татарски заедница нема свои образовни институции. Најраните знаци на татарски присуство во историјата се смета дека се на востанието на Ивајло и фигурата на Chaka: "Имаше Бугарски цар кој бил татарски - Chaka; тоа е она што го кажувам е нив, но тие нема да верувајте ми ". Името на оваа "бугарски цар" е, исто така, се наведува како Chakatai и Isai.
Овој пример ја илустрира татарски свеста на историскиот придонес на нивната етничка. Еден информатор издигнува до овој татарски universalism: "Постојат татарите насекаде. Турците се Татари премногу. Постојат [Татари] во Кина премногу [...] Знаеш ли кој е измислен за панталони? На Татари". Ваквите случаи се ретки. За повеќето Татари, настан на пресвртница во својата историја е на емиграција од Крим. Тие раскажуваат за причините за емиграција (војни, непријателства династички), во потрага по соодветни места за порамнување (тие мораа да бидат плодни, да биде како на Крим) проблемите на прилагодувањето (други непријателски настроени луѓе, чудно дрвја, другите сезони). Сеќавањата на емиграција, Турција и на ефикасноста на татарски фолклорни ансамбли, исто така, игра важна улога во зачувувањето на татарски етничка припадност.
Тоа е начинот на главните точки на повикување во татарски етничка историја се формирани. Познавање на историјата, е елемент од општата дострели на татарски интелектуална елита, а обичните луѓе имаат само нејасни идејата за нивното минато.
[уреди] систем на вредности

Оваа маркер е директно поврзан со поимот на етнички карактер или менталитет. На татарите имаат јасен концепт на ликот својства кои тие веруваат лак карактеристични за нивниот идентитет: "Постои разлика меѓу Турци и Татари. А голема разлика. Нашите луѓе - мажи, жени - ќе добиеш заедно, седнуваш, но тука мажи ќе седат одвоено од жените [...] И нашите татарите се многу гостопримливи, знаеш. Тоа е во нив. Ако се заглавувам во селото, никогаш нема да мораат да поминуваат ноќ во Улица [...] Ние не им е грижа ако нечиј Бугарски или турски - нема ние не. Ние сме демократија, ви велам. " "Во татарите секогаш ќе си помагаат едни на други. На пример, роднини, пријатели, соседи ќе обединат напорите [...] Сите помага во градењето на една куќа - мажи и жени. Жените-фолк на Турците на Македонија, не излегувам на сите ". "На Татарски е итра и умна, тој нема да даде во уцена и манипулација. Тој гради мрежи [...] Кога две татарите се состане, тие стануваат вид на семејството". "За татарите, наскоро ќе го сочинуваат по караница. Кога Турците кавгата, тие нема да зборуваат еден со друг со години".
Овие изјави на информатори пренесе општа идеја за "татарски карактер". Главниот лик црти се поврзани со толеранција во односите меѓу поединците, на пола и етнички заедници, интелигенција, угостителство, заемна помош. Следниве позитивни особини се, исто така, се верува дека се типично татарски: брз прием на нови случувања; внимание; moderateness; ersistence; стил; трпение; храброст.
На заедницата систем на вредности не се заснова само на поставување на акцент на позитивните, но и на приемот на негативен лик својства. На татарите понекогаш велат дека се непостојана. Татарите ќе не држи на зборот, тие се лесно да се однесе и направи големи ветувања кои не чува: "јас сум скршена зборот ми". Покрај тоа, татарски е maybas - буквално ", мрсна главата", односно колеги. Menmenlik е уште еден лош квалитет "- учебни индивидуализам, која доаѓа во форма на авто-congraltilation. Колку повеќе критични, исто така, велат дека татарите имаат тенденција да биде кривичен, малициозни и алчен.
На цитираше изјавите покажуваат дека татарите се способни за себе-за набљудување и само-анализа како една етничка група. Нивната себеперцепција е стереотипна колиба не несиметричен. Групата е авто-портрет специфицира разликата од другите, на сопствен систем на вредности и на поединецот емотивна врска со заедницата.
Специфичноста или Бугарски attiude на татарски идентитет е гнездо манифестира во споредба со Турците. На татарите секогаш се вели дека се чувствувате: тие се подобро образовани, cleverer, повеќе постигнато и атмосфера на работа и потешко. Спротивно на тоа, Турците имаат тенденција да видите како татарите лоши и агресивни. Во принцип, бугарското општество едвај знае ништо за татарите. Сепак, оние кои не, оценуваат татарски специфичност и идентитет за она што вреди. Главната причина зошто на јавноста не е запознат со татарите е тоа што таа има години за намерно и природно gravitated кон турската заедница. Ја нема висока култура и институции одржување на татарски идентитет, татарски етнички cohlmunity се изведуваат во традиционална средина.
А културно-образовна асоцијација на татарите во Бугарија, Asabay (Kinship), со седиште во Силистра, со кој претседава Ziya Исмаил, беше основан во 1993 година. Во 1996 година, Исмаил беше заменет со Alkin Хасан, и се преселил во седиштето на Добрич. Здружението не преземаат никакви значителни проекти за датумот, но и останува симбол на татарски Бугарски присуство во јавниот живот.
На татарите се сметаат како дел од бугарското општество. Тие сметаат Крим како нивната "татковина предците", а Бугарија како своја родна земја.
И покрај демографската криза и многу реална закана на постепен и природно изумирање на татарски заедница, во последните шест или седум години се забележува еден вид ренесанса на татарски идентитет. Ова може да contributc ренесанса за опстанокот на татарски етничка група во Бугарија.

[
http://www.tatars-bg.org/

Еве ти страна од нив па ти жали им се.
 
Член од
22 февруари 2009
Мислења
746
Поени од реакции
35
Монголската инвазија на Волга Бугарија траела 1223-1236.
Malyshev П. Inäzor Purgaz
Во 1223 година, по победата над Русија и кипчакски војски во битката кај Kalka, на Монголската војска под генерали Subutai и Jebe беше испратен до Волга покори Бугарија. Во тој момент во историјата е Џингис Кан војници беа видени како непобедлива. Сепак во 1223 година, за Бугарите поразен на Монголите. Војска предводена од Бугарски iltäbär (цар) Ghabdulla Chelbir вклучувајќи и армиите на Мордвинци принцови или inäzors Puresh и Purgaz победи Џингис Кан's сили во 1223 година во близина на Самара Bend, една од првите порази од Монголите.
Монголците се вратиле во 1229 година под команда на Kukday и Bubede. Оваа сила поразен Бугарски граница-чувари на реката Урал и почна окупацијата на горниот Урал долина. Неколку години подоцна, во 1232 година, на Монголската коњица вклештен во југоисточниот дел на Bashkiria, и окупираните делови на јужна Бугарија, Волга, сама по себе.
По неуспехот на различни Бугарски господари да се обединат во заедничката одбрана, Монголите удри повторно во 1236. Монголска сили предводени од страна на Бату хан го опседнуваа и запленети Баба, Bolghar, Suar, Cükätaw, и други градови и замоци на Волга Бугарија. Жители биле убиени или продадени во ропство. Волга Бугарија стана дел од Ulus Jochi, подоцна познат како Golden Horde. Тоа беше поделен на различни "duchies"; подоцна секој од нив станал вазал на Golden Horde и добија некаква автономност.
Население трансфер

Преживеаните земјоделско население беше принуден да ја напушти степски земјиште. Мнозинството реши по должината на реката Кама и во соседните области понатаму на север. Областа околу Казан, кој е населен од Мариј луѓе, пред неколку години, стана новиот центар на Болгар култура и јадрото на Казан Татари население. Казан и Çallı стана нов главен политички и трговски центри.
Некои градови, како што се Bolghar и Cükätaw се обновија, но тие беа пред трговските центри и на населението не беше, во најголем дел, Болгар.
востанија

По Монголите лево Волга Бугарија да завладее со Русите, Бугарите се побуни (види буна на Бајан и Cik, Baçman движење), водени од страна на благородништвото. Монголите а потоа се врати и спушти на бунтовите.
Влијание врз регионот

Според некои историчари, над 80% од населението на земјата е убиен за време на инвазијата. Остатокот од населението главно се пресели во северните области (териториите на модерната Чувашија и Татарстан). Некои автономна duchies се појавија во тие области. Од степски области на Бугарија, Волга се населиле од номадски Кумани и Монголите, и за развој на земјоделството претрпе тешки пад.
Со текот на времето, градовите на Бугарија, Волга се обновија и станал трговски и занаетчиски центри на Golden Horde. Некои од Бугарите, главно мајстори и занаетчии, беа насилно се пресели во Сарај и други јужни градови на Golden Horde. Волга бугарија остана центар на земјоделски производи и ракотворби.
етно влијание
Населението на Волжска Бугарија е главно муслиманска. Под влијание на бугарската култура, се повеќе и повеќе номадски Монголите и Кумани се конвертираат во ислам. Од друга страна, пак, на јазикот кој се користи од страна на муслиманите на Golden Horde трансформира во Кипчакски јазик, усвоен од страна на сите муслимански Волга Бугарите. Како резултат на подоцна мешање на кипчакски Болгар и јазици, книжевен јазик на Golden Horde стана она што е сега наречен Стар татарски јазик, и на крајот се разви во модерна татарски јазик. Некои од Бугарија не-исламски население чуваа Болгар јазик, кој беше под влијание на Мари јазик, јазик, вообичаено се користат во тие територии, за да се пресели. Ова доведе до развој на современата Чувашки јазик.
Некои историчари воспостават хипотезите дека за време на владеењето на Монголите, етничкиот состав на населението на Волжска Бугарија не се промени, останувајќи во голема мера Болгар и делумно Фински. Наизменично, некои воспостават хипотезите дека некои Кумани и Русите биле насилно преселени во бугарија на земјата. Несомнено, некои Бугари насилно биле преместени на територијата на модерна Астраханска област, населението на кои претходно беше номадски (но види, на пример, ITIL и Saqsin).
Волга Бугарија во склопот на муслиманската заедница да се нарекуваат муслимани (Möselmannar), туку се користат зборот Bolghar самите да се направи разлика од номадски муслимански Кумани. Тие не се нарекуваат Татари до 19-ти век. Руски извори, првично, исто така, Бугарите од Волга разликува номадска Татари, но подоцна зборот "татарски" стана синоним за "Турски Муслиман". Да се направи разлика помеѓу себе, тие почнаа да ги користат имињата на ханатите: населението на ханство на Казан нарекува себе луѓето од Казан (Qazanlı); ова име исто така се користи од степски татарите и од страна на Русите.
Последици

Во средината на 14 век некои duchies на Волга бугарија стана независна и повеќе дури измислил сопствените пари. На duchies беа некогаш владеел со Бугарски благородници. Во 1420, на Kasan војводство (Казан Ulus) под раководството на Ghiasetdin практично стана независно од Golden Horde. Во 1440, сите земји со Волга Бугарски население беа вклучени во ханство на Казан, кој бил управуван од монголските династии. Ханство на Мари, исто така, се вклучени и Чуваши земјиште, додека владетели на териториите на Башкири, Udmurts, и Mordvins биле сметани вазали на Казан. Тоа беа луѓе кои традиционално беше под економски и културно влијание на Волга Бугарија.

ке да не останаја многу пробугари

[SIZE="3"Cumans and Tatars: Oriental military in the pre-Ottoman Balkans, 1185-1365 By István Vásáry

[url]http://books.google.com/books?id=8C6P3PYaPmQC&pg=PA128&lpg=PA128&dq=who+is+bulgarian+tatar&source=bl&ots=0A6YYxwmv2&sig=Kg9HD641b0A-zSXJw8knXIisggs&hl=en&ei=OwjeSsKYFJT8_AbSzsG9AQ&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=6&ved=0CB4Q6AEwBQ#v=onepage&q=who%20is%20bulgarian%20tatar&f=false[/url]
[/SIZE]

[SIZE="4"]http://www.joshuaproject.net/peopctry.php?rog3=BU&rop3=102312/SIZE]

и на овој да му се жали те:nenene:

The Crimean Tatars: the diaspora experience and the forging of a nation By Brian Glyn Williams


http://books.google.com/books?id=S8YakB12QEUC&pg=PA279&lpg=PA279&dq=who+is+bulgarian+tatar&source=bl&ots=124-H7oXOl&sig=_OomyCZaNEO9n3zJhueo-c2J3wE&hl=en&ei=OwjeSsKYFJT8_AbSzsG9AQ&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=9&ved=0CCUQ6AEwCA#v=onepage&q=who is bulgarian tatar&f=false
 

spas72

Oficial
Член од
13 мај 2008
Мислења
280
Поени од реакции
47
Da vi imam logikata. Do sega bugarite bea mongolsko plema ,sa izliza sto mongolutatarskite ordi iztrepali volzskite bugari.:tapp:
 

LordDragonII

Dr.Strangelove
Член од
15 август 2008
Мислења
10.995
Поени од реакции
5.726
Бале бе човече, немој до толку - ќе и прегори мозокот на татарите...:pos2:
 
Член од
19 октомври 2009
Мислења
30
Поени од реакции
0
На Кримски татарски етнос потекнува од територијата на Кримски полуостров и внатрешните степи во 14 и 15 век. Главните етнички компоненти кои сукцесивно се приклучи на нов етнос беа домородните античко население (на пример-Бат Бајан-'s protobulgarians), на Kumans и, конечно, Kipchakized Монголска кланови. Благодарение на трговијата со робови и . . .
Пак треба да ти напомна:
Историjата не е само копи-пеjст, треба и да се разбира :helou:

И пак - што е обштото мегу Бугариjа и Татарската инвазиjа во Молдова от XIII - XIV век?
И не сакам копи - пеjст от 30 страници, барам да вида ти што мислиш /со 5-6- изречениjа/! Нели ти отвори темата? /коjа много странно бе припоена кон другата тема/
 
Член од
22 февруари 2009
Мислења
746
Поени од реакции
35
Пак треба да ти напомна:
Историjата не е само копи-пеjст, треба и да се разбира :helou:

И пак - што е обштото мегу Бугариjа и Татарската инвазиjа во Молдова от XIII - XIV век?
И не сакам копи - пеjст от 30 страници, барам да вида ти што мислиш /со 5-6- изречениjа/! Нели ти отвори темата? /коjа много странно бе припоена кон другата тема/
Те прашав оти не барате од србите,црногорците,албанците,хрватите,босанците и грците да се изјаснат како бугари???:toe:
 
Член од
20 декември 2008
Мислења
1.193
Поени од реакции
75
Те прашав оти не барате од србите,црногорците,албанците,хрватите,босанците и грците да се изјаснат како бугари???:toe:
1. А кога тие се изјаснувале како Бугари
2. И кој од тебе бара да се изјаснуваш како таков, како што не се осеќаш?
3. Разговара се тука за Историја. Што било, било, нема враќање назад.
 

LordDragonII

Dr.Strangelove
Член од
15 август 2008
Мислења
10.995
Поени од реакции
5.726
1. А кога тие се изјаснувале како Бугари
2. И кој од тебе бара да се изјаснуваш како таков, како што не се осеќаш?
3. Разговара се тука за Историја. Што било, било, нема враќање назад.
1. Од 2 мил. колку се изјасниле бре? - 4 мил ?
2. Како не бараат? Македонците во Бугарија не ги присилувате да бидат Бугари? Па и надвор од Бугарија, нудите Бг пасоши на кои приморувате да се изјаснат дека се бугари?
3. Историјата е наука која го изучува ____________ ?
 
Член од
22 февруари 2009
Мислења
746
Поени од реакции
35
Остајте ги пасошите проблемот е што бугарите се повикуват на бугарските царства дека тие дошле до солун и дека Македонија е бугарска.

Е ама ако ја видиш картата нивна таму се гледа дека и во србија, косово, босна, албанија, црна гора има бугари дека и тоа е во склоп на бугарија исто така и грција е дел од нив.


Прашањето е зошто не им барат на овие народи денес да се изјаснуваат како бугари?, не е прашањето што треба за да земиш бугарски пасош?

3ошто на овие форуми бугарите не тврдат дека и тие се бугарски племиња туку се силат само кај нас? Имам видено дека на пример на хрватскиот се повикуват на ВМРО и демек биле браќа а ние Македонците сме биле со измиени мозоци од србите?

ДА СЕ ЧУДИ БУДАЛА...:facepalm:
 

fmi

Член од
1 февруари 2007
Мислења
13.039
Поени од реакции
2.270
Просто и jaсно-след 1870 година во рамките на Отоманската империja има бугарска екзархиja.Во тази екзархиja нема територии от црна гора или босна:toe:
А бугарите во Албаниja,Косово и Србиja постоjaт.:toe: И ги има точно там,кадето ja имаше екзархиjaта.Само Србиja прави изклучок,заштото во Банат има исто,а това не беше во Екзархиjaта.Наjмного са во Србиja.
Доколкото Грциja ти е прашането-има договор за размjaна на население.След това ни ние,ни те имат право да претендират за каквото и да е малцинство во другата држава.Друго е прашането дека во Родопите (от грчка страна) живеjaт помаци,които зборуват бугарски и на пракса има бугарско малцинство,но то не е признато и нема как да биде признаено след този договр со ГР.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom