Државата ќе го враќа чувството на патриотизам кај учениците
Автор: Антонија Поповска
Кога настанале старата македонска држава, Самоиловата држава, Внатрешната македонска револуционерна организација, Крушевската Република. Ова е само дел од лекциите што од оваа година почнаа да ги изучуваат шестоодделенците по новиот изборен предмет Нашата татковина. Од понудените девет изборни предмети што се воведени во шесто, седмо и осмо одделение, во 40 отсто од основните училишта во земјава децата го избрале токму овој предмет. Предметот Нашата татковина е воведен зашто надлежните во Бирото за развој на образованието (БРО) оцениле дека граѓаните малку знаат за историјата на сопствената држава.
- Главната идеја е да се поттикне чувството на патриотизам кај децата, како и чувството на лојалност и припадност кон татковината. Во учебниците нема доволно материјал за македонската историја, па затоа се појави потребата да се издвои предмет во кој ќе се содржи сè што е значајно за државата - вели Митко Чешларов, раководител на секторот за наставни планови и програми во Бирото.
Според него, преку новиот предмет ќе се зајакне чувството на припадност и кај учениците-Албанци, кај Турците, Власите, Ромите.
- Ова е и нивна татковина. Во проектите што учениците ќе ги прават заедно со нивните наставници, тие ќе впишуваат имиња на личности што придонеле за Македонија - додава Чешларов.
Нашата татковина е само еден од седумте нови изборни предмети што ги имаат шестоодделенците од оваа година. Тие избираа меѓу предметите Класичната култура во европската цивилизација, Проекти од информатиката, Проекти од ликовната и музичката уметност, Танци и народни ора, Истражување за родниот крај, Унапредување со здравјето, Вештини за живеење.
Историчарите велат дека е одлично што конечно клучните податоци за историјата на Македонија се систематизирале во еден предмет.
- Во период кога нè негираат од сите страни, добро е да се натераат децата да учат повеќе за сопствената земја. Кога доаѓаат во средно образование, тие не знаат клучни податоци за Македонија, на пример, што е АСНОМ и кога се одржало. Она што најмногу загрижува е тоа што 90 отсто од нив имале петки по историја во основно - вели Радослав Димовски, професор по историја во средното економско училиште „Гостивар“ во овој град.
Во средното стручно образование, учениците во прва година учат општа историја, а во втора година изучуваат национална историја и историја на Македонија. Гимназијалците, историја учат сите четири години, но според професорите, малку е она што го има за Македонија во учебниците.
Новиот предмет, освен теми за историјата на Македонија, содржи и теми за тоа како е организирана државата, за културно-историските знаменитости во земјата, за националните и природните богатства, а има посебна тема и за главниот град. Учебници за изборните предмети нема да има, а наставниците ќе користат прирачници.
После секоја тема, учениците треба да изработуваат проекти, посетуваат музеи во градот во кој живеат, треба да прават историски албуми и хронолошки ленти во кои ќе ги впишуваат важните историски настани за земјата.
Извор: Нова Македонија
http://www.novamakedonija.com.mk/De...=2&fCat=1&EditionID=270&top=1&ArticleID=14161
Еве нешто во врска со темата.