Дали треба да се учи етика?

  • Креатор на темата Креатор на темата Renesans
  • Време на започнување Време на започнување
„Доколку дозволиме да владее неморал во општеството, први ќе настрадаат децата на оние, кои се раководители на општеството. Тоа е законитост во постоењето“, изјави во интервјуто за А1 Кирил Темков, универзитетски професор.

Кирил Темков: „Етиката во Македонија е изгубена“

Човеков се изнапиша писма, едно може 20 до сите весници, околу тоа дека етиката дека треба да биде воведена како предмет.
 
„Доколку дозволиме да владее неморал во општеството, први ќе настрадаат децата на оние, кои се раководители на општеството. Тоа е законитост во постоењето“, изјави во интервјуто за А1 Кирил Темков, универзитетски професор.

Кирил Темков: „Етиката во Македонија е изгубена“

Човеков се изнапиша писма, едно може 20 до сите весници, околу тоа дека етиката дека треба да биде воведена како предмет.
No tie sto vladeat ili sto vladeele toa ne mozat da go sfatat, barem ne zasega, a togas koga nivnata nezainteresiranost za opstoto dobro ke gi udri po glava, odnosno koga ke im se odrazi vo semejstvoto veke ke bide docna.
 
Profesorot Kiril Temkov kako Don Kihot se bori da se vovede Etickoto obrazovanie za konecno ova opstestvo da progleda, odnosno da dobie svetlina koja ponatamu ke im go osvetluva patot na mladite, posebno na onie koi zaradi razni okolnosti se vo nemoznost da sfatat deka bez orientacija kon dobroto, ubavoto i umnoto nema uspeh i harmonija vo zivotot.
 
Етиката како и повеќето работи во училиштата се интелектуално-теоријски и не придонесуваат кон оформување на подобри личности. Непотребно оптеретување на децата со предмет повеќе.

За вистинската етика за да се подучува и има позитивен ефект, треба самиот професор да ја живее, а тоа е ретко случај.

Некој горе спомна веронаука. Ако е во смисла на теолошко индоктринирање на децата - Скраја да е! Ако е само од информативен карактер во смисла компарација на религиите тогаш е ОК но пак сметам дека е непотребен предмет плус.
Ako vo svetot kako opsto pravilno vladee nemoralot, korupcijata, laznite vrednosti i orientacijata kon profitot i licnata korist, togas ne treba da zboruvame za Etika, Bog, Dobro, tuku za realnite okolnosti, a toa e deka covekot na covekot mu e volk, taka sto sekoj treba da gi iskoristi moznostite, da ne gi izbira sredstvata i orgijasticki da uziva vo niskite strasti na teloto i vo nemoralnite dejstvuvanja.
Razmisli malku, Etikata ne e samo teoriska disciplina, taa pred se e prakticna i dejstvena, zasto se zalaga za vospostavuvanje na povisokite duhovni vrednosti, koi ne treba da gi barame na neboto, tuku vo ovaa nasa konkretna i sustinska egzistencija. Toa nema da se postigne, ako razmisluvame kako sto ti razmisluvas, deka nepostojat nikakvi vrednosti, nema Etika, nema moral, tuku samo interes. Tebe toa mozebi ti odgovara, no postojat i lica koi bi sakale da se osvedocat kako eticni i duhovni licnosti i zainteresirani za sledenje na seto ona sto umnite i moralni ni go ostavile vo amanet.
Na Filozofskiot fakultet se napraveni nekolku magisteriumi i doktorati koi ja negiraat tvojata teza deka etickoto obrazovanie ne pridonesuva za poharmonicno oformuvanje na mladata licnost. Iako subjektivniot faktor, odnosno samiot covek e odgovoren za opredelbata na svojata zivotna pateka, sepak i negovoto nasocuvanje kon dobroto i razumnoto od strana na opstvestvoto, roditelite i obrazovnite institucii vlijae vrz formiranjeto na negovite vrednosti.
Zatoa procitaj nesto od From, Adler ili prostudiraj ja enviromentalistickata teorija.
Ako so ova ne se slozuvas cekam argumenti koi ke pokazat deka nasproti Etikata, najdobar ucitel e ulicata, odnesuvanjeto na politicarite, kvazibiznismenite, nasilstvoto, agresijata i niskite strasti.
 
Мислите дека навистина е потребно да се воведи етика во образованието и тоа уште од петто одделение. Зарем е потребно некој да ти кажува дека ова не чини а ова чини - да ти ја укажи разликата меѓу доброто и лошото, па секое живо суштество на планетата го знае тоа.
 
Етиката е корисна и добро е да се изучува. Ама правото прашање е кој треба да ја предава на децата. Според мене и етиката и веронауката се дел од домашното воспитување. А за тие деца што родителите не се способни да ги воспитаат етички еве нека има факултативни предмети. Кому му се учи нека си остане после часови. И крај.
 
И овие предмети (етика, веронаука, историја на религиите...) ќе ја имаат истата судбина како и останатите предмети.....т.е. учениците ќе ги "научат" колку и другите предмети, колку да добијат оценка (биди испрашан и заборави...) или на крајот од годината ..добро познатиот систем...поклонување оценки. Значи ефект нула..освен неколку нови вработувања на наставници со книшки.
 
Мислам дека треба да се учи етика. Да се воведе во образованието како редовен предмет. Иако помалку сметам дека во секој човек треба да има барем капка етика, и морал како дел од неа, сепак има исклучоци и чест на нив шо не знаат навистина дека всушност, постои таков поим.
Имам учено етика. Децата шо знаеја за морал, си останаа такви, а оние неморалните, да речам се снаоѓаа и препишуваа на писмени, за една двојка се разбира.
Не треба дефиниции, ами домашно воспитување пред се.
Секако дека се исплаќа да си морален и добар, ама и снаодлив. Мoто:Кога сите би ја аборавиле реченицата- Целта ги оправдува средствата, би живееле во еден поморален и поволшебен свет.
 
Мислите дека навистина е потребно да се воведи етика во образованието и тоа уште од петто одделение. Зарем е потребно некој да ти кажува дека ова не чини а ова чини - да ти ја укажи разликата меѓу доброто и лошото, па секое живо суштество на планетата го знае тоа.

Еве го главното неразбирање за воведување на предметот етика, кое неразбирање ја предизвика и претходната дискусија. Предмет етика не е нешто да се учи што е добро а што е лошо односно некому да му се кажува односно наметнува што е добро а што е лошо туку предмет етика се предава за да учениците разберата зошто според некои етички кодекси нешто е лошо а зошто нешто е лошо, па да можат да бидат покритични и сами да с еопределат за одреден етички кодекс.

И овие предмети (етика, веронаука, историја на религиите...) ќе ја имаат истата судбина како и останатите предмети.....т.е. учениците ќе ги "научат" колку и другите предмети, колку да добијат оценка (биди испрашан и заборави...) или на крајот од годината ..добро познатиот систем...поклонување оценки. Значи ефект нула..освен неколку нови вработувања на наставници со книшки.

да ама може предметот да се основа на разбирање наместо на бубање, на пример како математика или физика каде што нема да се прашуваат дефиниции туклу де се поставуваат етички проблеми и да се види дали ученикот го разбрал проблемот со негова разработка.
 
На час се ќе разберат, итри се тие, ама на улица дали нешто ќе применат од тоа....
Само да не гледаме снимки од мобилен телефон како го малтретираат професорот и го уништуваат имотот на школото.
 
На час се ќе разберат, итри се тие, ама на улица дали нешто ќе применат од тоа....
Само да не гледаме снимки од мобилен телефон како го малтретираат професорот и го уништуваат имотот на школото.

Тоа не зависи од предметот, туку тоа зависи од професорот.
 
од професорот? за онаа плата плус тоа не смее да го повиши гласот према ученик, а и дома изгледа има еден два такви проблема!
 
Мојот предлог е да нема етика, туку да се изучува и практикува све што не е етичко....И не само тоа, туку и да се укине образовниот систем, а децата да „учат„ од улицата....
Може???
 
Според мене, поимот „етика“ е промашување од старт.

Не постои етика - постои само интерес и средства за тој да се оствари.

Пример: имаме поле. Фирмата А сака таму да изгради паркинг, фирмата Б сака таму да изгради игралиште. И двете имаат (за нив) оправдани мотиви за своите цели.

Настанува конфликт на интереси. А ја тужи Б, Б ја тужи А, си се саботираат, се пцујат, си се минираат, настануваат „несреќни случаи“ во кои битни луѓе од едната или другата страна се оневозможуваат да ги остваруваат своите цели...

И на крајот, едната фирма успева да го добие тендерот да изгради она што сака да изгради на полето.



Каква етика, какви тракатанци... Постои само интерес и цел. Сè што е спротивно на тоа, не треба да постои.
 
Категорично ДА!!!
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom