Налетав не некои може површни бројки односно информации но сепак може да се насетата некои работи од нив:
Нетпрес напиша:
Во Охрид се одмораат 10 илјади гости
Викендов на охридското крајбрежје, неофицијално, се одмораат околу 10 илјади туристи. Најголемиот дел од нив се сместени во приватните викенд-станови,
а помал број во хотелите и кај приватните станоиздавачи.
Станува збор за викенд-гости кои овде стигнуваат во петок, а во недела си заминуваат.
Во петокот на приодот кон Охрид на магистралниот пат Охрид-Кичево-Скопје можеше да се забележи подолга колона на автомобили главно со регистарски таблички од Скопје.
Хотелите на крајбрежјето и натаму се полупразни. Поголема посетеност се очекува од средината на јули.
Приватните станоиздавачи се речиси празни, освен оние кои се наоѓаат во близината на брегот, или во централното градско подрачје.Авто камповите почнуваат да се полнат.
Во Охрид може да се летува по цена од 25 до 50 евра во хотелите, за 10 евра во апартманите во куќи и станови и за 5 до 6 евра кај издавачите на соби.
Почетни заклучоци, туризмот односно туристите во охрид можат прво да се поделат на викендаши и туристи кои прават вистински одмор.
1. Викендаши:
Со оглед дека кога се иде на викенд тогаш се преноќува најчесто две вечери, при што на викенд-туристот не му е потребно ништо повеќе од соба каде што ќе има одредена интимност со кревет. Бидејќи се работи за само две преноќувања, најверојатно ќе се храни по ресторани, и ќе отиде најмногу 3 пати да се искапи во езеро, што значи дека за трипати туширање може да си дозволи да дели купатило со уште неколку особи, ама не повеќе од 5-6.
За овој вид на туристи очигледно како и што покажуваат проценките најиделен вид на сместување е преноќиште или соби за издавање. Според она што го пишува погоре може да се види дека ваквиот вид на туристи викендаши ги има во поголеми бројки па следствено капацитетие за издавање соби и преноќиште се релативно исполнети за периодот во кој овие туристи се присутни односно викендите. Од таа гледна точка тука веќе може да се создава малку кункуренција и да почне да се создаваат поквалитетни понуди за ваквата целна група. Имено соби односно преноќишта кои нема да бидат само импровизирани односно само моментално преадаптирани соби од нечиј постојан дом, и кои ќе имаат стандардизирани кревети, и почисти соби наменети само за туристи ќе можат за поголема цена да сместат ваков вид на туристи. Нормално тие со импровизираните и преадаптирани преноќишта ќе почнат да ги губат гостите поради се пониските цени во апартманското сместување кое според горенаведената цена е поконкурентно и е исто така покрај преноќиштата прикладен виод на сместување, особено за фамилии со деца.
2. Туристи кои прават повеќедневен одмор или кратко кажно само туристи:
Овие се повеќе од една недела во место па така да за нив делење на купатило не е нешто што е разумно и практично. Тоа значи дека за овие туристи хотелското односно апартманското сместување е опција. Хотелското сместување е класичен вид на сместување со полна услуга, каде има постоја и броен персонал кој е задолжен да му обезбеди тотално безгрижен одмор при кој туристот немора никако да се грижи за хигиената, прехраната како и до доредена мера забавата.
Затоа и овој вид на сместување е поскап. Тука конкуренцијата се гледа според, одржувањето на хигиената како во собите така и во целиот хотел, исто така се гледа и инвентарот во хотелот. Храната е едно од најважните точки, каде што за да биде конкурентно хотелското сместување терба да биде поефтино од прехранувањето во рестораните но да го одржува истиот квалитет. Забава од вид на ноќен бар доволно е со тивка музика каде човек може во секое време во ноќта да се симне и да се напие нешто на шанк или пак да седне да направи муабет во поопуштена атмосфера.
Другата опција се апартманите, кои во основа нудат еден вид имање свое живеалиште но со одредена услуга од персоналот, како чистење на апартманот најмалку еднаш на два дена, и менување на постелнина на три до четири дена.
Нормално при овој вид на сместување туристот најчесто си се снабдува со намирници и сам си ја подготвува храната, што за некои е подобра варијанта од хотел бидејќи се има одредена флексибилност, но сепак терба да се размислува за прехранувањето. Затоа тука конкуренцијата се гледа во како и секогаш колку често се чисти апартманот од персоналот и дали на три до четири дена се менува постелнината, како и инвентарот кој треба да биде приспособен за да може не само преноќува туку и во одредена мера живее во тој апартман.
Иако ова најверојтно повеќето го знаевте сепак сметав дека е добро да се повтори за да можат после да се осмислуваат промените коит треба да се спроведат за да се привлечат повеќе туристи кои ќе бидат спремни да дадат повеќе пари.
Заклучок:
Моментално Охрид најмногу пари добива од туристите викендаши додека од вистинските туристи само во периодот од 15 јули до 15 август.
Со оглед дека вистинските туристи се тие кои навистина многу пари оставаат, како за сместување така и на разноразни други работи кога се во туристичкото место, може да се заклучи дека Охрид треба да развива стратегија да го згоолеми бројот на вистински туристи надвор до периодот 15 јули-15 август, и да се обиде апартманските и хотелските капацитети во овој период секогаш да бидат полни.
Нормално не треба никако во овој процес да се запостават и викендашите за кои треба да се понуди подобар квалитет на сместување за да се задржат и тие како туристи.
Како за почеток добро би било да се извади листа на регистрирани и со дозвола за сместување (од санитарна инспекција) места за сместување, соодветно по категорија, односно Хотели, Апартмани и преноќишта односно соби.
Нормално вакви сертификати не би можеле да добијат тие кои само за летото ги преадатираат своите постојани огништа во импорвизирани преноќиште и апартмани.
И да еден совет до сите кои мислат или веќе издаваат апартмани и соби за преноќување. Во тие соби ставајте плочки, никако таписони или теписи, бидејќи ко прво станува забор за летно сместување каде што доста често има влага која само ги уништува и валка таписоните и теписите. Ова има и други две предности, имено подот многу полесен ќе биде за одржување и подолговечен, а од друга страна тоќно поради тоа нема да биде проблем почесто да се чистат бидејќи чистењето ќе биде многу пократко, а за сметка на тоа се добива многу почист изгледа и повисоко ниво на хигиена на апартманите односно собите кои се издаваат.
Ова покажува уште еднаш дека Охрид има уште многу да го развива туризмот и да привлекува повеќе туристи, бидејќи каок што може да се види неможе моментално да ги искористи максимално своите капацитети.
Р.Ѕ. Не ме сфаќајте погрешно, ова не ни потврда за тоа дека бојкотот успева ниту дека ќе успее, ниту дека е причина за да се подржи, туку ова е за да има се даде до знаење на туристичките работници во охрид дека поради некои причини кои понатаму треба подетално да се разработата не се способни да направат далеку поголеми приходи иако имаат капацитети за за тоа.