ИТ фирми и пракси во Скопје

  • Креатор на темата Креатор на темата StaticStupid
  • Време на започнување Време на започнување
Мислам дека никој не сака да изгуби добар кадар, но проблемот е што самата фирма не ја поставува агендата, туку индустријата и пазарот ги диктираат трендовите.

Последниве две години цените значително паднаа во однос на трошоците, а продуктивноста не се зголеми колку што се прикажува на интернет. Повеќето луѓе само говорат за моќта на АИ (најчесто овие се најголемите џаболебари и неспособњаци), а инвеститорите, менаџерите, па дури и клиентите, ги следат тие приказни. Треба да се има на ум дека многу директори (иако технички лица) немаат директен контакт со АИ-то во поглед на кодирање. Одлуките најчесто се носат врз основа на информации од тимовите, од интернет, трендовите од други фирми, или теоретски, врз основа на тоа како ја разбираат технологијата.

За последниот дел, искрено, не сум сигурен дали воопшто постојат стабилни компании. Работите се многу динамични и доволно е да изгубиш еден клиент или да дојде до застој во индустријата и пад на продажба на продуктот.
Автоматски споено мислење:


Државите се бавни, но никој не ги прашува. Може да одлучат да живеат во свој свет, и да се изолираат, но тоа не значи дека остатокот од светот ќе ги чека.
Не е прашање на тоа дали сакаат да го имплементираат, туку прашање на тоа како ќе се носат со последиците, имплементацијата мора да се случи, затоа што Кина е влезена all in, и ако западот застане, ќе имаат далеку поголем проблем од давање на социјална помош.

Мислам дека сме во фаза да имаме sci-fi сценарија во реалност, но во ниту едно сценарио не верувам дека ќе биде добро за обичниот народ.
Автоматски споено мислење:


Овде во Англиско говорно подрачје има веќе сериозна имплементација на АИ и автоматизација. Пола од броевите што ги имам барано во фирми имаат виртуелни асистенти АИ, сите страни веќе имаат АИ агенти, во неколку ресторани имаше донесено роботи келнери, баристи роботи, за аплицирање по тендери има веќе неколку апликации кои она што претходно го правеле 10 луѓе сега го прават 2ца, Computer Vision и целосно автоматизирани инспекции во градежништво, обезбедување, целосна 100% автоматизација на маркетингот и креирање на контент, целосно автоматизирано 3Д моделирање на места каде во минатото требаше едно чудо драфтери и тн.
Автоматски споено мислење:
Baristi i roboti keleneri nemaat vrska so AI. Gi ima odamna. Nitu zamenile nekoj nitu kje zamenat vo skoro. Za drugoto kje vidime.
Автоматски споено мислење:

Минатата недела AWS имаше пад што резултираше со крах за 10-20 часа на пола апликации, милиони корисници афектирани и милионски загуби на фирмите што се потпирале на AWS.

Причина - Race Condition и Deadlock во една од сервисните бази.

Причина за причината: 10.000+ cut off на работни места заменети со AI.

*Тек је почело

**Race condition задолжителна тема во втора година на секој ИТ факултет.
***Задолжително прашање на секое мое ебано интервју, па дури и за мртва пракса.
Od kaj toa deka pricinata e 10k izbrkani?
Автоматски споено мислење:

Големите играчи сами си ги направија проблемите со тоа што се испрдеа на пазарот дека имаат АИ, а фунционално и оперативно НЕМААТ. Нивните шерхолдери аналогно на тоа нивно тврдење побараа и уште бараат кратење на вработени пошто нели, што ќе ти се кога имаш АИ. Под огромен притисок се менаџментите во големите компании да кратат на луѓе а работата само се префрла на погорниот ешалон што сега за сега е сигурен. Во принцип, бркањето вработени е шминка за оправданост на маркетингот за АИ кој не е ни во функција. Се бараат планови за наредни три години а уште се чека имплементација на долгоочекуваниот и најавен AI кој е едвај во тест фаза а треба да замени најдолен ешалон за основни трансакции. Имам пар колеги од факултет по гигантиве низ Германија конкрено, незнаат кај тераат. Со нивни зборови - се отпуштаат масовно групи на вработени како би се покажала квази слика дека компанијата се ослонува на AI процеси, а вика AI нема :)
Ili ednostavno imaat visok lugje, i go koristat AI kako izgovor.
 
Baristi i roboti keleneri nemaat vrska so AI. Gi ima odamna. Nitu zamenile nekoj nitu kje zamenat vo skoro. Za drugoto kje vidime.
Автоматски споено мислење:


Od kaj toa deka pricinata e 10k izbrkani?
Па не дека е официјална и потврдена, но истиот ден кога се случи падот, уште што фрижидерот не ми ја репостна веста дека во ниар паст се десило тоа.
 
Ili ednostavno imaat visok lugje, i go koristat AI kako izgovor.

Па тоа и јас мислев додека не се испостави дека тие што останаа им се дуплирал обемот на работа. Овде не зборам за девелопери, него зборам од customer service до процесирање на нарачки и ред други репетитивни процеси кои требало да ги замени AI зборуван на "последната конференција" во (стави германски град по желба). Нула интеграција и автоматизација во пракса додека на сцена и за Linkedin ехеее.
 
Минатата недела AWS имаше пад што резултираше со крах за 10-20 часа на пола апликации, милиони корисници афектирани и милионски загуби на фирмите што се потпирале на AWS.

Причина - Race Condition и Deadlock во една од сервисните бази.

Причина за причината: 10.000+ cut off на работни места заменети со AI.

*Тек је почело

**Race condition задолжителна тема во втора година на секој ИТ факултет.
***Задолжително прашање на секое мое ебано интервју, па дури и за мртва пракса.
Се додека не се одрази ова на финасиите или на имиџот на AWS, падови ке има, светот ке си продолжи по старо, никој нема да се замара.
 
Се додека не се одрази ова на финасиите или на имиџот на AWS, падови ке има, светот ке си продолжи по старо, никој нема да се замара.
интересното беше што истиот ден кога се случи падот, акциите на Амазон беа во раст ~3%
 
Големите играчи сами си ги направија проблемите со тоа што се испрдеа на пазарот дека имаат АИ, а фунционално и оперативно НЕМААТ. Нивните шерхолдери аналогно на тоа нивно тврдење побараа и уште бараат кратење на вработени пошто нели, што ќе ти се кога имаш АИ. Под огромен притисок се менаџментите во големите компании да кратат на луѓе а работата само се префрла на погорниот ешалон што сега за сега е сигурен. Во принцип, бркањето вработени е шминка за оправданост на маркетингот за АИ кој не е ни во функција. Се бараат планови за наредни три години а уште се чека имплементација на долгоочекуваниот и најавен AI кој е едвај во тест фаза а треба да замени најдолен ешалон за основни трансакции. Имам пар колеги од факултет по гигантиве низ Германија конкрено, незнаат кај тераат. Со нивни зборови - се отпуштаат масовно групи на вработени како би се покажала квази слика дека компанијата се ослонува на AI процеси, а вика AI нема :)

Тест фаза?
Седни сетирај еден агент и прочепкај малце па види дали е во тест фаза.
Спроед мене ќе помине некое време додека сите се онбоарднат како да користат агенти, после тоа замената ќе оди брзо.

3-4 дена вкупно за сетирање мцп сервер и сетирање агент со лимитиран пристап ( не може да отвара ПР пример, може да работи само со постоечки функционалност ). Не е дека технички не е способен да отвори ПР за нова функционалност која не постои во моментот, туку фирмата не е спремна да оди толку далеку во процесот, во овој момент.
Проблемот е што и за ИТ моментално е како black box, големи компании може одат all in пошто имаат цели сектори за АИ, во помали фирми ќе оди побавно ама не дека е некоја далечна иднина.
 
Затоа и велам, мора да има некаква регулација, а тоа мора да дојде од државите. Евентуално секоја држава ќе се најде во истата безизлезна ситуација, ова е мртва трка.
Нема добро сценарио доколку 90% од народот е невработен, збориме за општ хаос и распад на системот.
Искрено е загрижувачки ако се очекува да ни одредат судбина бирократите под државна капа, тие се надвор од реалност во секоја земја, живеат како бубрег во лој, и побрзо ќе се распадне цел систем, од тие да изгубат работни места. Мислам дека сме уште далеку од толку мрачно сценарио, едно 5-10 години минимум, што е уште полошо, само ќе го изморат народот и ќе го глодаат постепено, индустрија по индустрија, сегмент по сегмент, и додека се сетат каде се, стандардот ќе им отиде за 20-30% надоле, ќе се задолжат до гуша и може да го играат како им е желба.
Автоматски споено мислење:

Големите играчи сами си ги направија проблемите со тоа што се испрдеа на пазарот дека имаат АИ, а фунционално и оперативно НЕМААТ. Нивните шерхолдери аналогно на тоа нивно тврдење побараа и уште бараат кратење на вработени пошто нели, што ќе ти се кога имаш АИ. Под огромен притисок се менаџментите во големите компании да кратат на луѓе а работата само се префрла на погорниот ешалон што сега за сега е сигурен. Во принцип, бркањето вработени е шминка за оправданост на маркетингот за АИ кој не е ни во функција. Се бараат планови за наредни три години а уште се чека имплементација на долгоочекуваниот и најавен AI кој е едвај во тест фаза а треба да замени најдолен ешалон за основни трансакции. Имам пар колеги од факултет по гигантиве низ Германија конкрено, незнаат кај тераат. Со нивни зборови - се отпуштаат масовно групи на вработени како би се покажала квази слика дека компанијата се ослонува на AI процеси, а вика AI нема :)
Ова!

Последно време не сакаат ни да те слушаат на презентација за продукт/сервиси, ако не им нудиш АИ. Затоа пишав претходно, горен менаџмент е тотално надвор од реалност во најголем дел од фирмите, живеат во некој си замислен свет каде мислат кликнеш дугме и фирмата ќе фунционира на авто пилот.
 
Тест фаза?
Седни сетирај еден агент и прочепкај малце па види дали е во тест фаза.
Спроед мене ќе помине некое време додека сите се онбоарднат како да користат агенти, после тоа замената ќе оди брзо.

3-4 дена вкупно за сетирање мцп сервер и сетирање агент со лимитиран пристап ( не може да отвара ПР пример, може да работи само со постоечки функционалност ). Не е дека технички не е способен да отвори ПР за нова функционалност која не постои во моментот, туку фирмата не е спремна да оди толку далеку во процесот, во овој момент.
Проблемот е што и за ИТ моментално е како black box, големи компании може одат all in пошто имаат цели сектори за АИ, во помали фирми ќе оди побавно ама не дека е некоја далечна иднина.

Ќе дојде и до тоа, ама во моментов не е. Малце покомплексно е од мцп и гардреилс да ставиш кога станува збор за комплексни процеси. Едноставно не се стигнати до таму, максимум автоматизација од аспект на човечка услужна дејност е виртуелен асистент...процеси за нарачки, набавки, плаќања, примања, се тоа уште тапка во место а долните ешалони што механички ги извршувале тие работи веќе не се таму а тасковите стојат и натаму за процесирање. Зборам за административни задачи кои нели требаше до сега да ги врши скалабилен агент.
 
Па тоа и јас мислев додека не се испостави дека тие што останаа им се дуплирал обемот на работа. Овде не зборам за девелопери, него зборам од customer service до процесирање на нарачки и ред други репетитивни процеси кои требало да ги замени AI зборуван на "последната конференција" во (стави германски град по желба). Нула интеграција и автоматизација во пракса додека на сцена и за Linkedin ехеее.
Visok vraboteni vo odnos na prihodite, ili procenkite za prihodite naredniot period. Obemot normalno kje im se zgolemi. Ama toa sekogas bilo taka. Racunaat deka vrabotenite kje istrpat odreden period so pogolem workload.
Po mene, muabetot so AI se poklopi so drugi trendovi vo ekonomijata. No kratenja ima podednakvo vo site industrii, kade sto odamna e avtomatizirano sve ili kaj sto AI to nema nikakva uloga. Ednostavno toa e trendot vo ekonomijata.
 
Ќе дојде и до тоа, ама во моментов не е. Малце покомплексно е од мцп и гардреилс да ставиш кога станува збор за комплексни процеси. Едноставно не се стигнати до таму, максимум автоматизација од аспект на човечка услужна дејност е виртуелен асистент...процеси за нарачки, набавки, плаќања, примања, се тоа уште тапка во место а долните ешалони што механички ги извршувале тие работи веќе не се таму а тасковите стојат и натаму за процесирање. Зборам за административни задачи кои нели требаше до сега да ги врши скалабилен агент.
Мое искуство е спротивно, дека баш напротив и моментално АИ може да врши покомплексни задачи, проблем е човечкиот фактор и сеуште генералното недоволно познавање на темава.

Кратењата моментално не се предизвикани од АИ, банките не даваат пари за џабе па помина времето на експериментирање. Но кај и да е ќе дојде и тој момент, а од таму нема враќање.
 
Не станува збор за некоја нова идеја на Илон Маск, туку за основни бизнис принципи. Ако имаш вработен кој работи на проект за клиент, мораш да оправдаш колку и како завршил за часовите што ги фактурираш. Уште побитен момент е што ниту тие 10 месеци кои ги спомнуваме дека се активна работа се billable time. Во просек само околу 80% и од тие 10 месеци се billable, често има паузи и чекање и од нивна страна, некогаш не признаваат одредени часови, и затоа сите се обидуваат да ги вклучат луѓето на повеќе проекти паралелно.

Ако базираме цена на услуга, врз основа на неговиот перформанс, и истиот завршува помалку работа од тоа што може, од старт ќе завршиме со повисоки цени од конкуренцијата (иако не морало), и неретко може да изгубиме потенцијални проекти. На тендери за влада и слично е лесно секаде, само 30-40% од тежината во евалуација е цена, останатото е вештини, искуство на претходни проекти, капацитети и сл. Но, во приватни сектори, за странците, генерално 70-80% од одлуката е базирана на цена, и 20-30% на додадена вредност со квалитетот што го нудиш.

Тоа колку и вади на фирмата, а колку е платен. Прво, ако е платен 2к евра, фирмата само на плата ја чини 3к (бруто), ако пресметаме и фиксни трошоци, оваа сума е далеку повисока (лиценци, осигурувања, софтвер, канцеларии, обуки, рекламирање, конференции, патувања и тн). Дополнително, не секој вработен во фирмата носи пари, имај во предвид дека имаш вработени без кои фирмата не може да функционира, но се трошок (маркетинг, финансии, администрација, менаџмент, HR, продажби...во зависност од големината, може да имаш повеќе/помалку).

Се ова погоре не е само за продавање на сервис (рентање на самите инженери), туку и кај градење на продукт (спротивно на дискусијата дека ако имаме продукти, ќе биде полесно врз пазарот). Ако имаш таква неефикасност внатре, наместо да изградиш одреден проект со 200к евра, треба да потрошиш 300к. Небитно дали имаш инвеститори пред кои ќе ги правдаш парите што ги трошиш, или тоа ќе биде од твој џеб, заебана е работата во секој случај. Да не правиме муабет за загубата на time to market (со влечкањето), и тоа што тие 100к можело да се потрошат на промоција и маркетинг, што е далеку побитно од самото кодирање, и клучно за успех на најголем дел од продуктите. Можеш да имаш најдобар продукт, ама ако луѓето не слушнат за тоа, е џабе.

И во тие индустрии што си ги спомнал е така, и таму пропаѓаат фирми од што самите се исфрлаат од пазарот со цена на услуга, или имаат преголема неефикасност + корупција, па наместо да бидат профитабилни, завршуваат загубари. Дури и да не затвори фирма во градежна индустрија, народот ќе ја плати таа неефикасност (без разлика дали е стан, автопат, железница или парк).

Мислам дека има голем недостиг на едукација за тоа како функционира и како треба да функционира бизнисот (особено е жално што истата е доста видлива кај високо едуциран кадар). Разбирам дека имавме промена на системи, дека многу стари навики од Југославија се задржани, како и превработеноста во институциите поради партиски причини, но тоа не значи дека приватните бизниси треба/може да го следат истиот модел.

Бизнисот не е хуманитарна организација. По дефиниција, бизнисот е организација или ентитет кој се занимава со производство, дистрибуција или размена на добра и услуги, со цел да ги задоволи потребите и барањата на клиентите, при што основната цел е да оствари профит од тие активности. Во процесот на остварување на овие цели, бизнисот придонесува во економијата преку креирање работни места, давање бенефити на другите бизниси кои соработуваат со него, плаќање на даноци за државата, иновации и напредок, како и креирање богатство или умножување на инвестицијата за инвеститорите и сопствениците.
Дали тракерот следи кој девелопер прави најмалку багови, и кој тестер пишува највеќе тикети?
 
уште ли бе со тие компјутери се занимавате ко малине деца?

научите нешто корисно
научите да шишате, да копате, да поправате коли и телевизори, да лепите плочки, а не по цел ден на компјутер само
 
Мое искуство е спротивно, дека баш напротив и моментално АИ може да врши покомплексни задачи, проблем е човечкиот фактор и сеуште генералното недоволно познавање на темава.
Се согласувам дека АИ може да врши покомплексни задачи и да го замени човечкиот фактор во одредени делови, НО, АИ не е безгрешно а грешката што би ја направило АИ-то може да има многу поголеми последици отколку грешката на човечкиот фактор. Ако АИ тргне во лоша насока, може да направи грешки што ќе ја чинат компанијата повеќе отколку што самата компанија заштедила при замената на човекот со АИ. На лента во фабрика, ако погреши човек ќе погреши на еден продукт. АИ ако погреши, тоа може да биде на целата линија. Систем за фактурирање, ако човек погреши ќе погреши на една фактура. Ако АИ погреши, ќе ги промаши сите фактури, итн итн.
 
Големите играчи сами си ги направија проблемите со тоа што се испрдеа на пазарот дека имаат АИ, а фунционално и оперативно НЕМААТ. Нивните шерхолдери аналогно на тоа нивно тврдење побараа и уште бараат кратење на вработени пошто нели, што ќе ти се кога имаш АИ. Под огромен притисок се менаџментите во големите компании да кратат на луѓе а работата само се префрла на погорниот ешалон што сега за сега е сигурен. Во принцип, бркањето вработени е шминка за оправданост на маркетингот за АИ кој не е ни во функција. Се бараат планови за наредни три години а уште се чека имплементација на долгоочекуваниот и најавен AI кој е едвај во тест фаза а треба да замени најдолен ешалон за основни трансакции. Имам пар колеги од факултет по гигантиве низ Германија конкрено, незнаат кај тераат. Со нивни зборови - се отпуштаат масовно групи на вработени како би се покажала квази слика дека компанијата се ослонува на AI процеси, а вика AI нема :)
Во моментов големите играчи горат пари на АИ ко да нема утре, никој во моментов од тие што инвестира нема ќар од АИ. Па тие загуби мораат да се покријат со бркања од работа. Во моментов се води технолошка трка за тоа кој ќе застане на врвот и ќе земе најголем дел од колачот/пазарот.

Инаку јас не се сомневам дека еден ден човекот целосно ќе биде заменет, е сега што ќе биде одговорот на владите на тоа ќе видиме.
 
Recent Layoff Announcements:

UPS: 48,000 employees.
Amazon: Up to 30,000 employees
Intel: 24,000 employees
Nestle: 16,000 employees
Accenture: 11,000 employees
Ford: 11,000 employees
Novo Nordisk: 9,000 employees
Microsoft: 7,000 employees
. PwC: 5,600 employees
Salesforce: 4,000 employees
Paramount: 2,000 employees
Target: 1,800 employees
Kroger: 1,000 employees
Applied Materials: 1,444 employees
Meta: 600 employees
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom