- Член од
- 4 април 2006
- Мислења
- 9.179
- Поени од реакции
- 3.073
- Возраст
- 41
- Локација
- кај дримон
- Веб-сајт
- www.facebook.com
Бидејќи етничките смени не се решение ќе треба за Струшкиот проблем да се изнајде ново решение
Сегашната општина Струга брои околу 67000 жители, а во Струга живеат околу 18.000 жители , со новиот закон за задолжителна настава во средно образование финансирано од државата се школуваат во ‘‘Нико Нестор‘‘ и ‘‘Ибраим Темо ‘‘ доагаат околу 3000 деца.Тоа всушност наликува на еден стредношколски град.Мегутоа само 800 деца се од градот Струга а останатите 2.200 доагаат од околните села од кои некои се одалечени и по неколку десетици километри.При тоа се изложени на секодневно малтретирање по автобусите или такси комбињата ,а нивните родители се изложени дополнителни финансиски трошоци за хранарина.
Средношколците во овој хаос наречен средношколски центар се ралникуваат по нивното различно домашно социјално, културно, етничко ,религиозно определување.Половината од нив до доагањето во средното училиште скоро и да не виделе воопшто црква , многу ретко го слушнале македонскиот јазик ,поголемиот дел се одраснати од нивните баби и дедовци или по некој стрико бидејки родителите им се во странство на печалба .
Останатата половина е составена пак од сосема спротивен групација на ученици кој пак скоро и да не го слушнале албанскиот јазик , на џамиите гледаат како центар на негативна енергија а не како на духовни храмови и сл.. Во еден ваков сколоп на цивилизации скоро една деценија во Струга хрончно се повторуваат немилите тепачки кои завземаат се поголеми и поголеми размери. Ваквиот урбан хаос кој се нарекува средношколски центар е еден само обичен центар на тектонски пореметувања на некогашниот мирен туристички град.
Од овие причини им предлагам на сите релевантни фактори задолжени за решавање на проблемот со струшките средношколци веднаш да се одпочни со децентрализација на образованието и да се отворат дисперзни средни училишта во сите поранешни општини како што се Делогожда, Лабуништа, Луково, Велешта, како и во с.Радолишта .Во овие Села заедно со најблиските нивни оклони помали села живеат по повеке од 10.000 жители .Исклучок е село Луково кое е доста помало но обединува еден огромен регион од каде е искучително течко на време да се стигни на задолжителната настава.Поголемиот дел од средношколците времено се доселуваат во Струга , и се изложени на големи дополнителни финансиски трошоци кои во секој сличај заради задолжителното средно образование им го загорчуваат и онака кревкиот семеен буџет.
Доколку можело да има средно уцилиште во Демир Хисар, Крушево ,Пехчево , Берово, Валандово, Радовиш, Пробиштип и т н .Ве прашувам зошто и во овие горе спомнати кохерентни средини да не се направат дисперзни средни училишта и место секојдневно да се прави сообракаен хаос заради превоз на околу 2.200 средношколски учениципри тоа да им се обезбедува превоз кој се плака од страна на државата и секојдневно се малтретираат средношколците да доагаат на задолжително средно образование .
Попаметно е само неколку професори да крушат и да обавуваат диспезирана настава со што ке се поблиску до населението од каде доагаат средношколците и ке можат полесно да комуницираат со нивните родители исто онака како што тоа го прават наставниците во постоечките осмолетки во овие краишта.
Во Струга треба да останат само струшните паралелки пр медицинско и сл за што е потребно да има пракса или лаборатории и сл.
Во Зградата која очигледно би останала празна конечно паметно решение ке е покрај два приватни факултета едниот на Цаноски и другиот на Мерко да се направи и еден државен дисперцен факултет за почеток под Битолскиот ректорат.Кабинети слободни ке имате доволно , а наставен кадар кога можеле да обезбедат Цаноски и Мерко зошто не би можела и самата држава.
Всушност сите овие 67.000 жители колку што има општина Струга немаат пари за приватно универзитетско школување и конечно време е да им излезе во пресрет и на Стружани државата ! Градот на Миладиновци да прерасниво универзитетски град не само со приватни туку и со државни факултети.
Во овие факултети веке нема да се оние деца штотуку влезени во пубертет туку ке се полнолетни и зрели млади идни стручни кадри на кои ке се темели државата.Доколку некој направи инцидент се знае дека полнолетен човек кои се права и обврски ги ужива согласно уставот и законите.
Сегашната општина Струга брои околу 67000 жители, а во Струга живеат околу 18.000 жители , со новиот закон за задолжителна настава во средно образование финансирано од државата се школуваат во ‘‘Нико Нестор‘‘ и ‘‘Ибраим Темо ‘‘ доагаат околу 3000 деца.Тоа всушност наликува на еден стредношколски град.Мегутоа само 800 деца се од градот Струга а останатите 2.200 доагаат од околните села од кои некои се одалечени и по неколку десетици километри.При тоа се изложени на секодневно малтретирање по автобусите или такси комбињата ,а нивните родители се изложени дополнителни финансиски трошоци за хранарина.
Средношколците во овој хаос наречен средношколски центар се ралникуваат по нивното различно домашно социјално, културно, етничко ,религиозно определување.Половината од нив до доагањето во средното училиште скоро и да не виделе воопшто црква , многу ретко го слушнале македонскиот јазик ,поголемиот дел се одраснати од нивните баби и дедовци или по некој стрико бидејки родителите им се во странство на печалба .
Останатата половина е составена пак од сосема спротивен групација на ученици кој пак скоро и да не го слушнале албанскиот јазик , на џамиите гледаат како центар на негативна енергија а не како на духовни храмови и сл.. Во еден ваков сколоп на цивилизации скоро една деценија во Струга хрончно се повторуваат немилите тепачки кои завземаат се поголеми и поголеми размери. Ваквиот урбан хаос кој се нарекува средношколски центар е еден само обичен центар на тектонски пореметувања на некогашниот мирен туристички град.
Од овие причини им предлагам на сите релевантни фактори задолжени за решавање на проблемот со струшките средношколци веднаш да се одпочни со децентрализација на образованието и да се отворат дисперзни средни училишта во сите поранешни општини како што се Делогожда, Лабуништа, Луково, Велешта, како и во с.Радолишта .Во овие Села заедно со најблиските нивни оклони помали села живеат по повеке од 10.000 жители .Исклучок е село Луково кое е доста помало но обединува еден огромен регион од каде е искучително течко на време да се стигни на задолжителната настава.Поголемиот дел од средношколците времено се доселуваат во Струга , и се изложени на големи дополнителни финансиски трошоци кои во секој сличај заради задолжителното средно образование им го загорчуваат и онака кревкиот семеен буџет.
Доколку можело да има средно уцилиште во Демир Хисар, Крушево ,Пехчево , Берово, Валандово, Радовиш, Пробиштип и т н .Ве прашувам зошто и во овие горе спомнати кохерентни средини да не се направат дисперзни средни училишта и место секојдневно да се прави сообракаен хаос заради превоз на околу 2.200 средношколски учениципри тоа да им се обезбедува превоз кој се плака од страна на државата и секојдневно се малтретираат средношколците да доагаат на задолжително средно образование .
Попаметно е само неколку професори да крушат и да обавуваат диспезирана настава со што ке се поблиску до населението од каде доагаат средношколците и ке можат полесно да комуницираат со нивните родители исто онака како што тоа го прават наставниците во постоечките осмолетки во овие краишта.
Во Струга треба да останат само струшните паралелки пр медицинско и сл за што е потребно да има пракса или лаборатории и сл.
Во Зградата која очигледно би останала празна конечно паметно решение ке е покрај два приватни факултета едниот на Цаноски и другиот на Мерко да се направи и еден државен дисперцен факултет за почеток под Битолскиот ректорат.Кабинети слободни ке имате доволно , а наставен кадар кога можеле да обезбедат Цаноски и Мерко зошто не би можела и самата држава.
Всушност сите овие 67.000 жители колку што има општина Струга немаат пари за приватно универзитетско школување и конечно време е да им излезе во пресрет и на Стружани државата ! Градот на Миладиновци да прерасниво универзитетски град не само со приватни туку и со државни факултети.
Во овие факултети веке нема да се оние деца штотуку влезени во пубертет туку ке се полнолетни и зрели млади идни стручни кадри на кои ке се темели државата.Доколку некој направи инцидент се знае дека полнолетен човек кои се права и обврски ги ужива согласно уставот и законите.