Протести на професорите

  • Креатор на темата Креатор на темата leandra
  • Време на започнување Време на започнување
Еве го.

Одборот е составен од 19 члена од кои осум од редот на професорите избрани од Интеруниверзитетската конференција, соодветно на застапеноста на универзитетите според нивното учество во вкупниот број на прв пат запишани студенти во студиска година, два члена од Македонската академија на науките и уметностите, еден претставник на најрепрезентативното тело на работодавачите, еден член од интеруниверзитскиот парламент на студентите и седум члена именувани од Владата на Република Македонија, од кои најмалку половината се од редот на професорите на високообразовните установи.
Членови на Одборот не можат да бидат лица избрани за ректор и проректор на универзитет, декан на факултет, односно директор на висока стручна школа и директор на научна установа која изведува високообразовна дејност. Членовите на Одборот се избираат за период од четири години. Едно лице не може да
биде избрано повеќе од двапати едноподруго. Членовите на Одборот се независни и самостојни во својата работа и не можат да бидат отповикани пред истекот на времето за кое се избрани, освен кога на член на Одборот му престанал статусот на професор во работен однос по кој било основ, кога е
именуван или избран на функција заради која не би можел да биде избран за член, кога Одборот констатира дека членот подолго од шест месеца не е во состојба да ги врши обврските и кога постои конфликт на интерес утврден со закон. Конститутивната седница на Одборот ја свикува министерот надлежен за работите на високото образование. Претседателот на Одборот, кој, Владата на Република Македонија го именува од редот на членовите на Одборот, го претставува и застапува Одборот
 
Ете го.
Јасно ли е Лејди што зборувам или треба да ти објаснам подетално?
 
Уште нешто: Секој студент ќе може да си бира предмети од други факултети на истиот универзитет, кои си немаат врска со неговата струка. И така ја како студент на електро, ќе си слушам Управувачко сметководство, Казнено право, Цивилна одбрана, и ред други работи кои немаат врска со телекомуникации, да речеме.
 
Уште нешто: Секој студент ќе може да си бира предмети од други факултети на истиот универзитет, кои си немаат врска со неговата струка. И така ја како студент на електро, ќе си слушам Управувачко сметководство, Казнено право, Цивилна одбрана, и ред други работи кои немаат врска со телекомуникации, да речеме.

Ова би можело да биде добро единствено доколку студент кој е на економски или електро, без разлика, слуша математика на ПМФ, а студент од ПМФ слуша менаџмент на економски или трговско право на правен. Се разбира, предметите треба да бидат понудени на неговиот факултет.
 
како прво, никој не те тера со сила да се запишеш на факултет. исто така, никој не те тера и откако ќе се запишеш да присуствуваш на факултет. тоа е така, знаеш и самиот и не знам зошто се буниш!? тоа со редовноста според мене е во ред. еве сега ќе ти образложам зошто.
затоа што ако се натераат професорите да предаваат и тие исто така да се евидентираат тогаш тие на кого ќе предаваат? на ѕидовите, на масите, столчињата...или на студентите? материјата најдобро се учи кога некој има да ти објасни нешто, а не самиот да чепкаш по интернет. на интернет има се и сешто, и тоа што треба и тоа што не треба. ама ако јас сум редовен студент и имам присуство на предавања, епа бачко криво ќе ми биде ти ако имаш поголема оценка од мене ако седиш дома само. тој факултет е направен да одат професори и студенти таму, а ако одиме пак по твојата логика тогаш тој објект кај што се наоѓаат на УКИМ факултетите може да го направиме „Бит Пазар - 2“. според мене добро е тоа да се знае кој студенти си ја следи наставата, а кој не. тој што си ја следел би требало да има поголема оценка од оној што само доаѓа на полагање.

МОРА ДА СЕ ЗНАЕ КОЈ СЛУША НАСТАВА, А КОЈ НЕ!!!

Ај отпочеток: "како прво, никој не те тера со сила да се запишеш на факултет. исто така, никој не те тера и откако ќе се запишеш да присуствуваш на факултет. тоа е така, знаеш и самиот и не знам зошто се буниш!?"

Контрадикторен си, надвор од проста логика. Гледам дека убаво разбираш што кажувам и дај паметни аргументи против тоа, а не намерно не следиш логика и на крај пак ќе си кажеш нешто што ти текнало. Кажи си тогаш само проста догма - Мора да се оди на предавања и точка!

Да, сега никој не ме тера да присуствувам, но предлог законот ќе ме ТЕРА да присуствувам! Ако ги ТЕРААТ професорите да бидат присутни, тогаш за да не испадне дека ТИЕ не држат предавања па да ги казнат, ќе не тераат нас, НИЕ - сакале нејќеле - да одиме на предавања.

А и тоа, не со прозивка или професорот да забележи свесно дека сум тука, туку понижувачки - како јогурт во продавница - ЕЛЕКТРОНСКИ!!! Следен чекор е стварно да измислат да ни биде чипот имплантиран, па да нема забушавања (што мислиш колку другарчиња од одделението ќе мораш да разочараш што нема да сакаш да им ги поминеш картичките, пошто ти си најредовниот студент?)

ОК е за мене ако СТВАРНО следиш настава, тоа сигурно се покажува на колоквиуми, испити. Ако ти текнува, до пред факултет "изостанок" бил негативен поим и не те наградуваат со нешто посебно баш за редовност. Што па одеднаш на факултет да се снижат критериумите и да те наградуваат за редовност? А и да добиеш шеска не е исто со двојка, не џабе се оценките на факултет изнад 5. Дури и разликата меѓу 6-ка и 10-ка е помала отколку од неположен до 6-ка.

Тие што собираат поенче по поенче со фалење колку биле редовни (со муабети и вицови и броење муви на час) па на крај го гњават професорот со мољакања за 6-ка се стварно за срамови. Ама, ако ги видите убаво квотите при упис, а со тоа и критериумите (може и малиот мајмун од зоолошка да се запише), ќе си заклучите по пазарна логика колку ќе ви вреди студирањето и дипломата, пошто на крај ќе не има премногу. Место професорот да обрати внимание на некои што стварно ги бива, тој ќе се гњави со мољакачи. А тоа не го прави никој друг туку владата, таа ги ТЕРА факултетите да запишуваат и да пуштаат што повеќе инаку нема пари.

Тоа е по мене перење мозок, да се ангажираат сите да прават нешто, да не случајно во време на нивен мандат скокне бројката на невработеност па да се рашири некое незадоволство. После ќе се мисли што ќе прават со нас, ете веќе се бараат инжињери за места што порано биле за со средно па и основно.


За тие што "сакале да учат" со големи букви на транспаренти. 100% од нив се од мољакачите, не знам за редовноста. Прочитав дека биле единствени студенти во историјата на светот што протестираат против професори, а даваат поддршка на владата. Уникати, за во "Верувале или не"! Да си македонски студент испаѓа за срамота си, заради нив.
 
за првото болдирано: каде најде дека сум контрадикторен жити се кога на крајот од мислата самиот си се демантираш.:pos: значи си сватил само сега се користиш со фрази да ме нападнеш и навредиш. бркај работа.:helou:

многу ти е убаво напишано кратко и јасно. незнам што тебе не ти е јасно, а на остатокот од форумов им е јасно. да земеме сите членови да го смениме мојот пост од претходно за да ти стане појасно, а!? :pos:

со други зборови иако го прочитав целиот твој пост и немам намера да ти се објаснувам многу-многу. само кратко треба ТИ САМИОТ ДА СИ ЗНАЕШ: ДАЛИ САКАШ ДА ОДИШ НА ФАКУЛТЕТ ИЛИ НЕ? ако сакаш ќе одиш и ќе присуствуваш на факултет, а ако не сакаш - седи си дома. значи овие две работи ти се многу добро поделени и не можеш да ги комбинираш. седиш дома, а си на факултет или одиш на факултет колку за редовност, а не учиш ништо. значи да не мешаме баби и жаби.

а пробај запиши се во америка на универзитет и таму речи им не ми се доаѓа на предавања па да видиш што ќе ти речат. ;)

Ај отпочеток: "како прво, никој не те тера со сила да се запишеш на факултет. исто така, никој не те тера и откако ќе се запишеш да присуствуваш на факултет. тоа е така, знаеш и самиот и не знам зошто се буниш!?"

Контрадикторен си, надвор од проста логика. Гледам дека убаво разбираш што кажувам и дај паметни аргументи против тоа, а не намерно не следиш логика и на крај пак ќе си кажеш нешто што ти текнало. Кажи си тогаш само проста догма - Мора да се оди на предавања и точка!

Да, сега никој не ме тера да присуствувам, но предлог законот ќе ме ТЕРА да присуствувам! Ако ги ТЕРААТ професорите да бидат присутни, тогаш за да не испадне дека ТИЕ не држат предавања па да ги казнат, ќе не тераат нас, НИЕ - сакале нејќеле - да одиме на предавања.

А и тоа, не со прозивка или професорот да забележи свесно дека сум тука, туку понижувачки - како јогурт во продавница - ЕЛЕКТРОНСКИ!!! Следен чекор е стварно да измислат да ни биде чипот имплантиран, па да нема забушавања (што мислиш колку другарчиња од одделението ќе мораш да разочараш што нема да сакаш да им ги поминеш картичките, пошто ти си најредовниот студент?)

ОК е за мене ако СТВАРНО следиш настава, тоа сигурно се покажува на колоквиуми, испити. Ако ти текнува, до пред факултет "изостанок" бил негативен поим и не те наградуваат со нешто посебно баш за редовност. Што па одеднаш на факултет да се снижат критериумите и да те наградуваат за редовност? А и да добиеш шеска не е исто со двојка, не џабе се оценките на факултет изнад 5. Дури и разликата меѓу 6-ка и 10-ка е помала отколку од неположен до 6-ка.

Тие што собираат поенче по поенче со фалење колку биле редовни (со муабети и вицови и броење муви на час) па на крај го гњават професорот со мољакања за 6-ка се стварно за срамови. Ама, ако ги видите убаво квотите при упис, а со тоа и критериумите (може и малиот мајмун од зоолошка да се запише), ќе си заклучите по пазарна логика колку ќе ви вреди студирањето и дипломата, пошто на крај ќе не има премногу. Место професорот да обрати внимание на некои што стварно ги бива, тој ќе се гњави со мољакачи. А тоа не го прави никој друг туку владата, таа ги ТЕРА факултетите да запишуваат и да пуштаат што повеќе инаку нема пари.

Тоа е по мене перење мозок, да се ангажираат сите да прават нешто, да не случајно во време на нивен мандат скокне бројката на невработеност па да се рашири некое незадоволство. После ќе се мисли што ќе прават со нас, ете веќе се бараат инжињери за места што порано биле за со средно па и основно.


За тие што "сакале да учат" со големи букви на транспаренти. 100% од нив се од мољакачите, не знам за редовноста. Прочитав дека биле единствени студенти во историјата на светот што протестираат против професори, а даваат поддршка на владата. Уникати, за во "Верувале или не"! Да си македонски студент испаѓа за срамота си, заради нив.
 
а пробај запиши се во америка на универзитет и таму речи им не ми се доаѓа на предавања па да видиш што ќе ти речат. ;)
Е тука те чекав. Е ај искочи пред нашава влада и протестирај затоа што условите во нашите универзитети не се како на американските, ај протестирај затоа што кај нас нема такви услови за научно-истражувачки работи какви што има во Америка, ај протестирај затоа што во Македонија имаш помалце шанси да се вработиш отколку во Америка. Чисто да видиш што ќе ти кажат :)
 
за првото болдирано: каде најде дека сум контрадикторен жити се кога на крајот од мислата самиот си се демантираш.:pos: значи си сватил само сега се користиш со фрази да ме нападнеш и навредиш. бркај работа.:helou:

многу ти е убаво напишано кратко и јасно. незнам што тебе не ти е јасно, а на остатокот од форумов им е јасно. да земеме сите членови да го смениме мојот пост од претходно за да ти стане појасно, а!? :pos:

со други зборови иако го прочитав целиот твој пост и немам намера да ти се објаснувам многу-многу. само кратко треба ТИ САМИОТ ДА СИ ЗНАЕШ: ДАЛИ САКАШ ДА ОДИШ НА ФАКУЛТЕТ ИЛИ НЕ? ако сакаш ќе одиш и ќе присуствуваш на факултет, а ако не сакаш - седи си дома. значи овие две работи ти се многу добро поделени и не можеш да ги комбинираш. седиш дома, а си на факултет или одиш на факултет колку за редовност, а не учиш ништо. значи да не мешаме баби и жаби.

а пробај запиши се во америка на универзитет и таму речи им не ми се доаѓа на предавања па да видиш што ќе ти речат. ;)

Јас лично, а и многу мои колеги, многу успешно ги комбинираме тие работи веќе неколку години. Ама ние сме попаметни од професорите ;)
 
браво за тебе. ти си излгеда студент вон серија и треба да те чуваме за иднината на македонија. бравос! :D

Јас лично, а и многу мои колеги, многу успешно ги комбинираме тие работи веќе неколку години. Ама ние сме попаметни од професорите ;)


--- надополнето ---

извини вака ама каде сме се чекале??? :pos:

нејсе, пак ќе ти одговорам. за условите за вработување тука може да излезе цел народ, а не студентарија. студенти можат да се пожалат за условите за студирање. јас сам ли да излезам да протестирам??? една птица не прави прелет. тоа е една работа. друга работа, ти сакаш некој во твое име да протестира, а и понатаму да си седиш дома? хммм...кај сте сите на митинзи да протестирате против професори, да напишете некоја петиција, нешто да организирате...било што!????

Е тука те чекав. Е ај искочи пред нашава влада и протестирај затоа што условите во нашите универзитети не се како на американските, ај протестирај затоа што кај нас нема такви услови за научно-истражувачки работи какви што има во Америка, ај протестирај затоа што во Македонија имаш помалце шанси да се вработиш отколку во Америка. Чисто да видиш што ќе ти кажат :)
 
нејсе, пак ќе ти одговорам. за условите за вработување тука може да излезе цел народ, а не студентарија. студенти можат да се пожалат за условите за студирање. јас сам ли да излезам да протестирам??? една птица не прави прелет. тоа е една работа. друга работа, ти сакаш некој во твое име да протестира, а и понатаму да си седиш дома? хммм...кај сте сите на митинзи да протестирате против професори, да напишете некоја петиција, нешто да организирате...било што!????
Ете излезе цел народ, и што се случи? Се организираат контра-протести. Такво нешто не во Америка, никаде го нема. Доста веќе со тие споредби како било во Америка, како кај нас. Камо среќа тоа да беше единствената разлика.
 
Petkovsky и pua - waw , намалете со препукувањата. Секој си има свое мислење, некој смета дека редовноста треба да се цени, некој дека е глупост и треба да се почитува туѓото мислење.
 
Ако студент е нередовен на предавања тоа се решава, не добива поени за присуство па дури некаде нема ни потпис.
Но ако професор не доаѓа на предавање? Некој кој го казнува? Јас досега немам приметено дека некој професор е казнет заради не доаѓање на предавање.
 
немам намера да му ќутам на некого што ме напаѓа. ако сака тоа нека биде и во четири очи...

Petkovsky и pua - waw , намалете со препукувањата. Секој си има свое мислење, некој смета дека редовноста треба да се цени, некој дека е глупост и треба да се почитува туѓото мислење.


--- надополнето ---

не се секирај. ќе стигне и тој ден кога ќе се бркаат професори од работа бидејќи не се појавиле на работа. токму и затоа се промените. а еден погоре што спомна демек протестирале студенти, се виде на телевизија зошто протестираат. не знаат зошто протестирале и тоа се викало протест!?:pos:

Ако студент е нередовен на предавања тоа се решава, не добива поени за присуство па дури некаде нема ни потпис.
Но ако професор не доаѓа на предавање? Некој кој го казнува? Јас досега немам приметено дека некој професор е казнет заради не доаѓање на предавање.
 
Тебе изгледа треба све педагошки да ти се објасни така да не е чудо што не знаеш сам да свртиш ништо по книги или интернет и со зурли и тапани се залагаш за предавања.

Тоа што тебе ти изледа како фрази покажува дека те мрзи да читаш.
Друго, не можеш да тврдиш ништо за целиот форум (сам си кажа дека си само ЕДНА птица што не прави прелет).

Сега читај внимателно: Ти прашуваш "што се буниш" како заклучок на "никој не те тера и откако ќе се запишеш да присуствуваш на факултет".
Јас не се бунам за "никој не те тера и откако ќе се запишеш да присуствуваш на факултет" туку за предлог законот што ќе ме тера да присуствувам.
Во овој момент имам слобода и да одам и да не одам на предавања. Ти го поддржуваш предлог законот во смисла: МОРА да се оди на предавања.

На некои професори не им се добри предавањата и само се информирам тематски за нив, поефикасно учам по свое. Студирање не значи по цел ден да висиш на факултет, туку да го студираш (да го учиш подлабоко) материјалот.

Што се однесува до Америка, пак збориш како од прва рака да знаеш. Не знаеш, инаку ќе кажеше нешто повеќе. Еве ти од втора рака од мој другар на Mississippi State University. Кога се присутни на факултет, ретко имаат предавања на кои професорот само си пишува со креда на табла, а студентите да слушаат или да си спијат. Тие од повеќе предмети се постојано на некаков проект и сериозно работат како некакви научници и комплетираат нешто. Ама, универзитетот има ресурси, има супер технологија која само напреднува со вакви проекти. Така таму има смисла да си постојано на факултет. Плус тоа, многу му е гајле таму на професорот дали си бил или не, твоја работа. Ако не го комплетираш тоа што се бара, ќе си опрчиш уште пари или ќе изгубиш стипендија, која не е баш мала.

Ти почна да ја истакнуваш редовноста како клучен елемент за поддршка на предлог законот. Толку ли не примети што значи плеткање во автономија на универзитетот?

Само мала споредба: Универзитет е високообразовна установа, која ги содржи највисоко образованите и научни кадри во државата. Нив им се одзема автономија, а им се дава огромна автономија на еден куп административни служби. Последен пример од нашата реалност ви е катастар. Еден осреден правник од катастар би имал поголема автономија отколку професор на УКИМ со новиот предлог закон.

Ако на професорите им се прават притисоци, не очекувајте дека кај нив и ќе останат, ќе се прелеат на нас, нема да знаеме што не снашло.

--- надополнето ---

Еее, кај отиде. (За Alex_The_Great) Студент се запишува на факултет, демек САКА да студира, плаќа да студира, а професор е платен да ја извршува таа работа. Како тоа споредуваш баби и жаби, јасно дека за студенти е решливо прашањето.

Колку што знам има разноразни инспекторати за контрола на факултетите, ама што прават не знам. Од кај знаете дали немало професор што бил казнет?
 
немам намера да му ќутам на некого што ме напаѓа. ако сака тоа нека биде и во четири очи...

Не те напаѓа бе никој па ти, не се плаши, си праиме муабет :)

Онаа задолжителна настава која е предвидена во Болоњската декларација не е посетување на наставата туку активност за време на наставата. Не е целта на факултетот да те подучува, те учеле до средно, сега е време ти сам да почнеш да учиш зашто кога ке завршиш ке бидеш препуштен сам на себе.

Е сега активноста реално може да се оценува во групи до некои 20 луѓе. Реално, не може професорот на 100 студента да им даде соодветни поени за активност. Тој систем, што нашиве факултети толку се мачат да го имплементираат, е предвиден за институции кои располагаат со доволно ресурси да одржат настава во мали групи. Кај нас е многу поинаква ситуацијата и сите реформи кои ке ги направи оваа, или било која друга влада, ке бидат бескорисни се додека професорите не престанат да си делат по 3-4 дополнителни плати.

Голем процент од овој модел кој треба да почне да се применува, е копиран од хрватскиот модел, кој пак е модифицирана копија на швајцарскиот модел. Во хрватска, тој модел добро функционира единствено на факултетите каде што нема корупција.
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom