Промовиран зборникот „Македонија меѓу автономијата и дележот во избор“

  • Креатор на темата Креатор на темата demkesh
  • Време на започнување Време на започнување
Postiraj ja knigata na Cankov ako ja najdesh i kje pravime muabet.


За ср'бско-б'лгарското споразумение за Македонија през 1913 г. може да пиша нјакој друг п'т, но си помисли пак дали е имало в'обште нјакаква 'подјалба'? Какво са значели 'спорните' и 'неспорни' зони, кој вс'штност е признал какво и т.н.

Tazi podelba ne e podelba! :-)))

Imalo obidi za teritorijalna podelba barem 10tina godini, a potoa imalo efektivna podelba.

" Претходно дискусиите одеа во насока дека балканските држави
се здружиле за да се одбранат од надворешна агресиjа, но денес
се чини дека токму во балкансите држави треба да се бара изворот
на немирите низ цела Европа. "

("Wiener Sonn- und Montagszeitung", 23 септември, 1912 година)


" Целта на Балканскиот соjуз беше мегусебна поделба на Европскиот
посед на Турциjа. ... Државите обединети во Балканскиот соjуз - Црна
Гора, Бугариjа, Србиjа и Грциjа, и обjавиjа воjна на Турциjа со цел да jа
поделат Турска Македониjа. "

(Brockhaus, Leipzig Mannheim 1996, Bd.2, стр. 535-536)


.
 
7xkxo3a.jpg


И наеднаш...решија да се прошируваат. Покрај вистинските граници, крадеа територии и угнетуваа народ. И сеуште го прават тоа...
 
Не е книга туку е весник.

И јас имам еден примерок....тука на Хард Диск снимен

За Македонски Глас весникот зборам :)
 
A sega da vidime shto veli Margaret Mekmilan, pravnuka na britanskiot premier Lojd Dzord i profesor po istorija na Univerzitetot vo Toronto (doktorat na Oksford), za grabachkite apetiti na Grcija, Bugarija i Srbija.

Mekmilan argumentira deka milozvuchnite izrazi za samoopredeluvanje i megjunarodna sorabotka kaj vodachite na dotichnite drzhavi bile paravan za grabanje teritorii. Makmilan citira eden Amerikanski ekspert koj veli deka bi trebalo da se napravi edna ogromna monografija za da se izanaliziraat site lazhnite mapi/karti koi bile proizvedeni za taa cel.

Inaku knigata na Mekmilan -- "Paris 1919" -- e bestseler na listata na New York Times, i e edna od najdobrite istoriski knigi vo poslednive dve decenii.

"...Greece wanted the rest of European Turkey; so did Bulgaria.
Both Greece and Yugoslavia contemplated a division of Albania.
... Serbia, Greece, and Bulgaria all wanted more of Macedonia.
There was fine talk of saving civilization and fighting for right and
honor; undermeath were calculations of realpolitic.

In the hayday atmosphere of 1919, it was madness not to grab as
much as possible. Balkan statesmen claimed to admire Wilson; they
talked the language of self-setermination, justice and international
cooperation, and they produced petitions, said to represent the voice
of the people, to bolster their old-style land grabbing.

They showed beautifully drawn maps. 'It would take a huge monograph,'
wrote an American expert, 'to contain an analysis of all the types of map
forgeries that the war and the peace conference called for. ...It was in the
Balkans that the use of this process reached its most brilliant climax.' ...."

(Margaret MacMillan, Paris 1919, Random House Trade Paperbacks, New York, 1919, pd 121-122)

0375760520.jpg
 
Е не се јадосвај де, какво да направја като в книгата се говори за географските области.
 
Е не се јадосвај де, какво да направја като в книгата се говори за географските области.

хе...хе...Божово чедо. Kако е брснатиот?

Bо географските области Франција, Англија, Германија живееле марсовци. Bо Aмерика ИТ-ци.

Aх, пуста географија, бунат тоа областите...
 
Документите кои Симон Дракул ги откри и ние денес и ги претставуваме на македонската јавност, јасно зборуваат, името Македонец и македонска нација се одговор на сите наши поделби и страдања од овој период. Тоа е име кое нема никава врска ниту со коминтерната, ниту со комунистичка Југославија“, изјави Јован Донев, промотор на зборникот.

Тоа е име е одговор на сите делби и распределби и се појавува во битолскиот вилает, во 1907 година за прв пат е регистрирано. Име кое можеше од корен да ја измени политичката карта на југоисточна Европа, исто како што тоа може да го стори и денес и најверојатно ќе го стори, зошто документиве кои денес ги претставуваме се добар одговор на бизнисмениот грчко-македонски спор“, додаде Донев.

Симон Дракул почина 1999 година и со овие томови се заокружува неговиот труд „Македонија меѓу автономијата и дележот“.

Се надевам дека за тие документи ќе дознаат и товаришите од соседна Бугарија, бидејки таква литература во Бугарија е опасно да се побликува (случајот “Батак“).


Симон Дракул, “Македонија меѓу дипломатијата и дележот’’


t194474_BookPromotionMacedonia19071913SimonDrakulMktvSat26112007200502.mpg000002.jpg




http://ca.youtube.com/watch?v=YcA8RUW5wJs
 
Nick Anastasovski, "Contestations over Macedonian Identity 1870-1912":

http://wallaby.vu.edu.au/adt-VVUT/uploads/approved/adt-VVUT20060426.160820/public/01front.pdf

http://wallaby.vu.edu.au/adt-VVUT/uploads/approved/adt-VVUT20060426.160820/public/02ch1.pdf

http://wallaby.vu.edu.au/adt-VVUT/uploads/approved/adt-VVUT20060426.160820/public/03ch2.pdf

http://wallaby.vu.edu.au/adt-VVUT/uploads/approved/adt-VVUT20060426.160820/public/04ch3.pdf

http://wallaby.vu.edu.au/adt-VVUT/uploads/approved/adt-VVUT20060426.160820/public/05ch4.pdf

http://wallaby.vu.edu.au/adt-VVUT/uploads/approved/adt-VVUT20060426.160820/public/06ch5.pdf

http://wallaby.vu.edu.au/adt-VVUT/uploads/approved/adt-VVUT20060426.160820/public/07ch6.pdf

http://wallaby.vu.edu.au/adt-VVUT/uploads/approved/adt-VVUT20060426.160820/public/08conclusion.pdf


Книгата "Натпреварот за македонскиот идентитет 1870 - 1912 година" од д-р Ник Анастасовски


Front_Cover_The_Contest_for_Macedonian_Identity.jpg


Историската временска рамка од пред еден век и повеќе, разработена низ призмата на македонскиот идентитет, борбата за негово зачувавање и одржување не намалува од актуелност и денес. Напротив, во неа можат да се најдат многу одговори за прашања кои и денес се актуелни за Македонија и Македонците и за нашата вековна борба на себе - наоѓање, почитување и опстојување

Во издаваштво на Pollitecon Publications деновиве од печат излезе "Натпреварот за македонскиот идентитет 1870 - 1912 година" од авторот Ник Анастасовски. Тоа е неговата докторска дисертација која на овој начин станува достапна за широката јавност во Австралија и пошироко што беше повод за разговор со авторот.

Прашање: Вашата научна работа со подготовка на книгата започнаа пред 6 години. Тоа е долг пат. Кои се вашите впечатоци сега, кога еве на крајот и читачката публика ќе има шанса да се запознае со она што вие го истражувавте на научна основа.

Ник Анастасовски: Најголемиот дел од работата беше истражувачка и тоа во Македонија. Искрено, тој пат што го направив со подготвувањето на докторатот ми беше многу интересен, богат и со еден збор тоа беше неповторливо доживување. Тој период од 42 години кој го обработувам во книгата не се однесува толку многу на политиката колку што се работи за животот на човекот на Македонецот, на нашите дедовци: како тие живееја, со какви маки и притисоци се соочуваа во тоа време. Сето тоа оживеа во мене преку разговорите со тие 50 ти стари луѓе со кои направив разговори. Од нив повеќето беа православни Македонци од битолскиот крај, но и од другите националности Турци, Албанци и Власи. Среќен сум што имав прилика да ги правам тие разговори, да ја доловам таа слика на тогашниот живот и нивната борба да се опстои како Македонец во такво бурно и тешко време.


Прашање: Зошто периодот од 1870 - 1912 година, што е она што е посебно карактеристично за тие 40-тина година?

Ник Анастасовски: Поделбите, неправдите, македонската историја од секогаш ме интересирале иако сум тука целиот свој живот. Во моето семејство тие теми беа секојдневни. Тоа е периодот непосредно пред поделбата на Македонија, што лична ја сметам како втора најголема трагедија на македонскиот народ. Првата е укинувањето на Охридската афтокефална Архиепископија во 1767. Ако црквата не беше укината и нејзините епископии ставени во рамките на Цариградската Патриархија, немаше ни да се подели државата, јас сум убеден во тоа. Во последните двеста години од историјата на македонскиот народ сметав дека тој период е најважен од изградбата на македонскиот идентитет. Чувствував дека имав обврска тоа да им го пренесам и на другите. За цело време додека работев на докторатот се чувствував среќен што ќе можам да им ги дадам тие информации и на младите посебно кои живеат во Австралија, Америка, Канада... Убеден сум дека она што може да се прочита во книгата дава една многу реална претстава кои сме како народ, зошто и денес ги имаме тие поделби и недоразбирања. Сметам дека корените на поделбата на Македонија во 1913 година лежат во периодот опфатен во оваа книга во смисла кој и какви идеи имал од нашите комшии тогаш. Притисоците за приграбување и присвојување на македонскиот идентитет, а со тоа и поделбата не се случува точно со таа 1913 година, туку почнува 1870 и порано. Тоа е критичен период за македонскиот народ, најтежок во последните 500 години од нашата историја.


Прашање: Главната тема на истражувањата е македонскиот идентитет ставен во временска рамка. Историчарите имаат различни мислења околу тоа кога се формира македонската национална свест. Што покажуваа вашите истражувања?

Ник Анастасовски: За изградена национална свест историчарите го сметаат периодот крајот на 19 тиот и почетокот на 20 век. Но, моите истражувања покажуваат дека тој процес се случува многу порано. Временската рамка опфатена во книгата говори за еден веќе изграден македонски идентитет. Дури и има доволно податоци да се оди и 50 тина години поназад. За време на отоманската власт религијата беше многу поврзана со националното чувство. Интересен е примерот со Македонските Муслимани од тој период токму заради ова прашање. Како што знаеме прифаќањето на муслиманската вероисповед познато е под терминот "потурчување". Сепак постоела и во тоа време разлика меѓу Македонски Муслиман и Турчин. На прашањата со испитаниците точно да ми ја доловат таа разлика околу националниот идентитет одговорот секогаш беше едноставен. Иако религијата имала голема улога постоела цврста граница меѓу Македонските Муслимани и Турците, меѓу "наш Турчин и Турчин" како што одговараа моите соговорници. Многу интересен ми беше тој терминот "НАШ" зашто и покрај големите притисоци, примање на друга религија, сепак националното чувство е над се и тоа никој не успеал да го приграби и украде. Или на пример за христијаните од западниот дел на Македонија каде притисоците биле од страна на српската и бугарската црква. Според историските податоци некои од селата биле поделени и потпаднале или под едната или под другата црква. Но интересен беше коментарот на македонските муслимани како независни во случајов заради вероисповедта. Тие не правеа разлика меѓу христијанската заедница, црквите, туку едноставно за нив сите тие биле "НАШИ" - македонски. Понатаму интересна била стратегијата на самоодбрана. Отсуството на држава која ќе ги штити Македонците, ги терало луѓето по селата да приоѓаат на доброволно прифаќање на муслиманската религија посебно во западниот дел каде имале мака од албанските банди, само да го штити селото. Такви случаи има повеќе. Во мариовскиот дел селата биле со бугарската егзархија, што не значи дека биле Бугари и тука доаѓале грчки чети. Од мака од тие чети кои правеле многу штета, некој од селото станувал член на таа грчка чета, со цел да ги заштити останитите соселани, што не значи дека бил Грк. Овие луѓе биле многу ценети од остатите зашто тоа го правеле доброволно и со јасна намера за заштита, самоодбрана.
 
Наброј ми 3 работи шти ги презела МАНУ во последните 5 години во врска со ширењето на вистината. Уште сме словени а? Комуњарско дувло, секоја чест на исклучоците.
И институтот за Нац. Историја ја подржува теоријата за Словените, односно велат дека имало мешање на народите, што е доста реално.
Исто нација се дефинира по религија и по јазик, а ни јазикот ни религијата не ни се исти така што не ја подржуваат теоријата.
 
Во МАНУ мислам дека почнаа да се освестуваат, но се плашат за сопствената интелектуална репутација. Друга работа е што се во комунистички мугри растени и не им е лесно да си признаат дека цел живот развивале погрешна теорија. Иако треба од корен да се растресе таа институција, паметно ќе биде да се инсталираат нови академици кои ќе најдат средства за објавување на новите сознанија, како и речник и јазик да не ги потопат стариве интелектуалци, кои сепак направија многу за земјава( не ми се верува дека го кажав ова - хехе). И полека полека старите академици да се пензионираат. Ноо, без брзање, за да не стане крајно смешна институција.
 
Таму најспоро се “освестуваа’’ баш од тие причини, инаку добар дела знаат како стојат работите.

Благодарност на @Cool@ за постот, кој го префрлам од форум Свет тука:

Уште една книга „Егејци“ објавена пред девет години од Кица Колбе, токму деновивие добива на актуелност со оглед на грчкиот проблем


0,,3288210_4,00.jpg



Македонка која долго време живее во Германија, доктор по филозофија и писател беше специјален гостин на германскиот претседател Келер за време на посетата на Балканот.

„Егејци“ беше еден голем филозофски есеј или есеистички роман, како што тоа се нарекува објавен 1999г. Таа книга има и многу политички потенцијал, каде критички е претставена ситуацијата на бегалците од Егејска Македонија, но исто така интересно е што таму има одредени проблеми што станаа актуелни во политиката дури сега. Сега, на пример, со многу голема сериозност и големо внимание се посветува внимание на проблемот на бегалците од Егејска Македонија, сега стануваат политички важни сите тие прашања за тоа, затвореноста, табуизираноста на тој проблем во поранешна Југославија, затвореноста на границите за бегалците.

Колбе: Има интерес за книгава сега се повеќе кога стана јасно дека во грчкотот вето не се работи за тоа да го прифати името на Република Македонија. Не се работи за никаков антички декор и за славата на Александар, туку се работи за она што е рецидив на поделбата на Македонија по Балканските војни имено постоењето на словенско македонско население во Грција.

Меѓутоа исто така нешто што сакам да го кажам и како критика до самите нас и самокритчност, еден проблем за којшто јас пишував во „Егејци“ е непостоењето на чувство на заедништво, за она што се главните цели на заедничкото постоење на Македонците во Република Македонија или каде било. Тоа што порано беше за бегалците од Егејска Македонија или каде бил пишуваа само бегалци.

Луѓе кои имаат некаква биографска врска со бегалската судбина, другите како да не ги допираше тој проблем и сега одеднаш се случи, сите се најдоа во состојбата да бидат Егејци, Милчо Манчевски, мој драг пријател во една пригода ми вели, ние сме сите Егејци. И тоа е точно така сега се случи да дојде до таков драматуршки пресврт на политичко ниво на сите да им се негира македонскиот идентитет, онака како што тој се негираше во Грција по Балканските војни. Мислам дека може многу повеќе да стори и Република Македонија, значи сите инситуции по угледот на она што го направи Хрватска и хрватското министерство за култура оваа година кога се успеа да ја презентира хрватска литература, како земја гостин на саемот на книгата во Лајпциг. Дури тогаш ќе можеме сериозно да говориме за тоа дека ние гласно и многу децидно сакаме да им кажеме на европската јавност кои сме што сме и што се случувало во историјата досега со нас и што се случува.
 
Имаше еден Бугар, Александар Цанков, кој во 1906 година издаде книга "Македноското прашање и балканскиот сојуз". Во неа меѓу другото пишува:

" Дека балканските држави -- Бугарија и Србија -- не водат разумна политика
кон Македонија, јасно е како бел ден и нема потреба тоа да го докажуваме.
Дека тие се стремат делумно или целосно да си ја присоединат Македонија
или да ја поделат меѓу себе, како во 1897 година, кога со дозвола на Русија
се водеа преговори меѓу бугарската и српската влада за таканаречените
'сфери на влијание' во Македонија, јасно им е на сите. ..."

Jасно, книгата на Цанков цел еден век лежи скриена во Софија...

Јас ја купив книгата летово, ја има по книжарите, мислам дека во Матица беше. Ја рекламираа на А1 цело време.

Цанков дава многу интересни погледи за погрешната политика на Бугарија кон Македонија, за правото на македонскиот народ на самоопределување.

Купете ја, прочитајте ја, па кажете што мислите.

http://www.a1.com.mk/vesti/default.aspx?VestID=92761
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom