PAK-FA наскоро..

MEDDLE

уставен кривичар
Член од
19 февруари 2008
Мислења
1.995
Поени од реакции
1.406
electro-optical distributed aperture system (DAS)

Мислам WOW! Еј.. едно време побајаги читав за овие ствари, сум подзаборавил,, добро е што ме потсетивте дечки.. бај Д веј Морфеус- е во право, кој бре побогу би ги користел овие ствари, јебано пре скапи се!? Па дури ни во војна не знам дали би се користеле толку многу.. ..Еден Ф22 кошта ѓаол ипол...

Друго нешто шо ме чуди, а и ме восхитува истовремено, е технологијава бре.. ко да глеам Star Wars ! ахаххахаххаха.. се тркаат кој боље да направи
 
Член од
10 јуни 2005
Мислења
413
Поени од реакции
145
Дел од новите оружја што се развиваат за ПАК-ФА:
Corporation "Tactical Missile weapons" has developed a new missile for the Russian perspective fighter T-50 (PAK FA). On this, the general director and chief designer Corporation Boris Obnosov . RVV-BD rocket with a range of 200 kilometers interception. It is expected that in 2011 released a trial batch of missiles, and in 2012, will begin commercial production.
 

Human

Explorer
Член од
10 октомври 2009
Мислења
12.011
Поени од реакции
4.670
Дел од новите оружја што се развиваат за ПАК-ФА:
Corporation "Tactical Missile weapons" has developed a new missile for the Russian perspective fighter T-50 (PAK FA). On this, the general director and chief designer Corporation Boris Obnosov . RVV-BD rocket with a range of 200 kilometers interception. I
Air to air missile?

Ako e taka, togas avionov e letecki c-400...
 

concrete

alte Esel
Член од
22 март 2005
Мислења
12.248
Поени од реакции
1.703
Мислам WOW! Еј.. едно време побајаги читав за овие ствари, сум подзаборавил,, добро е што ме потсетивте дечки.. бај Д веј Морфеус- е во право, кој бре побогу би ги користел овие ствари, јебано пре скапи се!? Па дури ни во војна не знам дали би се користеле толку многу.. ..Еден Ф22 кошта ѓаол ипол...

Друго нешто што ме чуди, а и ме восхитува истовремено, е технологијава бре.. ко да глеам Star Wars ! ахаххахаххаха.. се тркаат кој боље да направи
....хе ...пола од тоа кое е раскажано , навистина е уште на ниво на приказна ала..звездените војни......и веројатно тоа што ќе биде, ако биде некогаш оперативно, ќе биде нешто сосема друго....интересни ми се оние штосои со револверашко пукање зад грб и неверојатната маневрабилност и интелигенција на ракетите.....при којзнае кое G.....и радиус на завртување ...у место.....:)
 
Член од
17 март 2005
Мислења
11.493
Поени од реакции
1.584
Amer priznava deka Ruskiot avion moze da im parira na Amerikanskite

Russia’s Stealth Fighter Could Match U.S. Jets, Analyst Says

Russia’s T-50 stealth fighter prototype, the first radar-evading warplane outside the U.S. when it debuted in January 2010, is slightly less stealthy than the American F-22 and about equal to the smaller F-35. But in several other respects the new warplane from the Russian Sukhoi design bureau is actually superior to the American models.

That’s the surprising conclusion of the first-ever public scientific analysis of the T-50′s Radar Cross-Section (RCS), completed this week by Dr. Carlo Kopp, an analyst with the independent think tank Air Power Australia.

“The shaping of the T-50 is inferior to that of the F-22 Raptor,” Kopp writes in his dense, jargon-heavy report. But the F-35 and T-50, he adds, exhibit “similar … RCS behavior.”

But Kopp’s assessment of the T-50 comes with caveats. Quite a few of them, actually. To match the stealthiness of the Lockheed Martin F-35 — to say nothing of the company’s F-22 — Sukhoi’s engineers will have to, among other changes, modify the T-50′s engines to a less obtrusive fitting andadd a layer of radar-absorbing material to the plane’s skin.

With the revised engines and skin, the T-50′s “specular RCS performance will satisfy the Very Low Observable (VLO) requirement that strong specular returns are absent in the nose sector angular domain,” Kopp writes. Translated into plain English, Kopp’s saying that an optimized version of the Russian jet could be very, very difficult to detect by most radars as it’s bearing down on them.

Major refinements are standard practice as stealth prototypes go through development, it’s worth noting. The F-22 and the F-35 underwent big design changes as each was developed over 15 years or more. The T-50, only four of which have been built, has been flying for just under three years and isn’t scheduled to enter frontline service until 2016 at the earliest. There’s time for the Russians to finesse the design, just as the Chinese are doing with their stealth planes.

Granted, by 2016 the Americans could possess hundreds of combat-ready F-35s plus the roughly 180 F-22s already in service. The T-50 could make up for its lateness with impressive performance that in some ways exceeds even the F-22′s vaunted capabilities.

One Russian advantage is what Kopp calls “extreme plus agility” — a consequence of the T-50′s “advanced aerodynamic design, exceptional thrust/weight ratio performance and three dimensional thrust vectoring integrated with an advanced digital flight control system.”

The second advantage: “exceptional combat persistence, the result of an unusually large 25,000-pound internal fuel load,” Kopp writes. The T-50 could keep flying and fighting long after the F-22 and F-35 have run out of gas.

Moreover, the T-50 will dodge certain radars better than others, according to Kopp — and U.S. sensors are among the worst at detecting the T-50′s unique shape, he contends. Kopp’s breakdown of T-50 RCS by radar type shows Chinese “counter-VLO radars,” specifically designed to spot American stealth planes, detecting the T-50 best.

The next best sensors to use against the Russian fighter is the UHF radar aboard the U.S. Navy’s E-2 early-warning planes. American fighter radars, including those aboard the F-22 and F-35, are of middling effectiveness against the T-50, Kopp asserts.

“No fundamental obstacles exist in the shaping design of the T-50 prototype which might preclude its development into a genuine Very Low Observable design,” Kopp concludes.

In other words: Watch out, America! You’re now only one of three countries with a truly radar-evading warplane in the air.

http://www.wired.com/dangerroom/2012/11/russia-stealth/

.
 
Член од
10 јуни 2005
Мислења
413
Поени од реакции
145
На ова кога ќе се додадат проблемите на Ф-22 и последното рушење пред некој ден,време е за Америка да создаде нов ловец :D
 
Член од
17 март 2005
Мислења
11.493
Поени од реакции
1.584
По 500 летови, Русите тврдат Т50 ги надминал очекувањата.

Компјутерската опрема и вградениот “вештачки интелект“ ја гарантираат сигурноста и безбедноста на летот, вели пилотот з атестирање авиони, Сергеј Богдан.

Проектантите на Сухој велат дека брзината и маневарските способности се поголеми од тие кај Американскиот F-22 Raptor. Мешу другото, завршниот слој го прави Т50 “невидлив“ за радарите.


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=IfG0dr8cPRU.
 

Zoran MKD

Мијак на квадрат.
Член од
11 септември 2010
Мислења
2.021
Поени од реакции
1.019
убава презентација.
штета што Т-50-3 остан на земја.
--- надополнето: 4 септември 2013 во 12:37 ---

--- надополнето: 4 септември 2013 во 12:37 ---

--- надополнето: 4 септември 2013 во 12:38 ---
 

Zoran MKD

Мијак на квадрат.
Член од
11 септември 2010
Мислења
2.021
Поени од реакции
1.019
Various Obstacles Confront Russia’s T-50 Project

Radar

Citat:
Russia’s NIIP radar design bureau, the traditional supplier for Sukhoi-design aircraft, has developed prototype models of the N050 active electronically scanning array (AESA) radar set. “The results of the flight-test of the radar installed in one of the four T-50 flight-test aircraft are very impressive,” according to a Russian aerospace analyst familiar with the program. However, the N050 is a hand-assembled product and “currently the industrial base capacity to series produce the N050 does not exist,” said the same analyst. Furthermore, “the PPMs [transmit/receive modules] are produced at the Istok military electronics enterprise on a limited scale, which has made the radar’s cost prohibitive.”

Kompoziti

Citat:
In the same vein, the T-50’s composite panels are also handmade using the same basic technology as the well known Sukhoi range of all-composite aerobatic sports aircraft.


Citat:
The fifth-generation engine that is to power later versions of the T-50 is still mostly on paper, say Russian industry experts. The flight-test aircraft are powered by the same Saturn 117S engine that is installed in the Su-35, and this will also be the engine for the initial production batches of the T-50.

http://www.ainonline.com/aviation-news/ain-defense.....50-project
--- надополнето: 23 септември 2013 во 11:49 ---
 

Kajgana Shop

На врв Bottom