Musab
konekting pipl
- Член од
- 26 јуни 2007
- Мислења
- 244
- Поени од реакции
- 20
Последните денови се почесто е појавата на мегусебни навреди кои попосле се претвараат во мегурелигиски препукавања и се одит до таа мерка што навистина за да се омаловажи спротивната страна без трунка да се мисли почнува прво лично па фамилија ,па народ и на крај цела една религија, да се омаложува,типична балканска работа ,од сите форуми во нашата околина нај проста,највулгарни зборови се употребуваат во нашите форуми.
Немам намера да филозофирам или да изигрувам некој паметен но ситуацијата е таква ,да ли поради националистичките збидувања не се знае но ова е факт.
Мене највише ме буни и разочарува однесувањата на членовите муслимани на форумот,и навистина се дава една грдна слика за Исламот,сигурно знам дека ве провоцираат ве навредуваат дека употребуваат разни погрдни зборови,но да ли смеете да вратите со иста мерка ? Не сигурно не смеете ,вие можете да вратите на нај благ начин што можете а толку имате аргументи,докази,материјал ,сите овие работи се на вашата страна.Исто така во темата каде прашуваат за исламот ,без да се одговири (кои често има и погрешни одговори) прво се напага Христијанската вера и со некаква компарација се покушава да се одговори а при тоа се заборава дека огромен број тие што прашуваат се атеисти кои немаат врска со христијанството.Безмилосно се напага христијанството,да ние нема да се слагаме со нивното учење но барем мораме и треба да знаеме да ги почитуваме нивното верување,ако не нивното барем за милијарда и кусур колку што ги има,Исто важи и за Христијаните, можеби за нив треба и дупло да се пишува но јас таква намера немам ,ке се најде можеби некој од нив самите да пишува.Значи од сателит се гледа дека не е во ред овде како се дискутира па јас директно ке влезам на темата како исламот го гледа ова тематика мегу лугето поготово со христијаните и евреите.
зашто дијалог?
Исламот, тие што имаат и веруваат во светите книги Часниот Куран нив ги нарекува како ехли-китаб,припадници на ехли китаб се тие што им е дадено книга се христијаните и евреите.Кога се работи за ехли китаб гледиштето на муслиманите се менува ,на нив не се сметаат како атеистите и неверниците.Се сметаат како припадници на една вера кој веруваат во Бог
Поради тоа смее да се јаде од тоа што е спремено од ехли китаб ,може да се жени со ним така да стануваат мајки на нашите деца, каде морам да напоменувам дека со атеистите овие работи не се одобрени.Пошто во некој превод ислам значи мир ,корисно и препорачано па чак и наредено е на муслиманите да водат дијалог ,што со други зборови би значело дека муслиманите се на страната на мирот,и на страната на мегусобно разбирање,од прост разлог што во нашето верување се присутни Иса а.с (Исус) и Муса а.с (Мојсеј) со своите книги.Значи разлози и заеднички работи има многу,па чак и со тие атеисти што не се против и кои не се непријателски настроени може да се води дијалог.
Дијалог имало од секогаш ,за време на Мухамед с.а.в па до денес.Денеска и последните 20 год. се одржуваат повеке теми,конференции за мегусобно разбирање итн но за жал кај нас уште нема.Нормално има и противења и од едната и од другата страна ,јас ке давам цитати од часниот Куран каде се наредува дијалогот а сигурен сум дека тоа го има и во Библијата.Еден член овде напиша дека овие (муслимани)едно кажуваат а друго мислат ,ова не е точно и невозможно ,затоа што верата е за нас света и како налага така се постапува ,овде не дискутираме за шпански серии него за вери кој за нас е начин на живот.Гледам овде има многу препукавања во смисла,хомосексуалност,педофилија,и слични лоши работи,ни една религија не ги одобрува овие работи ,или не читаме доволно или не ги разбираме цитатите.Сигурно сите ние сме паднале под влијание на марксистичко комунистичко атеистичко влијание и пропаганда. Исто не ми се верува христијанин да навредува друг припадник на друга религија ако ги читал ова прекрасно Исусово учење : Матеј 5:39 А Јас пак ви велам: не противете му се на злото; туку, ако некој те плесне по твојот десен образ, сврти му го и другиот.Кој и колку се придржува на вакви и слични стихови?
1. Што е дијалог
дијалог е француски збор што значи ‘‘договор‘‘ ‘‘согласување‘‘ и ‘‘во овој пат што се прават работи‘‘Поопширно дијалог значи ,две луге ,или групи,или народи,или држави или некое група мегусебе да се запознаат ,било пишано или со збор или мислење или пример во трговија ,земање давање .
За да се постигне дијалог двете или повеке страни треба мегусобно да се ‘‘разбираат‘‘ ,за да се разбираат треба да се ‘‘познаваат‘‘ за да се познаваат треба да се ‘‘знаат‘‘
2.што е уствари мегурелигиски дијалог?
мегурелигиски дијалог е кога двете (или повеке) припадници на верите , без присила, верувањата и мислењата на другата страна , адекватно,толерантно,вистинско,со поштување и со добра намера заедничко верување или спротивно мислење во една мирна, здрава и слободна атмосфера ,да се научи другата страна,да се запознае ,да се слуша,и да се разбира другата страна ,да се работи заедно ,да се живее заедно па чак и да се договорат во одредени работи.
.
3.мегурелигиски дијалог што не е?
-не е да се спојат двете религии и да се формира нова (намерно го нагласувам без некој да почне ова да го споменува)
-не е да се дава или одзема некоја отстапка
-нема цел да се полемизира нешто
Ислам во превод значи мир,за да не остане ова само ‘‘празен ‘‘збор ке напишам некои ајети од главниот извор на исламот то ест од чесниот Куран.Пред да почнам да ги давам стиховите морам да напоменам дека Исламот не се учи од самиот превод на Куран.Најдобро објаснување на чесниот Куран нам ни има објаснето нашиот Мухаммед с.а.в па неговите другари па учени алими ,ако некогаш читате некој стих и ви падне чудно преводот тоа дека не можете да ја толкувате од прост разлог затоа што тоа е една наука и великаните на умметот имаат потрошено 30,40,50 години пд своите животи на ова поле,никако не треба да се разбира буквално како што пишува ,него со толкување и се зема во обзир целиот Куран и хадиси
суре заријат
56. Dzinove i ljude sam stvorio samo zato da Mi se klanjaju
Ибн Аббас р.а овде напоменува дека значењето е да се ‘‘спознае Аллах‘‘,да се знае Аллах што значи да се верува во Аллах.Значи Аллах ги створил лугето да го спознаат без разлика кој кој е.
За Мухаммед с.а.в како се понашувал благо и како треба ние да се понашуваме,кога ке дискутираме
сура Имран
159. samo Allahovom miloscu, ti si blag prema njima; a da si osoran i grub, razbjegli bi se iz tvoje blizine. Zato im prastaj i moli da im bude oprosteno i dogovaraj se s njma. A kada se odlucis, onda se pouzdaj u Allaha, jer Allah zaista voli one koji se uzdaju u Njega.
За Ибрахим а.с (Абрахам)
тевбе
114....... Ibrahim je doista bio pun sazaljenja i obazriv.
за Шуајб а.с
худ
87....... E bas si ’pametan’ i ’razuman’!"
За Муса а.с (Мојсеј) кога го пратил кај фаронот
таха
44. pa mu blagim rijecima govorite, ne bi li razmislio ili se pobojao!’
Па во случај кога разбирањето и дијалогот не влодува плод и на тоа ако доага до војна пр.мегу држави ,и во таа војна ако од противникот доага до барање за прекин на војната тогаш главниот цел на Куранот е мир тогаш;
ниса
90....... Ako vas takvi ostave na miru i ne napadaju vas, i ako vam ponude mir, onda vam Allah ne daje nikakva prava protiv njih.
енфал
61. Ako oni budu skloni miru, budi i ti sklon i pouzdaj se u Allaha, jer On, uistinu, sve cuje i sve zna.
После сите овие цитати од главниот извор на Исламот а тоа е часниот Куран не ви биде јасен дека прв цел е мир,от и да се прикажува исламот како насилничка тогаш ова значи не го знаете исламот.
А сега да ги гледаме наредбите за дијалог па и односот кон Ехли китаб то ест Христијаните и евреите
имран
64. Reci: "O sljedbenici Knjige, do|ite da se okupimo oko jedne rijeci i nama i vama zajednicke: da se nikome osim Allahu ne klanjamo, da nikoga Njemu ravnim ne smatramo i da jedni druge, pored Allaha, bogovima ne drzimo!" Pa ako oni ne pristanu, vi recite: "Budite svjedoci da smo mi muslimani!"
отворено овде ајетот ‘‘дојдите‘‘ велит, каде? ‘‘О следбеници на книгите ,кај што ве викам ,вам не се непознати овие работи,вие многу порано од нас се сретнавте со овие работи но можеби сте ги заборавиле или грешно се секавате,значи дојдите ‘‘околу едниот збор и на нас и на вас заедничко‘‘ значи да не се осека дијалогот овде возможно ли е? значи кога се дискутира треба на ваков начин ,а не со потсмев и врегање.
Исто начинот овде како се опишува можеби томови треба да се напишат:
анкебут
46. I sa sljedbenicima Knjige raspravljajte na najljepsi nacin, - ne i sa onima medju njima koji su nepravedni -, i recite: "Mi vjerujemo u ono sto se objavljuje nama, a nas Bog i vas Bog jeste – jedan, i mi se Njemu pokoravamo."
Значи со следбениците христијани и евреи расправајте на најдобар начин --треба ли уште нешто да се додаде.
А пазите сега на овој ајет:
ниса
36. I Allahu se klanjte i nikoga Njemu ravnim ne smatrajte! A roditeljima dobrocinstvo cinite, i rodjacima, i sirocadi, i siromasima, i komsijama, bliznjim, i komsijama daljnjim, i drugovima, i putnicima-namjernicima, i onima koji su u vasem posjedu. Allah, zaista, ne voli one koji se ohole i hvali{u,
Аллах овде вели дека нему никого равно не сметајте и после Него ги броит родителите ,........ и доага до далечната (неродбинска) комшијата, па толкувачите кога го толкуваат овој ајет даваат пример од еден хадис и шериф за комшијата така да:
Комшиите се делат на три врсти
-Првиот има три права тоа е ;комшиско право,ближно или родбинско право и исламско право
-второто има две права комшиско право и исламско право
-третото има едно право а тоа е комшиско право каде комшијата е од ехли ктаб (христијанин и евреин) или атеист .Значи и комшијата ако тие е христијанин- евреин он има комшиско право ,што не се тие муслимани не значи дека треба да ги гледаме како непријатели ,и нему треба и обавеза е да се направи доброчинство .
пази ова сега
имран
75. Ima sljedbenika Knjige koji ce ti vratiti ako im povjeris tovar blaga, a ima i onih koji ti nece vratiti ako im povjeris samo jedan dinar, ako ga ne budes stalno pratio. Tako je, jer oni govore: "Nama nije grijeh sto u~inimo neukima" – i o Allahu svjesno govore lazi.
и ова
113. Ali, nisu svi oni isti. Ima ispravnih sljedbenika Knjige koji po svu noc Allahove ajete ~itaju i mole se;
исто еве ви уште еден доказ дека треба да се води дијалог
маиде
5. Od sada vam se dozvoljavaju sva lijepa jela; i dozvoljavaju vam se jela onih kojima je data Knjiga, i vasa jela su njima dozvoljena; i cestite vjernice su vam dozvoljene, i cestite kceri onih kojima je data Knjiga prije vas, kad im vjencane darove njihove dadete s namjerom da se njima ozenite, a ne da s njima blud cinite i da ih za prile`nice uzimate. A onaj ko otpadne od prave vjere – uzalud ce mu biti djela njegova i on }e, na onom svijetu, nastradati.
Значи се дозволува на еден муслиман да јаде храна што е спремена од христијанин или евреин (каде исто треба да се пази н ајет бакара 173 ,ако е сечено во име на друг тогаш харам е) но каде од мушриците сигурно не е халал, исто така е дозволено да се зема за жена христијанка но никако не е дозволено од мушрик (бакара 221) И за ова има еден хадис каде Мухаммед с.а.в вели;Можете да се жените за жена од ехли китаб но немојте со христијанки араби‘‘ ова е затоа што тогаш некои од арапските племиња за да го користат ова привилегија се декларирале како христијанки а уствари биле мушрици, така да ист случај можеби има и денеска каде некои кога ги прашуваш да ли верува ,таа поттврдува а таа е уствари атеистка каде не може и не смее да се жени со атеистка.
А сега за муслиманите со што ке се соочите,кои сигурен сум горе што напишал ми се лутите ,но кога сакате веке да дискутирате еве што ке ве најде, чесниот Куран ве опоменува но и ви наредува како да се понашувате :
имран
186. Vi cete sigurno biti iskusavani u imecima vasim, i zivotima vasim, i slusacete doista mnoge uvrede od onih kojima je data Knjiga prije vas, a i od mnogobobaca. I ako budete izdrzali i Allaha se bojali, pa – tako treba da postupe oni koji su jakom voljom obdareni.
исто Аллах џ.ш во другиот ајет велит:
бакара
109. Mnogi sljedbenici Knjige jedva bi docekali da vas, posto ste postali vjernici, vrate u nevjernike, iz licne zlobe svoje, iako im je Istina poznata; ali vi oprostite i preko toga predjite dok Allah Svoju odluku ne donese. – Allah, zaista sve moze.
Така постапувал Ресулуллах с.а.в со опрост -така стои во Бухари и Муслим
На крај се гледа дека во многу ајети со ехли китаб часниот Куран од препорака више го наредува дијалогот.
п.с сигурно сум спреман да го бранам ова ,но ако оценувам вообичаено навреда било од кого -едноставно игнорирам.
Немам намера да филозофирам или да изигрувам некој паметен но ситуацијата е таква ,да ли поради националистичките збидувања не се знае но ова е факт.
Мене највише ме буни и разочарува однесувањата на членовите муслимани на форумот,и навистина се дава една грдна слика за Исламот,сигурно знам дека ве провоцираат ве навредуваат дека употребуваат разни погрдни зборови,но да ли смеете да вратите со иста мерка ? Не сигурно не смеете ,вие можете да вратите на нај благ начин што можете а толку имате аргументи,докази,материјал ,сите овие работи се на вашата страна.Исто така во темата каде прашуваат за исламот ,без да се одговири (кои често има и погрешни одговори) прво се напага Христијанската вера и со некаква компарација се покушава да се одговори а при тоа се заборава дека огромен број тие што прашуваат се атеисти кои немаат врска со христијанството.Безмилосно се напага христијанството,да ние нема да се слагаме со нивното учење но барем мораме и треба да знаеме да ги почитуваме нивното верување,ако не нивното барем за милијарда и кусур колку што ги има,Исто важи и за Христијаните, можеби за нив треба и дупло да се пишува но јас таква намера немам ,ке се најде можеби некој од нив самите да пишува.Значи од сателит се гледа дека не е во ред овде како се дискутира па јас директно ке влезам на темата како исламот го гледа ова тематика мегу лугето поготово со христијаните и евреите.
зашто дијалог?
Исламот, тие што имаат и веруваат во светите книги Часниот Куран нив ги нарекува како ехли-китаб,припадници на ехли китаб се тие што им е дадено книга се христијаните и евреите.Кога се работи за ехли китаб гледиштето на муслиманите се менува ,на нив не се сметаат како атеистите и неверниците.Се сметаат како припадници на една вера кој веруваат во Бог
Поради тоа смее да се јаде од тоа што е спремено од ехли китаб ,може да се жени со ним така да стануваат мајки на нашите деца, каде морам да напоменувам дека со атеистите овие работи не се одобрени.Пошто во некој превод ислам значи мир ,корисно и препорачано па чак и наредено е на муслиманите да водат дијалог ,што со други зборови би значело дека муслиманите се на страната на мирот,и на страната на мегусобно разбирање,од прост разлог што во нашето верување се присутни Иса а.с (Исус) и Муса а.с (Мојсеј) со своите книги.Значи разлози и заеднички работи има многу,па чак и со тие атеисти што не се против и кои не се непријателски настроени може да се води дијалог.
Дијалог имало од секогаш ,за време на Мухамед с.а.в па до денес.Денеска и последните 20 год. се одржуваат повеке теми,конференции за мегусобно разбирање итн но за жал кај нас уште нема.Нормално има и противења и од едната и од другата страна ,јас ке давам цитати од часниот Куран каде се наредува дијалогот а сигурен сум дека тоа го има и во Библијата.Еден член овде напиша дека овие (муслимани)едно кажуваат а друго мислат ,ова не е точно и невозможно ,затоа што верата е за нас света и како налага така се постапува ,овде не дискутираме за шпански серии него за вери кој за нас е начин на живот.Гледам овде има многу препукавања во смисла,хомосексуалност,педофилија,и слични лоши работи,ни една религија не ги одобрува овие работи ,или не читаме доволно или не ги разбираме цитатите.Сигурно сите ние сме паднале под влијание на марксистичко комунистичко атеистичко влијание и пропаганда. Исто не ми се верува христијанин да навредува друг припадник на друга религија ако ги читал ова прекрасно Исусово учење : Матеј 5:39 А Јас пак ви велам: не противете му се на злото; туку, ако некој те плесне по твојот десен образ, сврти му го и другиот.Кој и колку се придржува на вакви и слични стихови?
1. Што е дијалог
дијалог е француски збор што значи ‘‘договор‘‘ ‘‘согласување‘‘ и ‘‘во овој пат што се прават работи‘‘Поопширно дијалог значи ,две луге ,или групи,или народи,или држави или некое група мегусебе да се запознаат ,било пишано или со збор или мислење или пример во трговија ,земање давање .
За да се постигне дијалог двете или повеке страни треба мегусобно да се ‘‘разбираат‘‘ ,за да се разбираат треба да се ‘‘познаваат‘‘ за да се познаваат треба да се ‘‘знаат‘‘
2.што е уствари мегурелигиски дијалог?
мегурелигиски дијалог е кога двете (или повеке) припадници на верите , без присила, верувањата и мислењата на другата страна , адекватно,толерантно,вистинско,со поштување и со добра намера заедничко верување или спротивно мислење во една мирна, здрава и слободна атмосфера ,да се научи другата страна,да се запознае ,да се слуша,и да се разбира другата страна ,да се работи заедно ,да се живее заедно па чак и да се договорат во одредени работи.
.
3.мегурелигиски дијалог што не е?
-не е да се спојат двете религии и да се формира нова (намерно го нагласувам без некој да почне ова да го споменува)
-не е да се дава или одзема некоја отстапка
-нема цел да се полемизира нешто
Ислам во превод значи мир,за да не остане ова само ‘‘празен ‘‘збор ке напишам некои ајети од главниот извор на исламот то ест од чесниот Куран.Пред да почнам да ги давам стиховите морам да напоменам дека Исламот не се учи од самиот превод на Куран.Најдобро објаснување на чесниот Куран нам ни има објаснето нашиот Мухаммед с.а.в па неговите другари па учени алими ,ако некогаш читате некој стих и ви падне чудно преводот тоа дека не можете да ја толкувате од прост разлог затоа што тоа е една наука и великаните на умметот имаат потрошено 30,40,50 години пд своите животи на ова поле,никако не треба да се разбира буквално како што пишува ,него со толкување и се зема во обзир целиот Куран и хадиси
суре заријат
56. Dzinove i ljude sam stvorio samo zato da Mi se klanjaju
Ибн Аббас р.а овде напоменува дека значењето е да се ‘‘спознае Аллах‘‘,да се знае Аллах што значи да се верува во Аллах.Значи Аллах ги створил лугето да го спознаат без разлика кој кој е.
За Мухаммед с.а.в како се понашувал благо и како треба ние да се понашуваме,кога ке дискутираме
сура Имран
159. samo Allahovom miloscu, ti si blag prema njima; a da si osoran i grub, razbjegli bi se iz tvoje blizine. Zato im prastaj i moli da im bude oprosteno i dogovaraj se s njma. A kada se odlucis, onda se pouzdaj u Allaha, jer Allah zaista voli one koji se uzdaju u Njega.
За Ибрахим а.с (Абрахам)
тевбе
114....... Ibrahim je doista bio pun sazaljenja i obazriv.
за Шуајб а.с
худ
87....... E bas si ’pametan’ i ’razuman’!"
За Муса а.с (Мојсеј) кога го пратил кај фаронот
таха
44. pa mu blagim rijecima govorite, ne bi li razmislio ili se pobojao!’
Па во случај кога разбирањето и дијалогот не влодува плод и на тоа ако доага до војна пр.мегу држави ,и во таа војна ако од противникот доага до барање за прекин на војната тогаш главниот цел на Куранот е мир тогаш;
ниса
90....... Ako vas takvi ostave na miru i ne napadaju vas, i ako vam ponude mir, onda vam Allah ne daje nikakva prava protiv njih.
енфал
61. Ako oni budu skloni miru, budi i ti sklon i pouzdaj se u Allaha, jer On, uistinu, sve cuje i sve zna.
После сите овие цитати од главниот извор на Исламот а тоа е часниот Куран не ви биде јасен дека прв цел е мир,от и да се прикажува исламот како насилничка тогаш ова значи не го знаете исламот.
А сега да ги гледаме наредбите за дијалог па и односот кон Ехли китаб то ест Христијаните и евреите
имран
64. Reci: "O sljedbenici Knjige, do|ite da se okupimo oko jedne rijeci i nama i vama zajednicke: da se nikome osim Allahu ne klanjamo, da nikoga Njemu ravnim ne smatramo i da jedni druge, pored Allaha, bogovima ne drzimo!" Pa ako oni ne pristanu, vi recite: "Budite svjedoci da smo mi muslimani!"
отворено овде ајетот ‘‘дојдите‘‘ велит, каде? ‘‘О следбеници на книгите ,кај што ве викам ,вам не се непознати овие работи,вие многу порано од нас се сретнавте со овие работи но можеби сте ги заборавиле или грешно се секавате,значи дојдите ‘‘околу едниот збор и на нас и на вас заедничко‘‘ значи да не се осека дијалогот овде возможно ли е? значи кога се дискутира треба на ваков начин ,а не со потсмев и врегање.
Исто начинот овде како се опишува можеби томови треба да се напишат:
анкебут
46. I sa sljedbenicima Knjige raspravljajte na najljepsi nacin, - ne i sa onima medju njima koji su nepravedni -, i recite: "Mi vjerujemo u ono sto se objavljuje nama, a nas Bog i vas Bog jeste – jedan, i mi se Njemu pokoravamo."
Значи со следбениците христијани и евреи расправајте на најдобар начин --треба ли уште нешто да се додаде.
А пазите сега на овој ајет:
ниса
36. I Allahu se klanjte i nikoga Njemu ravnim ne smatrajte! A roditeljima dobrocinstvo cinite, i rodjacima, i sirocadi, i siromasima, i komsijama, bliznjim, i komsijama daljnjim, i drugovima, i putnicima-namjernicima, i onima koji su u vasem posjedu. Allah, zaista, ne voli one koji se ohole i hvali{u,
Аллах овде вели дека нему никого равно не сметајте и после Него ги броит родителите ,........ и доага до далечната (неродбинска) комшијата, па толкувачите кога го толкуваат овој ајет даваат пример од еден хадис и шериф за комшијата така да:
Комшиите се делат на три врсти
-Првиот има три права тоа е ;комшиско право,ближно или родбинско право и исламско право
-второто има две права комшиско право и исламско право
-третото има едно право а тоа е комшиско право каде комшијата е од ехли ктаб (христијанин и евреин) или атеист .Значи и комшијата ако тие е христијанин- евреин он има комшиско право ,што не се тие муслимани не значи дека треба да ги гледаме како непријатели ,и нему треба и обавеза е да се направи доброчинство .
пази ова сега
имран
75. Ima sljedbenika Knjige koji ce ti vratiti ako im povjeris tovar blaga, a ima i onih koji ti nece vratiti ako im povjeris samo jedan dinar, ako ga ne budes stalno pratio. Tako je, jer oni govore: "Nama nije grijeh sto u~inimo neukima" – i o Allahu svjesno govore lazi.
и ова
113. Ali, nisu svi oni isti. Ima ispravnih sljedbenika Knjige koji po svu noc Allahove ajete ~itaju i mole se;
исто еве ви уште еден доказ дека треба да се води дијалог
маиде
5. Od sada vam se dozvoljavaju sva lijepa jela; i dozvoljavaju vam se jela onih kojima je data Knjiga, i vasa jela su njima dozvoljena; i cestite vjernice su vam dozvoljene, i cestite kceri onih kojima je data Knjiga prije vas, kad im vjencane darove njihove dadete s namjerom da se njima ozenite, a ne da s njima blud cinite i da ih za prile`nice uzimate. A onaj ko otpadne od prave vjere – uzalud ce mu biti djela njegova i on }e, na onom svijetu, nastradati.
Значи се дозволува на еден муслиман да јаде храна што е спремена од христијанин или евреин (каде исто треба да се пази н ајет бакара 173 ,ако е сечено во име на друг тогаш харам е) но каде од мушриците сигурно не е халал, исто така е дозволено да се зема за жена христијанка но никако не е дозволено од мушрик (бакара 221) И за ова има еден хадис каде Мухаммед с.а.в вели;Можете да се жените за жена од ехли китаб но немојте со христијанки араби‘‘ ова е затоа што тогаш некои од арапските племиња за да го користат ова привилегија се декларирале како христијанки а уствари биле мушрици, така да ист случај можеби има и денеска каде некои кога ги прашуваш да ли верува ,таа поттврдува а таа е уствари атеистка каде не може и не смее да се жени со атеистка.
А сега за муслиманите со што ке се соочите,кои сигурен сум горе што напишал ми се лутите ,но кога сакате веке да дискутирате еве што ке ве најде, чесниот Куран ве опоменува но и ви наредува како да се понашувате :
имран
186. Vi cete sigurno biti iskusavani u imecima vasim, i zivotima vasim, i slusacete doista mnoge uvrede od onih kojima je data Knjiga prije vas, a i od mnogobobaca. I ako budete izdrzali i Allaha se bojali, pa – tako treba da postupe oni koji su jakom voljom obdareni.
исто Аллах џ.ш во другиот ајет велит:
бакара
109. Mnogi sljedbenici Knjige jedva bi docekali da vas, posto ste postali vjernici, vrate u nevjernike, iz licne zlobe svoje, iako im je Istina poznata; ali vi oprostite i preko toga predjite dok Allah Svoju odluku ne donese. – Allah, zaista sve moze.
Така постапувал Ресулуллах с.а.в со опрост -така стои во Бухари и Муслим
На крај се гледа дека во многу ајети со ехли китаб часниот Куран од препорака више го наредува дијалогот.
п.с сигурно сум спреман да го бранам ова ,но ако оценувам вообичаено навреда било од кого -едноставно игнорирам.