Македонска етимологија и дијалекти

  • Креатор на темата Креатор на темата Lavec
  • Време на започнување Време на започнување
[FONT=&quot]Ра или Ре е врховен Египетски Бог на Сонцето. ... радио-зрак (Ра-дио = Богот Ра или дио - дел од Ра), мрак, град, градење, ограда, заграда, карање, страдање, крава, кораб, скрама, бразда, рака, рамо, река (рее = тече Ка = сила во египетск. мит.), страв, кобра, врата,трага, модра ...[/FONT]
[FONT=&quot]Напишав можеби и премногу зборови, а ги има и повеќе, но повторувам, , не се сите во врска со Богот Ра туку најверојатно само се случајни поклопувања. [/FONT]

Во ред е што си запишал еден тон зборови.

РАДИО потекнува од РАДИЈАЦИЈА (кружна емисија) која доага од РАДИЈАЛНО а тоа пак од РАДИУс.

За Радиус етимологија нема, барем официјално. Сега ние може и да си пробаме РА+ДИУ (Сонце+бог) и РАДИУс да биде кружната форма на Сонцето. КОЈЗНАЕ ????

Наше поблиску до формата на Сонцето е КОЛО, сите симболи сончеви од антиката се поврзани со КОЛО. Тоа се ОКОто на РА, тоа е трКОЛО потоа КОЛО (оро, играње во круг)

______________________________________________________

РЕКА

За река мислам дека доага од РЕЗ / РЕС, РЕЦКА.
Санскрит за линија го има зборот rekha
rekha - a scratch , a continuous line , range
Гледаме дека РЕКА се употребува и за range (дистанца или простор).

Одисеј Белчевски дава објаснување дека РЕКС / РЕГИО потекнува од зборот РЕКА (владар на територија помегу дадени реки како граници)
regal c.1330, from L. regalis "royal, kingly, belonging to a king," from rex (gen. regis) "king," from PIE base *reg- "move in a straight line," hence, "direct, rule, guide" (cf. Skt. raj- "a king, a leader;" Avestan razeyeiti "directs;" Pers. rahst "right, correct;" L. regere "to rule," rex "a king, a leader," rectus "right, correct;" O.Ir. ri, Gaelic righ "a king;" Gaul. -rix "a king," in personal names, e.g. Vircingetorix; Goth. reiks "a leader;" O.E. rice "kingdom," -ric "king," rice "rich, powerful," riht "correct;" Goth. raihts, O.H.G. recht, O.Swed. reht, O.N. rettr "correct").

Санскрит е РАЈА (раџа, махараџа), дали од ова е РЕЏИ / РЕГИ, можно е, а каде сме ние во тоа. РАЏА / РЕГИ / РЕЖ ???

СРЕЗ

Секоја област територијално се организираше на срезови (околии).

Треез или Срез или Црез

СРЕЗОВИ, буквален превод би бил СРЕДИНИ
 
РАДИО потекнува од РАДИЈАЦИЈА (кружна емисија) која доага од РАДИЈАЛНО а тоа пак од РАДИУс.
За Радиус етимологија нема, барем официјално.

radius
drn..drn..Gejsko. ardis "sharp point."

m. `" half the diameter "' , radius.=ardhakarNa
m. `" half the diameter "' , radius=ardhavyAsa

arda=half,half,half.......

neznam zosto gi mesate sufiksite -es-us,-os, i t.n.

Tie se gejski i Latinski.

site t.n. gejski naucnici se rodeni nadvor od gejlada.
Pam-helenizmot site niv gi napravi gejci,bez razlika dali se rodeni vo brigija,libija,italia,sto e von pamet....

barajte MK zborovi so koren rad- (polovina,necelo) i ard- (polovina,necelo) i ke se najde.
 
РЕКА

За река мислам дека доага од РЕЗ / РЕС, РЕЦКА.
Санскрит за линија го има зборот rekha
rekha - a scratch , a continuous line , range
Гледаме дека РЕКА се употребува и за range (дистанца или простор).

Одисеј Белчевски дава објаснување дека РЕКС / РЕГИО потекнува од зборот РЕКА (владар на територија помегу дадени реки како граници)

reka=rAkA (SAN)
reka=rAkA (TAM)
reka=rjuka
da ne izmisluvame "topla voda"..
vprocem,dali REKANCITE se reckari?
dali pa sega raka-rjuka (reka) e rakata sto pisuva (hand)?
nonsens....
neise..

rekha -
a scratch , a continuous line , range
na ova treba da se "raduvaat" slavsite, prepoznavame reckari.
no,reckarite se vo rusija,sto imame nie vrska so niv?
toj zbor treba da odi vo rubrikata pismenost

namesto da vidime dali zborot rod =river,voda ima vrska so brod ,
lAGgUlin i lAGgulinI (reka),pa da se zaprasame dali Venetijancite (Venecija) koja e izgradena na laguni, ima vrska so Belomorskoto LAG I Povardarskovo LAKE (pokraj voda,voduresto), dali korenot cAm- (чам-) reka, ima vrska so camec , ili camecot e od camovina ("tursko" drvo ?)

Reks sigurno doaga od Karan=side, edge, end, limit.
Mislam deka prethodno napisav,KARAN=vladetel,voin.
ovie poimi se kako nasite skara=1. koga nekogo karame i 2. koga pravime 10-ka so kromid
ova go kazuvam poradi nesto sto e zapisano podolu,da ne bide,za nas vazi,za drugi ne vazi.

regio
neznam zosto site go povrzuvaat so vladetel.
regio e oblast,mesto,zemja
reg=sand,pesok
kade ima pesok ili reg? pokraj breg.
mnogu logicno...
tie sto kradele zborovi,gejcite i latinite,sega zapadot, ke izmisluvaat moronski etimologii,zborovi povrzani so zemja-voda,....krunisani..gluposti.
vprocem,za region i gejcite i gotite imale zbor riqis,samo sto gejcite vrska nemaat sto znaci.

so toj zbor odat i poimite rUpa ; saMjJA ; bhadrA-(Badar selo-bedu=voda)
Izgleda Brigi imalo i vo Skopsko?
 
Убаво сум напишал, дека Белчевски бара таков линк, јас само ги изнесов зборовите.

Плус за радиу-с напишав официјално дека нема етимологија, а не дека е грчка.

Рака = Река, во Сан. јас не најдов, тоа е само име на Река (барем така пишува)
 
radius,ako ne ni se dopaga ardha,moze da ima etimologija i od zborot rad=to cut.
sto pravi dijametarot?
go deli-krati,nasred,sece krugot -ete go half
 
Radius,ako ne ni se dopaga ardha,moze da ima etimologija i od zborot rad=to cut.

Тотално е неважно дали ни се допага или не, се додека се работи за вистинскиот збор, ако е тој.
________________________________________

Flame comes from the Latin flamma (flame), which derives form the Greek verb φλέγω (flego; to burn, blaze).

Каква врска има ПЛАМЕН со ФЛЕГО.

ПЛАМЕН = flame , е речиси идентично, од што потекнува незнам
___________________________________________

Дали реката ДРАВА има врска со тамил/сан. drava

drava - running (as a horse) RV. iv , 40 , 2 ; flowing , fluid , dropping , dripping, liquefied , melted W. ; m. going , quick motion
 
pa,zborot e toj.
ako baras to cut ke dobies rad.
ako baras rad,ke dobies to cut.

vprocem,i latinskite zborovi rad-o,rod-o i Ang. rat ,kazuva deka nesto e izglodano,otkinato (ne e samo znacenjeto Miki Maus)
vo Daglas Harper e dadena etimologija za rat=to scrape, scratch, gnaw
vo Ancient Sanskrit Online-Lesson 3=aradat -- verb; 3rd person singular active imperfect of </rad, rádati> dig -- dug
rad sanskrit to cut
Znaci,nasiot zbor krati i te kako ima vrska...

plamen-flame
a sweetheart=pAlai
se palime na zenski,plamnuva iskra..
plamenot ne e ogan (denes e?),tuku koga se zboruva za ogan,velime deka " moving by jumps "' , flickering..plavaMga
plamen e opisen zbor za ognot...


 
Не знам дали некаде на форумов било кажано за Русалии, но обично во МК етнологија и фолклористика тие скоро секогаш се спомнуваат, па и во енциклопедии, дали имаат корен во македонската антика не е потврдено, но слушајки една емисија на радио разбрав дека и за името не се знае вистинското потекло и се даваа различни претпоставки, дури се спомнуваа и розите што за мене беше доста наивно.
Од друга страна ние имаме еден збор за плава коса (руси коси) и чудно во друг контекст го немам слушнато во стари народни преданија, дали можеби руса одговара на златна па да има врска и со сонцето нешто со сончева митологија евентуално.

На интернет пронајдов текст кој кажува дека оваа традиција во одреден облик дошла и до Романија па и тие си прават приказни.

Еве нешто од интернет:

Macedonian Rusalii

The most common name for these traditions is Rusalii. This name comes from the Slavic equivalent to the Romanian Iele, evil fairies who cause illness during the “dirty days”. The Rusalii traditions of the Aromanians and Slavs in Macedonia have many similarities to the Romanian Căluş. The custom happens between Christmas and 12th Night, with bands of 20 to 60 young men who form the rusalski družini. In common with the Căluş, no one is allowed to go among them except those who wished to be healed, and the Meglo-Aroumanian version includes a mute dressed in fancy dress. The Bulgarian Eska have one part of group masked, carrying wooden swords, and the other wear large bells and have their faces blacked, this combination of two distinct groups can also be found in Austria.

Some speculate that the name Rusalii derives from the Roman Rosalia festival of the Romanised Thracians, which has its routes in the ceremonies of the ancient Thracians. Term Rosalia occurs in old Bulgarian manuscripts where it is loosely applied to kukeri dances and other rites, all condemned by the medieval church. The earliest documentary reference is by Demetrios Cromatianos (Archbishp of Ohrid) recorded in the 13th century.

The Rusalii dances are found among the Slavs between Jenidje & Vadar, Petrovo and Djevdjlija, and the Eska dances among Bulgarians around Vodeno & Castoria. The Aroumainian Alungucearii or Aruguciari dances take place after Lent, and these have now spread to Dobrogea (Romania) due to the recent population exchanges. In Serbia the Rusalii of Duboka has some common characteristics with the Căluş and Rusalii in that such as the leader carries sword and they cure sick & carry garlic.

One could speculate the Arnăuţi of Moldavia could be derived from the customs around Macedonia. In Romanian Arnăuţi means Albanian or mercenary, and the dance includes a feature of dances in columns with striking of swords in stylised battle which can be seen in the performances of Rusalii but is not found elsewhere in Romania. Could this be the remnant left behind by some displaced southern Balkan peoples?


RUSALII
It is a very important religious feast which means the descent of the Wholy Spirit. In many villages it is celebrated for three days. In Romanian traditional mythology the "rusalii" are a sort of evil fairies, which unleash storms, cripple people, and are alike the pixies. In Maramures, on the occasion of the Rusalii, people adorn their houses with jasmin and peony flowers.
On the day of Rusalii everyone (with no exception) goes to church, to attend the religious service. After it finishes the vexillums and the icon are taken out of the church. A procession is formed and together with the priest everyone goes to the limit of the village to the limit cross (the Troita). Here the priest officiates the sanctification of the land and prays for the crops and the removal of malfactors. On the way backthe vaxillums are adorned with knotted wheat as a sign of the richness of the crop. Still now, every family will take home the sanctified water in a bowl which is ment to sprinkle the animals, and the flowers in the garden. The water is kept in the house, as it is believed to be good for certain pains or the "evil eye" (used to extinct the coil).
Concerning the Rusalii, but for Sanziene also, it is believed that the thunders into the hazelnut tree and all fruits fall down. On hearing the first thunder, villagers use to hit their head with an iron and say:
Leru, leru,
My head stronger than the iron.
This way the person will become fearless, stronger and braver.


The legend of Rusalii
Charming, whimsical and revengeful, weird characters, like no others in the European mythology, without being mischievous nor good-hearted, Rusalcele can be seen sailing through the sky or in the forest, being the souls of the girls who died young and the daughters of Rusalim Emperor.

Their dance in circle, in the air or in the forest’s openings, is so gracious that every mortal desires to see it, though the punishment is terrible. They wonder around in odd souls herds. If they happen to be seen or heard by someone, that person shouldn’t move or speak to the spirits. Wherever they dance, the land remains burned and battered, the grass blackens or it stops growing.

The folk stories often portray a Prince fallen under the spell of Rusalii spirits, mistaken for Ielele. The Prince is the prisoner of the beautiful women, being forced to look at them each night while dancing, taking the vital energy away from him. The spell is so powerful that the Prince is unable to release himself. The help of a young lady is in this case compulsory, but salvation is hard to achieve.

In “Descriptio Moldaviae”, Dimitrie Cantemir spoke about “Iele “as being “the nymphs of the air, fallen in love with the most beautiful young men”. The origin of this myth is unknown, “iele” not being a name, but the personal feminine pronoun “ele” (they), spelled with a rural accent. This myth was later assimilated with the Christian Post Pascal holiday of The Fiftieth Day (Cincizecimea), which turned into the Rusalii Sunday. Rusalii is the traditional holiday which is celebrated in the same day with the Fiftieth Day (Cincizecimea), being devoted especially to the celebration of the spirits of the dead. The Christians celebrate the Rusalii for three days (in Moldavia or Transylvania), seven days (Muntenia and Oltenia) or eight days (in Banat).

The tradition has it that those who sin and do not respect the Rusalii days are punished by the Iele, who make them go crazy or make them look ugly, the only remedy for the diseases left by the Iele being dry wormwood put under the pillow. It is not indicated to sleep outside during the Rusalii night, to go to the fountains or at crossroads. During this day, lime branches and wallnut tree leaves are brought to the church. After being sanctified, these are hanged at houses eaves or at icons.

A unique folk tradition in the country gathers during Rusalii, in Batin, a place nearby Cluj, hundreds of tourists. The name of the tradition is called “impanatul boului” and it consists of a procession which takes place on the roads of the village, the main character being an ox adorned with garland of flowers. In front of the church, the priest sanctifies it and then pours drinks to the people. The ox is at a certain moment released and, according to the tradition, a maiden “suppresses” it, and goes three times around a table with it being, in the villagers’ cheers. The tradition also mentions that the girl will marry within one year.

After Rusalii, the villagers from the Valley of Gurghiu –Mures District- are celebrating all year the tradition called “watering the wives”. According to the tradition, only those women who will be watered will be healthier and more beautiful. Rusaliile punish people that commit bad deeds, those that don’t respect the holidays, those that sleep underneath the trees or bring water from the fountain after the night falls; they bring them up in whirl, they make them look ugly or transform their faces. If a human is seen by the Rusalii that are dancing or if he steps on the place they had been dancing, he falls ill with the disease traditionally called “taken by Rusalii”.

One can get rid of these diseases through spell pronounced during Rusalii, reading from Holy Books at the Monastery, entering the Horse’s Dance or jumping over the rock that the Horses dancers put on the Earth. After they leave the tombs during the Great Thursday and spend the Easter with the living, Rusalliile refuse to go back to their places. To make them go, people give away food or objects in their name during Mosii de Vara. During their great Feasts (Sfredelul Rusaliilor, Rusalii, the first day of Saint’s Peter Lent), when these spirits of the dead became extremely dangerous, people used to wear garlic or wormwood at their belt or they entered in the Dance of the Hores (Hora Calusului) in the Rusalii Day. The magic-ritual remedy against the diseases caused by the Rusalii women was to be found in the Southern part of the country and in Moldova, namely the Horsemen (Calusarii). It was also The Horsemen (Calusarii) who made them go away from the world of the living.

Инаку штета што не можам овде да ја постирам сликата од
русалките ритуални игри со сабји (некаде во Петрич од некој тамушен фолк ансамбл), некако технички не адекватно е решено на форумов,
но еве го линкот:

http://www.eliznik.org.uk/Bulgaria/photos/Pirin_group-17-10-95.JPG
 
АПО им се вели на малите деца : “ќе те носам АПО“ ( надвор, на шетање), или им се вели и “ќе те носам ПАПА“ (повторно со значење “надвор, на шетање“), што може да е само варијанта на АПО (ПАПО-ПАПА)
РЕКА е нешто што РЕЕ, нешто што тече, а ако се земе во предвид египетското КА (духовна сила), може да се добие од РЕКА : “СИЛЕН ТЕК“, или “СИЛА ШТО ТЕЧЕ“, за разлика од ПОТОК кој е во основа помал воден тек. Тој збор “грците“ го задржале како име за река : ПОТАМОС (нешто разбрале ама не се ). Потамос е нешто што оди потаму, односно потекува потаму, пот (ме облеа пот) и т.н.
А бидејќи се се врти околу колото , земете го во предвид и Римскиот КОЛОСЕУМ, кој што е во основа САЕМ, СЕЈМ, направен во вид на КОЛО (тркало, трКОЛО, кружен), пред некој и да го околчил местото и не ја осмислил ОКОЛИната. А сето може да го гледа окото на Озирис кога ќе се Озари на нас (и тоа око - (лево и десно око) имаше име слично на нашето око ама го заборавив како беше). А можеби од некаде ќе не види и ПИНОЧЕ (нагалено ПИНОКИО), кој исто така си го има очето во своето име, а бидејќи Ѓепето не му го направил тоа што требало (заборавил-стар човек што да се прави), морал да му расте носот.
Радио не потекнува од радијација или радиус, туку тие од него. Радио е зрак, радијација е зрачење, што значи, радио - зрак е права линија, затоа и го пишав нашиот “превод“ зрак, затоа што во двата збора, навидум со различно потекло, го има инкорпорирано истото зборче РА, а имаат и исто значење.
 
РУСАЛКИ


Радио не потекнува од радијација или радиус, туку тие од него. Радио е зрак, радијација е зрачење, што значи, радио - зрак е права линија, затоа и го пишав нашиот “превод“ зрак, затоа што во двата збора, навидум со различно потекло, го има инкорпорирано истото зборче РА, а имаат и исто значење.

Баш би сакал да ми го покажеш зборот РАДИО во средновековен текст (црковнословенски)
 




Баш би сакал да ми го покажеш зборот РАДИО во средновековен текст (црковнословенски)
Јас никаде не реков дека е тоа средновековен Македонски збор. Дури, мислам дека е тоа новосоздаден збор, врз база на (барем така си мислат тие што го создале) “грчки“ збор. Тој е создаден во ерата на развојот на науката и техниката во најверојатно последните два века. Во тие зборови што ги наведов има и многу други што не се македонски (пр. Рамајана сигурно не е македонски, макар што сепак би го појаснил како РА = Бог + МАЈА = илузија, бајка, приказна, или Рамајана = сказна за Боговите).
Имам претходно напишано (во некои од темите, мислам дека беше кај Словени или во темата за ИЛ богот на светлината) дека во самата суштина имињата за Богот на Сонцето, Светлината : ИЛ и РА не се изворно Македонски. Друго е прашањето што тие навлегле во употреба во нашиот јазик (многу рано) и сега се веќе одомаќинети, на разни начини. Целта овде ми беше да ги наведам можните зборови кои го содржат Божјото име Ра и неговата зачестеност. Со тоа сакам да го поткрепам моето мислење дека Ра е изворно име за божество претежно во јужните краеви на некогаш познатиот свет (Египет, Индија, делумно Арапскиот свет и Месопотамија).
Ил е изворно име за истото божество на (претежно ) Семитските народи, иако на пример името на Богот Ил е застапено (замисли) и во Перуанската религија каде што се вика : Illja - Tiqsi Virachoka Pachayachachiq чиј симбол биле седумте ѕвезди Плејади.
Во индоевропските народи (Аријските) најзастапено име за овој Бог е Деус, Дјаус, Зевс, Теос и слично.
Зборувам за антиката и зборувам за најзачестената употреба на одреден збор. Не значи дека на некој начин дојдени кај нас, не биле во употреба и другите имиња, но најзастапено е споменатото име.
 
Еве едно свидетелство за Русалиите документирано во акт но Охридската архиепископија уште по времето на Димитар Хоматиан (1215-1235г.) :


Произлизаштите от Молиската (Μολισκοΰ) област, еди кој си и еди кој като прибјагнаха при светата божија ц'рква и като се јавиха пред всесветија наш владика (δεσπότη) - архиепископа на цјала Б'лгарија1 (άρχιεπισκόπψ πάσης Βουλγαρίας), разказаха следното (свое) прегрешение. Те казаха, че в тјахната страна имало стар обичај, којто се нарича Русалија (Ρουσάλια): да става през (п'рвата) седмица след Петдесетница сбор на млади хора, които да обикалјат селата в страната и чрез нјакакви игри, пантомимни танци, в'зторжени скачанија и други неприличија да предизвикват жителите да им дават подар'ци. Излезли и те през настојаштата година, като се с'брали и приготвили, за да представлјават така из страната. При обиколката двама от тјах се отбили в една овча мандра, којато се виждала отсрешта. Като стигнали там поискали сирене от управителја на тази мандра, но понеже тој отказал да даде, те предприели собственор'чно да вземат. От тук изникнал помежду им спор, којто достигнал до сбиване...

...Заради това светата Божија ц'рква чрез настојаштата грамота заплашва с афоресване от светата и живоначална Троица онези, които имат публична власт в Молиската област и всички местни жители или произхождашти от други страни и живушти в неја, штото никога вече в б'деште нито да се занимават с такова богоненавистно дело, нито п'к да подбуждат к'м него по-простите и долни, с това, че им дават с'дејствие. Заштото всички трјабва да знајат, че ште б'дат чужди на Бога и на неговата света ц'рква...

Синодален акт на Охридската архиепископија св'рзан с празника Русалии
 
Кариес, За ДИВ, РА и ИЛ нема потреба од повторување како и за што се користеле.

Бидејки не постои директен запис за РАДИО = ЗРАК, недоказливо е.

Според мене, некои предмети го добиле имете од глаголот кој го извршуваат.
ГРЕЕ = ГРЕАЧ/ЛКА, СВЕТИ / СВЕТИЛКА, ПРОДАВА = ПРОДАВАЧ ...

radiant
c.1450, from M.Fr. radiant, from L. radiantem (nom. radians) "shining," prp. of radiare "to beam, shine" (see radiation). Of beauty, etc., first attested 1509. Radiance is 1601, from M.L. radiantia "brightness," from radiare. The verb radiate is attested from 1619.

Од погоре се гледа дека РАДИО е сепак од РАДИЈАЦИЈА, бидејки РАДИО е предмет кој дава емесија, а РАДИЈАЦИЈА е ЗРАЧЕЊЕ. Зрачењето е РАДИЈАЛЕН БРАН и скратено е РАДИОБРАН.

Да не се тегавиме многу што е што, најблиску со нас би дошло ...

radians "shining тоа би го прочитале како РЕјДИАНС (РЕЈ / RAY)

ray (1) http://dictionary.reference.com/search?q=ray "beam of light," c.1300, from O.Fr. rai (nom. rais) "ray, spoke," from L. radius "ray, spoke, staff, rod" (see radius). Not common before 17c.; of the sun, usually in reference to heat (beam being preferred for light). Science fiction ray-gun is first recorded 1931 (but cf. Martian heat ray weapon in H.G. Wells' "War of the Worlds," 1898).
ray (2) http://dictionary.reference.com/search?q=ray "type of fish related to sharks," 1323, from Fr. raie (13c.), from L. raia, of unknown origin.

Гледаме дека етимологија за РЕЈ немаат.

Од тука само наогаме врска помегу англискиот збор RAY и нашиот ГРЕЈ во превод зрак / зрачи

сега чив збор е чив, незнам.

САН. / ТАМИЛ

arci (ray , flame) = ЗРАЦИ (arc)
arka (Ved. a ray, flash of lightning; the sun) = ЗРАК
roci (light , a beam) = ЗРАЦИ
pRSTi (touch; a ray of light) = ПРСТИ (на рака) а нешто што е јарко викаме дека ПРШТИ

svaroci (own ray) = СВОИЗРАЦИ (СВАРОГ? / СВАРОЖИЧ?)

zuci (mfn. (f. nom. pl. %{zucyas} Mn. viii , 77) shining , glowing , gleaming , radiant , bright ; brilliantly white, holy) = ЗУС? / ЗУСИјА? (ЅЕ Сјае)

kara (a ray of light , sunbeam , moonbeam)
kiraNa (a ray or beam of light , a sun- or moonbeam)

Ова КАРА / КАРАН го ставив бидејки некаде ми зборуваа за КАРАН или КОРУН дека било гром, незнам, го пуштив ако некој знае повеќе да каже.
 
Кариес, За ДИВ, РА и ИЛ нема потреба од повторување како и за што се користеле.

Бидејки не постои директен запис за РАДИО = ЗРАК, недоказливо е.

Според мене, некои предмети го добиле имете од глаголот кој го извршуваат.
ГРЕЕ = ГРЕАЧ/ЛКА, СВЕТИ / СВЕТИЛКА, ПРОДАВА = ПРОДАВАЧ ...



Од погоре се гледа дека РАДИО е сепак од РАДИЈАЦИЈА, бидејки РАДИО е предмет кој дава емесија, а РАДИЈАЦИЈА е ЗРАЧЕЊЕ. Зрачењето е РАДИЈАЛЕН БРАН и скратено е РАДИОБРАН.

Да не се тегавиме многу што е што, најблиску со нас би дошло ...

radians "shining тоа би го прочитале како РЕјДИАНС (РЕЈ / RAY)



Гледаме дека етимологија за РЕЈ немаат.

Од тука само наогаме врска помегу англискиот збор RAY и нашиот ГРЕЈ во превод зрак / зрачи

сега чив збор е чив, незнам.


kara (a ray of light , sunbeam , moonbeam)
kiraNa (a ray or beam of light , a sun- or moonbeam)

Ова КАРА / КАРАН го ставив бидејки некаде ми зборуваа за КАРАН или КОРУН дека било гром, незнам, го пуштив ако некој знае повеќе да каже.
Убаво. РЕЈ значи : “зрачи“, “доаѓа светлината на кај нас“. Па и ние велиме : РЕЕ = тече, доаѓа на кај нас, се шири и слично (рееше пот од мене, рееше смрдеа и слично), но и ГРЕЕ, ГРЕЈ значи доаѓа (Во егејска Македонија ќе ти речат : “ГРЕЈ НА ВАМУ“ = дојди ваму). Од ова зборче ГРЕЈ “извлеков“ теорија дека Грците се всушност дојдени, доселени на Балканов, затоа што името ГРЕЦИ (ГРЕЈЦИ) по таа аналогија значи : “дојденци“. А зошто само за тоа име немаат објаснување како за другите, и уште повеќе, го сметаат за погрдно? Или не сакаат некој да ги потсетува дека се всушност узурпатори? Па и името Елени можеби потекнува (попрозаично) од ЕЛА = дојди, а не според името на Хелена или Богот Хелиос (ИЛиос)? Или Ахајци (од АЈ, АЈде = дојди, или од словенечкото прихајајо).
КЕРАВН (КЕРАУН) значи гром, молња и најверојатно е ономатопеја на звукот при грмењето исто и како именката гром (грауммм!). И сега ако згрми (или сличен звук од експлозија или нешто друго) може да кажеме : “ама ГРОВНА“). Можно е од пропратната светлина да е изведен зборот КРУНА односно денес : ОРЕОЛ, кој е светлива манифестација на врвот од главата. Круните од злато се само обид да се имитира ореолот. Името на КАРАН може да доаѓа од соединувањето на двата збора : КАР = кој може да значи ГАР, ЖАР, оган и зборот АН = кој (некаде претходно мислам дека кажав) на сумерски (од градот Ур!:wink:) значи НЕБО. (од таму и името на Богот на небото УРАН : УР+АН!). Така, името КАРАН (Кераун, Керавн) би значело (приближно) : НЕБЕСЕН ОГАН, ОГАН ОД НЕБОТО. Тоа е мое толкување, не мора да е точно, но прилично е логично.
 
Селевк III Керавн, или Сотер ( _el. Κεραυνός — «удар грома»

Seleucus III Keraunos ('thunderbolt'): name of a Seleucid king, ruled from 225 or 224 to 222.

Ptolemy Keraunos ("thunderbolt"; †279): son of the Egyptian king Ptolemy I Soter, briefly king of Macedonia (281-279).

English - Greek Dictionary
lightning strikes = κεραυνός χτυπάει ( keravnos chtypaei )

Сан. / Тамил
kara (a ray of light , sunbeam , moonbeam)
kiraNa (a ray or beam of light , a sun- or moonbeam)

Кај нас како е незнам. Треба да се побара. Дали тука некаде е КАРАН ???


 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom