Галеб г4

е школско - борбен авион. Како што кажа колегата Тоукатер авион за преобука на пилоти со можност за тепање по копно. Мислам дека неколку имаат и опција за лансирање Маверик ракета воздух-земја која е наведувана со камера.
Кога бил направен бил сосема солиден авион за својата намена, т.е. обука на пилоти и напад на земни цели. Дури и Американците го земале во предвид како опција за обука на своите пилоти но распадот на Југославија, како и конкуренцијата од Американски фирми пресудио против ова. Иако во одбрана на овој авион мора да кажеме дека Америчките пилоти биле многу задоволни од перформансите.
Орао ј22

од почеток бил замислен само како јуришник, т.е. стриктно за напад на земски цели и бродови (види маверик) и бил направен во соработка со Романија. Никогаш не бил проектиран да се бори со други авиони.
Најголем проблем на овој авион е недостатокот на јак мотор. Никоја земја не сакала да и продаде на Југославија лиценца за силен млазен мотор па како алтернатива се употребени 2 ролс-ројс вајпер мотори кои биле произведувани по лиценца во Југославија.
Решението етака-така. Поевтино ке било да се купел некој авион од како Јагуар или Су-22 али тогаш се фурале на независност од страна што се однесува до оружје па затоа е и направен.
Ниту Галеб ниту Орао никогаш немале намена да се борат со други авиони освен во случај на десант од СССР каде ловците би ги нападнале Руските ловци а Галебите и Орловите би ги напаѓале транспортите.
Инаку мало дополнување на колегата Тоукатер:
Галеб г2 и Јастреб г1(Јастреб е едносед а галеб двосед инаку се скоро исти)

се постари авиони од г4 и се вистински партизански авиони. Иако млазни слетуваат и полетуваат од тревнети површини.
Според стратегијата на ОНО (општонародна одбрана) во случај на војна СФРЈ ке војувала или со НАТО или со Варшавскиот Пакт (поверојатно) каде непријателот би целел на окупирање на територијата на Југославија.
Според процените, Југословенските оклопно-механизирани единици би биле уништени до крајот на 7-от ден на инвазијата а ловечката авиација до крајот на 30-от ден на инвазијата и тоа ако се оди по план од наша страна.
Но тоа е доволно да се изврши тотална мобилизација и концентрација на силите во Босна, Црна гора, шумадија, планините на Македонија како и динарските масиви во Далмација од каде би се повел отпорот кон непријателот на планински терен со помош од партизанска авиација. Сосем реално за 60-ти, 70-ти и 80-ти години.
Што се однесува до ловци, Југославија почнала со развој на свој ловец (како и секогаш се доцнело зошто никој не сакал да продаде лиценца за мотор) но и тоа завршило со распадот на Југославија. Проектот се викал Нови Авион и требало да биде нешто како мини-Рафал и направен во соработка со Франција која ке го обезбедела моторот и дел од електрониката.

Дури и модел на кабината е направен

Како и модел за тест во воздушен тунел
Мислам дека требало околу 300 да бидат направени за ЈНА и да ги заменат сите Миг21 и 29 како и поголем дел од Орао авионите. Нормално би се продавале на „неврзаните“ земји.
Заради овој проект Југославија набавува само 16 комада Миг 29 колку да се запознаат пилотите со 4-та генерација на авиони очекувајки дека сами ке правиме авион али војната го прекинува овој проект.