Црна Гора - Македонска

  • Креатор на темата Креатор на темата bitushanec
  • Време на започнување Време на започнување
Све е ок али црногорски јазик нема.


Плус тоа све било Душаново царство па нели имало мешање на народите, идење од еден крај во друг и слично. Ништо чудно.
 
Ksenofon Zinzif bil Vla, ko sho mi imat kazano nekoj

i edno prasanje do site:

zs ja iskljucvite moznosta da sme vo krvna i kulturoloska vrska so MonteNegrans, koi ni se na 150-200 km od Skopje, a us pomalku od Gora, a se ubedvame deka Hunzite i Kalashite ni se krvni brakja i sestri?

Кристина, Ксенофон и то како бил Влах, а исто и пола од преродбениците, ама овие од Исток ги напраија дека се Бугари, туку нејсе, во интерес на темата сакав нешо друго да постирам, само пред то едно прашање за тебе : - Оти мислиш дека Хунзите и Калашите не ни се крвни браќа? Или грешно сум прочитал? :toe:

Е сеа.... :

Dragan Bošković: CRNOGORSKO-MAKEDONSKE ISTORIJSKE I DRUGE VEZE


Crnogorski dobrovoljci u makedonskim ustancima. Mnoge istaknute makedonske ličnosti pamte svoje crnogorsko porijeklo i još održavaju veze s rodnim krajem. Koneski bio iznenađen srodnostima crnogorske i makedonske leksikе.


Prijatelji ostaju prijatelji


Crna Gora i Makedonija su dvije prijateljske države čiji su narodi i u najtežim danima uspjeli ne samo da se održe već i nastave da razvijaju tradicionalno dobre i bratske odnose. Crnogorsko-makedonske kulturno-istorijske veze, a i svakodnevna komunikacija, bile su žive i intenzivne vjekovima. Zapamćeno je da su crnogorski dobrovoljci učestvovali u makedonskim ustancima (Kresnenskom, Ilindenskom i dr.), pa se i u dramama starijih makedonskih pisaca, kad obrađuju teme iz tih događaja, pojavljuju Crnogorci. Istoriografija kazuje da je Crna Gora jedina od balkanskih monarhija koja je nacionalnooslobodilački pokret makedonskog naroda 1903. godine pratila bez posebnog interesa prema ovoj južno-slovenskoj zemlji. Informišući crnogorsku javnost iz tog vremena „Glas Crnogorca” je sa neskrivenim simpatijama prema makedonskom narodu pisao o njegovoj oslobodilačkoj borbi i događajima u Makedoniji. Očito, herojska borba Crnogoraca protiv Turaka, nakon čega je Crna Gora izvojevala samostalnost i nezavisnost, u to doba inspirativno je djelovala na potlačeni makedonski narod, pa i u vrijeme priprema za Ilindenski ustanak. Poznato je da su poslije propasti Kruševske republike 1903. godine brojne izbjeglice iz makedonskih krajeva našle prvo utočište u Crnoj Gori.
Treba istaći i činjenicu da je između dva rata veliki broj u Makedoniju prognanih crnogorskih učitelja dao značajan doprinos širenju makedonske nacionalne svijesti, dok se za vrijeme antifašističke borbe u sastavu makedonsko-kosovske brigade, čak i u komandnom sastavu, poslije makedonskog ustanka, 11. oktobra 1941. godine, našlo dosta Crnogoraca.

Ipak, šire je nedovoljno poznato da crnogorsko-makedonske veze imaju takoreći i milenijumsku tradiciju. Crnogorska i Makedonska akademija nauka su održali nekoliko simpozijuma na kulturno-istorijske teme, ali su događaji krajem osamdesetih godina taj vid međuakademijske saradnje prekinuli.

Možda bi bilo dobro, kažu u Skoplju, da se akademska saradnja intenzivnije nastavi, jer zvanična istoriografija u Srbiji i Crnoj Gori je okrenuta srednjovjekovnoj srpskoj državi, dok je period zajedničke crnogorsko-makedonske istorije za vrijeme makedonskog cara Samuila i dukljansko-zetskih vladara - marginalizovan. Od toga dijela istorije ostala je samo čuvena crnogorsko-makedonska legenda o Vladimiru i Kosari, ali je i ovdje od srpskih crkvenih krugova potiskivan krajinski svetac Jovan Vladimir.
Slično je i sa crnogorsko-makedonskim lingvističkim vezama koje su, po ocjeni uglednih književnika i publicista, takođe na marginama obzirom da je lingvistika u Srbiji i Crnoj Gori okrenuta „srpskom jeziku”.

Makedonski akademik Božidar Vidoevski, u okviru angažovanja na Sveslovenskom dijalektološkom atlasu, bavio se i „kontaktnim govorima” crnogorskog i makedonskog jezika na području Albanije (Vraka), a poznati makedonski pjesnik i lingvista Blaže Koneski, pošto je preveo na makedonski Njegošev „Gorski vijenac”, napisao je jedan članak na francuskom jeziku o crnogorskoj i makedonskoj leksici. Pri tom, on je više nego bio iznenađen srodnostima pa i identičnostima ove dvije leksike.


............... Makedonija i Crna Gora ni pri raspadu bivše SFRJ nijesu pokvarile odnose niti je između ove dvije države imalo bilo kakvih otvorenih pitanja. Kao što ih nije bilo vjekovima unazad. Naprotiv, obostrano se nastoji da se preko potpune bilateralne, privredne, kulturne, sportske i drugih vidova saradnje još više povežu sa ciljem da se zajedno nađu u ujedinjenoj Evropi. Ovogodišnje ljeto pokazalo je da se makedonski turisti, ponovo, i u sve većem broju vraćaju na, kako kažu, „naše more”. Upravo ovih dana otvorena je samostalna izložba mladog crnogorskog slikara Filipa Vlahovića u Nacionalnoj galeriji Makedonije. Tradicija se nastavlja, kažu u Podgorici i Skoplju, jer - prijatelji ostaju prijatelji.


Pismo ruskoj carici

Makedonci su ponosni i na prepisku crnogorskog mitropolita Vasilije Petrović, sredinom 18. vijeka sa ruskim velikodostojnicima u kojoj na nekoliko mjesta pominje makedonski narod. U pismu upućenom grofu Mihajlu Voroncovu, od 6. marta 1758. godine, mitrоpolit Vasilije opisuje situaciju u Crnoj Gori, kao i susjedstvu, gdje se navodi da na balkanskim prostorima, pored Crnogoraca, još žive „Albanezi, Makedonjani, Srbi, Bugari i Bošnjaci” koji se nalaze pod turskim ropstvom. Slično pismo crnogorski mitrоpolit Vasilije Petrović napisao je 25. marta iste godine ruskoj carici Jelisaveti tražeći pomoć za crnogorski narod u borbi protiv Turaka. I ovdje on moli da se pomognu „hristijanskite narodi koji ga okružuju i žive pod tursko ropstvo”. I ponovo istim redosljedom nabraja: Albanezi, Makedonjani, Srbi, Bugari i Bošnjaci.
 
Dobro sekoja tema pocnuva ubavo prvite dve strani, ke stisnam "posledno" i odma citam kako se raspravate so bugari, koi sto pak ne mi e jasno sto im e tolku merak da se mesaat vo site mozni temi
 
Све е ок али црногорски јазик нема.
Плус тоа све било Душаново царство па нели имало мешање на народите, идење од еден крај во друг и слично. Ништо чудно.

Плус тоа (БЕЗ ЦРНА ГОРА) све било ТУРСКО царство па нели имало мешање на народите, идење од еден крај во друг и слично. Ништо чудно.

p.s.
Abstract

Southeastern Europe and, particularly, the Balkan Peninsula are especially useful when studying the mechanisms responsible for generating the current distribution of Paleolithic and Neolithic genetic signals observed throughout Europe. In this study, 404 individuals from Montenegro and 179 individuals from Serbia were typed for 17 Y-STR loci and compared across 9 Y-STR loci to geographically targeted previously published collections to ascertain the phylogenetic relationships of populations within the Balkan Peninsula and beyond. We aim to provide information on whether groups in the region represent an amalgamation of Paleolithic and Neolithic genetic substrata, or whether acculturation has played a critical role in the spread of agriculture. We have found genetic markers of Middle Eastern, south Asian and European descent in the area, however, admixture analyses indicate that over 80% of the Balkan gene pool is of European descent. Altogether, our data support the view that the diffusion of agriculture into the Balkan region was mostly a cultural phenomenon although some genetic infiltration from Africa, the Levant, the Caucasus, and the Near East has occurred. Am J Phys Anthropol, 2010. © 2010 Wiley-Liss, Inc.

p.s.
detali za istata studija
Another anomaly of the Montenegro I2a2a-Dinaric: it seems to have a lot of 448 = 18 and 389 = 14,32 haplotypes --- much more in fraction of total than Eastern Europe I2a2a-Dinaric in general. Serbs don't seem to have it.
http://archiver.rootsweb.ancestry.com/th/read/GENEALOGY-DNA/2010-09/1284682418
http://www.google.com/search?hl=en&q=Ken+Nordtvedt&btnG=Search&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
 
Интересно во околината на Куманово, во неколку села покрај патот за Свети Николе живеат луѓе кои себе си се нарекуваат Которци. За себе си велат дека се по потекло од Бока Которска.
 
Најпознатиот Црногорец на 19 век, Владиката Петар Петровиќ Његош напиша една книга "Лажни Цар Шќепан Мали" издадена во 1851 год.

Njegos_Scepan_Mali_naslovna_1851.png


И во неа на страна 126, преку еден од своите ликови (Руски пратеник во Црна Гора) ги фали своите Црногорци на следниов начин:

Njegos_Scepan_Mali_str126-127_1851.png


-----

Имаме уште една слична тема отворено тука:
ЦРНА ГОРА И ЦРНОГОРЦИТЕ БИЛЕ ДЕЛ ОД МАКЕДОНЦИТЕ и МАКЕДОНИЈА?

Ако има можност нека се спојат двете теми во една.
 
ако Македонците и Србите се два разлицни народи денес па и низ вековите наназад тогас не гледам никаква врска помеѓу помегју Црногорците и Македонците освен словенството и православието Црногорците во основа се најстари срби
ПЕТАР ПЕТРОВИЌ ЊЕГОШ СЕ ДЕКЛАРИРАЛ КАКО СРБИН
а ко је СРБИН из српскога рода
и из српске крви и колјена
а не дошао на бој за косово
не имао од срца рода
ни мушкога ни дјевојачкога
од руке му ништа не родило
ни у роду пшенице бијелице
ЧЕСТ ЦИТАТ НА ЊЕГОШ

--- надополнето ---

САМО СЛОГА СРБИНА СПАШАВА МОЈИ ЛЈУДИ СРБИ СУ ХРИСТОВИ А НЕ ПАПИНИ изрека на св.САВА (српски) НЕМАЊИЌ кој е родум од пределите на денесна црна гора (рашка)
 
Ништо не си разбрал од темава.

Како и Црногорците, така и Србите се декларирале во тоа време како - Македонци, но поради која причина, е поентата која ТИ не си ја разбрал.
 
А го имаат ли ова прочитано Црногорците, па и Србите? Баш ме интересира нивниот став за овој феномен!
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom