Битие

  • Креатор на темата Креатор на темата Gurdjieff
  • Време на започнување Време на започнување
That who you can see, you are not; that which you can observe, you are not; that which you
can become aware of, you are not.
Ако си свесен за мислите, тогаш не си мислите.
Така да битие не е категорија на човечките мисли, туку преку мислите доаѓа до израз.
Ако пробаш да го дефинираш тогаш ќе биде ништо(простор да речеме) и СЕ.
Битието е како холограм, секој дел си е индивидуа и е целото.
Битијата=битието, малку тешко за "разбирање".
А психологија батали, џабе некој да студира и 1000000000 год. овде не станува збор за знаење.
Станува збор за искуство.


Болдот - Така и се обиделе да го дефинираат елејците. Но за да дојдеме до нив и нивното учење, прво треба да се погледне учењето на античкиот филозоф Хераклит.

[FONT=&quot]Во секоја наука се мошне значајни појдовните ставови, принципи, начела од кои зависи целокупното изведување на знаењата. Со таквите принципи во онтологијата се настојува да се открие природата и различните аспекти на битието. Целокупниот космолошки период во античката филозофија е посветен на проучување на природата. Првите филозофи природата ја сфатиле како филис (оттука и физика) и настојувале да го откријат онтолошкиот темел на случувањата. Елејците тврделе дека секаква промена е всушност неможна. Тие го негирале Хераклит кој рекол дека [/FONT]се тече[FONT=&quot]. И со тоа се јавила напрегнатост меѓу два дијаметрално спротивни начина на размислување.
[/FONT]
Хераклит

Тој е роден во градот Ефес и требало да ја наследи положбата на врховен свештеник, но се откажал од должноста. Врвот во неговата дејност се случил во 500 година п.н.е.

Учел дека светот не го создале ни боговите, ни луѓето, туку дека бил и ќе остане жив оган кој закономерно се пали и се гаси. Огнот, кој то
j го сфаќал во материјална смисла е прапричината (АРХЕ) и оснoва на сите работи и се наоѓа во постојано кружење (преминува во земја, во водух и во вода).
Тој бил мошне познат по својата хипотеза дека се е во состојба на постојана промена.
Се тече“ – рекол Хераклит. Се е во непрестајно течење и движење, ништо не е постојано. Затоа не можеме да стапнеме двапати во иста река”. Зашто кога ќе стапнеме во реката вторпат, ниту ние ниту реката не сме исти.

Хераклит исто така истакнал дека светот се состои од спротивности. Ако никогаш не сме биле болни, нема да знаеме како е да се биде здрав. Ако никогаш не сме почуствувале глад, не можеме да почуствуваме задоволство коа сме сити. Според него и доброто и лошото имаат нужно место во поредокот на нештата. Без заемно дејство на спротивностите светот би престанал да постои. За Хераклит, Бог – или Божеството е нешто што го опфаќа целиот свет. Бог најјасно може да се види во постојаните промени и спротивности на природата.

Наместо терминот Бог Хераклит често го употребувал грчкиот збор логос што значи разум. Иако ние, човечките суштества, не размислуваме на ист начин и немаме ист степен на разум, Хераклит верувал дека бездруго постои еден вид универзаленразум што управува со се што се случува во природата.

Елејска школа

[FONT=&quot]Во јужна Италија во градот Елеја е создадена школа чии мислители мислеле поинаку од Хераклит.

Наспроти ставот за непрестајното движење и промена на светот, тие сметале дека битието е спротиставено на небитието.

[/FONT]

[FONT=&quot]Тие се обиделе да го објаснат битието врз основа на логичките закони на мислењето. Ако битието е нужно, мора да биде различно од небитието кое не е, не постои. Битието е едно и непроменливо што значи дека и е вечно. Ако е вечно, тоа значи дека нема почеток и крај, ниту настанува ниту нестанува. Тоа е и неподвижно, затоа што ако се движи би требало да има каде да се движи т.е да има празен простор, што противречи на фактот дека битието е едно. Според нив, празниот простор е небитие, а небитието не постои. Тогаш битието мора да е едно, вечно, непроменливо и неподвижно. Битието е божество, но не е личност, туку целина истовидна со целата вселена. [/FONT]
 
Ај да тргнеме со мали чекори, зборот Битие, македонски ли е? Кој му е коренот?
 
Битие

Суштество - (грч. τὸ ὄν; лат. ens), она што е (id quod est): ствар, предмет, актуалност, индивидуално и конкретно суштество кое ја конституира стварноста. Основното значење на поимот е "да се биде нешто", односно суштество е се; она на што на кој било начин може да му се припише дека е, она што го има битието како својственост. Суштеството е најуниверзалниот поим и темелниот објект на метафизиката, не е можно да се дефинира по родот и специфичната разлика. Поимот суштество како такво (ens ut sic) е еден и аналоген, изрекува крајна апстракција и кажува само дека нешто е, значи му се противи на ништото (нулата), и ги опфаќа реалните и умствените суштества (ens rationis). Реалните суштества можат да бидат стварни и можни; стварните можат да бидат самостојни (супстанциите) и несамостојни (акциденциите); самостојните (супстанциите) можат да бидат независни (Бог) и зависни (створенијата). Мисленото суштество (ens rationis) пак, може да биде со темел во стварноста (на пр. просторот) или без темел во стварноста (на пр. ништожеството). Апсолутниот темел на суштествувањето е реалното, стварното, самостојното и независното, и како такво оригиналното битие, темелот на сите останати видови суштества. Прашањата за суштеството ги проучува метафизиката (онтологијата).
http://mk.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B8%D1%82%D0%B8%D0%B5
 
Си испомешал ептен :)
Ќе повторам: Битието е најапстрактната, најопштата и највисоката категорија на човековата мисла.
Тоа значи дека битието е апстрактно, дека не е конкретно, дека не е човек, животно ниту пак растение. Не можеш со сетилата да го допреш, видиш, помирисаш, вкусиш или слушнеш. Не може да биде ниту пак постоење, затоа што самото постоење има свој почеток и крај а измеѓу велиме дека нештото постои.

За различни луѓе не можеш да кажеш дека се битија, затоа што битието нема множина. Можеш да кажеш индивидуи, личности итн.. (некој кој студира психологија овие категории постручно ќе ти ги објасни).


"Si ispomesal epten"- namesto da davas takvi komentari pokosaj da "razberes" na sto mislam.Ocigledno e deka si poln so teorija i deka "rabotes" samo na eden centar
Koga rekov bitija upotrebiv mnozina oti mislev na lugje (i toj poim -lugje- ne postoi,postoi samo covek).Kaj razlicni lugje postoi razlicen stepen na bitie(ednina).Eve eden primer:Covek moze da bide krupen i silen a da bide plasliv kako zajak, a moze da bide siten i slab a hrabar.
Koga zboram za bitie mislam samo na coveckoto bitie,ne zboram za bitie kaj rastenija i zivotni ( na niv im fali nekoj centar) i mislam deka covekot moze da "raboti" na istoto (edinstveno "svesno" sustestvo).Glaven problem na zapadnata filozofija e tokmu tuka,ne dava golemo znacenje na istoto. Lugjeto so taj tip na kultura obicno davaat vrednost samo na nivoto na znaenje a ne i nivoto na bitieto, duri ne se ni sramat od toa (primerot so profesorot). Ne razbiraat deka nivoto na znaenje zavisi od nivoto na sopstvenoto bitie..Ako znaenjeto odi mnogu napret vo odnos na bitieto, toa ostanuva samo teoretsko, apstraktno, neprimenlivo duri i stetno, namesto da mu sluzi na covekot za polesno resavanje na problemite, duri mu go komplicira zivotot i stvara novi problemi. Na odreden stepen na bitie mogucnostite za znaenje se ograniceni.
Najvisoka kategorija na covekovata misla- dobar odgovor ti dade BUDDA dmt -"ako si svesen za mislite,togas ne si mislite"
A sto se odnesuva do toa za odgovor na "strucnacite" na psihologija od zapadnata filozofija samo ke ti kazam samo deka nekoi od niv imaat otideno kaj Osho da baraat "mir". Procitaj malku od istokot, ne se zadrzuvaj samo na zapad.
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom