Авиони произведени во СФРЈ

  • Креатор на темата Креатор на темата Струмикс
  • Време на започнување Време на започнување

Струмикс

Еден...не го знаеш!
Член од
9 декември 2005
Мислења
13.811
Поени од реакции
3.348
Возраст
47
Локација
Струмица
Веб-сајт
www.kajgana.com
Колку што ме служи сеќавањето, во СФРЈ се произведуваа авиони(воени) во Мостар. Тоа беа Орао, Соко ...

Знае ли некој нешто повеке за тие авиони. Навистина ме интересира. Напишете нешто за тие авиони во составот на ЈНА, нивни перформанси, споредено со конкуренцијата. дали воопшто вределе тие авиони. И, на крај, дали денеска се во употреба, ако имате таква информација.
 
Засега, само неколку слики а понатаму повеќе информации, зошто ова мене нажалост не ми е познато.

Soko J-22 Orao​


Soko 522​



Soko G-2A Galeb​

 
Galeb G-4 или Super Galeb-SOKO Mostar, извезен во Бурма за кралското бурманско воздухопловство:
maf_g-4_super_galeb.jpg
 
Пак ке се повторам: Дали некој отприлика знае во однос на светски познатите авиони од руско и американско производство, како стојат овие авиони? Незнам каде да барам податоци веке

Сега разбрав дека сеуште се во служба во војската на СЦГ

Едит: Го најдов и ова:

Role:- basic/advanced training
- ground support
First flown:17 July 1978
First production:1983, SOKO's Mostar plant
Used by:130 Yugoslavia (before the war)
12 Myanmar (Burma)

Technical data
G-4Wing span:9.88 meters (32 ft 5 in)
Length:11.862 meters (38 ft 11 in)
Height:4.28 meters (14 ft 0.5 in)
Wing area:19.5 sq metersCrew:1 or 2Weight empty:3,134 kg
Training weight:4600 kg
Take-off weight:6.300 kg - max. weapon load (13,900 lb)
Weapon load:1700 kg underwing 1950 including detachable cannon pod
Internal fuel load:1307 kgMaximum speed:910 km/h (565 mph)
Combat radius:812 km with 625 liters of fuel in auxiliary fuel tanks
Ceiling:15,000 meters
Rate of climb:1,800 meters per minute
Radar:None
Engines:one license-built Rolls-Royce Viper 632-46 non-afterburning turbojet, rated at 1,814 (4000 lb or 17.8 kN) kg thrust

Weapons
one GSh-23L 23mm twin-barrel cannon in detachable pod under fuselage
 
И еден доста стар модел, JASTREB IJ-21 под знамето на Република Српска за време на конфликтот во Босна.
1e2ce022.jpg
 
strumics напиша:
Пак ке се повторам: Дали некој отприлика знае во однос на светски познатите авиони од руско и американско производство, како стојат овие авиони? Незнам каде да барам податоци веке

Сега разбрав дека сеуште се во служба во војската на СЦГ
Единствено што знам тоа е дека најголемо достигнување на некогашната СФРЈ авионска индустрија е борбениот ловец-бомбардер ORAO кој беше заеднички проект на тогашни југословенски инженери и романски инженери од времето на Чаушеску, од технички карактеристики знам дека беше висококрилец, двомоторен, двосед, брзина 920 КМ/час.
G-4 беше исто двосед, едномоторен школско-борбен ловец кој се произведуваше во 2 основни верзии, школска и борбена, последен од проектите на авионската индустрија на СФРЈ, во свое време еден од најпродаваните школски авиони на светскиот пазар. Јастреб како модел беше одамна исфрлен од рдовното вооружување, беше повеќе „лута резерва”, најмногу го користеа во летечката акробатска група наречена „Летечки Ѕвезди” на аеромитинзите во СФРЈ. Толку знам од некое сеќавање, за повеќе ќе морам да побарам податоци. Инаку како модели се далеку зад моделита на руската и американската авионска ундустрија од тоа време кога се направени.
 
SOKO Ј-22 Orao

Role:- attack
- close air support
- reconnaissanceFirst flown:single seat - 31 October 1974
two-seat - 29 January 1977
Production from:1981ManufacturerSoko, Mostar, SFR Yugoslavia
IAv Craiova (now Avioane), Romania
Used by:RomaniaIAR-93A single seat 26IAR-93A two seaters10IAR-93B165SFR Yugoslavia FRY Republic of Srpska
Technical data
Orao 2 Orao 1 Orao 2DIAR-93AIAR-93A Wing span:9.62 meters Length:14.90 meters Height:4.45 meters Wing area:26.00 sq meters Crew:1 Take-off weight:11.250 kg11,520 kg10,326 kg11,200 kg Weapon load:2.800 kg1.500 kg1.500 kg2.800 kg Maximum speed:1,160 km/h Combat radius:530 km with auxiliary fuel tank and 1000 kb bomb load Ceiling:13,500 meters Rate of climb:4,200 meters per minute Radar:None
Engines:Two Rolls-Royce Viper 633-41 built by Turbomecanica-ORAO, each rated at 2,268 kg thrust with afterburningTwo Rolls-Royce Viper 632-41R built by Turbomecanica-ORAO, each rated at 1,814 kg thrust without afterburning

Weapons
Orao 2Fixed:two GSh-23L 23mm twin barrel canon in fuselage
Disposable:two Maverick or Grom air-to-surface missilesfive 500 kg bombseight 250 kg bombstwelve 50 kg or 100 kg bombseight cluster bombsfour napalmup to eight pods for 57mm or 128mm rockets sixteen 5 in HVAR rocketsfive 500 kg mines
 
Еве еден кој мислам дека и ден денес се користи за тренирање на пилоти кај нас, а и како авион за влечење едрилици
Utva 75

Utva75s.jpg

The UTVA-75 (originally -75A21) side by side two-seat training, glider towing and utility lightplane was designed and built in partnership of UTVA-Pancevo, Prva Petoletka-Trstenik, Aeronautical Technical Institute (now Military Technical Institute) and Mechanical Engineering Faculty in Belgrade lead by Dragoslav Dimic head engineer in Utva at the time. Design was started in 1974, to the requirements of FAR Pt 23 (Utility category). Construction of two prototypes was undertaken in 1975; the first of these flew for the first time on 19 May 1976 and the second on 18 December 1976. 138 aircraft of basic type built. Spares are readily available. Upgraded and modified versions are in production. (See Utva 96 and modification program).
TYPE: Two-seat light aircraft, basic training, light attack, liaison, glider towing.
WINGS: Cantilever low-wing monoplane, with short span centre-section and two constant chord outer panels. Wing section NACA 65{2}415. Dihedral 0~ on centre-section, 6~ on outer panels. Conventional all-metal two-spar structure. Ailerons and flaps, with fluted skin, along entire trailing-edge of outer panels, except for tips. Flettner trim tab on each aileron.
FUSELAGE: Conventional all-metal semi-monocoque structure.
TAIL UNIT: Cantilever all-metal structure, with sweptback vertical surfaces. Fluted skin on fin, rudder and elevator. Rudder and elevator horn balanced. Controllable tab on elevator; ground adjustable tab on rudder.
LANDING GEAR: Non-retractable tricycle type, with single wheel on each unit, and small tail bumper. Prva Petoletka-Trstenik oleo-pneumatic shock absorbers. Dunlop tyres, size 6.00-6, pressure 2.2 bars (32 lb/sq in) on mainwheels; size 5.00-5, pressure 2.0 bars (29 lb/sq in) on nosewheel. Prva Petoletka-Trstenik hydraulic brakes.
POWER PLANT: One 134 kW (180 hp) Textron Lycoming IO-360-B1F flat-four engine, driving a Hartzell HC-C2YK-1BF/F7666A two-blade variable-pitch metal propeller. Two integral fuel tanks in wings, total capacity 150 litres (39.6 US gallons; 33 Imp gallons). Provision for carrying two 100 litre (26.4 US gallon; 22 Imp gallon) drop tanks under wings, raising max total capacity to 350 litres (92 US gallons; 77 Imp gallons). Oil capacity 10 litres (2.6 US gallons; 2.2 Imp gallons).
ACCOMMODATION: Two seats in enclosed cabin, with large upward opening jettisonable canopy door over and to the rear of each seat, hinged on centreline. Dual stick type controls standard. Cabin heated and ventilated.
SYSTEMS: Dual hydraulic systems for brakes. 14V DC electrical system, with 35Ah battery, navigation lights, rotating beacon and landing lights as standard equipment.
AVIONICS: Bendix/King equipment standard, including dual KY 197 720-channel VHF com transceivers; KR 87 digitally tuned ADF with integral electronic flight timer and pushbutton elapsed timer. Optional equipment include: panel mounted R/Nav system comprising a KNS 81 200-channel nav, 40-channel glideslope indicator and 9-waypoint digital R/Nav computer, combined with a KI 525A pictorial nav indicator; KI 229 RMI; KN 53 200-channel VHF nav with integral 40-channel glideslope indicator and KI 525A indicator; KN 62A 200-channel DME with digital distance, ground speed and time-to-station; KT 79 all solid state digital transponder featuring cross-check readout of encoded altitude and automatic VFR code selection; and KMA 24 audio control console with integral marker beacon receiver.
ARMAMENT: Two fittings for light weapon loads underwing on military UTVA-75s. Each can carry a bomb, 100 kg (220 lb) cargo container, two-round rocket launcher or machine gun pod.
USERS: Serbia and Montenegro, Serbian Republic, Bosnia and Herzegovina, Macedonia, Slovenia, Croatia, Jordan, USA.


UTVA 75 Technical Data
EXTERNAL DIMENSIONS:
Wing span....................................9.73 m (31 ft 11 in)
Wing chord, constant...........................1.55 m (5 ft 1 in)
Wing aspect ratio.............................................6.5
Length overall................................7.11 m (23 ft 4 in)
Height overall................................3.15 m (10 ft 4 in)
Tailplane span...........................3.80 m (12 ft 5{1/2} in)
Wheel track...............................2.58 m (8 ft 5{1/2} in)
Wheelbase.................................1.99 m (6 ft 6{1/4} in)
Propeller diameter.............................1.93 m (6 ft 4 in)
Propeller ground clearance...................0.295 m (11{3/4} in)
AREAS:
Wings, gross.............................14.63 m{2} (157.5 sq ft)
Ailerons (total)..........................1.38 m{2} (14.85 sq ft)
Flaps (total).............................1.61 m{2} (17.33 sq ft)
Vertical tail surfaces (total)............1.78 m{2} (19.16 sq ft)
Horizontal tail surfaces (total)..........3.34 m{2} (35.95 sq ft)
WEIGHTS AND LOADINGS:
Weight empty, equipped...........................720 kg (1587 lb)
Luggage provision...................................20 kg (44 lb)
Max fuel: standard................................108 kg (238 lb)
with drop tanks.................................251 kg (554 lb)
Max T-O weight..................................1140 kg (2513 lb)
Max wing loading...................77.92 kg/m{2} (15.96 lb/sq ft)
Max power loading........................8.50 kg/kW (13.96 lb/hp)
PERFORMANCE (at max T-O weight):
Max level speed.....................103 knots (190 km/h; 118 mph)
Max cruising speed...................94 knots (175 km/h; 109 mph)
Stalling speed........................54 knots (100 km/h; 62 mph)
Max rate of climb at S/L.......................240 m (787 ft)/min
Service ceiling.................................4000 m (13125 ft)
T-O run............................................200 m (656 ft)
T-O to 15 m (50 ft)...............................400 m (1312 ft)
Landing from 15 m (50 ft).........................340 m (1115 ft)
Landing run........................................180 m (591 ft)
Range: with max standard fuel..........324 nm (600 km; 373 miles)
with drop tanks, no reserves........755 nm (1400 km; 870 miles)



Photo01.jpg
 
Ептен е скапаница, нели:)?
utva.jpg

Јадно изгледа некако ептен. Тоа ти е „Го видела жабата коњот, па и таа кренала нога...”:)
А ова е веќе резил невиден, од лош и мизерен спортски авион да правиш борбено летало кое треба да се спротивстави на „Фантом”, „Торнадо” или „Мираж” :pos:
UT75.jpeg
 
Како што кажав авионов е добар за учење на летање и влечење едрилици за друго не го бидува. Не можам да ископам специвикации за првата композитна едрилица направена во 1974 во југославија VUK-T. Еве неколку слики и верувале или не кај нас и на балканот уште се употребуваат

vuk-vel.jpg


vukt_gnd.jpg
 
eve citajte za SFRJ
http://www.utvaaviation.co.yu/index1a.html

TAKA KRUSA
eve ovde treba da ides za vidis nekoj raboti za SFRJ i avijacijata nejzina
http://www.vazduhoplovnivodic.co.yu/muzej/muz.htm

strumics напиша:
SOKO Ј-22 Orao

Role:- attack
- close air support
- reconnaissanceFirst flown:single seat - 31 October 1974
two-seat - 29 January 1977
Production from:1981ManufacturerSoko, Mostar, SFR Yugoslavia
IAv Craiova (now Avioane), Romania
Used by:RomaniaIAR-93A single seat 26IAR-93A two seaters10IAR-93B165SFR Yugoslavia FRY Republic of Srpska
Technical data
Orao 2 Orao 1 Orao 2DIAR-93AIAR-93A Wing span:9.62 meters Length:14.90 meters Height:4.45 meters Wing area:26.00 sq meters Crew:1 Take-off weight:11.250 kg11,520 kg10,326 kg11,200 kg Weapon load:2.800 kg1.500 kg1.500 kg2.800 kg Maximum speed:1,160 km/h Combat radius:530 km with auxiliary fuel tank and 1000 kb bomb load Ceiling:13,500 meters Rate of climb:4,200 meters per minute Radar:None
Engines:Two Rolls-Royce Viper 633-41 built by Turbomecanica-ORAO, each rated at 2,268 kg thrust with afterburningTwo Rolls-Royce Viper 632-41R built by Turbomecanica-ORAO, each rated at 1,814 kg thrust without afterburning

Weapons
Orao 2Fixed:two GSh-23L 23mm twin barrel canon in fuselage
Disposable:two Maverick or Grom air-to-surface missilesfive 500 kg bombseight 250 kg bombstwelve 50 kg or 100 kg bombseight cluster bombsfour napalmup to eight pods for 57mm or 128mm rockets sixteen 5 in HVAR rocketsfive 500 kg mines

eve ti se za nego
http://www.avijacijabezgranica.com/

Eдит од модератор: Ти ги споив мислењата, заради поголема прегледност. Во иднина труди се да напишеш се во еден пост.

Поздрав
 
Верувале или не, јас прееска се изненадив кога прочитав но UTVA произведува и песпилотни летала. За ова стварно не сум знаел. Можда малку ќе забегам од темава ама еве да ви ги покажам
UTVA MEDIUM SIZE UAV

TYPE: Medium size unmanned aerial vehicle.

DESIGN FEATURES: Cantilever high-wing monoplane, with constant section wings. No-dihedral.

FLYING CONTROLS: Ailerons (or flaperons), along part of edge of wings panels. Rudder and elevator. Electrical servo units actuate control surfaces via mechanical rods.

DESIGN: Composite material structure.

TAKEOFF and LANDING: From conventional type landing gear.

UTVA GAVRAN (RAVEN)


Design of Raven started in 1998. Raven is radio controlled remotely piloted vehicle. Vehicle is designed as technology demonstrator or "flying prospect". Raven is designed as starting point for development of family of UAV's. Aim of technology demonstrator was to show transmission of video signal from cameras, transmission of sensor data and telemetry and to complete all of the aims in controlled flight. Through the series of flight test all of the systems are put in function.

TYPE: Unmanned radio controlled aircraft.
DESIGN FEATURES: Cantilever high-wing monoplane, with tapered wings. Wing section Clark. Dihedral 2 degrees.

FLYING CONTROLS: Ailerons (or flaperons), along part of edge of wings panels. Rudder and elevator. Electrical servo units actuate control surfaces via mechanical rods.

DESIGN: Mixed wood-composite structure.

POWER PLANT: One one-cylinder, driving two-blade constant-pitch propeller. Fuel is mixture of gasoline and oil.

TAKEOFF and LANDING: From conventional type landing gear.

AUXILIARY LANDING SYSTEM: Parachute.

EQUIPMENT: Two cameras and telemetry data flow via two separate down-links. GPS/sensors avionics package.

DIMENSIONS EXTERNAL:
Wing span 2.00 m
Wing aspect ratio 6.5
Length overall 1.80 m

WEIGHTS AND LOADINGS:
Max T-O weight 16 kg
Max payload weight 4 kg

PERFORMANCE:
Cruising speed 120 km/hr
Stalling speed 75 km/hr
Service ceiling 1000 m
Range 10 km
Endurance 1.0 hr

1. UAV RAVEN PACKAGE INCLUDES:
Aircraft
On board equipment

2.GROUND CONTROL EQUIPMENT:
Control and navigation panel
Tele-command radio transmission
Dual receiver with Antenna Recording system (Picture & Telemetry data)
Power supply by 1KW gasoline generator with UPS
Battery 12 V/65 Ah (optional)
Starter (with battery) for aircraft engine
Aircraft service equipment
User Manuals

PS Дали знае некој која фирма ја има произведено Vuk-T мислам дека се викаше WING или така нешто. Ај ако не најдам специвикации дома ќе го побарам manualот или следниот пат кога ќе отидам во Аероклуб, ќе го искенирам и ќе го ставам тука
 
Ova e postar program koj e prevzemen od strana na Izrael i e od prvite bezpilotni letala koj gi ima proizvedeno Izrael no so poranesna sorabotka so taa zemja gi imame dobieno ovie tajni .....po sto amerikancite im se zamerija na Izrael
Inaku izrael e prva zemja koja go ima proizvedeno ovoj tip na letalo

bgmazlatim1yj.jpg


http://www.iaf.org.il/Templates/homepage/homepage.aspx?lobbyId=25&lang=EN
 
Jugo-lovec od cetvrta generacija konkurencija na Gripen, trebalo da poleta 1992 a da vleze vo operativna upotreba do krajot na devedesetite :

Novi%20Avion.jpg


484740331_80010673ca.jpg


484740333_73f7ebf0a9.jpg


Ako se sporedi ova so ona sto denes go imame na ex-yu prostorite kako vozduhoplovna industrija...
Sega ima edno golemo nisto nesakam da upotrebam polos zbor.
Od raspadot navamu avijacijata vo eks-yu e vo totalen kolaps.
Inaku nabavkata na 16 MiG-29 vo 1987 trebalo da e privremena mera do voveduvanjeto na Novi Avion. Trebalo NA da gi zameni site MiG 21 i 29, Orao da si ostane kako jurisen i izviduvacki avion a G4 da gi zameni G2 i Jastreb plus Lasta na mestoto na Utva-75 taka da so vlez vo 21 vek Jugoslavija bi imala kompletno opremeno vozduhoplovstvo od sopsteno proizvodstvo. VTI razvivase i borben helikopter za zamena na Gazela, soliden proekt go imase na vremeto vo 'Aerosvet'. Kompletnata elektronika,radarite i se drugo 'domasno' osven motorot koj bil francuski.
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom