Адвертајзингот во Македонија

  • Креатор на темата Креатор на темата city
  • Време на започнување Време на започнување
humanoid напиша:
protivpropaganda напиша:
Сите одат на финтата на индиректност. Со стекнување на препознатливост се надеваат дека нивниот производ ќе се троши. Вака е бидејки тој што треба да даде пари за реклама повеќе е заинтересиран да се чалами отколку да му се продава производот.

Тоа се вели креирање на бренд или препознатлива марка. Пробуваат да те убедат да веруваш на сите производи од таа компнија.
Е сега, кој колку успеал да убеди, тоа е друго прашање.
Странските компании го прават тоа одлично, македонските агенции и фирми сеуште учат.

humanoid,
А бе зноем како се велит, мор`. Јас велам дека во друго е финтата а тоа е што тие, нашите, немаат намера да креираат бренд и не не` уверуваат во ништо освен тоа што се доволно моќни монетарно да платат реклама или пак е случајот она другото, заперување на пари.

Патем, да си зноеш, доколку рекламираш, а не си се обезбедил онака со грбче, биди сигурен дека наскоро ќе ти се појават гости во вид на инспекции и разни невладини и владини кои ќе ти бараат „да помогнеш“ во унапредување на нивната кауза.

Прашај паталец, а не гаталец во што е работата.
 
Се уклучив со намера да испцујам све живо. Ја гледав рекамата за Гонг. Па зар има некој што ја гледал таа реклама пред да ја пуштат. Тој со истата фризура како мене поима нема што праи. Па и на крај како шизи. Просто да ти се одмили да купуваш веќе. Исто како со Рама ова влијае на мене.

Никад нема да купам ни Гонг ни Рама. :evil:
 
protivpropaganda напиша:
humanoid,
А бе зноем како се велит, мор`. Јас велам дека во друго е финтата а тоа е што тие, нашите, немаат намера да креираат бренд и не не` уверуваат во ништо освен тоа што се доволно моќни монетарно да платат реклама или пак е случајот она другото, заперување на пари.

Патем, да си зноеш, доколку рекламираш, а не си се обезбедил онака со грбче, биди сигурен дека наскоро ќе ти се појават гости во вид на инспекции и разни невладини и владини кои ќе ти бараат „да помогнеш“ во унапредување на нивната кауза.

Прашај паталец, а не гаталец во што е работата.

Перење на пари постои, со тоа се сложувам :D Но тоа не е постојана пракса.
Некои од македонските маркетинг агенции имаа одлични луѓе кои си ја знаат работата, но најмногу зависи од клиентот. Некои се фукаат како што рече ти, но некои веќе ги согледуваат работите во рекламирањето и полека им се препуштаат на агенциите.
 
Да ви турам едно питајне и на обајцата, ќе моит?

За кои тоа наши фирми лаф`те?

П.С.
Колку чини една сериозна маркетинг кампања куде нас? С`с истражуењето и се` останато.

Колку сето тоа би влегло во цената на производот и дали ќе биде конкурентен имајки го во вид нашиот пазар но и сите други услови кои влијаат куде нас.
 
protivpropaganda напиша:
Да ви турам едно питајне и на обајцата, ќе моит?

За кои тоа наши фирми лаф`те?

П.С.
Колку чини една сериозна маркетинг кампања куде нас? С`с истражуењето и се` останато.

Колку сето тоа би влегло во цената на производот и дали ќе биде конкурентен имајки го во вид нашиот пазар но и сите други услови кои влијаат куде нас.

Фирми што си ја знаат работата?
Космофон, мобимак, пивара, витаминка, агроплод донекаде, саем...

Јас само ги следам кампањите, за ценовникот треба да се позаинтересирам малку па да ти кажам. Но има разлика од кампања до кампања.
 
humanoid напиша:
protivpropaganda напиша:
Фирми што си ја знаат работата?
Космофон, мобимак, пивара, витаминка, агроплод донекаде, саем...

Јас само ги следам кампањите, за ценовникот треба да се позаинтересирам малку па да ти кажам. Но има разлика од кампања до кампања.

humanoid,
Колку што знам космофон, мобимак, пивара, и саем не се наши фирми, а за витаминка и агроплод...
Ај признавам, но сите тие, колку што знам јас само рекламираа. За сериозен маркетингшки пристап... ХММММ Мораш да се сложиш дека е во најмала рака дискутабилно.
______________________________________________________

Во нашето општество има мноштво мали и средни претпријатија. Многу се ретки производствените погони (тие имаат најголема причина за рекламирање), а воедно и кубурат, одвај врзуваат крај со крај, односно многу ретко прават профит доволен за некаков раст и развој (причините веќе спомнати).
Како што рече Мистичен. Сериозна маркетинг кампања чини многу, а повратот на тие средства е многу несигурен. Цената на производот како последица се зголемува и производот постанува неконкурентен. Зошто еден сопственик би бил заинтересиран да ризикува безглаво при огромен ризик кога и без рекламирање му оди доволно добро за него самиот.
Воедно, ако рекламира, се изложува и ризикува и да му се прикачат тнр. крлежи кои на секаков начин ќе се обидат да му исцицаат што ќе можат од него.

Да не го спомнам и тоа, односно дали ја познаваш менталната структура на нашите „газди“. Зборувам во просек, а не за индивидуални примери. Проблемот е што работите не се поправаат доволно брзо, односно се скоро статични.
Наместо причините кои создаваат ваква, каква што имаме, состојба да се отстранат тие се мултиплицираат во број, но и во сериозност на нивното влијание.
Некако работите воопшто не чинат, а сепак се движат, чудно, нели?
 
Мене ме радува што гледам дека нашиве се повеќе ја сфаќаат моќта и предностите на он-лајн адвертајзингот. Полека се случува ова, ама на добар пат сме.
 
Reklamite na K-15 ne se dobri. Sega ke vi kazam zosto:
1. Vo 90% od reklamata, Mile, Toso i Cacko se prodavaat sebe si, a ne proizvodot.
2. Reklamite SE smesni, no proizvodot nikade go nema; Pola od nivnite reklami ne znam ni za shto se.
3. Premnogu se isturaat likovite vo preden plan i na niv najmnogu im se obrnuva vnimanie, proizvodot e propraten.
Toa deka nema rabota za malite agencii, isto taka ne e tocno. Ako si ti kvaliteten, ako si ja znaes rabotata, klientite sami ke doagaat kaj tebe. Misticen e u pravo koga kaza deka najteskata rabota e da go fatis klientot, posle toa e veke zadovolstvoto na rabotata ona shto te vodi i shto ti dava motivacija ( zaedno so fakturata na kraj :) )
 
Мистичен напиша:
Најтапа ми се сите реклами за шампони и детергенти иако не се рачунаат за македонски медиа производ. Инаку ретко да има реклама која што е навистина наш производ, иако се прават за наши фирми. Обично ги прават адвертајзинг агенции кои имаат канцеларии во Скопје, но немаат никаква врска со правењето на рекламата (телевизиска) бидејќи сите се снимаат во странство.

Многу си во право! Работев во агенција која води кампањи баш за такви производи во Македонија, а се разбира за клиенти со големо име од надвор.Тие зделки обично доаѓаат како зделки на светско ниво од голема рекламна агенција која некој ја застапува овде.-Верувај, невозможно е текст напишан на Англиски јазик да успееш да го преведеш и преводот да го сведеш на приближно ист број зборови во реченица за да „легне“ на секој кадар од видео приказната како што треба, затоа спикерите мораат да менуваат динамика на читање па после звучи нелогично брзо на одредени делови, како радио пренос од фудбалски натпревар и нема поврзаност со кадрите.
 
Инаку, има кај нас кој да направи добра реклама како производ кој ке биде 100% Made in Macedonia, не дека нема. Повекето реклами за наши производи ги работат студија од надвор не заради квалитетот или цената, туку заради други причини...како што е на пример перењето пари. Ако не ви е познато, Idea+ ги води кампањите на Скопска Пиварница, а неофицијално, 49% од таа агенција се во сопственост на ...нема да ви кажам, ке погодите сигурно!
 
Во Макеоднија, маркетинг нема. Нека ме поправи некој ако случајно има паднато некоја атомска бомба во последната година. А нема маркетинг од неколку причини една од која е оскудноста на пазарот и немањето доволно компетиција, со други зборови, нема потреба и нема услови.

Во Македонија има реклами, некои добри, некои лоши. Адаптирани реклами нема, има само преведени.

Адапритана реклама на Лореал захтева главниот лик на рекламата да е Елена Петреска не Sarah Michelle Gellar, адапритана реклама го захтева центарот на Охрид, а не New York City. Дали Лореал има потреба да адаптира? Не. Зошто? Затоа што има препознатливо име, кое на македонскиот пазар нема голема конкуренција, ни по квалитет, ни конкуретност на цена. Знаат дека народот ако има ќе купи Лореал, ако нема, ке иде на пазарче, Петреска нема да напраи разлика.
Реклама се адаптира за пазари каде името не е доволно познато, или нема добра репутација. Добар пример за ова е Кока Кола. Нема атом на светот каде Кока Кола не се знае. Но имаш земји ко еден Јордан, каде што Кока Кола ужива ужасно лоша репутација и не е пробиена на пазарот. За да се избори мора да допре до Арапите, да им даде чуство на позитивност, и да го отргне стереотипот на зло капиталистичко. Макотрпна работа. Последните реклами кои КОка Кола ги пушти на блискиот Исток беа работени 2 години, проектот чинеше во милиони и милиони долари. Што вклучува тој маркетинг - прво едно годишно тестирање на пазарот и што е она што тие луѓе сакаат да го слушнат и видат. Над 20000 испитаници од земјата, анализи, репорти. Тестирање на рекламите, и анализирање на реакциите на испитаниците, па тек ондак после 2 години се пушта таа реклама. И не иде само реклама, идат милион стипендии за ученици, градење игралишта, градење компјутерски центри, спонзонирани од Кока Кола, па PR за сето тоа. Трошење пари, пари кои ултиматно ќе го отворат пазарот.

Во САД, кампањите им се поделени по годишни групации. Имаш реклами кои идат од сабајле, кои циљаат на деца од 12 до 18 години, имаш реклами навечер кои циљаат на возрасни. И не е само реклама за да се зголеми продажбата туку да се создаде и позитивен "brand recognition" ко што кажа humanoid, репутација да се одржи.

Тоа е маркетинг. Рекламата е финалниот и најлесен дел.

И сеа, дал има за тоа потреба у МКД? Колку различни видови на газирани пијалоци има на рафтовите? КОлку различни прашоци за перење? КОја е разликата во цена?

Кога ќе видите 50 различни видови на Кока Кола, каде сите се слична цена, и 10 се испод цена, кога ќе видите 50 различни прашоци за перење, кога ќе видите 50 различни шампони за коса, сите со ист квалитет и иста цена, тогаш можеби ќе зборуваме за потреба од маркетинг. Кога ке видеме македонски фирми, глобално конкурентни, со stock на берза светска, можеби ќе имаме потреба од маркетинг. До тогаш ќе се задоволуваме од преводите на реклами за западен пазар, бидејќи тој 'brand recognition" i "stock value based on company reputation" нa светските фирми не и зависат од пазарот во Македонија. Јеби га само 2 милиона сме.
Нашиве - немаат конкуренција, нема основна вредност за квалитет. Се гута се, што и да е. Дали тоа е Миле Паника, или некој друг, продажбата нема да се смени. Прашокот Биљана се продава исто ден денес, иако на пазарот имаш милион други продукти, препознатливоста си носи се со себе. Кај нас е навика, рекламите не делуваат, сем пак ке речам оние од светот со кои нашиве неможат да се натпреваруваат. Стоби Флипс е Стоби Флипс, кој му е конкурентност, и ако сакаш смоки колку избор имаш? Нема потреба да праат бог знае какви реклами, кога турските смоки може ќе им украдат 1%. Тој 1% неможе да ги покрие трошоците на една реклама а камоли маркетинг.
Не мислам дека е не креативност, едноставно нема потреба и услови за трошење баслосовни пари за реклама која нема бог знае колку да зголеми продажба.

И немојте да мислите дека во светот примат е рекламата на Ауди, или Кока Кола. 90% од рекламите кои се вртат во светот се чкарт. Кој гледал Американска локална ТВ знае за што зборувам. Добри реклами имаат само фирми со добра глобална репутација, кои можат да се носат со трошоците. Неможете да очекувате реклама за Бонго да биде ни 1/100на од онаа на IBM. Не ме терајте да снимам реклами за локални производи во Америка, па да видете што е лоша реклама. Cheers!
 
OBDN напиша:
За да се избори мора да допре до Арапите, да им даде чуство на позитивност, и да го отргне стереотипот на зло капиталистичко. Макотрпна работа.

Само коментар на ова... со децении Кока Кола има лош имиџ на блискиот исток, кој биквално се пренесува од генерација на генерација со "Coca-cola bad,bad,bad for islam". Од друга страна, на иста територија, Pepsi работи успешно уште од раните 50-ти години.
 
Gorco напиша:
Само коментар на ова... со децении Кока Кола има лош имиџ на блискиот исток, кој биквално се пренесува од генерација на генерација со "Coca-cola bad,bad,bad for islam". Од друга страна, на иста територија, Pepsi работи успешно уште од раните 50-ти години.

Интересно нели? It's called Marketing!
 
Sakam da kazam nesto za grafickiot dizajn vo marketingot.
Slika...text....slika....text.
"Daj od photodisk nekoja slika i pisi slogan"
Najbrzo i najeftino, klientot veze nema, kje go protneme..efekt:isto kako i proslata kampanja, nisto porazlicno od drugite.
KATASTROFA
Pa majku mu j. ako nemas ideja vidi sto e aktuelno pa smeni malku. Samo sto ovde nikoj nema muda i malku znaenje da ponudi nesto porazlicno od istoto.
Kolku pari tolku muzika.

Od MKD priznavam samo "Republika"
 
Токму така, рекламите и рекламните кампањи се само мал дел од тоа што е маркетинг. Маркетингот се бави со одлучување што да продаваш, кому да му го продаваш тоа, каде да му го продаваш тоа, и по кои цени.

OBDN напиша:
Во Макеоднија, маркетинг нема.
...
Во Македонија има реклами, некои добри, некои лоши. Адаптирани реклами нема, има само преведени.
...
Тоа е маркетинг. Рекламата е финалниот и најлесен дел.
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom