Значи да дообјаснам....
15 деца да има са 750-800 килца горе доле, и приколицата е около 500-600... Тракторо само глава е около 1 тон... Коа е на надолница, самата приколица со децата озгоре со помош на гравитацијата бутат на тракторо и забрзува ного повеќе, отколко да е без приколица.... Изместува се тежиштето на целата композиција и најголем притисок има на задните гуми на тракторо....
Е сега, тракторите не са ного силни како машини (колите имат ного повеќе којнски сили), ама оти са бавни, и целио вртежен момент се користе како влечна сила, не за брзини... И човеците шо сакат да возат брзо трактор, физички не можат да извадат којнски сили, различен менач за да одат побрзо, бират ја најлесната, најевтината и најопасната варијанта... Избацен на надолнина, за да се осете ветаро....
Арно ама тава е ного опасно, коа е само главата, а не па да има прикулица да го бута одзади.... 1 тон плус да додава инерција не е мала работа...
Кочниците по принцип на тракторите са механички, и силни..... Блокират тркало моментално.... Нема АБС тука, нема електронско контролирајне на притисоко.. Чиста Механика..... Второ, тракторо има посебни кочници за левата задна и за десната задна... Посебни се, оти за орајне ного полесно се команде со кочници и полесно се флева у бразда со кочници + волан отколко само вртејне со волан... Истото е и ако се прска со атомизер/прскачка, полесно се флева низ редови со кочници... ЕДноставно ако сакаш да вртеш на лево, стискаш лева кочница, блокира ти го левото тркало и има ного мал радиус на вртејне.. на еден начин како да црташ кругове со шестар... После завршувајнето на работите препорачливо е кочниците да се спојат, и со еден притисок и двете наеднаш да кочат за да не занесува лево десно тракторо коа се коче.... Познавам човеци шо у живото немат си ги споено кочниците... Или шо цел век менат гуртни само на едното тркало...
Затава коа се менат гуртни на трактор, се менат или двете страни.. Ако едната страна не е истрошена, има си штелове, шо регулират гуртните за да може па исто рамномерно да кочат.
Друго.. По надолнина коа се спушташ, особено ако е стрмна, кочници се користат у најкритичните ситуации, и се притиска најлесно шо може за да не блокират задните гуми.. У моменто коа блокират задните гуми, завршено е... нема запирајне, гумите блокирани, а тракторо ќе продуже да се влече како санка, само шо нема да може да се команде со волано, туку самата подлога ќе го носе, и само Господ знаа дека ќе застане....
Затава никојпат не се избацува трактор на надолнина, а се остава у брзина и се користе основно машинското кочејне како главен фактор, кочниците како помошен коа тракторо и ако без гас, забрзува заради инерцијата... И најважно од се, никојпат задните гуми не смеат да блокират...
Ако е бил тракторо избацен, ако е немал споени кочници, или са биле споени, а само едната е работила, и е блокирала.... Тракторо се е истранил или на лево, или на десно.. Обрнал се е, пригмечил го е шоферо.. У истото време, и приколицата е завлечена на истата страна, и она се е ударила у тракторо, обрнала се е, и сите деца са нагмечени у главите и граднио кош... (моја претпоставка, не знам какви и са повредите на децата)... Јако и срце на тија човеци шо са ги вадиле од под приколицата....


Јас сам слевал со трактор по 8 кубика дрва (сметај 4-5 тона со се прикулица) од планина, по чукари, ридове, бездни, карпи, и сам се посерувал од страх да не пукне некој синџир, или некоја гуртна, или да завлече, па да ме собират со правосмукалка по планината... требе ного пазејне, ного осет, и трезна глава за возејне трактор... Дете од 15 години, нема ни осет ни искуство ни па трезна глава...
пс... Некојпат и самите трактори избацуват од брзина коа са под голем притисок на инерцијата... Ама овај не е бил толку ного товарен да дојде до такво нешто...
мака ми е шо го пишам вај пост, ама сакам да објаснам од моја перспектива и тракторски шоферлк од 15ина години...