За Енциклопедијата, последен пат
Ако Албанците и нивните елити се постават како вистински партнери, нема да дозволат од страна да ги подучуваат што треба да запалат, а што не. На една таква пожртвувана нација не и' е потребно палењето на знамињата, ниту навредување на сограѓаните. Како што е неумесно и политички некоректно еден активен политичар и поранешен премиер да препорачува палење на знаме на соседна држава
Повлекувањето на контроверзната Енциклопедија дефинитивно е рационален чекор, со кој се става крај на сите ирационалности кои не само што беа напишани во Енциклопедијата туку испровоцираа и етнички и социјални тензии за кои како држава најмалку имавме потреба. Уште повеќе, повлекувањето на Енциклопедијата не претставува победа на едни врз други, туку е победа на еден општествен концепт кој почива и се заснова на либерализмот, солидарноста и антидискриминацијата над концептот на етноцентризмот и националната исклучивост како политички и научен концепт. Повеќе од јасно е дека најреволтирани, и тоа со право, беа Албанците, затоа што сите поглавја посветени на Албанците не беа напишани со македонски јазик, туку со јазикот на омразата.
Исто така, сакам да укажам на една голема квалитативна вредност што се појави изминативе денови, а која се должи на фактот што прогресивниот дел од јавноста и интелектуалците кај Македонците не беа спремни да се помират со навредата, омаловажувањето кое божем во името на науката им се нанесе на нивните сограѓани-Албанци. Затоа мислам дека токму овој момент претставува едно од нашите најголеми достигнувања како општество, кое е толку фрагилно, така што секоја провокација ја отвора вечната дилема: дали сме за интеграција или за поделба?
Но, за да се биде коректен до крај, и покрај сета дебата што се разви во однос на повлекувањето на Енциклопедијата, има едно прашање кое треба ние како Албанци да си го одговориме. А тоа е прашањето за тоа колку политичките елити на Албанците придонесоа за појавувањето на еден ваков ксенофобичен текст, финансиран со државни пари?
Неколкупати напоменував и пак ќе повторам дека состојбата со и околу Енциклопедијата е резултат на етноцентричната владина политика изминативе три години, во која албанските партии наизменично се менуваа без да ја променат таа етноцентрична линија на политиката. Ако дозволувате со владина одлука да се подари атрактивно градежно земјиште на црквата, ако дозволувате да се донесе одлука за задолжително учење на македонскиот јазик само за првачињата-Албанци, ако за смирување на состојбата во Нерези треба да одат само пратеници-Албанци, а нивните колеги Македонци да гледаат сеир преку телевизија, тогаш дефинициите за Албанците во Енциклопедијата се само логичен след на политиките што се водат од страна на државниот врв и кои Албанците само ги аминуваат.
Политиките што ги водат Албанците во Македонија не можат и не смеат да се сведат на тоа да бидат само верни следбеници на етноцентризмот на нивните партнери од македонската страна. Албанските политички елити на ваквата политика треба не само да и' се спротивстават туку и да ја променат, не само за свое добро туку и за доброто на државата. Државата губи доколку Албанците политичари се саморегионализираат и градат политики само за своите села, без да претендираат да имаат политичко влијание во сферите на државниот интерес. Ако сакаат да бидат рамноправни партнери, а не маргиналци, тогаш нема да им биде сеедно тоа што е напишано во Енциклопедијата за НАТО и за ЕУ, или за нивните стратегиски партнери, САД и Британија. Не може да им биде сеедно како е дефинирана нивната држава Македонија, нивниот Устав, Охридскиот рамковен договор, или што е напишано за историските личности. Секако, не може да им биде сеедно тоа што се пишува за историјата на Македонците. Ако Албанците и нивните политички и интелектуални елити се постават како вистински партнери, тогаш нема да дозволат некој од страна да ги подучува што треба да запалат, а што не. Албанците од Македонија не се мали деца. Кога беше потребно, пред осум години се самоорганизираа пожртвувано како народ за да се борат и изборат за една подобра колективна политичка иднина. Како резултат на таа пожртвуваност денеска имаат друг уставен статус, државен универзитет или респектабилно знаме како нивен етнички симбол. И на една таква пожртвувана нација не и' е потребно палењето на знамињата, ниту пак навредувањето на своите сограѓани. Како што впрочем неумесно и политички некоректно е еден активен политичар и поранешен премиер да препорачува палење на знаме на соседна држава.
Ама затоа кон целата состојба во Македонија, државнички реагираа и се однесуваа косовските лидери. И на ниво на претседател и на премиер, го осудија и се оградија од палењето на македонското знаме на приштинскиот стадион. Само колку за потсетување и споредба. Инцидентите во Нерези, исто така, беа поврзани со спортски настан. Група навивачи беа инволвирани, а жртви беа деца и жени, граѓани на Скопје - Албанци. Но, нашиот премиер и претседател не најдоа за згодно да упатат ниту критика ниту осуда или, пак, да се оградат од настаните. Мислам дека им недостига некој семестар од приштинската школа. Затоа мојот драг Али може поретко да оди во Приштина, а како вистински пријател и коалициски партнер да ги советува Груевски и Иванов да заминат на краток курс по политика во Приштина.
Каде ли застанав? А да, секако сум за повлекување на Енциклопедијата. И, ако се врати, да се врати целосно ревидирана. Ревидирана во самиот концепт на промовирање на една евроатлантска Македонија, која ни доликува на сите, без разлика колку сме различни. Ако сме различни, не значи дека не треба да бидеме еднакви.
Теута Арифи
и мислите дека нешто ке се смени
Оваа госпоѓа е исто како падната од Марс
За настаните во нерези Македонската полиција приведе комити а во приштина се правеја дека ништо не виделе.
Виновникот за запаленото знаме не е открие тоа се вика ефикасна полиција.Македонецот што напипшал Македонија во Приштина одма го фатија.
Албанците треба да прашат и Али Ахмети ке им кажи што да палат така вели теута(нема да дозволат од страна да ги подучуваат што треба да запалат, а што не)
каква се крена врева во 1998 година кога албанската академија ја издаде книгата`Платформа за решавање на албанското национално прашање` која е со отворени претензии кон македонија и соседите.
И за крај ако не му одговара овде нека оди приштина а не да зема пари од буџетот на народот а да сонва за косово:pop: