Дали треба да се учи етика?

  • Креатор на темата Креатор на темата Renesans
  • Време на започнување Време на започнување
2 часа неделно за етика, 2 часа са веронаука или историја на религиите (кои еве од септември петоодделенците ке ги учат, владата ги бутна во школството иако уставноста на ова е спорна и се чека одлука на уставниот суд, а одлуката ќе биде најверојатно негативна бидејки ова е флагрантно мешање на религијата во државата и школството) уште колку ли часа ќе им се додадат на учениците..или ова како што гледам се прави со кратење на бројот на часови во неделата од многу побитни предмети (мајчин јазик, математика, ....)
Некој решил изгледа да произведува работно неспособни генерации а кои ќе знаат да филозофираат за се и сешто до бескрај.
Инаку етика, морал верска подука тоа се работи за домашно воспитување или други установи но само по лична желба, никако со наметнување.
Кон секоја наметната задолжителна обрска ние сакале или неќеле кај учениците се јавува отпор па резултат на ова ќе биде само нови жртви (професори) изложени на заебанции и местенко од страна на учениците. Интересен ќе биде и тоа колкав ќе биде процентот на бегањето од часови од овие предмети.
Доста е со експерименти во образованието...треба еднаш оваа сега затекната состојба да се доведе во ред......

- целиот образовен систем е на одреден начин, наметнат.
- сите предмети од образовниот систем, се мање-више, наметнати.
- Уставниот Суд, јавна тајна е, од која партија доаѓа.
- учениците и да имаат минимум часови, ништо да не учат и да не бидат испитувани, пак ќе се жалат од образовниот систем.
- образовниот систем произведуава квалификувани поединци за оваа или онаа работа, а со етичко однесување во својата професија, работите можат да тргнат само на подобро а никако на полошо.
- ако учениците научат да философираат, тоа ќе биде успех од образовниот систем. Повеќе философирање, значи и помалку „тресење зелени„.
- „домашното восптитување„ е тешка апсракцоја. Ако некој не научи ништо во образовниот систем, кога ќе порасне и формира фамилија, ОД КАДЕ ќе им одреди куќно восптитување на своите деца? Од рбетниот мозок? Ќе му се сони?
- професорите и сега (без предметот „етика„) се изложени на заебанции, кои се последица од „домашното восптување„ на учениците кои ги чинат тие заебанции.
- учениците и сега бегат од часови.


Навистина, доста е со експериментите во образованието....на образованитето, му треба едан голема операција-„метла„....
 
- целиот образовен систем е на одреден начин, наметнат.
- сите предмети од образовниот систем, се мање-више, наметнати.
- Уставниот Суд, јавна тајна е, од која партија доаѓа.
- учениците и да имаат минимум часови, ништо да не учат и да не бидат испитувани, пак ќе се жалат од образовниот систем.
- образовниот систем произведуава квалификувани поединци за оваа или онаа работа, а со етичко однесување во својата професија, работите можат да тргнат само на подобро а никако на полошо.
- ако учениците научат да философираат, тоа ќе биде успех од образовниот систем. Повеќе философирање, значи и помалку „тресење зелени„.
- „домашното восптитување„ е тешка апсракцоја. Ако некој не научи ништо во образовниот систем, кога ќе порасне и формира фамилија, ОД КАДЕ ќе им одреди куќно восптитување на своите деца? Од рбетниот мозок? Ќе му се сони?
- професорите и сега (без предметот „етика„) се изложени на заебанции, кои се последица од „домашното восптување„ на учениците кои ги чинат тие заебанции.
- учениците и сега бегат од часови.


Навистина, доста е со експериментите во образованието....на образованитето, му треба едан голема операција-„метла„....

:pos2:Да не е обратно?

Тешко да ќе е само од тоа......дома сите се примерни и беспрекорно воспитани

Метла!...знам според тебе метла за се.....само веронаука и ништо друго:vozbud:
 
Етиката како и повеќето работи во училиштата се интелектуално-теоријски и не придонесуваат кон оформување на подобри личности. Непотребно оптеретување на децата со предмет повеќе.

За вистинската етика за да се подучува и има позитивен ефект, треба самиот професор да ја живее, а тоа е ретко случај.

Некој горе спомна веронаука. Ако е во смисла на теолошко индоктринирање на децата - Скраја да е! Ако е само од информативен карактер во смисла компарација на религиите тогаш е ОК но пак сметам дека е непотребен предмет плус.
 
Етиката како и повеќето работи во училиштата се интелектуално-теоријски и не придонесуваат кон оформување на подобри личности. Непотребно оптеретување на децата со предмет повеќе.

За вистинската етика за да се подучува и има позитивен ефект, треба самиот професор да ја живее, а тоа е ретко случај.

Некој горе спомна веронаука. Ако е во смисла на теолошко индоктринирање на децата - Скраја да е! Ако е само од информативен карактер во смисла компарација на религиите тогаш е ОК но пак сметам дека е непотребен предмет плус.


Кон болтуваното:
ако ми е дојдено до информативниот каракер од нештата, можам да гледам/слушам инфирмативни емисии и то...А ако сакам да научам етички начин на живеење, ми треба етика (како училишен предмет). Ако не научам етика на пониска возраст, сигурно нема да ја научам во своите прензионерски денови (ако ги доживеам). Навиките и однесувањето кај луѓето се формира уште од мали нозе, не во длабока старост.
Етиката би била многу корисен предмет, а користа од неа е солциолошки мерлива категорија. Религијата-дотолку повеќе. А што се однесува до учениците-нивното однесување е такво, да секој нов предмет им се чини како дополнителен товар. Така било одсекогаш...
 
Кон болтуваното:
ако ми е дојдено до информативниот каракер од нештата, можам да гледам/слушам инфирмативни емисии и то...А ако сакам да научам етички начин на живеење, ми треба етика (како училишен предмет). Ако не научам етика на пониска возраст, сигурно нема да ја научам во своите прензионерски денови (ако ги доживеам). Навиките и однесувањето кај луѓето се формира уште од мали нозе, не во длабока старост.
Етиката би била многу корисен предмет, а користа од неа е солциолошки мерлива категорија. Религијата-дотолку повеќе. А што се однесува до учениците-нивното однесување е такво, да секој нов предмет им се чини како дополнителен товар. Така било одсекогаш...
Етика....ај не заебај сега и ти...те боли таквото тебе за етика, кажи си точно што те засега...веронауката, да им се наметне на малите деца...да им се уште од мали нозе испере мозокот.
Па имаше пред некој ден во весниците што ќе опфаќа веронауката во образованието на децата.
Часовите ќе започнуваат со молитва...измеѓу, дрн..дрн..дрн...и на крајот со религиозна песна да го испратат предавачот.
За етиката и моралот...не мора засебен предмет...тие се провлекуваат низ сите други предмети на различни начини и примери.
 
Етика....ај не заебај сега и ти...те боли таквото тебе за етика, кажи си точно што те засега...веронауката, да им се наметне на малите деца...да им се уште од мали нозе испере мозокот.
Па имаше пред некој ден во весниците што ќе опфаќа веронауката во образованието на децата.
Часовите ќе започнуваат со молитва...измеѓу, дрн..дрн..дрн...и на крајот со религиозна песна да го испратат предавачот.
За етиката и моралот...не мора засебен предмет...тие се провлекуваат низ сите други предмети на различни начини и примери.

Имаш избор:
- институционално „перење мозок„, со можност да даде добри резултати и дела,
- улично перење мозок, со членување во некоја гангстерска дружина
- медиумско перење мозок и претворање на својот живот во имитација на нечиј туѓ живот, најчесто на оној од јунаците од телевизските програми.

Повели, одбери.

Што се одесува до молитвата, таа и вака и така е туѓа категорија за луѓето кои не веруваат.
За етиката и моралот, треба да има засебен предмет, имајќи ја во предвид простотијата која доминира кај народот мој насушен. Неетички поткован родител, НЕМА да му пренесе на своето дете НИЕДЕН етички принцип, пошто ни родителот НЕ ПОЗНАВА такво нешто. Тогаш, ШТО би му пренел!? Пцости и вулгарности!?
Етиката НЕ СЕ ПРОВЛЕКУВА кај ниеден друг предмет, освен кај етиката. Посочи ми пример за спротивното...
 
Имаш избор:
- институционално „перење мозок„, со можност да даде добри резултати и дела,
- улично перење мозок, со членување во некоја гангстерска дружина
- медиумско перење мозок и претворање на својот живот во имитација на нечиј туѓ живот, најчесто на оној од јунаците од телевизските програми.

Повели, одбери.

Што се одесува до молитвата, таа и вака и така е туѓа категорија за луѓето кои не веруваат.
За етиката и моралот, треба да има засебен предмет, имајќи ја во предвид простотијата која доминира кај народот мој насушен. Неетички поткован родител, НЕМА да му пренесе на своето дете НИЕДЕН етички принцип, пошто ни родителот НЕ ПОЗНАВА такво нешто. Тогаш, ШТО би му пренел!? Пцости и вулгарности!?
Етиката НЕ СЕ ПРОВЛЕКУВА кај ниеден друг предмет, освен кај етиката. Посочи ми пример за спротивното...

Видовме кај не однесе и се уште не носи институционалното перење мозок!
Верувал или не и во уличните банди и те како има за нив сфатлива етика и морал...до кој држат!
Медиумското перење мозок тешко дека можеш да го одвоиш од институционалното...тие одат во пакет.

Па и наставниците што би предавале етика се од тој прост народ. Не значи дека ако некој прочитал неколку книги ги научил на памет и положил некој испит од прост и неморален станал цвеќе за мирисање...тој тоа ќе го предава за пари, за егзистенција а не од некакви други причини....друго прашање е со се какви етички и морално оправдани методи ќе се служат да дојдат до тие работни места. (некоја книшка, плава, жолта, црвена... ќе заврши работа)
Ни сто такви предмети нема да придонесат ништо се додека е политичката и економската состојба на овој народ таква каква што е денес..кога буквално секој е принуден да се снаоѓа како знае и умее и при тоа и да сака не може многу да води сметка за некакви си етики и морал...отидоа тие категории одамна
 
А според твоето јако ценето мислиење, што треба да се стори за подобрување на етичноста кај луѓето?
 
ОЧИГЛЕДНО е дека не е добра. Тоа го увидуваат дури и здраворазумните атеисти. А дека не е добра, тоа е мерливо: погледни ги плодовите од „етичноста„ од овој народ и се ќе ти стане јасно, т.е. би требало да ти стане јасно. Сите наоколу плачат и кукаат дека сме живееле во беда и сиромаштија а сето тоа е плод од неетичното живеење. Во Македонија, никогаш претходно не постоел ваков, еднодимензионален начин на живеење, каков што ни се случува во оваа т.н. транзиција. Сите плачат и кукаат а никако да се потрудат да согледаат дека токму тие, самите, како поединци, се дел од ова македоснка беда и мизерија, која тешко дека има крај.
А ти и понатаму држи се до својот нихилизам. Немој случајно да ти текне да понудиш и некое решение, освен критикувањето на се живо наоколу.
 
Јас , ти и другите да нудиме решенија......абе кој не праша нас...освен за гласање..
Си има избрани и платени за таа работа.....не да млатат празна слама и само наклапаат за решенија.....туку да ги решаваат работите.
 
Никој не ни има потреба ТЕБЕ да те прашува. Финтата е во тоа, секој поединец да го согледа и процени и поправа своето однесување, со поставување референтен систем од правила, кои треба да делуваат како коректив на сечие однесување. Христијанската вера е учење кое се обраќа до секој ПОЕДИНЕЦ а не се обраќа до некоја аморфна маса или толпа од поедицни. Самопоправањето е целиот штос во етичното живеење-поаѓањето до САМИОТ СЕБЕ а не од другите. Затоа, другите не се ни одговрни за твоето однесување ниту пак имаат потреба од такво нешто. Не очекувај дека НЕКОЈ ДРУГ треба нешто да направи затебе.
 
Никој не ни има потреба ТЕБЕ да те прашува. Финтата е во тоа, секој поединец да го согледа и процени и поправа своето однесување, со поставување референтен систем од правила, кои треба да делуваат како коректив на сечие однесување. Христијанската вера е учење кое се обраќа до секој ПОЕДИНЕЦ а не се обраќа до некоја аморфна маса или толпа од поедицни. Самопоправањето е целиот штос во етичното живеење-поаѓањето до САМИОТ СЕБЕ а не од другите. Затоа, другите не се ни одговрни за твоето однесување ниту пак имаат потреба од такво нешто. Не очекувај дека НЕКОЈ ДРУГ треба нешто да направи затебе.
Христијанство и Поединец?!?...ако овцата во стадото е поединец....баш овца-не во преносно значење.
Самопоправање...не си свесен колку си блиску до зборот самокритика...а го употребуваа???

 
Христијанство и Поединец?!?...ако овцата во стадото е поединец....баш овца-не во преносно значење.
Самопоправање...не си свесен колку си блиску до зборот самокритика...а го употребуваа???



Токму самокритиката е почетна фаза од самопорпавањето. Твоите родители биле должни на твоја детска возраст да те воспитаат во одреден дух, но тоа неможе и нетреба да трае цел твој живот. Во еден момент, ќе станеш свој на свое, и тогаш? Кој е тогаш должен да те воспитува и поправа, освен ти самиот?
А, во Црквата, целото внимание/учење е насочено кон ПОЕДИНЕЦОТ а не кон масата. Но, преку поединецот, вниманието преоѓа и на заедницата. т.е. Црквата, но и тогаш, поединецот не се „топи„ во заедницата-тој (поединецот) и понатаму ги задржува своите уникатни својства, но стапува во релација со други луѓе-поединци-личности од заедницата на која поединецот и припаѓа. Значи,во Црквата, имаш релации помеѓу поединци, а не релации меѓу аморфни маси и толпи од стадион.
 
Токму самокритиката е почетна фаза од самопорпавањето. Твоите родители биле должни на твоја детска возраст да те воспитаат во одреден дух, но тоа неможе и нетреба да трае цел твој живот. Во еден момент, ќе станеш свој на свое, и тогаш? Кој е тогаш должен да те воспитува и поправа, освен ти самиот?
Ti se cudam kako kutriot sto vo etikata ne gleda moznost za podobruvanje na individualnata samosvest i kolektivnata vrednost, tolku uporno go ubeduvas da ja sogleda nejzinata pozitivnost. Tragicno e licnost kako nego, da smeta deka so etika ne moze nisto dobrodetelno da se postigne. Togas so sto ke se postigne so agresija, nasilstvo, korupcija i orientacija kon laznite vrednosti. Dali treba da go sledime profilot na dejstvuvanje na politicarite i oligarsite ili treba da gi proucuvame korisnite prakticni soveti sto gi davaat doblesnite i umni luge. Za onie koi ne znaat Etikata ne e samo teoretska disciplina, taa pred se e dejstvena i nasocena kon prakticnite okolnosti sto go sledat zivotot na covekot. Zatoa postojat i se predavaat vo obrazovnite institucii: Bioetikata, ekoloskata etika, delovnata etika, etikata na zdravjeto ili medicinskata etika, politickata etika i dr.
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom