Религијата и обичаите на древните Македонци

  • Креатор на темата Креатор на темата anaveno
  • Време на започнување Време на започнување
ДРВЕНИ ПОКУЌНИНСКИ ПРЕДМЕТИ И ДРВОПРЕРАБОТУВАЧКИ ЗАНАЕТИ Дрвото како природен материјал кој е лесен за обработка и обликување, наоѓа голема примена во изработка на покуќнинските предмети од најстаро време до
drven-sad-1_g.gif
денес. Предметите биле изработувани од разни видови дрво: даб, бука, липа, јавор, брест, топола, орев, врба и др.,во наједноставни занаетчиски техники и со примитивен алат : секира, тесла, нож, земало.
Збирката брои 1350 предмети, кои имале применета функција во секојдневниот живот. Збирката е тематски поделена на повеќе колекции.
Предмети кои се користеле за подготвување, служење, чување и складирање на храната: чупани, вагани, копани, чаши, лучници, лажици, црпалки, текниња за месење леб, ноќви , брашненици, дибеци, карти, букли, бутини софри, таруни, разни видови корпи, сита.
Од ентериерни предмети карактеристични за селската и за градс
drven-sad-2_m.gif
ката куќа се кофчезите за облека. Ги има од најобични без декорација до богато украсени со разни техники и материјали : плитка резба, апликации од метал, кожа, инкрустрација од седеф, обоени и сл. Потоа разни видови столчиња: троножни, со потпирач и без потпирач и клупи. Водници за поставување на садовите за вода и разни корита .
Алатките за преработка на текстилни влакна и изработка на текстил: разни видови фурки, вретена, гребени, летки за моткање конци, мотовила, витли, чокани, чекреци, разбои за ткаење, трлици за чукање коноп и др.
 
Во рамките на дејноста водена е грижа за скелетните наоди во текот на археолошките ископувања на некропли. Извршената анализа на околу 10 000 индивидуални скелети од сите археолошки периоди. Тоа се, по хронолошкиот редослед последователните, праисториски: Маркова Сушица, Варвара и Хиподром - Скопје, Водоврати и Уланци - Велес, Милци и Вардарски Рид - Гевгелија, Дедели - Валандово, Отошница и Опила - Крива Паланка, средновековните: Демир Капија, Виничко Кале, Пепелиште и Бистренци - Неготено, Дуње - Прилеп, Орта Џамија и Водоча - Струмица и Плаошник - Охрид.
rekonstrukcii.jpg


Со антрополошките истражувања се реконструираат физичкиот изглед на човекот во минатото, палеодемографските карактеристики на населението, етногенетските и антропогенетските процеси низ праисториските и историските периоди, како и палеопатолошката слика на човекот во Македонија. Реализирани се неколку повеќегодишни истражувачки проекти како “Антрополошки карактеристики на средновековното население од Црквиште - Демир Капија”, “Антрополошклиот профил на античкото население на Стоби” и “Средновековното население на Орта Џамија и Водоча - Струмица”. Резултатите се презентирани во четири монографии и триесетина текстови во стручни списанија.
 
ПАЛЕОЛИТ Палеолитот (старо камено време) го опфаќа периодот од 650.000 до 10.000 год. пред н.е.
Првите случајни наоди од старо камено време потекнуваат од ј/з Македонија, од регионот на Пелагонија (селата Буково и Крст кај Битола). Тоа се две камени орудија од кварцит и кварц. Овие артефакти не се наоѓаат во нашата земја и за нив немаме сигурни податоци, а широко се определени во ашелен и мустериен.

При палеонтолошките сондирања во 1955/65 во средниот дел на Македонија во пештерата Макаровец (кај Велес) се откриени пет артефакти несигурно определени во горен палеолит, како и горноплеистоценска фауна потврдена со фосилни остатоци од: пештерни мечки (Ursus spelaeus), хиени (Crocutasp.), лав (Panthera sp.), козорог (Capra ibex), волк (Vulpes vulpes), лисица (Canis pupus), коњ (Equus caballus), магаре (Equus xydruntinus). Токму овој локалитет преставува репер во идните први археолошки рекогносцирања насочени кон палеолитот. Во 1998 г. западно од Вардар во клисура Пешти по течението на реката Бабуна (кај Велес) извршена е проспекција на десет пештери и подкарпи, а за потенцијални праисториски живеалишта се издвоени две локации кои во иднина треба пробно да се сондираат.

levalua-jadro-%28RGB%29.gif


Во 1999 г. следат втори рекогносцирања во средниот дел на Западна Македонија во регионот Порече. Евидентирани се 19 пештери и подкарпи по течението на реката Треска. Во пештерата "Голема Пешт" (кај с. Здуње) е извршено пробно сондирање,каде се потврдени 12 геолошки слоеви, откриени се 236 артефакти, од кои 26 се орудија со отсуство на типични и карактеристични белези за определување во одредена култура или фациес. Преовладуваат ретуширани одбитоци (десет), четири стругала, пет струшки, едно сечило и шест микројадра. Доминантна суровина е кварц и кварцит, а помалку е застапен кременот. Заклучоците за фрагментираниот фаунски материјал засега отсаствуваат како и физичко-хемиските анализи.)

Во 2001 г. активностите се базираа врз убицирање на лежишта богати со силикатни суровини во јужна и источна Македонија и ревидирање и проспекција на 13 локации по течението на Црна Река и Злетовска Река. Потенцијални живеалишта на отворено не се потврдени, но бидејќи се работи за временски куси проекти, очекуваме нови информации со понатамошните истражувања.
 
ТЕРАКОТНИ ИКОНИ

Во годините помеѓу 1985 и 1988, на локалитетот Виничко Кале во Виница, меѓу урнатините на оваа мала градска населба, ископани се теракотни икони, засега единствени примероци од рановизантинската сакрална уметност на Балканот и во Европа.

Колекцијата ја сочинуваат 50-тина икони, при што 20-тина се откриени цели, а останатите во фрагменти.Сите претстави на теракотните икони се придружени со латински натписи изведени во рељеф, кој ги опишуваат сцените или ликот, при што во нив е вградена концизна теолошка порака. Библиските теми кои се најчести претстави, се сместени во 4 групи: Старозаветни сцени, илустрирани псалми, Христолошки претстави и претстави на ликови на христијански светители. Во оваа прилика ќе наброиме само по еден претставник од сите теми. "Јошуа и Калеб", "Даниел меѓу лавовите", "Константинов крст", "Св. Архангел Михаил".

terakotam_g.gif
terakota2_g.gif


Врз основа на историско-црковните прилики, иконографските, стилските и палеографските карактеристики, виничките теракотни икони временски се определени во VI, односно VII век. Стилските особености на виничкиот репертоар се изведени со помош на калап, во висок рељеф при што се доживува извонредна пластичност. Уметничките вредности на иконите се изразени преку христијанската достоинствена смиреност на старозаветните ликови и светители, симболичното значење преку зооморфните и вегетациските мотиви па се до силните и динамични движења на библиските коњаници.

Ова е најекспортираното културно богатство од Македонија во последните 15 години. Истите биле презентирани во 13 држави и над 25 европски градови:Ватикан, Виница, Загреб, Москва, Љубјана, Охрид, Скопје, Белград, Минхен, Вирцбург, Вајзенбург, Брегенц, Линц, Рим, Варшава, Анкара, Лисабон, Париз, Пула, Риека, Задар, Сплит, Осиек како и во австралискиот град Волонгог.
 
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]НУМИЗМАТИКА[/FONT] [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Нумизматичкиот кабинет е формиран 1998 год. како резултат на повисокото ниво на состојбата со нумизматиката во Македонија. За развој на нумизматиката во голема мера придонесе и специјализираното списание за нумизматика. Првиот број се отпечати во 1994 год. Досега се излезени 4 броја.[/FONT]

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]
numizmatika_g.gif
[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Нумизматичката античка збирка содржи 2000 монети од Ранокласичниот период до Доцна Антика. Најстара монета е октодрахмата на Пајонското племе Дерони. Потоа следуваат монети на Македонските кралеви, и мал број примероци на Пајонските кралеви. [/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Од II в. пред н.е. особено чести на просторот на Р. Македонија се монетите на Македонските градови ковани во бронза, а од времето на Римската Република, сребрените републикански денари. Хронолошки застапени се исто така и монетите на римските цареви, а особено чести се наодите на бронзени фолиси од IV в.[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Во збирката застапени се монети од скоро сите ковници на Балканот. [/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Нумизматичката средновековна збирка содржи 9762 монети.[/FONT]
 
инспирација од изјавата на црквата :
коледе бил пагански адет .

многу често го употребуваме пагани , а дали знаеме што означува ?

е па вака :

во древно време си постоел богот ПАНГА. овој бог бил многу весел , убав , дотеран и секогаш се додворувал на убавиците .
секогаш се забавувал (журкал) , но заборавил да си ја врши работата
односно не им обрнувал внимание на своите поданици, кои станале сиромаси на земјата и ја изгубиле надежта.
поданиците го проколнале и тој да слезе на земјата и да ја осети нивната беда .
панга осуден од другите богови морал да слезе кај своите поданици на земјата и да ја поправи работата.
но на веселиот панга му се допаднал животот на луѓето и продолжил да се журка.
тогаш неговите поданици почнале да го молат да им помогне во бедата, а тој повторно весело им одговорил:
знаете ли вие колку се добри другите богови и нивните поданици , ние немора ништо да работиме туку само да побараме милост и тие ќе ни дадат , а ние ќе си уживаме...
кога го слушнале останатите богови го проколнале повеќе да не се врати на небото , а неговите поданици вечно да просат за живот,
ПАНГА весела природа воопшто не се потресол , туку продолжил со исто темпо : музика , просена храна и убави девојки да му играат.
неговата убавина ги пленела луѓето и тие му давале се што ќе посака.
панга почнал да патува секаде по светот за да ги забавува луѓето , а тие го наградувале . така богот панга и денес забавува некого , а околу него играат прекрасни девојки...
 
Сакав да отворам за коледарските огнови тема, но ајде може и тука.

Незнам која е етимологијата на Паганот, но најверојатно во Римско е користен да означи човек кој тешко ги прифаќа новините т.е. христијанството (најмалку дека некој се доселил)

Едно е факт непобитен, огнот се пали и се слави поради рагањето на Сонцето, и тоа на зимската краткодневница. Во есенскиот период сонцето почнало секојдневно да пропага пониско на хоризонтот, со тоа се што е на земјата умира. Во периодот од 20 - 24 декември сонцето е најниско и како да мирува, но потоа почнува да расте на хоризонтот. Тука настапува огнот и прославата. Се слави рагањето на сонцето, а огнот се палел да му помогне на сонцето во неговата сила, бидејки сонцето го сметале за огнена топка, и не биле во грешка.

Зошто ние денес го славиме на 5 јануари, е па тоа е разликата во календарите. Инаку правата дата е на зимската краткодневница.

Па така во римско, рагањето на сонцето е заменето со рагањето на Исус, додека за да биде Византија различна го менува календарот и изигрува дека е правата црква.

Всушност Христијанството е претпоследната паганска религија, последна е исламот. Не ги сметам новокомпонираните зафрканции.

А инаку во текстов под паганство, сметав на верување во природните појави и небесни појави.

А дека е новокомпонирана паганска религија христијанството тука нема да спорам, нега земе секој и сам нека чита.

Сето ова не значи дека не ја подржувам МПЦ, таа е дел од нашето културно наследство, но нека не остави да си славиме како до пред Исус.
 
Kako prvo antickite makednoci si imaat svoja religija i svoj bogovi koi se razlicni od grckite.Niv gi imame vo grcka forma zatoa sto herodot koga ja posetil makedonija i gi pisuval bogovite na makedonija gi sporeduval so nivnite bogov,na primer makedonsakta atena mu bila slicna so helenskata pa zatoja ja krstil atena, isto e i so egipetskata religija homer egipetskite bogovi gi pisuva na grcki helenski jazik koj mu bile slicni na negoviot jazik i koi imale slicni karakteristiki kako so grckite bogovi taka gi pisuval,primerot so egipetskata atena.zosto nikoj ne mu paga na pamet da rece deka egipetskata religija e helenska( grcka )? Makedoncite imaat i 3 bogovi koi gi nema kaj helenskiot panteon i toa : Ma, bedi
 
За тебе знам кој си....болвар еден.

Ти не си 6ти век, ти си 7ми :)
 
Kako prvo antickite makednoci si imaat svoja religija i svoj bogovi koi se razlicni od grckite.Niv gi imame vo grcka forma zatoa sto herodot koga ja posetil makedonija i gi pisuval bogovite na makedonija gi sporeduval so nivnite bogov,na primer makedonsakta atena mu bila slicna so helenskata pa zatoja ja krstil atena, isto e i so egipetskata religija homer egipetskite bogovi gi pisuva na grcki helenski jazik koj mu bile slicni na negoviot jazik i koi imale slicni karakteristiki kako so grckite bogovi taka gi pisuval,primerot so egipetskata atena.zosto nikoj ne mu paga na pamet da rece deka egipetskata religija e helenska( grcka )? Makedoncite imaat i 3 bogovi koi gi nema kaj helenskiot panteon i toa : Ma, bedi

АЛО ! ОБЈАСНИ ПОВЕЌЕ , НЕ БИДИ КАКО МЕНЕ ..., АНГРУ ЌЕ СЕ ЛУТИ !
 
Немој да ме лутите :tv:

Јас би се приклучил на
ПО-ОГАН, наклонети кон огнот

ПОГаН народ, па од таму ПАГАН
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom