Хех, човекот е интересна машина, склоп, микс, како сакате наречете го сепак е машина, само што оваа за разлика од сите други кои што ги познаваме е роб не на програма туку на емоции и некое наводно рационално размислување кое што секогаш на крајот потфрла.
Зошто сакаме да навредуваме, да газиме и да уништуваме?
Зошто ни е во срж бре!
Луѓето си се родени со црн превез пред очите кога станува збор за нивните недостатоци и грозотии, кој е доволно самокритичен да се погледне во огледало и да си признае на сам себе дека е погрд од кур или поглуп од точак.
Но ... егоцентризмот ги прави луѓето среќни, весели и расположени за бркање пеперутки, а кога можат на другите луѓе истото тоа да им го одземат тогаш се најсреќните луѓе на светот.
Иронија на продажба.
Кога не би биле само ништожни форми на егзистирање би можеле да го правиме овој муабет, вака, пусти желби далечни.
Егоцентризам и садизам (во било каква форма и интензитет) се секогаш резултат на страв. Всушност, и како луѓе функционираме воглавно на принцип на страв и љубов. Се останато се варијации на истите.
Аналогно, кога констатираме дека многу од луѓето се егоцентични, сакаат да газат, уништуваат и сл., тогаш всушност велиме дека многу од луѓето се плашат.
И тоа можеби е помоќна состојба во однос на квантум, но не е и единствена или перманентна.
Според тој принцип, љубовта и нејзините пропратни моменти како прифаќање и опрост, се секогаш тука како опозит на стравот, судењето, садизмот.
И тоа е веќе точката каде правиме избор, кои од тие две емоции, заедно со пропратните моменти ќе бидат доминантни.
Можеме да избереме страв, кој носи осуда, садизам и гратис гнев, огорченост, бес, грижа на совест итд., или пак љубов, која носи прифаќање, опрост, разбирање, но и мир, леснотија, безгрижност и сл.
As always, wrong pitch
Егото како една макромозочна функција го создава ентитетот на барање конфликт и прифаќање од средината.Според Екарт Тол,ако човек успее да го држи его-мозокот под контрола,тогаш ќе се амнестира себеси од конфликтот како позастапен елемент од неговото функционирање.Знаејќи дека егото е она кое креира конфликт,тогаш мораме да се навратиме на самата природа на конфликтот како таков,која своите корени ги држи во елементот судење и осудување на другите.
Она што мора да се прибележи како битно е тоа дека тие видови на размисли и осудувања на околината(чиј дел сме и ние) си носат бенефиции кога се работи за објектификација и субјектификација.
Најпрост пример е храната,која морам да ја диференцирам,пресудам дека се работи за храна,па да ја ингестирам знаејќи за што се работи.За таков наједноставен вид на суд,егото врши круцијална улога(одтаму доаѓаат и сите гурмани,селекции и преференци за храна итн итн).Но,проблемот со егото не е тоа дека создава генерални судови,тоа му е работа...проблемот е дека ги суди луѓето како објекти,без доволно развиен капацитет да филтрира апстрактна свест.
Затоа во игра влегува првото лице еднина,кое пак е свесно за себе и своите судови,со што почнува развитокот на теоријата за конфликт и отпор кон објектификацијата.Со првичната мисла на преживување кај секој човек, "не,јас нема да дозволам да бидам третиран како објект",се отцртуваат линиите на индивидуалниот суд,кој може галопирачки да расте во зависност од надворешниот отпор.
Ќе продолжам со уште еден прост пример за објектификација и зошто е подобро човек хиперактивно да суди и осудува во умот,одошто да се труди да ги уништи тие особини.
Ако некој гласно не ја каже погорната реченица во цитат,тогаш тој несвесно е конформиран објект.Значи,ако некој дојде и ве ограби,без способноста да осудите дека тој акт е погрешен,човекот ќе продолжи да ве растресува додека не исцеди се од вас.Се додека не сфатите дека ви земаат нешто и не го осудите тоа,ќе помине време додека се освестите дека сте гледани како објект бидејќи луѓето константно "земаат" од вас.
Научници кажале дека доколку не делувате со ревност,одлучност и суд,побргу умирате.
Значи,како крајна побивна фаза доаѓа тоа дека субјектот Јас не е зависен толку од емпатија колку што е од себеидентификување како субјект кој отценува,рангира и структуира делувања,одлуки и манифестации на други субјекти(или објекти).
Она што можеби е најбитно и треба сите кои сакаат да навлезат во материјата на егото и неговиот суд да го увидат,е тоа дека човекот како целина не е она што е неговата индивидуална манифестација.Ние не сме нашите мисли,акции,емоции...тоа се само резултати на временски ограничен риспонс од нашето тело.Релативни и променливи ефекти на варијабилни фактори кои во таа интервала имале епицентар кој фаворизирал делување.
Значи,телесните резултати(манифестацијата) може да се гледа како објект на суд.Но,се додека не ги гледаме тие работи како апсолут и дефиниција на самата ср'ж,тогаш ок е и да ги судиме.Значи,ако некој не ограбува,ние можеме да ја осудиме акцијата како лоша,но не и да го судиме човекот како лош,бидејќи човекот не Е неговата акција,туку само нејзин моментален репрезент.
Судот е здрав,и конфликтот е здрав.Се што треба човекот да научи е во овие две работи да го уфрли факторот време и околност и да ја реши равенката.
О rly?
(за болдот)
Детето, некаде околу 3-та година станува делумно свесно за своето его, и сака по секоја цена да се диферинцира од другите, преку познатата, во психологијата, "не" фаза, кога одбива, негира и сл. со цел да докаже дека е свесно за својата можност на избор.
Адолесценцијата е уште сличен период, кога се ставаат граници на идентитетот, односно кога преку нив се одредува позицијата на самиот себе, на своето јас, со тоа што сега, за разлика од претходната фаза, индивидуата почнува да дава судови и оцени и за околината, почнувајќи од онаа најблиската односно од родителите (тоа е периодот на симболично делење од нив, преку нивна евалуција), па се до севкупното опкружување.
Се разбира, фазите продолжуваат во уште неколку животни периода, но годините на овие два (кое се, вкупно, отприлика 17) се клучните, кога одбираме со кои категории ќе го одредиме своето јас, своето его, и на кој начин, преку истите, ќе гледаме и судиме на се околу.
Земајќи го ова во предвид, се наѕира и важноста на родителите и првите 15 години од животот, во градењето на она што понатаму ќе го нарекуваме свое јас. Односно, станува јасно како ги рециклираме/прифаќаме/одбиваме нивните дела/вредности/ставови /судови и преку нив го градиме нашето јас.
И токму затоа, сметам дека за личнот развој е неопходно да се направи ре-евалуција на тие инстант превземени ставови и карактеристики. Во спротивно, се останува некој кој се затворил себе си во кутија изработена од летвичките на мало дете и збунет адолесцент, со гратис штрафчиња од стравовите на мама и тато.
Понатаму, она што вообичеано го нарекуваме ЈАС, е само еден можен конструкт, создаден од карактеристики/ставови/светогледи кои се едни од многуте, и кои се крајно променливи и нестабилни. Секогаш кога ќе се рече "Јас никогаш", "Jас секогаш...", "Јас мразам...", "Јас сакам/одобрувам...", "Јас сум...", ние стануваме се позаглавени во вештачката кутија создадена од ограничувањата на јас, кои, чисто логично, не се апсолутни одредници на било чие его, туку се вештачко ограничување, кое само нашиот страв, со сите негови попратни манифестации, ги прави, присилно, перманентни.
Откако го елаборирав ова, може и поконкретно да се осврнам на самата тема, околу судењето и сл.
Затоа,
ајде еден конкретен пример, кој верувам дека и на двајцата ни е делумно познат.
Имено, се работи за ситуација кога една индивидуа
чувствува анимозитет и ја суди другата индивидуа, сметајќи дека го има правото да и нанесе "зло". Затоа планира да се користи со, ни повеќе, ни помалку, туку магија:raz:
Другата страна пак, не чувствува некој анимозитет, ниту си претпоставува дека може да биде почестена со такво внимание (затоа што, кога правиш било што, за било кој, ти си свесен за него и го земаш во предвид), особено затоа што ниту се познаваат особено, ниту комуницираат особено, ниту на било каков начин им се преплетуваат животните патишта и интересите.
Ситуацијата се развива, и индивидуата за која е наменета магијата, отпосле дознава за плановите на "магионичарот". И сега има две опции:
-да се надоврзе на неговиот анимонизитет и неговите емоции, чие извориште е само стравот, и преку својот личен страв, и останати манифестации, како гнев, анимозитет, желба за одмазда, критика, осуда и сл., да им ја даде својата енергија, и со самото тоа да си нанесе зло;
или пак
-да се насмевне на сето тоа, да прифати дека нејзиниот страв и останатите негативни емоции, кои се материјализираат во дела, делумно ја предизвикале неговата реакција, односно се надоврзале на истите кај него...па, да си опрости на себе, а со тоа и на него, и со љубов да благослови и заборави. На тој начин, не ја троши својата енергија на хранење страв и сеење страв, туку прифаќа, пушта и останува недопрена и мирна.
И двата избора се ок, и се човечки. Но, со првиот, човек реагира на принцип, моето свето јас е нападнато, и морам да возвратам (притоа ослонувајќи се на сите оние вештачки ограничувања на своето јас, кои носат осуда и критика, заборавајќи дека нападот кој го гневи е нешто кое, на поинаков начин, и самиот тој го прави, или барем мисли за него и дека, кога истиот го осудува, самиот му дава на сила, игнорирајќи го фактот дека и тоа е само рекција на друг уплашен човек, делумно поттикната од неговите постапки).
Со вториот, ја прифаќа одговорноста за делото на другиот, ги разбира неговите мотиви, опростува и напушта со насмевка, љубов и мир.
За крај:
-Секој човек е огледало на другиот.
-Она што е внатре, тоа е и надвор.
-Она што го даваш, тоа и го добиваш.
Водејќи се по ова, штитењто на егото и опстанокот веќе немаат потреба за осуда, критично оценување, страв, гнев. Ниту пак егото е цврст, непроменлив конструкт, одделен од околината, кој треба да се штити како што животно штити територија.
Се е поврзано, и се е едно. Секој е грешен колку најголемиот грешник, и светол како првиот светец. Се што мразиш кај другите, е она од што се плашиш/не може да го прифатиш кај себе.
Кога ќе ги срушиш тие бариери создадени од 3 годишно дете и 14 годишен адолесцент, можеш да речеш дека си пораснал, и можеш со мир и леснотија да прифаќаш и опростуваш.