Љубовен Каскадер
fekalija
- Член од
- 28 декември 2011
- Мислења
- 4.371
- Поени од реакции
- 6.209
Што е уметност? Што било уметност? Што ќе биде уметноста за 10 години од сега?
Прашања на кои поединечно, и горе-доле ригидно треба да се одговори,
со цел темава да има некаква поента.
Да почнеме хронолошки.
Првите уметнички крикови на нашите праисториски предци настанале одамна пред Ристе,
всушност барем околу 40.000 до 8000 години пред неговото раѓање.
Мајмуноликите предци биле специјализирани во вештините на пештерска уметност
која веројатно може да се смета како челенџ на тогашното општо ниво на интелигенција.
Останати уметнички гранки биле некои предци на скулпторството,
односно рачна изработка на vague форми од коски, камен и потоа метал.
Развојот на технологијата придонел и до развој на материјалите кои
можеле да се користат при изработка на одредени дела.
Помеки материјали дозволувале поголема деталност при претставување на
идеите на авторите.
Првите форми на actual цивилизации како Египет и Месопотамија направиле многу битен breakthrough
во поглед на уметноста воведувајќи го на сцена системот на пишување.
Иако исторски дефинирано како економска потреба, пишувањето се развило во
уметнички концепт на раскажување.
Се пишувале епови, раскази, легенди и преданија кои дотогаш единствено можеле да бидат прекажувани од лице на лице.
Линијата на отпор растела и во другите аспекти. Луѓето граделе се покомплексни, поголеми и пограндиозни структури,
постојано предизвикувајќи ја човечката интелигенција.
Се кревале пирамиди, градини и цели градови кои биле симбол за тогашните
цивилизациски врвови.
Со опаѓањето на Римското Царство и како што човештвото навлегува во средновековието
се врти нова страна во историјата на уметноста и ќе трае скоро цел милениум.
Уште од старт, уметноста на целокупен план доживува масовна преродба и издигање на сосем нови нивоа низ многу земји.
Ренесансата ја револуционизира уметноста бидејќи ги отфрла црковните догматики во поглед на човечката грешна природа и претставува навраќање кон световниот живот, односно материјалното.
Модернизмот воден од либералниот дух на новото време е мајка родилка на разно разни –изми во уметноста. Дали уметноста како термин го има загубено своето архајско значење?
Секојдневно сме сведоци на се побизарни појави кои се дефинираат како уметност.
Депикцијата на голото човечко тело веќе не е предизвик првенствено бидејќи не е револуционерна побуда која доаѓа како одговор на догматски пранги.
Музиката оглупавува, бега во две дијаметрални спротивности – едната е онаа sweat drips from my balls “плитка” од која нејзиниот полубрат бега во бесконечните води на атоналноста.
Му се вдахнува живот на апстрактното и безсмисленото, се воздигнуваат дела кои сами по себе не се интелектуален предизвик за човекот туку суштествен каприц.
Се надевам дека нема темава да се претвори во еден голем патлак со натпис “за вкусови не се дискутира.”
Темата е во насловот, а тоа е прашањето дали уметноста го загуби секое епистемолошко значење во очите на модерното време и дали линијата на отпор се врати на ниво на нашите мајмунолики браќа од праисторијата?
Прашања на кои поединечно, и горе-доле ригидно треба да се одговори,
со цел темава да има некаква поента.
Да почнеме хронолошки.
Првите уметнички крикови на нашите праисториски предци настанале одамна пред Ристе,
всушност барем околу 40.000 до 8000 години пред неговото раѓање.
Мајмуноликите предци биле специјализирани во вештините на пештерска уметност
која веројатно може да се смета како челенџ на тогашното општо ниво на интелигенција.
Останати уметнички гранки биле некои предци на скулпторството,
односно рачна изработка на vague форми од коски, камен и потоа метал.
Развојот на технологијата придонел и до развој на материјалите кои
можеле да се користат при изработка на одредени дела.
Помеки материјали дозволувале поголема деталност при претставување на
идеите на авторите.
Првите форми на actual цивилизации како Египет и Месопотамија направиле многу битен breakthrough
во поглед на уметноста воведувајќи го на сцена системот на пишување.
Иако исторски дефинирано како економска потреба, пишувањето се развило во
уметнички концепт на раскажување.
Се пишувале епови, раскази, легенди и преданија кои дотогаш единствено можеле да бидат прекажувани од лице на лице.
Линијата на отпор растела и во другите аспекти. Луѓето граделе се покомплексни, поголеми и пограндиозни структури,
постојано предизвикувајќи ја човечката интелигенција.
Се кревале пирамиди, градини и цели градови кои биле симбол за тогашните
цивилизациски врвови.
Со опаѓањето на Римското Царство и како што човештвото навлегува во средновековието
се врти нова страна во историјата на уметноста и ќе трае скоро цел милениум.
Уште од старт, уметноста на целокупен план доживува масовна преродба и издигање на сосем нови нивоа низ многу земји.
Ренесансата ја револуционизира уметноста бидејќи ги отфрла црковните догматики во поглед на човечката грешна природа и претставува навраќање кон световниот живот, односно материјалното.
Модернизмот воден од либералниот дух на новото време е мајка родилка на разно разни –изми во уметноста. Дали уметноста како термин го има загубено своето архајско значење?
Секојдневно сме сведоци на се побизарни појави кои се дефинираат како уметност.
Депикцијата на голото човечко тело веќе не е предизвик првенствено бидејќи не е револуционерна побуда која доаѓа како одговор на догматски пранги.
Музиката оглупавува, бега во две дијаметрални спротивности – едната е онаа sweat drips from my balls “плитка” од која нејзиниот полубрат бега во бесконечните води на атоналноста.
Му се вдахнува живот на апстрактното и безсмисленото, се воздигнуваат дела кои сами по себе не се интелектуален предизвик за човекот туку суштествен каприц.
Се надевам дека нема темава да се претвори во еден голем патлак со натпис “за вкусови не се дискутира.”
Темата е во насловот, а тоа е прашањето дали уметноста го загуби секое епистемолошко значење во очите на модерното време и дали линијата на отпор се врати на ниво на нашите мајмунолики браќа од праисторијата?
Последно уредено: