Gizho: se zavisi za koj period zboruvash. Konkretno vo Vtorata sv. vojna postoele dva koncepti na lovechki avioni:
1. evropski - koj najmnogu ja vrednuva brzinata na avionot
2. japonski - koj najmnogu ja vrednuva lesnotijata t.e. podvizhnosta na avionot
Otkako japoncite otkrile nova aluminiumska legura koja gi pravi avionite ushte polesni i so toa poagilni, vo Amerika/Evropa se menuva svesta i nastanuva podelba na lovechkata avijacija na: presretnuvachka i pratechka (zatoa potoa nastanale dvomotorni lovci kako me-110, potez 63 itn.).
No dodeka nastanala adaptacijata, Amerika na pochetokot ne bila bash vo prednost so avionot Mustang shto si go postavil. Imeno, prvata verzija na toj avion se narekuva "Apache" A36A so motor Allison, i toj e pobeden od japonskiot Ki43 vo prvite dueli vo vozduhot. Podocna na Mustang mu stavaat motor Merlin i toj dostignuva ogromna brzina od nad 700 km/chas. Bas zaradi nepodvizhnosta na avionite P47, P51, P38, amerikanskata pratechka avijacija imala taktika "boom and zoom".
Kluchot e vo taktikata. Ki-43 e mnogu p[odvizhen, so slab oklop i dobro naoruzhan. Mustang e brz, dobro naoruzan, so jak oklop, no ne tolku podvizhen. No koga bil upotreben spored taktikata, Mustangot pokazhal odlichni rezultati.
Verojatno najkompletna mashina vo Vtorata sv. vojna e britanskiot "Spitfire". Toj dostignuva golema brzina, ima jako oruzhje, i e mnogu podvizhen, posebno so Grifon motori. No negoviot problem e dometot bidejkjji e konstruiran kako lovac - presretnuvach, za razlika od Lightning ili Mustang koi se konstruirani da letaat oreku 4000 km.