Морална дилема

blue ladybug

Фанг ловер
Член од
5 февруари 2013
Мислења
5.210
Поени од реакции
11.803
Дигиталниот речник на македонскиот јазик моралот го дефинира како систем од норми за однесувањето на членовите на едно општество, а дилемата како состојба во која треба да се избере помеѓу две можности. Денес, кога живееме во свет во кој владее корупција, непотизам и искривена слика за што е правилно, а што не, колку често се среќавате вие со морални дилеми? Како ги решавате истите? Дали вашата свест без проблем ги одминува ситуациите кои знаете дека не се исправни или ве гризе се додека не ја решите истата? Дали поседувањето на етички принципи е добродет во денешницава или занемерувањето на истите побрзо ве носи кон врвот? Колку самите вие се сметате за морални човечки суштества?
 
Член од
13 јули 2010
Мислења
2.795
Поени од реакции
6.209
има една изрека која вели "лесно е да се искачиш до врвот, тешко е да останеш горе".....има и друга која вели " биди фин со луѓето кои ги среќаваш на пат кон врвот, бидејќи истите луѓе ќе ги сретнеш и на патот надолу"

етиката и моралот се одлика на цивилизирано опшество...цивилизиран човек не прави одредени работи затоа што знае дека се погрешни, а не бидејќи се плаши од казна

за жал денес се пропагира стил "секој за себе, сите за никаде"....згази се пред себе и уживај неколку секунди на врвот, а потоа кукај и жали се додека паѓаш надолу....односно можеш да успееш само ако јадеш живи луѓе
трагично е што ова им се сервира на деца уште од најрана возраст

генерално секој себе си се смета за морален и смета дека единствено неговиот начин е исправен...но сепак...опшеството е тоа што ги дефинира нормите

во корумпирано и развратно опшество, чесните поединци се неморални

лично за себе....доколку опшествените правила се логични и имаат логична причина и последица, доследно ги почитувам, но доколку се нелогични или наследени без соодветна поврзаност со реалноста, тогаш воопшто не ги почитувам вез разлика дали ќе бидам казнет или некој ќе ме гледа на косо или ќе добијам јавна осуда

вообичаено она гласче што го слушаме меѓу нашите уши и си го нарекуваме совест, кај мене најчесто е во Агенција за вработување на РМ, бидејќи не му давам причина за дејствување....убаво ми е кога ќути
 

smihajlo

Superposition, Relentless
Член од
11 август 2010
Мислења
3.751
Поени од реакции
4.518
Дигиталниот речник на македонскиот јазик моралот го дефинира како систем од норми за однесувањето на членовите на едно општество, а дилемата како состојба во која треба да се избере помеѓу две можности. Денес, кога живееме во свет во кој владее корупција, непотизам и искривена слика за што е правилно, а што не, колку често се среќавате вие со морални дилеми? Како ги решавате истите? Дали вашата свест без проблем ги одминува ситуациите кои знаете дека не се исправни или ве гризе се додека не ја решите истата? Дали поседувањето на етички принципи е добродет во денешницава или занемерувањето на истите побрзо ве носи кон врвот? Колку самите вие се сметате за морални човечки суштества?
Бубамаро полека со бомбиве. :pos:
Со дилемите пробувам да се справам со ладна глава. Во глобала многу од денешниве дилеми се решени пред 2000 години само слабо иде имплементацијата.
Сметам дека имањето принципи не е само потребно туку есенцијално за било која особа. Дали тие принципи ме носат кон врвот зависи од тоа како ќе го дефинираш поимот врв.

Доколку со “врвот“ мислиш на кариера и материјални достигнувања тогаш би рекол дека принципите можат да бидат и контрапродуктивни.

Доколку со „врвот“ мислиш на исполнет живот и спокојна душа тогаш одговорот е да.

П.С Доста битно е да се познаваш себе си, пошто многу луѓе брзајќи да се искачат на врвот не приметуваат дека се на погрешна планина.

П.С2 Проблемот со колективниот морал е што "Common sense is not so common"
П.С3 Дали и колку сум морален ќе покаже времето пошто реално до сега со оглед на годините и сум немал некои поголеми искушенија:noze:
 

Erich Zann

Модератор
Член од
13 мај 2012
Мислења
14.634
Поени од реакции
31.849
Teмава ме потсети од одма на еден експеримент, Милиграмов експеримент, по неговиот основач Стенли Милиграм. Главното прашање на овој експеримент беше ,,Дали и колку обичните луѓе се подготвени да ги извршат наредбите на личности со авторитет, а коишто не се во согласност со нивната лична етика и совест?"
Неговата главна хипотеза беше дека мал е бројот на луѓе кои можат да им одолеат на наредбите кои ги даваат лицата што имаат авторитет.

Воедно и како главна констатација му е дека
-Силата на авторитетот ги победува и најцврстите морални принципи и совест.

Овој експеримент истражил до која мера може да оди покорноста на поединецот кон авторитетите. Експериментот бил спроведен од страна на психологот Стенли Милграм во 1961, три месеци по почнувањето на судењето на нацистичкиот воен злосторник Адолф Ајхман. Целта на Милграм била да проучи дали Ајхман и неговите соучесници биле согласни со целите на холокаустот, т.е. дали навистина сакале да ги истребат Евреите.

Испитаниците биле регрутирани со помош на оглас во весник, и на секој од нив им била исплатена надомест во износ од 4.5 долари. Потоа биле носени во просторија од којашто требало да нанесуваат електрошокови врз учесник во експериментот (актер) доколку даде погрешен одговор на определени прашања.

Прекинувачите за струја биле обележани со бројки од 30 до 400 волти, но и описно со зборовите „слаб шок“, „умерен шок“ и „опасност: силен шок“. Последните два прекинувачи биле обележани само со„ХХХ“.

Како што експериментот продолжувал „жртвата“ почнувала да се жали, да вреска и да моли да биде ослободена, дури и со оправдувања дека има проблеми со срцето. До испитаникот стоел експериментаторот кој му наредувал да продолжи со нанесувањето струјни удари со заповеди од типот:

1. Ве молам, продолжете
2. Експериментот од вас бара да продолжите
3. Апсолутно е неопходно да проолжите
4. Немате друг избор, освен да продолжите.

Нивото на струен удар кој бил подготвен да го нанесе испитаникот било земено како мерило за нивото на покорност кон авторитети. Пред започнувањето на експериментот, истражувачите проценували дека само три проценти од испитаниците би го нанеле крајниот, смртоносен удар, а другите би се побуниле против наредбите на експериментаторот. Но, на нивно запрепастување, дури 65 проценти од испитаницте го вклучиле и последниот прекинувач.

Што се однесува до моралот и општествените барања и вредности лично сметам дека ги имам прифатено се држам до истите (особено до оние прашања кои задираат во совеста околу ипсправното и неисправното). Можеби и тоа е една од причините поради која ме фаќа запек кога ќе проитам некое мислење крајно заѕидано во некојси либерализам кој уште повеќе го презирам како идеологија и филозофско мислење. Впрочем и низ темиве кажувам како тоа сум традиционален сељак и ок ми е со то нешто :) Можеби и грешам, а можеби и не, тоа оставам за понатаму.

Благодарен сум на родителите за крајно внимателниот пристап во воспитувањето, околината ми се погоди чинам како што треба, па секогаш сум бил во некои пристојни кругови каде не се практикувале оние ниски страсти и вредности.

А дилеми како дилеми, секогаш се појавуваат и создаваат искушение, избор од две алтернативи и добар тест за самоконтрола. Досега никогаш не сум легнал со валкана совест. Дури и некогаш тврдоглаво сум одел и против одредени авторитети затоа што не сакав да ја играм онаа препознатлива игра на маскимална послушност (пример се поткарав со професорот на кој му бев демонстратор, затоа што му покажував малку на децата што полагаа, иако тој дојде 10 минути на крајот од испитот со загрешен ден на лева нога станат, па за инает ги истурка на крај :D) Отсекогаш сум го сакал директниот пристап, но не сум го давал секогаш, кога од мрза, кога од проценка дека нема да има ефект. Факт е дека светов се менува, но моментално и не ми е дојдено да размислувам за некакви си промени.

Доста е пишување, почнав да се расплинувам, до утре вака нема да ми стаса да пишувам.
 
Последно уредено:

RickyLFC9

Модератор
Член од
28 март 2012
Мислења
19.565
Поени од реакции
41.148
Според мене, моралниот пат секогаш е очигледен, иако во одредени ситуации различни личности би имале поинакво размислување. Сепак би рекол дека разликата е во искушението и колку на истото си спремен/способен да одолееш. И тоа влијае врз сопствениот „морал“. Ако ти си во врска и сметаш дека не си способен да одолееш да вараш, ќе имаш тенденција кон мислењето дека не е неморално да вараш, оправдувајќи го истото со некои икс причини. А ако сметаш дека си способен да одолееш, тогаш ќе го сметаш варањето за нешто крајно неморално, бидејќи самото искушение никогаш не те стигнало.

Сепак, тешко е објективно да се издвои што е морално, а што не е, луѓето се премногу различни во исто опкружување, а камоли кога се на различни страни од светот.

Што се однесува пак до мене, пробувам да бидам колку што можам поморален, а моралот го одредувам според правење „добро“, а доброто го одредувам според чинот на помагање на некого или правење на она што не наштетува на никого. Секако дека поставувам граница кога јас сум загрозен. Доколку сум загрозен и единствената можност да се одбранам е да бидам неморален, тогаш ќе бидам. Но, токму таму е моментот каде тоа го правам со тешко срце и со грижа на совест. Секако, не станува збор дека пред да го направам, многу ќе размислам и ќе пробам да најдам алтернативно решение. За среќа ретко сум во таква ситуација. Но, секако дека поголемата дилема е онаа каде што треба да одлучиш помеѓу правење личен напредок на сметка на неморален чин, или да останеш во место и да ризикуваш да паднеш надоле, но да останеш морален. Токму во ова ја гледам главната разлика помеѓу луѓето, и тука тие се делат во две групи, бидејќи зависи од тоа дали на чинот гледаш како агресија, или како одбрана. Ако гледаш на напредокот како лична одбрана со цел да не паднеш, ќе избереш да бидеш неморален, оправдувајќи го чинот преку својот дефанзивен механизам. Доколку на истото гледаш како на агресија, нема да бидеш неморален. Генерално, со чесни исклучоци.

That being said, да, се сметам за морална личност и егоцентрично тврдам дека мојот морален код е „најправилен“, исто како што смета мнозинството луѓе за нивниот. Сепак доволно во животов ми е што имам чиста совест и ретки се моментите каде сум се осеќал виновен за нешто. Не непостоечки, но ретки. Што секако не мора да значи ништо, бидејќи можеби она за што јас не се осеќам виновен, некој ме гледа како неморален. Но, не верувам.
 

blue ladybug

Фанг ловер
Член од
5 февруари 2013
Мислења
5.210
Поени од реакции
11.803
Не постојат луѓе со и луѓе без морални вредности. Постојат луѓе со различни критериуми за тоа што е морално, а што не.
И кога ќе се најдеш во ситуација во која твоите критериуми за морални вредности ќе се судрат со неа, како би реагирал? Интересен е експериментот кој Турви го напиша погоре, тоа и ми беше една од поентите на темава. Дали ќе ја донесиш одлуката за акција која ќе биде во склоп со твоите морални убедувања или ќе ја занемариш како ништо да не се случило? Од што зависи таа одлука за црно или бело? За да не ни избега комфорноста во која се наоѓаме, лојот кој не опкружува, а ќе го снема ако превземеме акција затоа што морално правилно ќе постапиме? Се плашиме ли од реакцијата на опкружувањето, какво влијание ќе има ситуацијата врз нас?
 
D

Daedalus

Гостин
И кога ќе се најдеш во ситуација во која твоите критериуми за морални вредности ќе се судрат со неа, како би реагирал? Интересен е експериментот кој Турви го напиша погоре, тоа и ми беше една од поентите на темава. Дали ќе ја донесиш одлуката за акција која ќе биде во склоп со твоите морални убедувања или ќе ја занемариш како ништо да не се случило? Од што зависи таа одлука за црно или бело? За да не ни избега конфорноста во која се наоѓаме, лојот кој не опкружува, а ќе го снема ако превземеме акција затоа што морално правилно ќе постапиме? Се плашиме ли од реакцијата на опкружувањето, какво влијание ќе има ситуацијата врз нас?
Све зависи од реперкусиите кои следуваат ако не го испоштуваш императивот кој ти е поставен. Секој има своја граница за тоа каде може/смее да прави/каже што верува дека е правилно/неправилно.
Али тоа е ситуационо, не е генерално правило. Кај мене бар.
 
Член од
24 октомври 2013
Мислења
74
Поени од реакции
82

Благоев

The Spartan General
Член од
8 јануари 2014
Мислења
1.357
Поени од реакции
2.087
Член од
20 септември 2011
Мислења
8.146
Поени од реакции
8.544
Заради таков став, најчесто се завршува в затвор.
До сега не сум бил во затвор
Но очекувам наскоро да ме уапсат, но не поради „ морални дилеми “туку поради Топлификација
 

Благоев

The Spartan General
Член од
8 јануари 2014
Мислења
1.357
Поени од реакции
2.087
До сега не сум бил во затвор
Но очекувам наскоро да ме уапсат, но не поради „ морални дилеми “туку поради Топлификација
Борбата со Топлификација е резултат на твоите лични морални убедувања и стандарди. Или можеби само така ми се причинува.
Чувај се колку што можеш. :)
 

GoD.HateUSaLL

Фар акрос д диштанс
Член од
30 март 2008
Мислења
8.339
Поени од реакции
8.238
Иако тоа не е морал, и темава не е у филозофија, ќе ја прифатам темава како што е поставена.
Корупцијата, непотизмот и сите останати видови на криминал и еманации на ниски страсти во Македонија Се системот на Норми за живеење во едно општество. Моралот, и системот на норми, едно со друго врска си нема. Што се однесува до овие норми, да, се трудам да ги "почитувам" затоа што одење контра текот на реката е едноставно глупо. Адаптацијата е јадрена човекова особина каузално поврзана со нашата егзистенција. Секоја будала шо се труди да биде херој како последица на слаби опсерваторски способности бива сомелен од системот. Што би рекол мојот омилен филозоф Bill Burr - Don't be a hero! Што се однесува пак до моралот, морам да признаам дека како и на се останато и на ова гледам црно-бело. Особено па на ова. Многу е лесно да си морален кога све иде глатко, кога нема конфликт со реалноста. Прашање е колку си мудоња да останеш таков и кога самата егзистенција ти е во прашање. И нема тука сива зона, нема тука - Абеее ја во 90% од случаите... Нема проценти тука, или си, или не си. Така да, нема да лажам дека сум морален, иако компаративно сум Бог во ова општество на бескичмењаци, шо не е за гордеење. Не сум, пошо понекогаш егзистенцијата ми превагнува, а ако се деси еднаш, го губиш правото да кажеш дека си морален. Али слободно можам да кажам дека сум принципиелен. Хард кор. Принципот е повеќе емпириски извлечен од самото живеење и се наметнува како еден закон, или неопходност при отстварување на целите. Тука Никогаш не ми превагнува егзистенцијата или личната краткорочна корист. За принцип сум спремен да губам, и сум губел многу повеќе од што сум добивал во моментот. Суетата, односно честа и достоинството ми се до ден денес неискомпромитирани. Принципот е она што го разликува мажот од жената, од децата. Шо би рекол Дон Вито Корлеоне - Women and children can afford to be careless, but not men. Желбите, идеите, страстите и потребите се флексибилни, принципот е константа. Принципот е вечен.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom