Дали е добро 85 % од младите да се запишат на факултет?

Член од
28 март 2006
Мислења
17.886
Поени од реакции
12.421
Кај има податок да се види колку студенти завршуваат по години? Има бројка за запишани. А за завршени има некој линк? Или инфо?

Аха, еве

Во академската 2007/2008 се запишани 64254 студенти што во споредба со 2006/2007 претставува зголемување за 12.7%.
Према 2002/2003 кога се запишале 44731 ова е зголемување за негде 43.6%.

Зголемен бројот на дипломирани студенти во 2008 година за 29.6% во однос на 2007, за додипломски студии.
Види мајката, на жените полесно им иде студирањето (60%). Попаметни се :)

Дипломирани по години
2000/2001 3180
2001/2002 3294
2002/2003 4178
2003/2004 4725
2004/2005 5132

Инаку број на дипломирани вкупно во 2008/2007 е околу 10800, а во 2002/2003 бројот бил 4178.

Зголемување од 150%, много је куме. Макар и ориентационо е доста голема бројка.
 
Член од
15 јануари 2008
Мислења
5.041
Поени од реакции
12.035
Bacillus gagous според мене е најблиску до некаква реална проценка.
Помина многу време од една идеја со која требаше да се формираат средни училишта кои би „имале на тежина“.
Во моментов кај нас со обавезното средно ушилиште со завршувањето се стекнуваш со титула: обавезен клабер.

Идејата би требало да се преформулира во креирање на наменски средни училишта (како што спомна Bacillus). Дали тоа ќе биде за web дизајн, сервисирање на хардвер или нешто трето не е битно.


Втора работа, воведување стипендии. Доколку се воведе повторно систем за стипендирање, децата ќе имаат однапред определена можност за вработување.

Ако на времето занаетот бил лимар или нешто слично, нека се трансформираат дејностите. Никој не сака да ја отфрли можноста на некој да се образува; едноставно треба да се тргне од последичната состојба: што со тие луѓе после?

Луѓето размислуваат во стил: без факултет сум ништо! Тука е трагедијата во нашето општество! А бројките 85%... Кому му се потребни? Ке ги вработат луѓето? Чисти глупости!

Упропастивме единствено нешто по што бевме познати: квалитетен образовен систем.:tapp:
 
Член од
28 март 2006
Мислења
17.886
Поени од реакции
12.421
Било што да се преименува или преформулира, тоа е шминка се додека не се створат услови за апсорпција на кадрите. Вакво стопанство каде раст на индустриско производство статистички се бележи кога Железара ќе запали уште една печка или зимно време ради зголемена потрошувачка на струја, вакво стопанство не може да апсорбира таков наталитет и такво производство на кадри.
Идејата би требало да се преформулира во креирање на наменски средни училишта (како што спомна Bacillus). Дали тоа ќе биде за web дизајн, сервисирање на хардвер или нешто трето не е битно.
Затоа овие начелни преформулации би биле погодни за горните земји, но не и за тука. Горните каде стопанството си функционира турбо, каде наталитетот е толку голем што увезуваат луѓе од страна и каде земјите се ширум отворени меѓу себе за размена на лица (и работна сила), роба и останато. Кај нас е од ова сето скроз обратно.

Упропастивме единствено нешто по што бевме познати: квалитетен образовен систем.:tapp:
???
 

Amnaesiac

Paranoid Android
Член од
9 декември 2008
Мислења
1.818
Поени од реакции
43
Да не почнувам со многу објаснувања зошто тоа не е добро еве ќе се ставам во улога на прост човек кој размислува само логички (а и не мора да биде прост). Ако е тоа добро верувам дека и други земји во светот ќе дошле до оваа идеја и ќе форсирале упис на сите млади на високо образование. Зошто тоа не го прават мора да има некоја причина.
 

Мистичен

Човек
Член од
23 јануари 2005
Мислења
13.578
Поени од реакции
1.098
Ај тргнете од самите себе. Дали сакате да имате високо образование и шанса за запишување на високообразовна институција без оглед на вашата материјална состојба? Или, високото образование е резервирано само за богатите? Што правиме со дебилите и идиотите кои завршуваат факултет затоа што се имотни, а од друга страна што правиме со оние талентираните кои воопшто не добиваат ни шанса за упис затоа што немааат да пљукнат по 2.000 евра годишно + трошоци? Има одлични ученици со лопата да ги ринеш, ама државната квота не може да ги собере сите. И, што да прават тие?

И сега, кој од вас ќе се откаже од високо образование затоа што ќе имало многу шизици со факултет? Хе, има таков? Да направи добро на другите и да се откаже.

Седеле невработени со диплома, многу ги имало. Па ќе седат, кога сакаат прво вработување да им биде на добра позиција. Ко другар еден од маало, уште невработен е шизикот, ама 10 години вергла еден ист муабет "еи брат, еи замисли онака... замисли канцеларија и одело, и онака...и да си го прчиш брат, пичиња на работа, дотеран...". Каде бе со тој памет, ало?

И да имаш диплома при вработување се почнува од најдолна скала во фирма. Прифаќаш работа, стекнуваш знаења и искуства, па после се искачуваш по скалило. Барем првите неколку години билдаш CV за ако сакаш да смениш фирма да конкурираш за скалило погоре, или ако сакаш да почнеш сам нешто да знаеш како стојат работите. Неизбежно е тоа во животот. Али он си увртел у глава дека со диплома мора да биде "раководни орган у предузеќе" или не работи, ќе седи дома. А да им се насерам на памет на оние кои студираат затоа што животна желба им е да станат државни службеници. Затоа што за работното место за кое сакаат да конкурираат (пак некој канцелариски глушец ќе биде, битно да не е портир), според систематизацијата задолжитено било високо образование. Хи-хи.

Една битна поента:
Со високото образование се добива високо образование. Образование. Не некое пемпеле кое гарантира дека ќе бидеш главен шизик у фирма и дека нема да бидеш работник. Умре времето кога високо образован кадар беше 2% од населението, па ако си со факултет - тогаш мора да бидеш глауч. Е јеби га, сега сите со факултет не можат да бидат директори. Аха, умре времето, ама остана психологијата "Учи за да не бидеш работник".
 
J

Johnny Stulic

Гостин
Да не почнувам со многу објаснувања зошто тоа не е добро еве ќе се ставам во улога на прост човек кој размислува само логички (а и не мора да биде прост). Ако е тоа добро верувам дека и други земји во светот ќе дошле до оваа идеја и ќе форсирале упис на сите млади на високо образование. Зошто тоа не го прават мора да има некоја причина.
Амнезијак си бил некаде во друга земја или воопшто дали си прочитал / видел нешто околу ова проблематика што си донесе ваква логичка конклузија.
Ајде кажи ми во која современа земја конкретно не се форсира високото образование?
 

Amnaesiac

Paranoid Android
Член од
9 декември 2008
Мислења
1.818
Поени од реакции
43
Амнезијак си бил некаде во друга земја или воопшто дали си прочитал / видел нешто околу ова проблематика што си донесе ваква логичка конклузија.
Ајде кажи ми во која современа земја конкретно не се форсира високото образование?
Ако збориш за планско форсирање или да го наречам стратешко планирање каде се прават сериозни анализи и се знае на кои професии да се удри акцент тоа е многу различно од “ајде сите на факултет“. И таму сигурно не се постигнува бројка од 85% и таму факултет не значи зграда на која е залепен натпис „факултет''. Актуелнава кампања ми личи на ајде сите студирајте оти да се студира е кул.

Што се однесува до првиот дел на твојот пост сум се школувал во странство.
 

[zEUs]

Go England!! GO!!
Член од
1 јули 2008
Мислења
4.398
Поени од реакции
535
Не е добро.
Затоа нашата дражава е во ваква економска положба.
Премногу ,,образован,, народ. А премалку луѓе што ќе работат некој по неценети работи како чистач и сл кои кај нас се неценети и не платени работи. За разлика во странство тие кај на што се неценети и неплатени таму се спротивно... ценети и платени.
Ни фаља работничи кои ќе рабоотаат на машина за шиење 10 саата на ден и некој не платени работи.
Има премногу такви работни места кои се слободни. Не мора сеа сите да бидеме богати и образовани.
 

Мистичен

Човек
Член од
23 јануари 2005
Мислења
13.578
Поени од реакции
1.098
[zEUs];2764389 напиша:
Не е добро.
Затоа нашата дражава е во ваква економска положба.
Премногу ,,образован,, народ. А премалку луѓе што ќе работат некој по неценети работи како чистач и сл кои кај нас се неценети и не платени работи. За разлика во странство тие кај на што се неценети и неплатени таму се спротивно... ценети и платени.
Ни фаља работничи кои ќе рабоотаат на машина за шиење 10 саата на ден и некој не платени работи.
Има премногу такви работни места кои се слободни. Не мора сеа сите да бидеме богати и образовани.
Па еве, ти пријави се да работиш како чистач или шивач, за доброто на другите и на државата нели. Сакаш?
 

Zaphod Beeblebrox

Поранешен покул Божино
Член од
7 јуни 2008
Мислења
16.676
Поени од реакции
21.233
Па еве, ти пријави се да работиш како чистач или шивач, за доброто на другите и на државата нели. Сакаш?
Хмм не баш така. Мислам дека треба да се дигне нивото за прием на факултет а и на факултетите да се зголеми нивото на оценување се со цел подобро филтрирање на запишаните и со тоа да се добие помал број на кадар но поквалитетен. Но треба да се одпочне уште во средно па и основно училиште каде што треба построго да се оценуваат учениците за да не се добие после 90 % од учениците одлични кои од нив сите сакаат на факултет кој како и да е поголемиот број ке заврши. Да се иде на квалитет а не на квантитет.
 

Мистичен

Човек
Член од
23 јануари 2005
Мислења
13.578
Поени од реакции
1.098
Хмм не баш така. Мислам дека треба да се дигне нивото за прием на факултет а и на факултетите да се зголеми нивото на оценување се со цел подобро филтрирање на запишаните и со тоа да се добие помал број на кадар но поквалитетен. Но треба да се одпочне уште во средно па и основно училиште каде што треба построго да се оценуваат учениците за да не се добие после 90 % од учениците одлични кои од нив сите сакаат на факултет кој како и да е поголемиот број ке заврши. Да се иде на квалитет а не на квантитет.
E да, ама не функционира така, затоа и проблемот не може да се реши така.

Во време на приватни факултети и скапи партиципации се запишува оној кој има паричка, а не оној кој учел. Оној кој учел во средно и основно, ако нема паричка да се запише - џабе учел. Океј, за некои од одличните ќе има место во државни квоти, ама што правиме со илјадниците други.

Ама чекај бе. Пак доаѓаме до главниот проблем - закоравената психологија дека се учи за да бидеш BOSS, а не работник (под работник не се подразбира само физички работник, чистач и шивач, туку дека нема да бидеш раководен кадар).
 
Член од
15 јануари 2008
Мислења
5.041
Поени од реакции
12.035
Мислам дека не бев јасна бидејќи од постовите во еден дел зборуваме за иста работа различно формулирана.
Како и во ред други работи, веројатно треба да се размислува што со тие идни кадри. Средно веќе нема никаква функција нуту тежина бидејќи е обавезно (тоа што на времето беше основно), значи е со цел народов да биде писмен и „култивиран“. Со масовноста на високообразовниот кадар се намалува „тежината“ на високото образование. Што со сите нив потоа? Ќе имаме пофрапантни бројки за невработеноста на високото образование?
Средните училишта треба да бидат насочени. Кога некој ќе заврши средно нека има „нешто“ како занает.
Ако веќе секој има (и треба да има de facto) право на избор на степен на образование нека самотот образование има некаква сврха!
Ова е луѓе застрашувачки утопизам!
Произведуваме умни теоретичари, кои однапред се осудени на невработеност.
И каква врска има тоа дека е привилегија за тие што се добро ситуирани? Јас се издржував сама па ништо не ми фали. Е ова ви е коренот на „можностите“...

Во однос на квалитетот сега сме некаде кај Америка... Трагедија.
 
J

Johnny Stulic

Гостин
Ако збориш за планско форсирање или да го наречам стратешко планирање каде се прават сериозни анализи и се знае на кои професии да се удри акцент тоа е многу различно од “ајде сите на факултет“. И таму сигурно не се постигнува бројка од 85% и таму факултет не значи зграда на која е залепен натпис „факултет''. Актуелнава кампања ми личи на ајде сите студирајте оти да се студира е кул.

Што се однесува до првиот дел на твојот пост сум се школувал во странство.
Не знам каде имаш студирано ама конкретно во САД и Британија си преплавен од флаери, спам-пораки,реклами во ударни термини на ТВ од универзитети и нивните можности што ги нудат, исто така имаш агенти кој буквално се секој ден обесени во средните училишта и ги молат матурантите да го одберат нивниот универзитет кој бај д веј не ги интересира премногу која насока ќе се запишеш .
Ако е тоа форсирано планирање тогаш теоријата на хаосот е Маркова верига.Jас не гледам ништо лошо во тоа ме чуди ако си студирал екстезивно надвор зошто си зачуден за начинот на кој се води кампањата зошто таму е гладијаторска борба кој повеќе матуранти ќе акумулира.
Разликата ја образложи Мистичен во погорниот пост каде што кажа дека сеуште кај нас постојат тие стереотипи дека со дипломата по дифолт работното место како раководител или слична добро платена одговорна позиција те чека зад аголот и воопшто не треба да се потрудиш додека во современите земји се знае дека дипломата ти е само добар ентру поинт за вработување и ништо друго.

Јас пишав и погоре дека треба да се искорени корупцијата и да се препуштат факултетите на либералниот капитализам за поштено да си го изборат својот статус додека со ад хок решенија од типот на забрана за студирање или пак некаква селекција ќе заличиме на Северна Кореја.
 
Член од
28 март 2006
Мислења
17.886
Поени од реакции
12.421
Преземено од Капитал (заради тоа и е вака нечитлива латиница)

Rabotodavcite se skloni da obezbedat obuka za nivnite visokokvalifikuvani rabotnici zatoa {to toa nosi pogolema zarabotka i za vraboteniot i za kompanijata. No, iskustvoto poka`uva deka kompaniite nemaat interes da obezbedat obuka za
pomalku privilegiranite, poslaboobrazovanite i onie na koi im nedostigaat osnovni kvalifikacii.
Samo 10,8% od vozrasnite Evropejci uestvuvaat vo formalno ili neformalno kontinuirano obrazovanie {to e daleku od postavenata cel na EU od 12,5% vkluenost do 2010 godina.
Podatocite za neformalnoto obrazovanie ka`uvaat deka e mala verojatnosta lu|eto so najniski kvalifikacii da uestvuvaat vo ponatamo{no obrazovanie za da si gi podobrat {ansite za vrabotuvawe.
EK smeta deka ima dva naini da se promeni vakvata sostojba. Prvo, uspe{nite {emi za struno i obrazovanie na vozrasni esto se zasnova na partnerstvo me|u biznisot, javniot sektor, socijalnite partneri i lokalnite organizacii. Nivnite akcii
se nasoeni kon specifini grupi i nivnite potrebi.
Vtoro, obrazovanieto mora striktno da bide vrzano za potrebite na rabotodavaite za odredeni profesii. Za pazarot da bide zainteresiran, treba da bidat anga`irani delovnite krugovi.

она претходно спомнато за образовните квоти како еден од факторите кои влијаат на еу евентуалното членство.
visokoto obrazovanie igra osnovna uloga vo op{testvoto. vo evropa ima okolu 4.000 visokoobrazovni institucii so okolu 17 milioni studenti i 1.5 milioni vraboteni vo tie institucii. evropskata komisija vovede reformi vo tri oblasti koi vodat kon formirawe na oblast na evropskoto povisoko obrazovanie do 2010 godina. Reformite se: reforma vo studiskata struktura (dodiplomski, poslediplomski i doktorski studii, priznavawe na studiskite programi, mobilnost), reforma vo upravuvaweto (avtonomnost, strate{ki partnerstva, kvalitet na studiskite programi) i reforma vo finansiraweto (razlini izvori za finansirawe, dodeluvawe grantovi, pozajmici, nadomestoci za studiraweto)
Бројот на студенти во еу (не гледајќи ја апсорптивната моќ на општествата) е 3.4% од вкупното население, а во Македонија е 3.06%.
Само како потсетување.
 

[zEUs]

Go England!! GO!!
Член од
1 јули 2008
Мислења
4.398
Поени од реакции
535
Па еве, ти пријави се да работиш како чистач или шивач, за доброто на другите и на државата нели. Сакаш?
Не.
Никој не би сакал. Не е платена работата.

А да не би имало толку факултети. Немало да има толку голем процент на млади што се запишале на факултет. А и со тоа понеценетите и понеплатените работи би станле поценети и поплатене.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom