Војната на патиштата

jamajka

mode: Calm
Член од
28 април 2007
Мислења
18.611
Поени од реакции
26.121
OK, фала. Веродостоен владин извор. Идеме на главното, што повеќе пати го прашав: Разлика во исход од судари каде обичен автомобил се удира со обичен автомобил, или со СУВ. Има и куп други статистики за комбинации (на судари), обичен автомобил со камион, СУВ со камион. Итн, итн. Сите се интересни, и го кажуваат тоа што многу пати го кажав. Повисокото и поголемото возило секогаш е голема опасност за помалото возило. Притоа некои возила се оправдано (со намена) поголеми, но некои се од чист кypч поголеми. Како СУВ-овите.

149-та страна од истиот документ.




- обичен автомобил се удира со обичен автомобил, 1853 убиени

- обичен автомобил се удира со СУВ, 3,609 убиени.. од кои 2738 се во обичните автомобили... 3+пати повеќе отколку во СУВ-овите.



Поента. На. Тезата.



Прегледај го приврзокот 407090
Автоматски споено мислење:

На ова сакав да дојдеме и без статистика. Со логика. Пошто логично е. Поголем и многу повисок автомобил удира помал понизок автомобил кој завршува под поголемиот автомобил кој има многу поголема кинетичка енергија... Зарем е чудно тоа што поголемото повисоко возило е побезбедно во таа ситуација? Пошто не е чудно.


Втор момент во истата табела: Обичен автомобил судар со обичен автомобил: 1853 убиени.

СУВ се удира со СУВ: 1684 убиени... Подобро ама релативно споредливо.
СУВ удира обичен автомобил: 3,609 убиени.

Навистина треба ли повеќе нешто да се каже?


Мислам дека нема потреба, но сепак ајде види дали има голема разлика во исход од судар обичен автомобил со камион, во однос на судар СУВ со камион (подвлечено е со црвена линија). Многу сличен исход, 1312 наспроти 1293.
Значи СУВ е ранлив наспроти камион, кој е поголем потежок и повисок. Логично? Се разбира дека е логично. Значи СУВ-ови се генерално побезбедни од обични автомобили се додека има обични автомобили. Извади ги обичните автомобили од равенката и СУВ нема предност во безбедност. Побезбеден е од обичен автомобил затоа што е повисок (и потежок). Така ќе треба сите да возиме камиони или барем монстер тракови, за да бидеме „најбезбедни“.


Се разбираме сега зa што зборувам цело време?
ОК тоа го кажав и го пресметав погоре и еве ти ги резултатите. Еве ќе се самоцитирам.
Значи Light trucks има 149 Милиони (50.37% од вкупниот број на возила), passenger cars има 124 Милиони (41.96% од вкупниот број на возила), а сепак 51.9% од сообраќајните несреќи ги прават овие возила, напсроти 41.6% сувовите. Самава пита е доволен индикатор на безбедност на сообраќајот.
Но еве ти и по фаталност повторно.
1708367756373.png




Но ајде, немам време ама ќе ти ја дадам и другата статистика. Прво и основно од вкупниот број на смртни случаи, во судир помеѓу две возила фаталноста спрема тоталниот број е 23.11% (12,544 од вкупно 54,272 смртни случа)
1708367863235.png


Сега тука имаме бројка која вистина е индикативна, во судар помеѓу лека кола и сув има 3509 жртви или најголем број жртви од било која друга комбинација на возила, и се слагам дека тоа е така, затоа што сувовите се бајаги побезбедни за возачите од леките коли.

Но ајде да видиме 2 други статистики. а тоа е фаталноста во судар помеѓу лека кола и лека кола, и фаталноста во судар помеѓу СУВ и СУВ. И да збориме за тенденцијата.

смртноста помеѓу лека кола и лека кола изнесува 1,741 или 0,0014% од вкупниот број на леки коли
смртноста помеѓу СУВ и СУВ изнесува 1513 или 0,001% од вкупниот број сувови

Ајде сега да видиме какви би биле бројките доколку ги нема СУВОВИТЕ со оваа тенденција
значи би имале 274 милиони леки возила со тенденција од 0,0014% смртност во меѓусебни судари и тоа би било: 3,836 што доколку споредиме со сегашните 1741+3509 = 5250 е за 1414 помалце

Ајде сега да видиме какви би биле бројките доколку ги нема леките коли со оваа тенденција.
Значи би имале 274 милиони Сувови со тенденција од 0,001% смртност во меѓусебни судари и тоа би било 2740 жртви доколку го споредиме со сешаните 5250 би му дошло 2510 помалце

Во директна споредба, тоа е помалце за 1096 жртви во корист на СУВовите.
Кога на ова ќе ги додадеме и анализите на останатите статистички податоци, доаѓаме до вкупна бројка од над 8000 помалце жртви, доколку би се укинале патничките возила, напсроти унинување на Сувови. Го имаш тука тоа во генералната пресметка.
Накратко ако се укинат возилата со високо подвозје, ќе дојдеме до некоја цифра според тенденцијата на сударите лека кола со лека кола до сума од 3836 смртни случаи во меѓусебни судари, ако сегашната вкупна бројка на жртви е 1741+3509 = 5250 тоа е за 1414 помалце, што е супер...

Но ако ги нема леките коли и ако ги има само сувовите, според тенденцијата на жртви СУВ со СУВ, тогаш ќе дојдеме до бројка од 2740 жртви доколку го споредиме со сешаните 5250 би му дошло 2510 помалце.

Значи сепак со укинување на леките коли и нивна замена со возила со високо подвозје, ќе дојдеме до бајаги помалце жртви отколку обратно. Тоа се должи на фактот дека смртноста во сударите помеѓу 2 возила со високо подвозје е бајаги помала од смртноста помеѓу 2 леки возила.

Со новата класификација во 2021 некои леки возила се префрлени во возила со високо подвозје, и таму имаш уште почиста статистика, пошто во оваа статистика имаш некои леки возила кои се со (по)високо подвозје, а сепак класифицирани како леки возила во статистиките до 2020. Кога ќе ги видиш бројките, буквално сите бројки, тогаш уште повеќе зборат во корист за возилата со високо подвозје и нивната позитивна улога во општата безбедност во сообраќајот.

Така на пример во 2021 имаш 107 милиони леки возила и 170 милиони возила со високо подвозје. а на пример имаш 2225 убиени пешаци од леки возила што е 0,00206% од учеството на леки возила во сообраќајот, наспроти 2762 убиени од возила со високо подвозје, што е 0,00162% од учеството на возилата со високо подвозје во сообраќајот.

Значи спрема статистичките тенденции од 2021 со новата класификација доколку ги укинеме леките возила, ќе добиеме генерално побезбедносен сообраќај буквално во сите сфери. Дури и таа една сфера што ја потенцираш и што има позитивни бројки би се подобрила од причина што нема да има судари меѓу леки возила и возила со високо подвозје, а смртноста помеѓу возила со високо подвозје (0,00140%) е многу помала од смртноста на судари со леки возила (0,00163%)
Автоматски споено мислење:

Генерално, кога збориме за статистика и логика, секогаш статистиката ја победува логиката. Логиката е субјектива, статистиката е објективна. Многу работи што ми се чинеле нелогични во животот сум ги увидел со статистиката.
 
Последно уредено:
Член од
14 август 2018
Мислења
4.628
Поени од реакции
10.295
Ја уживам во дебатава…
Само би сакал еве нешто ад-хок да го прашам @Vanlok
Ти друже, во што би сакал да бидеш повеќе во случај на директен судир меѓу двеве?
-Volvo S60 од 2016 нагоре или некој Киа Спортаж/Шевролет Каптива до 2006та нагоре?

Ја знам кај би сакал да бидам…
 

Vanlok

deus ex machina
Член од
30 мај 2009
Мислења
22.347
Поени од реакции
29.818
Колега, но нема потреба сега да се губиме во шббкбб „анализи“ кога уште не сме начисто дали исто ја гледаме реалноста... Кажи и те молам директно одговори без дигресии, во документот со статистиките кои ти ги посочи - дали убаво гледаме дека кога обичен автомобил има судар со обичен автомобил тогаш има 1853 убиени (за таа статистичка година). Но кога СУВ удира обичен автомобил тогаш има 3609 убиени... 1853 убиени наспроти 3609 убиени.

Точно или неточно?
Секако дека ќе толкуваме што значи тоа но прво ајде да утврдиме дали го перпеципираш фактот како факт. Повторно, ќе те замолам директно да одговориш без дигресии.
 

jamajka

mode: Calm
Член од
28 април 2007
Мислења
18.611
Поени од реакции
26.121
Колега, но нема потреба сега да се губиме во шббкбб „анализи“ кога уште не сме начисто дали исто ја гледаме реалноста... Кажи и те молам директно одговори без дигресии, во документот со статистиките кои ти ги посочи - дали убаво гледаме дека кога обичен автомобил има судар со обичен автомобил тогаш има 1853 убиени (за таа статистичка година). Но кога СУВ удира обичен автомобил тогаш има 3609 убиени... 1853 убиени наспроти 3609 убиени.

Точно или неточно?
Секако дека ќе толкуваме што значи тоа но прво ајде да утврдиме дали го перпеципираш фактот како факт. Повторно, ќе те замолам директно да одговориш без дигресии.
Јас не сум тој што кажува да се укинат сувовите (ШББ КББ сценарио), ти си. Значи ти ја кажуваш тезата дека укинување на Сувовите ќе донесе безбедност во сообраќајот.
Ајде ја имаш статистиката, ги имаш тенденциите и кажи ми спрема таа тенденција колку жртви би имало во 2020 ако би биле укинати сувовите. Еднсотавно прашање. Тоа е задачата на статистиката уствари да кажува ШББКББ сценарија. токму статистиката од 2021 е доказ за тоа. Ако незнаеш побарај луѓе што знаат статистика и ќе ти помогнат.


И тоа пази, го дискутираме единственото сценарио што навидум лошо говори за Сувовите (за лаиците). Не ги чепкаме другите позитивни за сувовите статистики.
 
Последно уредено:

Vanlok

deus ex machina
Член од
30 мај 2009
Мислења
22.347
Поени од реакции
29.818
Јас не сум тој што кажува да се укинат сувовите, ти си. Значи ти ја кажуваш тезата дека укинување на Сувовите ќе донесе безбедност во сообраќајот.
Ајде ја имаш статистиката, ги имаш тенденциите и кажи ми спрема таа тенденција колку жртви би имало во 2020 ако би биле укинати сувовите. Еднсотавно прашање. Тоа е задачата на статистиката уствари.
Сега не дискутираш чесно Јамајка.
Јас прв те прашав такво едноставно прашање, еве повторно: Дали во статистиките кои ги посочи, го согледуваш фактот дека дека кога обичен автомобил има судар со обичен автомобил тогаш има 1853 убиени, но кога СУВ удира обичен автомобил тогаш има 3609 убиени.

Но всушност ти веќе одговори на тоа прашање... Со избегнувањето се искажуваш.
 

jamajka

mode: Calm
Член од
28 април 2007
Мислења
18.611
Поени од реакции
26.121
Сега не дискутираш чесно Јамајка.
Јас прв те прашав такво едноставно прашање, еве повторно: Дали во статистиките кои ги посочи, го согледуваш фактот дека дека кога обичен автомобил има судар со обичен автомобил тогаш има 1853 убиени, но кога СУВ удира обичен автомобил тогаш има 3609 убиени.

Но всушност ти веќе одговори на тоа прашање... Со избегнувањето се искажуваш.
Точно го гледаме тоа, го потвтдив наназад во постовите 2 пати. Еве ова е 3 пат кај што го потврдувам тоа.

Ајде сега одговори ми според тенденциите, колку жртви ќе има во меѓусебни судари ако ги укинеме Сувовите, а колку ако ги укинеме леките возила. Пошто нели ако било кои возила укинеме, тогаш тие 3509 жртви ќе ги снема и наместо нив ќе дојде друга бројка.

хинт: тенденциите (процентите на жртви во меѓусебни удари спрема учеството во сообраќајот на одреден тип на возило), се исти секоја година и лесно е да се реши (предвиди) загатката што ти ја поставувам.
 
Последно уредено:

Vanlok

deus ex machina
Член од
30 мај 2009
Мислења
22.347
Поени од реакции
29.818
ОК. Добро е, до овде... Но како го објаснуваш тој факт дека кога СУВ удира обично/лесно патничко возило, убиени се 3+ пати повеќе луѓе отколку ако се судрат два такви обични автомобили? Нели е време да се согласиме за реалноста дека поголеми и повисоки возила се секогаш опасни за помали и пониски возила?

Тоа да го расчистиме па после ќе продолжиме и за другите работи што ги начнуваш. Веќе видовме дека кога имаме спротиставени мислења не сме кадарни истовремено да дискутираме повеќе одделни аспекти... Тоа извесно ќе биде утре, пошто утре е работен ден и јас сега го допивам пивово па идам на спиење. Поздрав.
 

jamajka

mode: Calm
Член од
28 април 2007
Мислења
18.611
Поени од реакции
26.121
ОК. Добро е, до овде... Но како го објаснуваш тој факт дека кога СУВ удира обично/лесно патничко возило, убиени се 3+ пати повеќе луѓе отколку ако се судрат два такви обични автомобили? Нели е време да се согласиме за реалноста дека поголеми и повисоки возила се секогаш опасни за помали и пониски возила?

Тоа да го расчистиме па после ќе продолжиме и за другите работи што ги начнуваш. Веќе видовме дека кога имаме спротиставени мислења не сме кадарни истовремено да дискутираме повеќе одделни аспекти... Тоа извесно ќе биде утре, пошто утре е работен ден и јас сега го допивам пивово па идам на спиење. Поздрав.
Точно така, како што кажав погоре, тоа е единствената статистичка бројка која навидум (за лаици) збори негативно за сувовите. Тоа е несомнено и јасно видливо и никаде не е скриено (на два пати постирано од мене) И факт е дека поголемите возила се потешки и позаштитени од малите возила и нормален е тој заклучок.

Значи го баталуваме митот(лагата) дека повеќе убиваат пешаци, го баталуваме митот(лагата) дека во генерала прават повеќе жртви, го баталуваме митот(лагата) дека се помалку опасни за велосипедисти, останува само ова да го решиме.

Ќе го повторам прашањето, Какви би биле овие бројки во два случаи, кога нема да постојат сувови и кога нема да постојат леки возила. Сега моменталната бројка на жртви во меѓусебни удари во овие возила е 5250 во сите комбинации.

Мојата теза не е да не се укинат сувовите, туку дека наспроти твоето тврдење дека „доколку се укинат сувовите сообраќајот ќе биде побезбеден“, јас викам дека со укинување на леките возила сообраќајот ќе биде побезбеден воопшто и повеќе одколку ако се укинат сувовите (и побезбеден генерално одколку што е сега). А доколку се укинат Сувовите, сообраќајот ќе биде понебезбеден одколку што е сега. Збориме за САД.

Наздравје пивото и лека ноќ :)
 
Последно уредено:
Член од
30 јуни 2020
Мислења
2.443
Поени од реакции
9.182
Со каква кола имаш повеќе шанси да направиш беља, со Ауди ТТ или со некој СУВ, да речеме Волво ХС90?
:love::love:
Засега мој омилен СУВ, баш заради безбедност и воопшто убави ми се на изглед - на страна цената. Би се задоволил и со XC60, но изборот сепак како приоритет ќе тежнее кој 90-ка. Следна желба, после тоа, ми е RAM (Trucks) - поранешен Dodge.

Неврзано со тоа што те цитирам, гледам сте отвориле дискусија околу безбедност со статистики и чуда.
Еве лична приказна од некој кој учествувал во сообраќајка со такво возило и со „обично“ возило.

За моја жал на 2 пати во животот сум ја имал таа „среќа“ да ме закачи будала. Еднаш со голф 3, притоа јас бев во пасат и успеа да ме крени, помести од линија на движење и да завршам на тротоар (а се движев со некои 20-30 km/h).
Возачот беше една љокната будала која на раскрсница каде нема првенство на премин, од слеп агол влета со најмалку 60km/h. Цела среќа удри напред, во стубчето од колата наместо во возачка врата инаку сега ќе ви пишев од инвалидска количка.

Со истата брзина се движев со Мазда 5 и кога ме залепи SUV возило (мечка, AMG), при што удри од совозачка страна на B стуб помеѓу двете врати. Се отворија перничиња, ме крена од место и ме спушти, сопругата со набиеници и по болници, хаос.

И во двата случаи да не бев во некое возило кое е голем седан или миниван, туку да беше шевролет спарк, опел корса, ју нејм ит, вервам дека ќе ме извадеше од чорапи и далеку поголеми последици ќе имаше.

Проблемот при таков судар е:
1. Немам повисок клиренс и ударот е дирекно во кичма (не во нозе)...
2. Немам доволна маса и тие 100-200-300 кг при еден судар ите како ќе прават разлика.

Така да, изборот помеѓу SUV и било кое друго возило отсекогаш за мене бил очигледен. Во животот како сопствена кола помало од седан немам купено, а следна ќе ми биди токму SUV од причините наведени погоре.

Како ќе се осеќаат пешаци кои не гледаат кај претрчуваат или педерчињата на тротинети ама ич не ми чуе.
Недај Боже некогаш некој да ни претрча пред кола па да го носиме на душа, без разлика дали кола или SUV голема е веројатноста да го усмртиш.
 

jamajka

mode: Calm
Член од
28 април 2007
Мислења
18.611
Поени од реакции
26.121
:love::love:
Засега мој омилен СУВ, баш заради безбедност и воопшто убави ми се на изглед - на страна цената. Би се задоволил и со XC60, но изборот сепак како приоритет ќе тежнее кој 90-ка. Следна желба, после тоа, ми е RAM (Trucks) - поранешен Dodge.

Неврзано со тоа што те цитирам, гледам сте отвориле дискусија околу безбедност со статистики и чуда.
Еве лична приказна од некој кој учествувал во сообраќајка со такво возило и со „обично“ возило.

За моја жал на 2 пати во животот сум ја имал таа „среќа“ да ме закачи будала. Еднаш со голф 3, притоа јас бев во пасат и успеа да ме крени, помести од линија на движење и да завршам на тротоар (а се движев со некои 20-30 km/h).
Возачот беше една љокната будала која на раскрсница каде нема првенство на премин, од слеп агол влета со најмалку 60km/h. Цела среќа удри напред, во стубчето од колата наместо во возачка врата инаку сега ќе ви пишев од инвалидска количка.

Со истата брзина се движев со Мазда 5 и кога ме залепи SUV возило (мечка, AMG), при што удри од совозачка страна на B стуб помеѓу двете врати. Се отворија перничиња, ме крена од место и ме спушти, сопругата со набиеници и по болници, хаос.

И во двата случаи да не бев во некое возило кое е голем седан или миниван, туку да беше шевролет спарк, опел корса, ју нејм ит, вервам дека ќе ме извадеше од чорапи и далеку поголеми последици ќе имаше.

Проблемот при таков судар е:
1. Немам повисок клиренс и ударот е дирекно во кичма (не во нозе)...
2. Немам доволна маса и тие 100-200-300 кг при еден судар ите како ќе прават разлика.

Така да, изборот помеѓу SUV и било кое друго возило отсекогаш за мене бил очигледен. Во животот како сопствена кола помало од седан немам купено, а следна ќе ми биди токму SUV од причините наведени погоре.

Како ќе се осеќаат пешаци кои не гледаат кај претрчуваат или педерчињата на тротинети ама ич не ми чуе.
Недај Боже некогаш некој да ни претрча пред кола па да го носиме на душа, без разлика дали кола или SUV голема е веројатноста да го усмртиш.
Целаиот тренд во автомобилската индустрија е да прават сувови и кросови. Така да за брзо време ниските возила ке бидат многу помалце од високите (како во САД). Исто така добра работа е што модерните кросови се со некои моторчиња од 1 до 1.2 литри, така да не се некои со кои може некоја сериозна беља да се напраи. Додуша еве мојот е појак и може да крене 220 на пример, но едноставно брзата вожња воопшто не е удобна ниту привлечна на таков вид на возило.

И генерално доста помалку има смртни случаи (во процент) со пешаци и велосипедисти, одколку што имаат обичните коли.
 
Член од
30 јуни 2020
Мислења
2.443
Поени од реакции
9.182
Целаиот тренд во автомобилската индустрија е да прават сувови и кросови. Така да за брзо време ниските возила ке бидат многу помалце од високите (како во САД). Исто така добра работа е што модерните кросови се со некои моторчиња од 1 до 1.2 литри, така да не се некои со кои може некоја сериозна беља да се напраи. Додуша еве мојот е појак и може да крене 220 на пример, но едноставно брзата вожња воопшто не е удобна ниту привлечна на таков вид на возило.
Знам, имам возено Тигуан со 160-180 и воопшто таа брзина не ми прија за долга вожња, ниту пак беше океј иако лежеше невероватно на пат возилото - сепак во тој поглед има разлика со седан.
Која и да е кола 100 - 120-30 ја возам по пропис на автопат, кога претекнувам можеби повеќе но не и константно.
Зголемена брзина, зголемен ризик и за мене и за останатите.
 
Член од
24 август 2017
Мислења
325
Поени од реакции
762
Ova go naprajvte stepen od naucna fantastika..sekoja klasa na motorno vozilo si imat svoja namena, za vo Makedonija zemeno sostojba na patista I rejlef poke od ocigledno e da SUV I Crossover se idealen izbor, ako imas dovolno $$$ I zivees vo grad zemas use edna plus od classa na urban car ( A, B ili C klasa )... Za bezbednost ne znacit deka ako e SUV ili sho ti znam jas po default e pobezbedno, pak classa na kola e vo prasajne I pak ne e naucna fantastika sho povisoka klassa to e pobezbedna( 7ca, S, A8 X6, MLS etc..) ne za dzabe politicarive, biznismenive se vozet vo istite. I na kraj se e do osobata sho upravuvat ne za dzabe imat sobrakajni pravila I propisi
 
Член од
14 август 2018
Мислења
4.628
Поени од реакции
10.295
На пеес метри од куќава кај што живеам, преклани се случи сообраќајка… (да не речам пред куќа ми се деси..)
Ауди што непрописно претекнуваше пред кривина, се залепи во шлепер!
И тоа саглам шлепер! Влекач со кипер полу-приколица натоверена до макс со земја! Рачунајте преку 40 тона маса…
Лично не го видов, ама итекако го чув!
Нит под камион отиде, ни ништо!
Луѓето лесно ги извадија(немаше заглавени врати, или до толку смачкана каросерија), и ги однесоа во болница…
Сите преживеаја, а беа 4-5 души внатре. Дури и свесни беа, некои и сами излегоја..

Поентава ми е, нит под камион отиде ни ништо… а кола беше сигурно!
Е сега четворка ли беше, шестка ли беше.. не заприметив. Битно лека кола, не сув.
Летната беше 10 метра од местото на сударот, а шлеперот запра

Треба ептен како Тоше Проевски, да некој отиде под приколица, да ги декапитира, па да речеме ете повисоко возило. Мада и приколиците имаат конструкција од позади што е таму баш ради тоа. Да спречи некој да се набие под неа…
Е сега ако таа е паркирана, а некој влета со 100 и кусур… 200км/ч
Тогаш се е џабе!

Поентава ми е, дека е побитно конструктивно како е направено возилото, а не дали е повисоко/пониско, сув/лека кола…
Ако е безбедно, е безбедно!
Едноставно премногу варијабли има у животов, и не знаеме што може да се деси…
Тоа што на Ванчо му изгледа како предност што некое возило е 10цм повисоко или 500 кила потешко… во многу ситуации може да има спротивен ефект, јер никој од нас нит сака нит бира каков судар ќе прави!
 

jamajka

mode: Calm
Член од
28 април 2007
Мислења
18.611
Поени од реакции
26.121
На пеес метри од куќава кај што живеам, преклани се случи сообраќајка… (да не речам пред куќа ми се деси..)
Ауди што непрописно претекнуваше пред кривина, се залепи во шлепер!
И тоа саглам шлепер! Влекач со кипер полу-приколица натоверена до макс со земја! Рачунајте преку 40 тона маса…
Лично не го видов, ама итекако го чув!
Нит под камион отиде, ни ништо!
Луѓето лесно ги извадија(немаше заглавени врати, или до толку смачкана каросерија), и ги однесоа во болница…
Сите преживеаја, а беа 4-5 души внатре. Дури и свесни беа, некои и сами излегоја..

Поентава ми е, нит под камион отиде ни ништо… а кола беше сигурно!
Е сега четворка ли беше, шестка ли беше.. не заприметив. Битно лека кола, не сув.
Летната беше 10 метра од местото на сударот, а шлеперот запра

Треба ептен како Тоше Проевски, да некој отиде под приколица, да ги декапитира, па да речеме ете повисоко возило. Мада и приколиците имаат конструкција од позади што е таму баш ради тоа. Да спречи некој да се набие под неа…
Е сега ако таа е паркирана, а некој влета со 100 и кусур… 200км/ч
Тогаш се е џабе!

Поентава ми е, дека е побитно конструктивно како е направено возилото, а не дали е повисоко/пониско, сув/лека кола…
Ако е безбедно, е безбедно!
Едноставно премногу варијабли има у животов, и не знаеме што може да се деси…
Тоа што на Ванчо му изгледа како предност што некое возило е 10цм повисоко или 500 кила потешко… во многу ситуации може да има спротивен ефект, јер никој од нас нит сака нит бира каков судар ќе прави!
Затоа постојат статистиките, за да видиме како се движи трендот.
 

Vanlok

deus ex machina
Член од
30 мај 2009
Мислења
22.347
Поени од реакции
29.818
Точно така, како што кажав погоре, тоа е единствената статистичка бројка која навидум (за лаици) збори негативно за сувовите. Тоа е несомнено и јасно видливо и никаде не е скриено (на два пати постирано од мене) И факт е дека поголемите возила се потешки и позаштитени од малите возила и нормален е тој заклучок.
Многу спротиставени работи има во овој краток пасос.
Дај да ги појасниме тие твои спротивности: Сам покажа статистика која кажува дека СУВ-ови убиваат 3+ ПАТИ повеќе луѓе во судар со обични аута. Зошто таа статистика би била „навидум“ негативна за СУВ-овите? Ако тоа е навидум, што е вистинското? Жити сѐ објасни го ова, сеедно дали како експерт или како лаик. Но објасни го.


За пешаците и јас сум зачуден од статистиките од последниве години. Убаво се сеќавам години наназад дека тој сооднос беше сосема поинаков (може и да ги побараме тие статистики). Ако податоциве се точни а немаме причини да се сомневаме, тогаш очигледно е дека има солиден напредок - и интересно е како индустријата успеала во тоа (ваљда нешто со браниците, итн). Но не заборавај дека јас тој аспект за пешаците реков дека не го ни почнувам додека не завршиме за главниот аспект на дискусијава што се почна: Автомобилите наспроти СУВ-овите.

Инаку имаш таму уште статистики што не ги коментираш, на пример СУВ во судар со камион според тие статистики не е многу побезбеден од обично ауто во судар со камион... Ниту па има некоја разлика од СУВ против СУВ, со обично ауто против обично ауто. Што правиме со тие статистики?

Пошто многу очигледно е дека предностите во безбедност на СУВ-овите се темелат на физичката големина во однос на нормалните аута. Но кога нормални аута воопшто би немало, тогаш и предноста на СУВ-овите (во однос на обичните аута) ќе ја нема. СУВ против СУВ исти таклабас како ауто против ауто. Освен тоа, со таа логика најбезбедно е да возиме камиони. MRAP па најбезбедно. Замисли сите со MRAP да се возикаат - и пак едни против други ќе бидеме исто (не)безбедни како кога сите би биле во обични аута.


Еве уште еднаш, ако некој не е во тек за кои статистики зборувам (и кои ти самиот ги посочи):



Наздравје пивото и лека ноќ :)
Здравје да имаш, па повели некогаш на пијачка.
Автоматски споено мислење:

Проблемот при таков судар е:
1. Немам повисок клиренс и ударот е дирекно во кичма (не во нозе)...
2. Немам доволна маса и тие 100-200-300 кг при еден судар ите како ќе прават разлика.

Така да, изборот помеѓу SUV и било кое друго возило отсекогаш за мене бил очигледен. Во животот како сопствена кола помало од седан немам купено, а следна ќе ми биди токму SUV од причините наведени погоре.
Скроз точно, и ова и другото што го цитираш... Но ние овде друго зборуваме.
Не зборуваме ти како поединец што ќе одбереш, туку државата и општеството кој интерес имаат да се стандардизира или да не се стандардизира висина на подвозје кај приватни автомобили. Зборуваме за автомобили кои се за неслужбена намена (не се за транспорт на роба)
Автоматски споено мислење:

Ти друже, во што би сакал да бидеш повеќе во случај на директен судир меѓу двеве?
Ти личам на самоубиец? :)
Да не се повторувам, истиот одоговор како и на Генералот погоре.



Ако е безбедно, е безбедно!
Едноставно премногу варијабли има у животов, и не знаеме што може да се деси
Тоа што на Ванчо му изгледа како предност што некое возило е 10цм повисоко или 500 кила потешко… во многу ситуации може да има спротивен ефект, јер никој од нас нит сака нит бира каков судар ќе прави!
Ако е безбедно, е безбедно!“
Ама зошто е безбедно?

Буквално знаеме што може да се деси. Пошто сулудо е да спориш полесно помало возило, дека во судар ќе помине полошо од потешко и повисоко/поголемо возило. ОК, освен во некои фрик ретки ситуации (статистички грешки): Сулудо. Чиста физика е тоа друже, дури и ич ништо физика да не си научил во школо (а не велам дека не си), сепак ваљда се сеќаваш за тоа што е кинетичка енергија? (пст, маса по брзина и уште нешто) :)
 
Последно уредено:

Kajgana Shop

На врв Bottom