малку дискутабилно, ај ќе одговорам како јас го толкувам сето тоа,
...идол не мора да биде „виша сила“ во вистински смисол на зборот, туку нешто што во моментот не сум ЈАС, може е недостижно да бидам „Јас“, ама ќе се стремам да бидам „Јас“ и затоа тоа ќе биде мој секојдневен труд, инспирација, потик,
... така да, идол е нешто недостижно во моментот, се восхитувам на негова позитивна енергија, успех, чистота, чесност, искреност, талент, труд, и тоа е сосема доволно да ме покрене кон негово остварување, иако можеби е недостижно јас не размислувам за тоа важно ги следам неговите постулати!
...така да ако се потрудам, ако ја имам таа вродена харизма, ако имам талент, ако дадам доволно труд, ако проработи тој плацебо ефект, можеби ќе станам исто како мојот „Идол“ и веќе со право можам да кажам „Јас“ станав како идолот мој, односно сега и јас сум „Идол“ можеби за некој друг, да ме достигне јас што постигнав, така да јас не треба да имам „Идол“ за да му служам и му се поклонувам, затоа што некој може да го постигне тоа, па и јас, а и ти!
Дали иконите, иконостасите... прикажуваат слика на “она што е горе на небото“? - ДА
прво НЕ, па ДА, а не само ДА!
... сите икони (па и тие поставени на иконостасите) се личности со име (псевдоним) и временски кога постоеле како обични луѓе во тој дел од својот живот тука на Земја, за да после смртта истите личности во духовниот дел се „таму горе на небото“ па поради светоста во својот живот постанале светци и се изработени икони со нивни ликови, но не како „Идоли“ туку како примери како секој во текот на својот живот треба да живее на Земја, помага и биде промотор на човечките квалитети
,
Дали, пример, светците, ангелите...се “симбол на виша сила“, (а со тоа и идоли)? - ДА
прво НЕ, па ДА!
...сите светци и ангели пред да преминат на „Небо“ биле обични луѓе на Земјата, со име и кога временски присутни, по смртта стануваат светци (ангели) „симбол на виша сила“ само кон тие кои веруваат дека можат да бидат приближно како нив во нивното дело, како продолжувачи на човечки квалитети, „Идоли“ за да се постигне во обичниот живот тука на Земјата исто или слично како нив, континуитет на нивното дело (обична жена Мајка Тереза, по смртта Светица), но не да им се служи и да им се покаже покор, туку да бидат потстрек и инспирација за продолжување на нивното дело,
Дали светците се предмет на обожување (а со тоа и идоли) ? ДА
... светците се предмет на обожување според тоа што напишав погоре, значи восхит и обожување на нивното дело направено во текот на нивниот живот на Земјата, а по нивната смрт постанувајќи светци токму поради тоа дело преку нивниот лик врежано во икона ја продолжуваат таа порака до другите луѓе кои се уште се на Земјата, а не меѓу нив на „Небо“ и затоа тие се „Идоли“ на тие што можат да им ги видат и прочитат нивните дела, за стремеж истото да се продоложи, но никако да се верува како како идол на кој мора да му служиш, покоруваш или жртвуваш!
Дали верниците им се поклонуваат на светците ? - ДА
... им се поклонува давајќи им чест и почитување на нивните дела додека биле живи на Земја или како „Идол“ веќе светци на „Небо“ што успеале да им се даде духовна сила да се преброди потешкотиите во животот и да се продолжи по нивниот пат на чесност и ширење на човечките квалитети и милост, но никако како идол за се покори, служи и жртвува при такво поклонување кон иконата со неговиот лик и име!
...така да ретко има луѓе што се поклонуваат поради почит, повеќе се поклонуваат од стравопочит што веќе е чекор до тоа што ни ја кажува Господовата заповед да не се прави „Идол“ на тие што се на „Небо“, туку тоа е порака како треба тие тука на Земјата да го следат барем приближно истиот пат!
Дали 2 божја заповед гласи (параф
...Не прави слика на она што е на небото.. и немој да им се поклонуваш ?
ДА
И сега?
...и сега?... имам објаснето, не знам дали сум разбирлива,
значи таа особа (верник) која паѓа пред икона, си ја корне косата (видов такви случаеви) и се влече по земја, тоа е тоа што ни ја кажува Господова заповед да не се прави, туку да се има почит кон тој лик на иконата и да се види што таа икона на пример Св.Петка или на грчки Св. Параскева ни кажува со нејзин лик?
... на иконите на кои е прикажана оваа светица, најчесто стои натписот: „Верувам во еден, единствен Бог и во Светото тројство“, еден од обичаите кои се практикуваат на празникот на Св. Петка е „петолебие“, кога луѓето носат пет лепчиња во црквата, во спомен на настанот од Библијата, кога Исус Христос со пет леба нахранил 5.000 луѓе, петте лепчиња се осветуваат, при што едно му се дава на верникот, а четири остануваат во црквата (27 октомври),
... „по молитвите на Св. Параскева се давале многу исцеленија на болните слепи – прогледувале, куци – проодувале, секакви болни и демоноопседнати добивале здравје“, а и заштитничка од несреќи, таа е таа виша сила која преку иконата ќе се пренесе кај верникот со што ќе добие верба и внатрешна сила да „ја победи болеста“ како плацебо ефект навистина може да помогне, но никако верникот да се поклонува од страв од виша сила, да биде служител на иконата (светецот) ниту да биде жртва или да жртвува,
а и некои цркви добиле име посветено на „Вишата Сила“ на таа светица.
ете тоа според мене сака да ни пренесе Господ преку неговата Втора Заповед!
(ова мое пишуваше не беше намерно, и Св.Параскева „ми излезе“ од прва пред очи како пример, ете баш за Велигденски пости прстот ми удри на тастатура на ова подтема, и некој ми шепна „пиши бјонс!“