Воена и Цивилна Морнарица

Член од
28 декември 2015
Мислења
3.978
Поени од реакции
6.464
Бидејќи не најдов соодветна тема решив да отворам една општа наменета за all things Naval.

Воени бродови, морнарици, носачи на авиони, балистички ракети кои наводно можат да ги уништат, доктрини, разлики и сличности, историски и денешен аспект.
Цивилни бродови, танкери, патнички бродови, Blue ribbon, луксузни крстосувачи и ваши искуства со нив, па се до мали едрилици и кајчиња по езера и реки :)

@Eisenhorn
@Beric Dondarrion
@Ron Burgundy
@Human
@Ne_sum_ja

и да не тагнувам понатаму пошто ќе заборавам некого.

Имајќи предвид дека НР Кина после купувањето на носачот од класа Тбилиси од Украина сега веќе го стави во употреба и вториот носач, копија на првиот а во тек е изградба на трет, дали тоа значи дека Кина ќе се обиде да ја предизвика хегемонијата на САД на светските мориња. Тука се и 10+ нуклеарни подморници.
Дали навистина балистичките ракети се толку опасни по еден носач на авиони?
Ако тоа е така, од каде манијата на кинезите за градба на носачи на авиони и носачи на хеликоптери (Flat-tops, semi-flat-tops).

Последно време во мода се бродови кои по стара категоризација би одговарала на ескортни носачи, т.е. бродови кои носат по 8-20 хеликоптери а палубата им овозможува полетување на два пара STOL или V/STOL авиони кои би служеле за воздушна заштита на една морнаричка формација (флотила)

За почеток една фотка од југословенскиот разурнувач Сплит (1958-1986)



Кои се вашите мислења на тема поморство?
 

Стев

Rockscourge Stevahn
Член од
19 декември 2019
Мислења
4.479
Поени од реакции
4.308
Мислење? Ни требат 2-3 нуклеарни подморници за да цел брег на балканот се срамни со земја. За инает.
 
Член од
28 декември 2015
Мислења
3.978
Поени од реакции
6.464
Што мислите околу прашањето кој бил најдобар Боен брод на сите времиња?
Дали тоа е славниот германските мастодонти Бизмарк и Тирпиц (43К тони), јапанските диносаури Јамато и Мусаши (73К) или америчките Ајова (50К).
Honorable mentions? Ришеље (45К), Литорио (41К), Кинг Џорџ V (37K)?

Интересно што британците не граделе гиганти туку имале прилично избалансирани проекти. Настрана што за разлика од оската не мамеле за да ги избегнат лимитациите на поморските договори во интербелумот.
Освен тоа, имајќи 50+ дредноти останати од WW1 нормално било да остават во служба некои од нив, модернизирајќи ги, пред се со подобра анти-торпедна заштита, монтирање катапулт и хидроавиони и секако, драстично наголемување на АА.
 
Член од
8 мај 2013
Мислења
11.826
Поени од реакции
36.861
Морнарицата е главната алка на америчката моќ и проекција на сила низ светот. Ако не се лажам по тонажа е поголема од сите останати 10 морнарици после неа. Додека морнаричката авијација на САД е втора или трета авијација во светот по број на летала, маринците пак како посебен дел од морнарицата се безмалку самостојна војска.

Тука се двете најмоќни воени бродови Arleigh Burke класа разурнувачи вкупно 68 парчиња на број и Ticonderoga класата на воени крузери која брои 22 брода. И двете класи опремени да направат пекол на вода, воздух и на земја.

Тука се и носачите на авиони практично како авионски воени бази Нимиц класа десет носачи на нуклеарен погон, способни да носат по 85 до 90 авиони и хеликоптери. Моментално ја прават новата класа Џералд Форд од која имаат два активни бродови, со стелт карактеристики, можност за 90 авиони, нови нуклеарни реактори и електромагнетен систем за полетување на авиони.

Тука е Сан Антонио класата на десантни бродови кои им овозможуваат на маринците извршување на воздушни и копнени дејствија. Исто така ја прават и новата Америка класа на десантни бродови и носачи на хеликоптери (и авиони) кои носат просечно по 1,600 маринци и кои интересно, се со поголеми димензии од францускиот носач на авиони Шарл Де Гол. Ова само приближно го доловува впечатокот за големината на финансии кои се вложени во америчката морнарица.

Понатаму ќе видиме и за подморниците за кои исто може многу да се пишува.

Основата на америчката морнаричка доктрина е проекција на моќ, во сите океани, истовремено.
 
Член од
29 јуни 2014
Мислења
25.638
Поени од реакции
42.184
САД само Замунда може да ја окупираат моментално со бродови. Со оглед на тоа колку напредна ПВО технологијата сите авиони што ги имаат по носачите им се застарени. Освен Ф-35 кој сеуште е во мали бројки и не верувам да го стават на Нимиц носачите. Евентуално на Форд класата ќе биде, али не за блиска иднина. Иначе можат да нанесат јак удар, али више од удар нема ништо друго конкретно како што што правеа со Ирак и Афганистан нема да видиме повеќе. И фала богу за тоа.
 
Член од
28 декември 2015
Мислења
3.978
Поени од реакции
6.464
САД само Замунда може да ја окупираат моментално со бродови. Со оглед на тоа колку напредна ПВО технологијата сите авиони што ги имаат по носачите им се застарени. Освен Ф-35 кој сеуште е во мали бројки и не верувам да го стават на Нимиц носачите. Евентуално на Форд класата ќе биде, али не за блиска иднина. Иначе можат да нанесат јак удар, али више од удар нема ништо друго конкретно како што што правеа со Ирак и Афганистан нема да видиме повеќе. И фала богу за тоа.
Тука е F/A-18 Super Hornet.
Да не ги заборавиме и 9 брода од класа Восп (кои треба да ги надополни Америка класата пошто Тарава веќе ги извадиле од активна служба) кои сеуште носат Хариери :angel:

Интересно, единствен нуклеарен носач на авиони надвор од САД е Шарл де Гол кој носи Рафали.
Британија се врати на сцена со двата огромни носачи Квин Елизабет 2 и Принс оф Велс (75К тони) кои ќе носат Ф-35.

Тука е и Јапан кој има четири носачи, а набавува и Ф-35.

Други земји со носачи се Франција, Бразил, Австралија, Италија, Шпанија, Русија, Тајланд, Кина, Јужна Кореја.
Единствена војна пост WW-2 во која учествувале носачи од обете страни се Фокландите 1982 каде аргентинските Супер-Етандар од носачот направиле сериозни загуби на Ројал Нејви. Британска нуклеарна подморница го гонела аргентиснкиот носач но била откриена од С-2 Трекер навреме.

Денес е малку измешана класификацијата, пример бродови од 5-7К тони се нарекуваат разурнувачи, а други со иста тонажа и слично или исто вооружување се крстосувачи. Исто важи и за фрегати/разурнувачи. Тоа повеќе е од политички причини, демек ако се стави назив кој не делува агресивно земјата е ориентирана кон одбрана. Како Јапан и нивниот "разурнувач" од 20К тони :D со непрекината полетно-слетна патека и сигнализација.
 
Последно уредено:
Член од
8 мај 2013
Мислења
11.826
Поени од реакции
36.861
САД само Замунда може да ја окупираат моментално со бродови. Со оглед на тоа колку напредна ПВО технологијата сите авиони што ги имаат по носачите им се застарени. Освен Ф-35 кој сеуште е во мали бројки и не верувам да го стават на Нимиц носачите. Евентуално на Форд класата ќе биде, али не за блиска иднина. Иначе можат да нанесат јак удар, али више од удар нема ништо друго конкретно како што што правеа со Ирак и Афганистан нема да видиме повеќе. И фала богу за тоа.
Америте дејствуваат во формација на Strike Groups. Тоа е група од еден носач кој носи повеќе авиони од цели авијации на многу држави, барем еден крузер неколку разорувачи, подморници и други придружни бродови. Вакви групи они имаат десет. Дополнително на тоа имаат amphibious strike groups со десантни бродови.

Дур полетаат Ф-18ките, пепел ќе биде напраено се од крстосувачки ракети и еден куп stand-off оружја кои може да се испалат од дистанца. А тоа и дека тие Ф-18 хорнетс ќе паѓале како глинени голуби, малку тешко :)
 
Член од
29 јуни 2014
Мислења
25.638
Поени од реакции
42.184
Америте дејствуваат во формација на Strike Groups. Тоа е група од еден носач кој носи повеќе авиони од цели авијации на многу држави, барем еден крузер неколку разорувачи, подморници и други придружни бродови. Вакви групи они имаат десет. Дополнително на тоа имаат amphibious strike groups со десантни бродови.

Дур полетаат Ф-18ките, пепел ќе биде напраено се од крстосувачки ракети и еден куп stand-off оружја кои може да се испалат од дистанца. А тоа и дека тие Ф-18 хорнетс ќе паѓале како глинени голуби, малку тешко :)
А не помислуваш дека немаат неограничени ракети? :) Томахавки не продаваат на пазар. Секој разурнувач носи одреден број муниција. Не помислуваш и кој процент од авионите на носачите се способни за акција? Има авиони со дефеци, со оглед тоа колку им е стара морнаричката авијација што сум пребарувал, само 40 посто од ф-18 им се подготвени во било кое време да извршат удар. Тоа е недоволно.
Плус накнадно е брзината на целата таа машинерија да се покрене и релативната ранливост при пресретнување. Русите и кинезите дури имаат и специјални балистички ракети што можат да кутнат повеќе бродови одеднаш. Тука да ја додадеме и одбраната од мобилни лансери со против бродски ракети што има домет од стотици километри.

Не викам дека американците не би нанеле удар некаде, али загубите би биле огромни. Моментално они можат само да ја одржуваат позицијата со своето реноме, али ништо више од тоа. Кога кинезите ќе се почувствуваат спремни и опремени ќе почнат игрите у пацификот.
 
Член од
8 мај 2013
Мислења
11.826
Поени од реакции
36.861
Кај Руската морнарица воената доктрина е прилично различна од американската, и се базира на дефанзивно дејствување пред се со ракетни технологија односно со anti-ship ракети со голем дострел и ловци-убијци подморници како директен одговор на strike groups-от на Американците. Подморниците се исто така клучен елемент на руската доктрина за осигурување на MAD.

Проблемот со Русија е што иако се со огромна територија, прилично се лимитирани со поморско дејствување. Црноморската флота е лимитирана со Босфор и Дарданели, додека кај пацификот налетуваат на јапонско-корејскиот појас и големи американски бази. Тука им останува единствено северната флота во Мурманск како главна база на дејствување иако и тука се ограничени поради климатски фактори и поради GIUK теснецот кој е од стратешко значење за Британија. На времето тој теснец го контролирале со подводни кабли кои ги регистрирале советските подморници кои поминувале во Атлантскиот океан.

Руските нуклеарни подморници кои со нив го носат крајот на светот во форма на нуклеарни балистички ракети обично патролираат во северниот леден океан и тоа им е назначен регион за лансирање. Преку северниот пол и Канада, и на гости во Америка.
 
Член од
28 декември 2015
Мислења
3.978
Поени од реакции
6.464
Русите (Советите) својата морнаричка авијација која се базирала на 5 носачи (1 Кузњецов, 4 Кијев) ја планирале исклучиво како заштитен појас за соодветната формација па дури и како конвој-заштита.
Технолошката заостанатост на поморско поле не им дозволило да развијат катапулт за лансирање. Кога започнале проект за катапулт кој требало да се вметне во нуклеарните носачи од класата Уљанов, СССР се распаднува.
Ски-џамп носачите имаат сериозен недостаток што авионот кој полетува треба да биде што полесен бидејќи нема буст од катапултот. Па така еден Су-27 кој полетува од Кузњецов може да носи 2-4 АА ракети и тоа е тоа. Имаа неколку обиди за ударна употреба на Су-27 во Сирија од носачот, но тие завршија ужасно, при што и самиот Путин наредил истрага за операцијата.

Повторно интересно, освен САД само Шарл де Гол има катапулт. Дури и новите супер-носачи на Британија се со ски-џамп иако можноста за СТОВЛ на Ф-35 би требало да минимизира тој недстаток.
Ок, тука е и Бразил со стариот француски Клемансо кој има катапулт, но слабоста е што носи само прастари ударни А-4 Скајхок.
 

Harald

King of Norway
Член од
12 јули 2009
Мислења
3.407
Поени од реакции
9.718
odlicna tema, so toa sto mozda uste podobro bi bilo, ako ja podelis na 2, voena i civilna posebno,
posto gledam deka od prvata strana pretezno muabetot e na voena, nakaj avioni i raketi, so i
ne e bas povrzano so civilna mornarica.

kako i od kade pocna ne pamtam, ama imam obsesija so brodovi i pristanista.
verojatno od Lisabon, prvo mesto na ziveenje koe bese so "izlez na voda"

imam mnogu da pisam na temava, treba da rascackam po diskovi imam eden ton sliki.

nemam golemo poznavanje na modernite brodovi/nosaci koi gi diskutiravte do sega.
najinteresni mi se brodovite od periodot na kolonizacija (tesko mi e da prevedam "Discoveries ili "Exploration"
ako ima podobar termin za toj istoriski period, koregirajte me slobodno).

toa se posledni old-tech brodovi, kade mnogu povekje faktor e covek otkolku tehnologija
(iako i kaj tie ogromna razlika pravela opremata za navigacija i izrabotkata)
posle toa so razvoj na elektrika i prvo parni "motori" a potoa i drugi pogoni, totalno se
preminuva kon sposobnosta na masinata, a ne na ekipazot.

site pomorski imperii od toj period (Britanija, Spanija, Holandija, Portugalija, Hamburg - kako silen trgovski centar na Baltikot),
imaat odlicno opremeni muzei i mnogu dobri materijali na ovaa tematika.

16508168_10208626230233361_1872320111259066858_n.jpg

Belem, blisku do Lisabon, blizu do poznatata kula od Belem, ima muzej koj pretezno sodrzi maketi na karaveli i slicni tipovi na brodovi od toj period,
i mapi na patuvanjata i istrazuvanjata na portugalskite moreplovci.

20626219_10210121248447882_683227342549772172_o.jpg

Hamburg, ima pomorski muzej od 8 sprata! bukvalno od pile mleko. go preporacuvam na sekoj so ima moznost da go poseti.
moze komotno da se pomine cel den, i pak da ne se vidat site interesni raboti

22180030_10210517425072050_6383036732537659144_o.jpg

vo Amsterdam, isto ima dobar pomorski muzej, samo kako so gledam lit sum so sliki. imaat brodovi vo vistinska golemina nadvor od muzejot,
imase nekoi animacii vnatre vo muzej, ama ne pamtam bas, bese pred 3-4 godini.

kje pisam vo naredni postovi za preporacani brodski turi niz Evropa.

na ovoj del kade vi se povekje postovi, mozda bi se zaangaziral vo narednite nekolku godini.
rabotam momentalno na nekoi napredni kontrolni sistemi (ama za primena vo energetika, ne voena),
a pamtam od dodiplomski studii deka prateckite raketi bea na nekoja logika na kontrolnite sistemi,
pa mozda kje mozam da pisam povekje na taa tema.
toa e koga kje odberes masinski fakultet namesto voena akademija na 18 godini :D
 
Член од
28 декември 2015
Мислења
3.978
Поени од реакции
6.464
odlicna tema, so toa sto mozda uste podobro bi bilo, ako ja podelis na 2, voena i civilna posebno,
posto gledam deka od prvata strana pretezno muabetot e na voena, nakaj avioni i raketi, so i
ne e bas povrzano so civilna mornarica.

kako i od kade pocna ne pamtam, ama imam obsesija so brodovi i pristanista.
verojatno od Lisabon, prvo mesto na ziveenje koe bese so "izlez na voda"

imam mnogu da pisam na temava, treba da rascackam po diskovi imam eden ton sliki.

nemam golemo poznavanje na modernite brodovi/nosaci koi gi diskutiravte do sega.
najinteresni mi se brodovite od periodot na kolonizacija (tesko mi e da prevedam "Discoveries ili "Exploration"
ako ima podobar termin za toj istoriski period, koregirajte me slobodno).

toa se posledni old-tech brodovi, kade mnogu povekje faktor e covek otkolku tehnologija
(iako i kaj tie ogromna razlika pravela opremata za navigacija i izrabotkata)
posle toa so razvoj na elektrika i prvo parni "motori" a potoa i drugi pogoni, totalno se
preminuva kon sposobnosta na masinata, a ne na ekipazot.

site pomorski imperii od toj period (Britanija, Spanija, Holandija, Portugalija, Hamburg - kako silen trgovski centar na Baltikot),
imaat odlicno opremeni muzei i mnogu dobri materijali na ovaa tematika.

Прегледај го приврзокот 298809

Belem, blisku do Lisabon, blizu do poznatata kula od Belem, ima muzej koj pretezno sodrzi maketi na karaveli i slicni tipovi na brodovi od toj period,
i mapi na patuvanjata i istrazuvanjata na portugalskite moreplovci.

Прегледај го приврзокот 298810

Hamburg, ima pomorski muzej od 8 sprata! bukvalno od pile mleko. go preporacuvam na sekoj so ima moznost da go poseti.
moze komotno da se pomine cel den, i pak da ne se vidat site interesni raboti

Прегледај го приврзокот 298811

vo Amsterdam, isto ima dobar pomorski muzej, samo kako so gledam lit sum so sliki. imaat brodovi vo vistinska golemina nadvor od muzejot,
imase nekoi animacii vnatre vo muzej, ama ne pamtam bas, bese pred 3-4 godini.

kje pisam vo naredni postovi za preporacani brodski turi niz Evropa.

na ovoj del kade vi se povekje postovi, mozda bi se zaangaziral vo narednite nekolku godini.
rabotam momentalno na nekoi napredni kontrolni sistemi (ama za primena vo energetika, ne voena),
a pamtam od dodiplomski studii deka prateckite raketi bea na nekoja logika na kontrolnite sistemi,
pa mozda kje mozam da pisam povekje na taa tema.
toa e koga kje odberes masinski fakultet namesto voena akademija na 18 godini :D
Одличен пост, мило ми е што ти се допаѓа темава.
И јас сум "опседнат" со поморство уште од дете, ме фасцинирале тие пловечки објекти и нивната намена.
Сум бил во Амстердам, таму си имаат по еден автентичен брод-музеј од секоја епоха, пред се легендарната Батавија (од која си ставил слика тука :) )со која Холандска источноиндиска компанија (првата светска корпорација mind you) ги направила првите чекори кон воспоставување на огромна холандска империја.

Мислам дека една збирна тема за поморство е ок, може да се дискутира и за цивилни и за воени бродови, сум работел на едно чудовиште од 115.000 тони па имам искуство со морепловство од прва рака :) (Колку за споредба Титаник имал 46.000 тони депласман)
Настрана посета на разни бродови-музеи, вожња со фериботи/траекти.
Кај нас интересно бротче е "Македонија" екс "Скопје" кој сеуште постои на Охридско езеро, не сум сигурен дали сеуште вози на релација Охрид-Св.Наум. Симпатична машина :)

Интересен е и развојот на цивилни машини, пример бродските контејнери ја револуционизираат поморската трговина, денес доминантни карго-бродови се контејнерците а никој не знае кој го измислил тоа а секој знае за рандом фудбалер на пример. Ама тоа е друга тема, подобро да не започнувам.

Ебаго.......зошто Македонија нема море, кој бакзус сум тоа страшно нешто :pos:
Автоматски споено мислење:

Култната слика на Тарнер "Fighting Temeraire" која покажува огромен линиски брод (во тоа време главен капитален брод, претходник на бојните бродови и носачите) како бидува влечен од мал парен реморкер на последното патување во докот каде што ќе биде исечен за огрев.
Сликата од 1838 ја симболизира драматичната промена која ја донесува парната машина и крајот на употребата на ветрот и едрата како погонска група.



Во секој случај една од најубавите слики кои сум ги видел. Малку е да се каже прекрасно. Секој суперлатив делува бледо и неуверливо. Нестварно нешто.

BTW, линиските бродови биле капиталци некои 300 години и куп легендарни битки се воделе токму со нив.
Најголеми биле Бретањ и Принс оф Велс со по 6000 тони но тие имале и помошни парни мотори (викторијанско време). Од чисто едрениците тоа бил шпанскиот колос Сантисима Тринидад од 4500тони кој носел 150 топови а имал и специјален оддел за носење на цел батаљон маринци кои би извршувале десантни или абордажни операции.
 
Последно уредено:

Harald

King of Norway
Член од
12 јули 2009
Мислења
3.407
Поени од реакции
9.718
pred da pominam na brodskite turi, cekav da mi gi vratat knigive za da gi postiram

198733137_229500438984919_5069186759472674696_n.jpg

199630448_338543471168796_3042349195785178106_n.jpg

prvata levo
istorija na portugalija od pred rimsko vreme pa nekade do 1990-2000
relevantno za temava ima golem del koj objasnuva kako vlijaat "pomorskite avanturi" na portugalskite moreplovci
prvicno na razvoj na portugalskata imperija, a podocna vo zadolzuvanje i eden ton krizi.
odlicna kniga, neverojatno e kolku kvalitetni informacii se sodrzani vo edna kniga.

vtorata - od Roger Crowley, zaedno so preporaka na tri slicni naslovi na taa.
vo ovaa ima mnogu povekje detali okolu gradbata, dimenziite, karakteristiki/performansi na galii/karaveli,
i razvojot na portugalskata pomorska imperija.

trite preporacani na zadna korica, ne sum gi zemal, ama siguren sum deka se na isto nivo, ako ne i povisoko,
imajki vo predvid deka Roger Crowley prvicno se fokusira na "mediteranska istorija".
 
Член од
28 декември 2015
Мислења
3.978
Поени од реакции
6.464
pred da pominam na brodskite turi, cekav da mi gi vratat knigive za da gi postiram

Прегледај го приврзокот 298944

Прегледај го приврзокот 298943

prvata levo
istorija na portugalija od pred rimsko vreme pa nekade do 1990-2000
relevantno za temava ima golem del koj objasnuva kako vlijaat "pomorskite avanturi" na portugalskite moreplovci
prvicno na razvoj na portugalskata imperija, a podocna vo zadolzuvanje i eden ton krizi.
odlicna kniga, neverojatno e kolku kvalitetni informacii se sodrzani vo edna kniga.

vtorata - od Roger Crowley, zaedno so preporaka na tri slicni naslovi na taa.
vo ovaa ima mnogu povekje detali okolu gradbata, dimenziite, karakteristiki/performansi na galii/karaveli,
i razvojot na portugalskata pomorska imperija.

trite preporacani na zadna korica, ne sum gi zemal, ama siguren sum deka se na isto nivo, ako ne i povisoko,
imajki vo predvid deka Roger Crowley prvicno se fokusira na "mediteranska istorija".
Envy :unsure:
Би сакал да ги прочитам, таква литература најлесно ја "варам" имајќи предвид мојата за нијанса потпросечна интелигенција.

Еднаш во Лондон начекав попуст за книгата од Роберт Балард (кој ги пронајде Титаник и Бизмарк меѓу другото) па за 20 фунти ја набавив, историјат на луксузните патнички лајнери од златното доба 1840-1970 некаде. Освен тоа има и дел за пронаоѓањето на некои од потонатите легендарни бродови.

20210619_112213.jpg
 

Harald

King of Norway
Член од
12 јули 2009
Мислења
3.407
Поени од реакции
9.718
Envy :unsure:
Би сакал да ги прочитам, таква литература најлесно ја "варам" имајќи предвид мојата за нијанса потпросечна интелигенција.

Еднаш во Лондон начекав попуст за книгата од Роберт Балард (кој ги пронајде Титаник и Бизмарк меѓу другото) па за 20 фунти ја набавив, историјат на луксузните патнички лајнери од златното доба 1840-1970 некаде. Освен тоа има и дел за пронаоѓањето на некои од потонатите легендарни бродови.

Прегледај го приврзокот 298959
tie od Roger lesno dostapni ti se - sega zirnav povekjeto gi ima na pdfdrive free, a gi imas i na book depository ako sakas kniga.

inaku knigava i tematikata vo nea, se od period koj mi e nesto poslab, nemav tolku interes za toj period, ama kako so me tepa dosada sega,
moze da rascackam so se slucuvalo.

na tema envy - vo Lisabon bev na eden predmet biogoriva so eden Holangjanec. likot bese na nekoja razmena erazmusi a u, a glavna programa
mu bila nesto brodogradnja vo Roterdam mislam. nema kaj nas takvi raboti, mali sme uste :place:

sigurno London e najbogat so materijali i zapisi na tematikava. trebase da odam London 2017ta na letna programa, gnasite
ne mi odobrija viza, gi kolnam vo sekoja mozna prilika :mad:

imam dosta da pisam na tematikava. vo prva prilika da podrazlistam materijali i sliki, pa kje postiram poorganizirano.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom