Авиони од Втората светска војна

  • Креатор на темата Креатор на темата Струмикс
  • Време на започнување Време на започнување

Струмикс

Еден...не го знаеш!
Член од
9 декември 2005
Мислења
13.811
Поени од реакции
3.348
Возраст
48
Локација
Струмица
Веб-сајт
www.kajgana.com
Искрено, би сакал да научам нешто повеке од вас, кои знаете многу повеке за авионите од мене, како Андроник, Мисирков, Kangaroo и др. членови за авионите од Втората светска војна.

Јас ги знам американскиот Б-52, Мустанг, британскиот Спитфаер... германскиот Јункер (ако не се лажам)

Кажете нешто повеке за нив.

Знам дека Мустангот имал мотор од Спитфаерот (сојузнички joint-venture) и бил најуспешниот авион од Втората светска војна. Тука некаде е и Спитфаерот. Бомбата на Хирошима и Нагасаки се фрлени од Б-52. Не знам баш за германските авиони.
 
Bidejkji me interesira Japonija po mnogu osnovi, kje ostavam nekolku tekstovi za japonskata avijacija.

Japonskata avijacija rechisi sekogash se spomnuva vo tandem so nivnata prochuena mornarica. Osnovata na japonskata avijacija e avionot "tip 99" - Val, potoa "tip 97" - Kate, i najpoznatiot e "tip 00" - Zero.

Vo napadot na Perl Harbor, avionite Zero poletuvale od tri od vkupno sheste nosachi na avioni (Akagi, Shokaku i Hirju). Amerikanskata PVO uspeala da srushi samo eden Zero, koj potoa go razmontirale za da go ispitaat. Interesno, vo nego nashe amerikanski radio kompas.

Site japonski avioni, a posebno Zero, bile mnogu lesni i so golemi manevarski sposobnosti. Prvite verzii obelezheni kako A6M1 imale 14 cilindricen motor Mitshibishi od 800 do 875 konjski silli, vo zavisnost od visinata na koja letale. Motorite za drugite verzii kako A6M2 bile pojaki - Nakajima motor od 950 konjski sili. Prvite dve verzii na avionot imale dvokrak propeler; site ostanati - trokrak.

Potoa sledel motorot Nakajama od 14 cilindri i 1130 konjski sili, koj pak bil vgraden vo site ostanati modeli: A6M3, A6M5...5a, 5b, 5c itn. A6M6 i A6M7 ja gubele snagata od 1000 konji na visina pogolema od 6 km.

Kako se razgoruvala vojnata, japoncite bile primorani da vgraduvaat posnazni motori -- Mitsubishi Kinsei so 1500+ konjski sili pri poletuvanje, no na 6 km visina silata im bila 1100.
 
Eve edna verzija na Zero (Mitsubishi A6M5a):

a6m5b.jpg



Eve eden drug lovec popoznat kako "Reppu" (Mitsubishi A7M2):

a7m2.jpg



Shto se odnesuva do oruzhjeto, imale malku vo avionite zoshto po gradba se mali i so eden pilot (podocna gi zgolemile na dvopilotni, no sepak efikasni). Obichno nosele 2 bombi po 60 kg. Kamikazite nosele edna bomba od 250 kg koja bila zakachena i ne mozhela da se otkachi. Poslednite dve verzii na Zero (M7 i M8) mozele da nosat bombi so vkupna tezhina od 500 kg. Verzijata M6c imala i raketi vozduh-vozduh!

Pri vremnski podolgite akcii, na avionite mozele da im se dodadat dodatni rezervoari od 300-350 litri. Prvite verzii na avionot imale po eden rezervoar, ostanatite po dva. Site rezervoari mozhele da se isfrlat od avionot za da bide polesen.

Japoncite proizvele mnogu avioni pred i vo Vtorata sv. vojna. Ne se znae tochno, no dosta nad 10,000, pretezhno vo fabrikite Mitsubishi i Nakadzima.
 
Ајде сериозно да научиме за авионите од Двете Светски Војни, од А до Ш, барем за основните работи.

Бидејќи оваа тема е огромна, ќе ја обработуваме постапно.

Најпрвин, почнуваме со Luftwaffe или во превод Германско Воено Воздухопловство.

Почетоците на Германската Воена Авијација започна во 1910 со основањето на Imperial German Army Air Service, меѓутоа нејзининото постоење не било постојано поради поразот од двете Светски Војни (1914-1918 и 1939-1945).

Во периодот од 1939-1940, Luftwaffe неверојатно и помогна на Германската армија да освои огромен успех во Источна и Западна Европа, но не успеа во походот против Британското Небо. Подоцна, и покрај сите обиди, не успеа да не дозволи Германија да биде поразена, поради константното деноноќно бомбардирање од страна на Сојузниците. Биле бомбардирани случните фабрики и градови од страна на неверојатно големата воена сила на Сојузниците сместена во Британија. Ова се спои со предностите од Советската армија од Истокот, па како што германските авиони се повеќе се намалуваа Германија се повеќе и повеќе слабееше. Но многу важно е да се спомне, дека Luftwaffe, го создаде првиот млазен мотор и првиот борбен авион со самостоен ракетен погон.

Помеѓу 1955 и 1990, имаше две Германски воздухопловни сили, поради делбата на поразената Германија во 1945, но возухопловните сили на Источна Германија (DDR, Deutsche Demokratische Republik) по обединувањето беа отпуштени, и нивната структура превземена од Lufwaffe во 1990.

По 1945, Германското Воено Воздухопловство беше повторно видено во акција само еднаш, во 1999 во бомбардирањето на Косово.

А сега малку за авионите. Почнуваме прво од Првата Светска Војна, и кај германците тука е легендарниот Junkers.

Јункерс, секако кога ќе го слушнете веднаш го поврзувате со авионите кои ги произведуваше Luftwaffe. Поточно, Ju 87 Stuka и Ju 52 Tante Ju се најпознатите и најупотребуваните борбени авиони, и симбол на Нацистичката воена машина. Иако приватна, оваа компанија беше запленета од Нацистите и користена за воените апетити, од основачот, Hugo Junkers кој починал во 1935.

Првите модели на Јункерс беа направени во 1915 за време на Првата Светска Војна. Junker J1 беше првиот модерен авион со целосна метална конструкција и крилја контролирани од внатрешноста, а не како порано, со жици. Сојузниците брзо започнале да се натпреваруваат со слични модели на авиони.

А сега малку за двата најпознати модели на Јункерс од Првата Светска Војна.

Junkers Ju 52 (со надимак Железна Ани) беше транспортен авион и бомбардер, произведуван помеѓу 1932 и 1945 од Јункерс. Бил користен и како цивилен и воен авион, со Луфтханза како авиопревозник и Luftwaffe како транспортер на товар и трупи.

Оригинално замислен со еден мотор во 1930 од Ernst Zindel во работилницата на Junkers во Dessau, набраната метална кожа и давала му давала на трупот карактеристичен квадратест изглед. Три BMW 132 Hornet мотори му биле додадени за да се зголеми снагата и капацитетот на товар, со што авионот бил редизајниран како Ju 52/3m (3 motoren, што значи три мотори). Како авио превозник на Луфтханза, овој авион можел да смести 17 луѓе, на пат Берлин - Рим за 8 часа. Модели за извоз биле градени со Pratt & Whitney Wasp и Bristol Pegasus мотори.

Првиот Ју-52 кој виде воена обврска беше за време на Шпанската Граѓанска Војна, со улога на бомбардер и транспортер. Luftwaffe ги користела неговите услуги за пуштање падобранци, поготово во Битката кај Крит, Мај 1941.

Спореден со борбените авиони, беше бавен (максимална брзина од 264 км/ч) и лесно опремен со артилерија, со што придружба секогаш била потребна, многу од нив беа соборени од куршуми додека пренесувале набавки, поготово во Битката кај Сталинград.


Вториот познат модел на Јункерс претставува Junkers Ju 87 или Stuka. Тој беше најпознат како Sturzkampfflugzeug (Германски понирачки бомбардер) во Втората Светска Војна, веднаш препознатлив по свртените однопаку крилја на галев, фиксирана каросерија и сирена.

Овој авион содржи страшно иновативни карактеристики, вклучувајќи автоматски пилот кој самиот се вклучува за авион да се покрене од стрмниот приод за бомбардирање, во случај пилотот да се онесвести од преголемото забрзување, и воздушна сирена на тркалата која свирела додека авионот стрмно понирал за да ги плаши своите жртви. Овие беа наречени "Trumpets of Jericho" од Junkers и беа рана форма на психолошко војување. Слична техника беше користена од Американците во Виетнам, прикажана во филмот Apocalypse Now. На познатите UH-1 хеликоптери (омилени и познати како Хјуи, веројатно најлегендарниот хеликоптер, после најмногу употребуваниот Bell Jet Ranger) Американците поставуваа ОГРОМНО силни звучници на хеликоптерите, и кога оделе во напад да фрлаат напалм, до даске ја пуштале оваа песна (Инаку се вика Ride of the Valkyries буквално сеела страв, па и јас да би бил во некое поле би се посрал кога би ги видел Американциве таман станати од скара и пиво). Многу позната реплика од овој филм е кога Роберт Дувал изговара "I love the smell of napalm in the morning" откако ќе направат пустош а се наоколу е во пламен (глуми заменик-полковник Bill Kilgore). Избрана е за најдобра реплика на сите времиња. На оваа слика имате скрин шот баш од таа сцена.

Јас се заборавив, да се вратиме на Јункеров. Поради фиксираната каросерија можел да полетува и слетува од импровизирани писти блиску до фронтовите, со што давале битна подршка од воздух. (Има докази дека за време на Првата Светска Војна германците го користеле полето каде сега е Охридскиот Аеродром како импровизирана писта за своите Јункери).

Иако силни, прецизни и доста ефективни, овие авиони страдале од мала брзина и маневри, со слаба одбранбена заштита, што го правело доста ранлив во битки. Германците сфатиле дека во битката со Британија воздушната подршка мора да биде изведена побрзо отколку земјените сили да имаат шанса да издејствуваат. По оваа битка, Штуката беше ретко користена во Западна Европа, но остана подолго користена кај Крит и Малта, и во огромни бројки на Источниот Фронт, иако Русите буквално ги опустошија од воздух.


Како најпознат и најдолго употребуван борбен авион на Втората Светска Војна од страна на Германската армија дефинитивно е Messerschmitt Bf 109.

Месершмит Bf 109 е борбен авион од Втората Светска Војна дизајниран од Willy Messerschmitt во почетокот на 1930тите години. Ова дефинитивно е првиот вистински модерен борбен авион од својата ера, кој вклучува неверојатни карактеристики како целосна школка комплетно изградена од метал, затворен кров и вовлекувачки тркала.

Преку 35,000 летала беа изградена. Беше прв пат употребен во Шпанската Цивилна Војна, а пензиониран од Шпанското Воздухопловство во 1967, со што служеше преку 30 години.

 
Ме погодивте.. Втора светска војна ми е омилена тема, а авионите од тоа време се.. мх мх (=

Гледам дека Андроник ја начнал Luftwaffe погоре, па да продолжам..



* Luftwaffe *

* Me-262 *

Me262-1.jpg


Страв и трепет за сојузничките авиони при крајот на војната, пред, но и по појавата на P-51 Mustang. Ова погоре е првиот млазен авион пуштен во употреба (првиот што влегол во битка), и како тоа најпознат, иако до крајот на војната сите 4 главни учесници имале барем по еден свој модел. Масовно производство започнува во есента 1943, и до 1945 се произведени 1400, од кои само 300 ќе полетаат (останатите се уништени на земјата од сојузнички бомбардери).

Максимална брзина: 864 км/ч
Домет: 1040 км



* Me-110 *

Me110-C0-69.jpg


Партнерот на Ме-109. Еден од првите повеќенаменски авиони некогаш направени. Се користел како ловец, бомбардер, пресретнувач на бомбардери, ловец-бомбардер.. Од 1936, кога бил направен првиот модел, па до 1945 биле направени многу модели, со големи модификации/промени, и тоа најмногу во вооружувањето - од митролези (друг збор?) до малокалибарски топови.

Максимална брзина: 600 км/ч
Домет: 2410 км



* FW-190 *

fw190.jpg


Се смета за најдобриот германски авион направен во Втората светска војна. Првиот примерок полетал во 1939, а до 1945 биле направени 40 различни модели, од кои еден бил предвиден како замена за Штуката (Ju-87). Со појавувањето над Франција во 1941 им докажал на сојузничките сили колку Германија била технолошки пред нив. Произведени биле околу 20,000 примероци од сите варијанти.

Максимална брзина: 652 км/ч
Домет: 800 км
 
* RAF (Royal Airforce) *


* Spitfire *

spitfire.jpg


Авионот кој ја прослави и спаси Велика Британија со г
олемиот број на варијанти и произведени авиони (над 22,000). Ова е баш trademark на ЈуКеј.

Максимална брзина: 605 км/ч
Домет: 760 км



* Hurricane *

hawkerhurricane.jpg


Партнерот на Spitfire, исто како што Me-110 му бил на Me-109. Првиот модел излегол од производство во 1934 година, со што станал првиот "еднокрилец"/модерен авион во светот. До крајот на 1944 биле произведени повеќе од 14,000 примероци.

Максимална брзина: 505 км/ч
Домет: 965 км
 
Bravo , svaka vi cas so infomraciive , i na Misirkov, Andronik, Strumcis ,P.Overdrive.... ubavi informacii ste iznele tuka, jas da bidam iskren, ne znam mnogu taa tematika za voeini avioni, ma da ubavo e se da se zane od site oblasti na avijacijata. Neznam zosto povejke sum koncentriran za patnicki soobrajkaj, na primer interesno bilo so prvata generacija na patnicki avioni , slicni na voenite , koga ke trgnele od London da receme i ke stignele po 15 casa vo New York.
 
Da prodolzham za japonskite avioni (samo da go zamolam Andronik da se fokusira na Vtorata sv. vojna, ne na dvete, za prvata kje otvorime posebna tema).

Japonskite avioni se mnogu raznobrazni. Zbunuvchki deluvaat upornosta i kreativnosta da proizvedat sofisticirani avioni za potesno odredeni funkcii i istovremeno da ja stignat veshtinata na japonskata mornarica za da dejstvuvaat zaedno. Bidejkji gi menuvaat seriite chesto, site avioni se razlikuvaat po dolzhina, shirina, tezhina, sposobnosti itn. pa teshko e da se generalizira. Japonskata avijacija gi deli avionite na:

1. Lovci (vi ostaviv sliki od dvata glavni lovci pogore)
2.Presretnuvachi
3. Avioni za nokjni akcii
4. Avioni za napad
5. Avioni sa specijalni napadi
6. Obichni bombarderi
7. Ponirachki bombarderi (dive bombers)
8. Avioni za anti-podmornichki dejstvija
9. Mornarichki avioni (seaplane)
10. Letechki "brodovi"
11. Izvidnichki avioni
12. Eksperimentalni
13. Kamikazi
14. Trening avioni

Mislam deka najmnogu kje ve interesiraat kamikazite, kako tehnichki taka i kako koncept. Imalo okolu 3000 napadi so kamikazi, no sigurno bi bile povekje da imala japosnakata vlada vreme da zdivne i da ne im frlele atomski. Navistina kamikazite (i bukvalno) se neverojatno efikasno i ubistveno oruzhje napraveno so edna cel: da go stopiraat prodorot na amerikanskata flota kon Japonija.

Ova e "Ohka" (Kugisho MXY-7, Model 11), raketen kamikaze:

ohka11.JPG



Ova pak e "Ohka" trenazhen avion za kamikazi piloti (verzija K1):

ohka-k1.jpg


Imale dodadeno i "pulse jet" opcija za da ja zgolemat brzinata t.e da go napravat avionot edna vrsta "krstarechka" raketa:

baika1.jpg
 
strumics напиша:
Јас ги знам американскиот Б-52...

Strumics: samo shto go primetiv ovoj detalj. Ti verojatno si pomislil na bombarderot B-29 Flying Fortress (letechka tvrdina).

Boeing B-52 Stratofortress e ovoj: ;-)

http://rapidshare.de/files/19738647/b-52a-h_s09_p-245.jpg.html

Download:
http://rapidshare.de/files/19629024/ppbsf.part1.rar
http://rapidshare.de/files/19639595/ppbsf.part2.rar

Shifra na arhivata e - stratofo.


Shto se odnesuva do amerikanskite lovci "Mustang" shto gi spomenuvash, ne bile bash najuspeshni na pochetokot. Prvata serija ima dosta slabi Packard motori. No otkako Mustanzite se "unapredeni" so Merlin motori i stanuvaat prochueni so neverojatnata brzina od 700 km/chas. Toa japoncite so Nakajima ne mozhele da go postignat ni pri pikiranje.

Vsusnost, prvite Mustanzi vo borba so japosnkite Ki-43 se jurishnata verzija na tie avioni A36 Apachy so motor Allison, kako pratechki lovci-presretnuvachi vo pridruzhba na amarikanskite bombarderi nad Burma. Amerikanskata taktika bila "boom & zoom" za svoite lovci, zaradi tia shto ne bile mnogu podvizhni, no imale domet -- shto e kluchen element -- i golema ognena mokj. Igrale na karta "brojchana nadmokj" (slichno kako i germanskite Mesershmiti) vo koja deluvaat ubistveno.

mustang.jpg



Britanskite Spitfaeri se verojatno najkompletnite mashini od site nabroeni so mnogu podobri manevarski sposobnosti vo "dogfight".
 
Fighter-a-T-28.jpg



P 28 TROJANS VO FORMACIJA Naslednikot na Mustang p 51
 
Najdov edna mnogu interesna fotografija na germanska Shtuka i rekov da se navratime malku na temava so dodatni komentari od koi mozheme da nauchime site. Nedostasuvaat avionite koi gi upotrebuvale Poljacite na primer, Italijanite, Kinezite, itn.

59041.719ju_87g_1.jpg
 
Misirkov..gledam te interesira japonskata avijacija za vreme na vtorata svetska vojna...interesen period. Inaku za sreka na site ovde , denes na internet ima prakticno se vo detali, a razlika od moeto vreme koga morase da se kopa po knigi i da se sostavuva mozaik na osnova na nekoi sturi informacii.
Nazad na japoncite.
Generalno zemeno uste togas bile gooolemi kopiranti i fusari. Avionite ne im se nisto posebno iako i tie se podobri od nikakvi. No imaat edna interesna odlika , koja denes e japonska golema prednost....BILE PROIZVODLIVI....
Inaku kamikazite ne se nekoj poseben tip na avioni. Pilotite se onie koi mozeme da gi smetame za BUDALI ili HEROI vo zavisnost od nasiot privaten koncept na zivotot..:):)!!
Za samoubistvenite akcii se koristeni site tipovi , pretezno veke isluzeni avioni,a nekolkute idejni resenija za pilotirani letecki bombi najcesto ostanale samo na hartija osven nekolkute Baki.....koi se napraveni, ne se sekavam dali se voopsto upotrebeni.....
Inaku intersni avijacii vo vtorata svetska vojna se pokraj veke spomnatite:Italijanskata,Polskata,Francuskata,Finskata,Ruskata,Jugoslovenskata,Kineskata.....ima li uste nekoja koja imala borbeni aktivnosti????
 
Нулата која беше страв и трепет во првите месеци во војната беше еден голем “блеф“. Тој беше доста модерно аеродинамички решен и имаше изузетна поокретливост, маневар и долет но сето тоа на штета на издржливоста на авионот. Кога Американците успееа да заробат два неоштетени Зероа, беа запрепасетни од крхкоста на авионот, тој немаше ни самозаптивачки резервоари па дури ни оклопна плоча зад седиштето на пилотот. Сето тоа јапонците го жртвоваа за да добијат покретлив авион. Сабуро Сакаи најдобриот пилот ловец самиот во својата книга го опишува Америчкиот Груман ф4 во кој испукал 600 куршуми од својот Зеро и Груманот ушпте летал, останат без муниција Сабуро се доближил и видел дека Грумановите опашни кормила беа исцепкани и се влечеа зад него како подискинат тепих... на и понатаму леташе!. Краток рафал во јапонско зеро и тој беше готов, подоцна обидите зерото да се појача и подобри не уродиа со плод и тој никогаш не ја поврати славата од почетокот на војната.
 
hehe japoncite kopiranti i fusheri, concrete ne ochekuvav takva konstatacija i bash se nasmeav. Fala za mislenjeto, go cenam. Isto, fala do Chlenot za infomativnitte postovi!

Ochigledno e deka Japoncite pravele mali i podvizhni avioni koi nemale nikakva zashtita i imale limitiran broj oruzhja i motori. I nivnata strategija na samiot pochetok na vojnata da nastapat so takvi podvizhni avioni bila so golem uchinok dodeka ne se svestija Amerite. Ona shto posebno me zaintrigira bea poslednata generacija avioni prisposobeni da letaat na gorivo od oriz, ili repka, itn. vo nedostatok obichno avionsko gorivo. Sepak imale interesni reshenija proizlezeni od krajna nuzhda vo 1944 i 1945 god.

Koj mozhe da prilozhi neshto interesno za Fincite i Poljacite na primer, neshto shto ne sme videle do sega?
 
PZL11p1.jpg


p37abis.jpg


tad_pzl_p23_karas.jpg


Polskoto vozduhoplovstvo ne mozese da se meri so germanskoto ni po kvalitet ni po kvantitet, Najgore e lovecot P11, pa sledat P37 bombarder i P23 bombarder. Pri napadot na polska Germanija pretezno koristese bombarderi i toa Ju87, He111, Do17, kako i starite Ju86, i lovci Me109 i 110. Se na se na raspolaganje imaa okolu 2000 avioni nasproti 400 polski (od koi 200 pretezno zastareni lovci). Prviot soboren germanski avion bese JU87, na prviot den na vojnata vo 05.30 casot a go sobori pilotot Gnis od 2riot polk kaj Olkuz. Najuspesen pilot lovec (polski) bese Skalski od 142 grupa koj soboril 6 avioni od koi 2 Do-17. Iako na zastareni avioni poljacite hrabro se borea, na primer podpolkovnik Pamula koj soboril He111 i Ju 87 i na kraj se sudril narocno so Me110 (se spasil za cudo so padobran), major Mimler koj soboril 4 germanski avioni, Glovincki (isto 4) ...... Za vreme na vojnata so Polska Germanija izgubi 203 avioni 220 zaginati, 132 raneti i 169 isceznati vojnici. Da imaa Poljacite posovremeni avioni zagubite kje bea znacitelno pogolemi.

PS
Interesno e da se spomene i eden prototip na lovec P-24 koj zede ucestvo vo vojnata i sobori nekolku (mislam 4) germanski avioni.
PZL24_prototyp.jpg
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom