Дискусија за Атеистите, Исламот, Христијанството и останати убедувања

  • Креатор на темата Креатор на темата kooperativa
  • Време на започнување Време на започнување
Ај уште еден „рифреш„ на твојата меморија:

http://forum.kajgana.com/threads/Дискусија-за-Атеистите-Исламот-Христијанството-и-останати-убедувања.71895/page-714#post-7884961

Значи, веќе ти е одговорено, а ти продолжуваш да верглаш едно и исто...
Ама од кај знајш, може од „n„-ти пут ќе ти успее. Се‘ што ти треба, е што поголема количина од време...
Мики, да постоеше глупометар, на сто метри близина до тебе ќе експлодираше...
Дали ќе мериш растојание од десно накај лево или од лево накај десно, 5 метри пак ќе бидат 5! 11000 километри пак ќе бидат 11000!
Значи на линков велиш дека тогаш амазон не постоел, арно ама сега постои! И е на 11 000 километри од местото каде била наводната арка!
Како стигнале мрзливците од таму до амазон? Ѕид да беше ќе укапираше до сега што го прашувам!
 
Мики, да постоеше глупометар, на сто метри близина до тебе ќе експлодираше...
Дали ќе мериш растојание од десно накај лево или од лево накај десно, 5 метри пак ќе бидат 5! 11000 километри пак ќе бидат 11000!
Значи на линков велиш дека тогаш амазон не постоел, арно ама сега постои! И е на 11 000 километри од местото каде била наводната арка!
Како стигнале мрзливците од таму до амазон? Ѕид да беше ќе укапираше до сега што го прашувам!

Ипси, почнуваш да „куваш„; ти треба ладење...

Продолжуваш да извртуваш, компилираш и пренасочуваш монолози, иако се‘ ти е веќе одговорено, а за возврат, одговорите ти изостануваат. Напросто, не знаеш да одговориш. А и како би знаел...Запрашај се која будала ти дала диплома...

Не сум должен да си го арчам времето со ликови кои сами себе се препрепреповторуваат, а да не се свесни што чинат.
 
Ипси, почнуваш да „куваш„; ти треба ладење...

Продолжуваш да извртуваш, компилираш и пренасочуваш монолози, иако се‘ ти е веќе одговорено, а за возврат, одговорите ти изостануваат. Напросто, не знаеш да одговориш. А и како би знаел...Запрашај се која будала ти дала диплома...

Не сум должен да си го арчам времето со ликови кои сами себе се препрепреповторуваат, а да не се свесни што чинат.
Некому треба ладење, ама јас дефинитивно не сум тој. Значи имаш конкретен проблем - мрзливци што се 11 000 километри од блискиот исток и приказна според која, сите денешни животни потекнуваат од оние кои преживеале на арката! Ако амазон бил едно со блискиот исток, тогаш во предходната диакусија видовме дека за да се оддалечи толку за само 4000 години, тектонските плочи треба да се движат со 3 - 4 километри годишно! Тоа е невозможно. Од друга страна, ако амазон одсекогаш си бил таму, мрзливците би требало да поминат 11 000 километри и да го препливаат атланскиот океан плус чат пат по некое море - на пример средоземното. Тоа е подеднакво апсурдно и невозможно. Е сега ти види кој се резили овде.
 
alf,

ај и ја‘ малку да потапам...

Кога Христос ја следи заповеста Божја, тоа не значи дека Христос робовски и поданички се однесува кон Отецот. И Синот и Отецот ги поседуваат истите (пред)знаења па Синот, иако веќе знае(л) дека ќе пострада, Он не ја одбива заповедта (од Отецот) да се вочовечи, да пострада и да умре, туку напротив, како шти и самиорт Он нагласува, ја исполнува волјата од Отецот, но слободно и доброволно, а не под присила од Отецот.
.
Пред да постираш прочитај што си напишал.
Не може да не одбива заповед и истовремено да не прави ништо со присила од отецот.Или постоело заповед и бил присилен или дејствувал во склад на волјата која била истаи и на отецот.

Да заклучиме, синот имал иста волја со отецот , извршувајќи ја волјата која е и негова, без да биде присилен или под заповед од отецот за да пострада.
 
- The Tripartite Tractate
The Father


He existed before anything other than himself came into being. The Father is a single one, like a number, for he is the first one and the one who is only himself. Yet he is not like a solitary individual. Otherwise, how could he be a father? For whenever there is a "father," the name "son" follows. But the single one, who alone is the Father, is like a root, with tree, branches and fruit. It is said of him that he is a father in the proper sense, since he is inimitable and immutable. Because of this, he is single in the proper sense, and is a god, because no one is a god for him nor is anyone a father to him. For he is unbegotten, and there is no other who begot him, nor another who created him. For whoever is someone's father or his creator, he, too, has a father and creator. It is certainly possible for him to be father and creator of the one who came into being from him and the one whom he created, for he is not a father in the proper sense, nor a god, because he has someone who begot him and who created him. It is, then, only the Father and God in the proper sense that no one else begot. As for the Totalities, he is the one who begot them and created them. He is without beginning and without end.

Not only is he without end - He is immortal for this reason, that he is unbegotten - but he is also invariable in his eternal existence, in his identity, in that by which he is established, and in that by which he is great. Neither will he remove himself from that by which he is, nor will anyone else force him to produce an end which he has not ever desired. He has not had anyone who initiated his own existence. Thus, he is himself unchanged, and no one else can remove him from his existence and his identity, that in which he is, and his greatness, so that he cannot be grasped; nor is it possible for anyone else to change him into a different form, or to reduce him, or alter him or diminish him, - since this is so in the fullest sense of the truth - who is the unalterable, immutable one, with immutability clothing him.

Not only is he the one called "without a beginning" and "without an end," because he is unbegotten and immortal; but just as he has no beginning and no end as he is, he is unattainable in his greatness, inscrutable in his wisdom, incomprehensible in his power, and unfathomable in his sweetness.

In the proper sense, he alone - the good, the unbegotten Father, and the complete perfect one - is the one filled with all his offspring, and with every virtue, and with everything of value. And he has more, that is, lack of any malice, in order that it may be discovered that whoever has anything is indebted to him, because he gives it, being himself unreachable and unwearied by that which he gives, since he is wealthy in the gifts which he bestows, and at rest in the favors which he grants.

He is of such a kind and form and great magnitude that no one else has been with him from the beginning; nor is there a place in which he is, or from which he has come forth, or into which he will go; nor is there a primordial form, which he uses as a model as he works; nor is there any difficulty which accompanies him in what he does; nor is there any material which is at his disposal, from which <he> creates what he creates; nor any substance within him from which he begets what he begets; nor a co-worker with him, working with him on the things at which he works. To say anything of this sort is ignorant. Rather, (one should speak of him) as good, faultless, perfect, complete, being himself the Totality.

Not one of the names which are conceived or spoken, seen or grasped - not one of them applies to him, even though they are exceedingly glorious, magnifying and honored. However, it is possible to utter these names for his glory and honor, in accordance with the capacity of each of those who give him glory. Yet as for him, in his own existence, being and form, it is impossible for mind to conceive him, nor can any speech convey him, nor can any eye see him, nor can any body grasp him, because of his inscrutable greatness, and his incomprehensible depth, and his immeasurable height, and his illimitable will. This is the nature of the unbegotten one, which does not touch anything else; nor is it joined (to anything) in the manner of something which is limited. Rather, he possesses this constitution, without having a face or a form, things which are understood through perception, whence also comes (the epithet) "the incomprehensible. If he is incomprehensible, then it follows that he is unknowable, that he is the one who is inconceivable by any thought, invisible by any thing, ineffable by any word, untouchable by any hand. He alone is the one who knows himself as he is, along with his form and his greatness and his magnitude. And since he has the ability to conceive of himself, to see himself, to name himself, to comprehend himself, he alone is the one who is his own mind, his own eye, his own mouth, his own form, and he is what he thinks, what he sees, what he speaks, what he grasps, himself, the one who is inconceivable, ineffable, incomprehensible, immutable, while sustaining, joyous, true, delightful, and restful is that which he conceives, that which he sees, that about which he speaks, that which he has as thought. He transcends all wisdom, and is above all intellect, and is above all glory, and is above all beauty, and all sweetness, and all greatness, and any depth and any height.

If this one, who is unknowable in his nature, to whom pertain all the greatnesses which I already mentioned - if, out of the abundance of his sweetness, he wishes to grant knowledge, so that he might be known, he has the ability to do so. He has his Power, which is his will. Now, however, in silence he himself holds back, he who is the great one, who is the cause of bringing the Totalities into their eternal being.

It is in the proper sense that he begets himself as ineffable, since he alone is self-begotten, since he conceives of himself, and since he knows himself as he is. What is worthy of his admiration and glory and honor and praise, he produces because of the boundlessness of his greatness, and the unsearchability of his wisdom, and the immeasurability of his power, and his untasteable sweetness. He is the one who projects himself thus, as generation, having glory and honor marvelous and lovely; the one who glorifies himself, who marvels, <who> honors, who also loves; the one who has a Son, who subsists in him, who is silent concerning him, who is the ineffable one in the ineffable one, the invisible one, the incomprehensible one, the inconceivable one in the inconceivable one. Thus, he exists in him forever. The Father, in the way we mentioned earlier, in an unbegotten way, is the one in whom he knows himself, who begot him having a thought, which is the thought of him, that is, the perception of him, which is the [...] of his constitution forever. That is, however, in the proper sense, the silence and the wisdom and the grace, if it is designated properly in this way.

Ете што верувале раните-христијани.
 
- The Tripartite Tractate
The Father


He existed before anything other than himself came into being. The Father is a single one, like a number, for he is the first one and the one who is only himself. Yet he is not like a solitary individual. Otherwise, how could he be a father? For whenever there is a "father," the name "son" follows. But the single one, who alone is the Father, is like a root, with tree, branches and fruit. It is said of him that he is a father in the proper sense, since he is inimitable and immutable. Because of this, he is single in the proper sense, and is a god, because no one is a god for him nor is anyone a father to him. For he is unbegotten, and there is no other who begot him, nor another who created him. For whoever is someone's father or his creator, he, too, has a father and creator. It is certainly possible for him to be father and creator of the one who came into being from him and the one whom he created, for he is not a father in the proper sense, nor a god, because he has someone who begot him and who created him. It is, then, only the Father and God in the proper sense that no one else begot. As for the Totalities, he is the one who begot them and created them. He is without beginning and without end.

Not only is he without end - He is immortal for this reason, that he is unbegotten - but he is also invariable in his eternal existence, in his identity, in that by which he is established, and in that by which he is great. Neither will he remove himself from that by which he is, nor will anyone else force him to produce an end which he has not ever desired. He has not had anyone who initiated his own existence. Thus, he is himself unchanged, and no one else can remove him from his existence and his identity, that in which he is, and his greatness, so that he cannot be grasped; nor is it possible for anyone else to change him into a different form, or to reduce him, or alter him or diminish him, - since this is so in the fullest sense of the truth - who is the unalterable, immutable one, with immutability clothing him.

Not only is he the one called "without a beginning" and "without an end," because he is unbegotten and immortal; but just as he has no beginning and no end as he is, he is unattainable in his greatness, inscrutable in his wisdom, incomprehensible in his power, and unfathomable in his sweetness.

In the proper sense, he alone - the good, the unbegotten Father, and the complete perfect one - is the one filled with all his offspring, and with every virtue, and with everything of value. And he has more, that is, lack of any malice, in order that it may be discovered that whoever has anything is indebted to him, because he gives it, being himself unreachable and unwearied by that which he gives, since he is wealthy in the gifts which he bestows, and at rest in the favors which he grants.

He is of such a kind and form and great magnitude that no one else has been with him from the beginning; nor is there a place in which he is, or from which he has come forth, or into which he will go; nor is there a primordial form, which he uses as a model as he works; nor is there any difficulty which accompanies him in what he does; nor is there any material which is at his disposal, from which <he> creates what he creates; nor any substance within him from which he begets what he begets; nor a co-worker with him, working with him on the things at which he works. To say anything of this sort is ignorant. Rather, (one should speak of him) as good, faultless, perfect, complete, being himself the Totality.

Not one of the names which are conceived or spoken, seen or grasped - not one of them applies to him, even though they are exceedingly glorious, magnifying and honored. However, it is possible to utter these names for his glory and honor, in accordance with the capacity of each of those who give him glory. Yet as for him, in his own existence, being and form, it is impossible for mind to conceive him, nor can any speech convey him, nor can any eye see him, nor can any body grasp him, because of his inscrutable greatness, and his incomprehensible depth, and his immeasurable height, and his illimitable will. This is the nature of the unbegotten one, which does not touch anything else; nor is it joined (to anything) in the manner of something which is limited. Rather, he possesses this constitution, without having a face or a form, things which are understood through perception, whence also comes (the epithet) "the incomprehensible. If he is incomprehensible, then it follows that he is unknowable, that he is the one who is inconceivable by any thought, invisible by any thing, ineffable by any word, untouchable by any hand. He alone is the one who knows himself as he is, along with his form and his greatness and his magnitude. And since he has the ability to conceive of himself, to see himself, to name himself, to comprehend himself, he alone is the one who is his own mind, his own eye, his own mouth, his own form, and he is what he thinks, what he sees, what he speaks, what he grasps, himself, the one who is inconceivable, ineffable, incomprehensible, immutable, while sustaining, joyous, true, delightful, and restful is that which he conceives, that which he sees, that about which he speaks, that which he has as thought. He transcends all wisdom, and is above all intellect, and is above all glory, and is above all beauty, and all sweetness, and all greatness, and any depth and any height.

If this one, who is unknowable in his nature, to whom pertain all the greatnesses which I already mentioned - if, out of the abundance of his sweetness, he wishes to grant knowledge, so that he might be known, he has the ability to do so. He has his Power, which is his will. Now, however, in silence he himself holds back, he who is the great one, who is the cause of bringing the Totalities into their eternal being.

It is in the proper sense that he begets himself as ineffable, since he alone is self-begotten, since he conceives of himself, and since he knows himself as he is. What is worthy of his admiration and glory and honor and praise, he produces because of the boundlessness of his greatness, and the unsearchability of his wisdom, and the immeasurability of his power, and his untasteable sweetness. He is the one who projects himself thus, as generation, having glory and honor marvelous and lovely; the one who glorifies himself, who marvels, <who> honors, who also loves; the one who has a Son, who subsists in him, who is silent concerning him, who is the ineffable one in the ineffable one, the invisible one, the incomprehensible one, the inconceivable one in the inconceivable one. Thus, he exists in him forever. The Father, in the way we mentioned earlier, in an unbegotten way, is the one in whom he knows himself, who begot him having a thought, which is the thought of him, that is, the perception of him, which is the [...] of his constitution forever. That is, however, in the proper sense, the silence and the wisdom and the grace, if it is designated properly in this way.

Ете што верувале раните-христијани.
Не ја расипувај сега работата.
Тоа било во стариот еон,кажи во новиот во што ќе се верува?
 
Не ја расипувај сега работата.
Тоа било во стариот еон,кажи во новиот во што ќе се верува?

Само гледаш да се закачнеш. Недостиг на внимание или што? Во што ти е волја верувај шегобиецу, верата е убиец на знаењето. Најмудро е да се убиеш сам себе. Можеби ќе сфатиш ;)
 
  • Ми се допаѓа
Reactions: alf
Само гледаш да се закачнеш. Недостиг на внимание или што? Во што ти е волја верувај шегобиецу, верата е убиец на знаењето. Најмудро е да се убиеш сам себе. Можеби ќе сфатиш ;)
Не се прави самоубиство туку така, треба да го соединиш со жртвување, па да биде во една целина како што змијата ја јаде својата опашка, така и најниското со највисокото да се спојат.
Но, ти како бог сигурно тоа го знаеш.
;)
 
Не се прави самоубиство туку така, треба да го соединиш со жртвување, па да биде во една целина како што змијата ја јаде својата опашка, така и најниското со највисокото да се спојат.
Но, ти како бог сигурно тоа го знаеш.
;)

Со среќа. :D
 
Овде ти запира дијалогот, штом не си „некој“ туку си „никој“, свесно ли одите во нихилизам?
Штом си никој, кој што сака да е некој - ете ти го Богот кој што решил да биде Исус.
Ти велам јас премногу зборувате со едноставна цел - да се каже нешто, небитно што.

Само се препираш наоколу по форумов... та нихилизам, та безличност... Many-aced God ќе ти се смее :)
 
Последно уредено:
Едно време дрдореа неуки тука дека сите што не се религиозни, а под религиозни овде во Македонија се подразбира да си или православен христијанин или муслиман (католицизмот е премалку зафатен така да, нив ги скокам), се неморални, немаат врска со етика, обични животни што би рекле директно - бидејќи нели, не се религиозни и НЕ ВЕРУВААТ на ОДРЕДЕН НАЧИН, препишан како рецепт од некој во минатото!

Едно време имаше и расправии помеѓу „големите религии на љубовта“ за тоа која религија и кој бог е по-неморален според светите кнгии од стариот еон!
Побарајте во оние, Прашања за... ако имате време и ве интересира размислата на обичниот мирјанин (верник) :)

Еве онака, кратко видео... така за „апсолутната моралност“ - која глупост од кованица на зборови!

П.С. Јас повеќе изнапишав од должината на видеото :)

 
Последно уредено:
Штом си никој, кој што сака да е некој - ете ти го Богот кој што решил да биде Исус.
Ти велам јас премногу зборувате со едноставна цел - да се каже нешто, небитно што.

Само се препираш наоколу по форумов... та нихилизам, та безличност... Many-aced God ќе ти се смее :)
:facepalm:Без коментар, теолошко-филосовски сте премногу “боси“ за било каков дијалог..., треба ептен да почнеме предшколски, да ги малтретираме луѓево, евентуално со нова тема...:)

Статистиката те демантира во твоја “корист“, јас сум реално присутен, препирките се за вас децата(“новоеонците“) да осетите живост, она за што во почеткот укажав..., форумов ви е ко “апарат за реанимација“.:(
 
Имам: иди под хитно на „систематски„, со посебен акцент на содржината од черепот...
дали тоа значи дека во цела библија нема ни еден збор каде Исус, бог да го прости, ја укинува наредбата на старио му татко за нејадење на свинско?
Па сега се обидуваш онака ефтино да свртиш муабет?
 
Ти си фантом, не си реален за мене. Да умреш утре - кој и да праша за тебе тука, ти ќе бидеш само @liberij - лик/ликови кои се трудеа само христијанството да биде лекот за човештвото!

Нормално дека теолошки-философски ќе ти се чини секој дека е „бос“ кога тоа не оди во прилог на твоите проповеди или кога во толку кратка реченица не разбираш што ти зборува човек или не знаеш за другите философии ништо освен омраза изградена врз база на текстови од луѓе кои ништо не прифаќаат освен православие!

Да си запознаен со компаративна религија, да ги изучуваш (не да читаш клевети од твоите собраќа за другите учења), а не само да глаголаш за православието како највистинското верување - сеуште ми е чудно како некој ги голта овие ствари како реални - „ВИСТИНСКО ВЕРУВЊЕ“ што го криете зад „Вистинска Религија“ и „Вистински Бог“ - и тоа денес.

Треба да се дружиш со Телемити да видиш живост. Вака на форум - само зборови и индивидуално разбирање за овие или оние работи.

Но, секако, ако живост за тебе ти е манастирот - тука јас немам ништо со тоа.

Форумов ми е алатка да зборувам за Телема и да овозможам пристап до книги и инфомарции за истата за да секој сам постигне многу повеќе без страв од богови, демони, а најмалку од луѓе! :)
Нема множина „форумов НИ е“. Не знам за другите што е форумот!
Премногу старо-еонски размислуваш, поставуваш прашања на мноштвото како да сме и ние стадо без свое јас и свои размисли!

Јас не зборувам за моето искуство тука, за ритуали, не зборувам за богови, не зборувам за моите лични верувања и искуства :)
Форум е ова, секоја будала во Р.М. може да дојде и сешто да согледа и да направи будалаштини!

Вие постојано дрдорите за верувања, за богови, за живост во „Вистинскиот ти бог“, бидејќи во вас како поединци нема авторитет, единствениот авторитет ви се

  • „светите отци“ кои за многумина не се свети и се обични философи,
  • црквата која за мнозинството е само обична организација која собира добра од мирјани без да им даде реален „лек“ за нивната состојба во животот,
  • некаков фантомски бог од плејадата богови во кој само верувате, догматски, чија историја ја негирате или извртувате.
Што ме води до тоа да ти укажам дека потребно е да почнете да ги изучувате хебрејските учења за да малку од малку разберете повеќе за Ништото, нештото и се она помеѓу тоа :)

Додека сте неуки за реалноста за другоста - за фалус не ве бидува ниту имате авторитет некому да кажуваш дека е „бос“ во животот!
Протегни си ја ногата до кај ти е чергата - а чергата во христијанството е бааги кратка, бидејќи нели - егото е зафркната работа, освен ако „демонот“ во тебе не те натера „да згрешиш“ и почнеш лажно да обвинуваш заради некоја твоја колосална цел. ;)
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom