Ipsissimus
P.I.
Епа и јас тоа те прашувам? Ако Бог е безгрешен и совршен, која е потребата да подобрува, интервенира, корегира?Не се нервирај, како е можно да реализираш совршена цел, а при тоа да си згрешил?!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Забелешка: This feature may not be available in some browsers.
Епа и јас тоа те прашувам? Ако Бог е безгрешен и совршен, која е потребата да подобрува, интервенира, корегира?Не се нервирај, како е можно да реализираш совршена цел, а при тоа да си згрешил?!![]()
Такви беа паганските богови, но монотеистичките религии како христијанството и исламот се наметнаа како посупериорни токму поради тоа тврдење - дека нивните (паганските)богови биле несовршени, премногу човечки. Монотеизмот наметна критериум на безгрешност и совршеност кај Богот, така да сега кога се фатиле за орото, мора да го играат и да докажуваат како безгрешниот бог, мора да интервенира и да исправа грешки, што тој самиот ги направил или допуштил, а за тоа треба вината да биде на луѓето, на ѓаволот, на Сорос....ХААРП, масони, илуминати....било кој само не богот кој е совршен и од кого потекнува се.Госпот ги има сите мани и врлини како и луѓето. И да згреши и да успее и да тагува и да се радува и да љубомори и да збесни и да падне во депресија.
Баш те особини го прават совршен, пошто ако му фалеше некоја од особините - немаше да биди совршен - ќе беше фаличен
ги заборави комуњарите од СДСМТакви беа паганските богови, но монотеистичките религии како христијанството и исламот се наметнаа како посупериорни токму поради тоа тврдење - дека нивните (паганските)богови биле несовршени, премногу човечки. Монотеизмот наметна критериум на безгрешност и совршеност кај Богот, така да сега кога се фатиле за орото, мора да го играат и да докажуваат како безгрешниот бог, мора да интервенира и да исправа грешки, што тој самиот ги направил или допуштил, а за тоа треба вината да биде на луѓето, на ѓаволот, на Сорос....ХААРП, масони, илуминати....било кој само не богот кој е совршен и од кого потекнува се.
Такви беа паганските богови, но монотеистичките религии како христијанството и исламот се наметнаа како посупериорни токму поради тоа тврдење - дека нивните (паганските)богови биле несовршени, премногу човечки. Монотеизмот наметна критериум на безгрешност и совршеност кај Богот, така да сега кога се фатиле за орото, мора да го играат и да докажуваат како безгрешниот бог, мора да интервенира и да исправа грешки, што тој самиот ги направил или допуштил, а за тоа треба вината да биде на луѓето, на ѓаволот, на Сорос....ХААРП, масони, илуминати....било кој само не богот кој е совршен и од кого потекнува се.
Повторно слободата како аргумент за несовршеноста, злото и се останато. Зошто упорно верглате нешто кое е побиено како аргумент?! Слободата е можност - потенцијал, не и причина за тоа што некој ќе направи! Причината не лежи во слободата, туку во особините на тој што го прави изборот! Ако Бог дал слобода, а потоа гледа промашување и грев поради неа, тогаш неговата промисла не е совршена! Не е апсолутна! Тоа значи дека не успеал да ја консолидира таа слобода со совршенството!Бог је Љубав и Бог је апсолутна слобода: Он воли у слободи и Он у љубави дарује слободу. Зато и кажемо на Божанској Литургији: "Ти Си по изобиљу милости Своје све привео из небића у биће". Створивши човека, Бог је, као круну Своје творевине, створио ново створење, које ће се намучити и које ће, тако да кажемо, намучити и Бога. Али, Бог је више волео да се и Сам намучи и да се и ми намучимо, него да нас створи као бића без слободе и љубави, да будемо попут животиња, ако и интелигентних, али, ипак, животиња које функционишу ропски и аутоматски по диктату инстиката.
Уместо тога, Бог нам је удахнуо Свој сопствени дах. Он нам је даровао опасни дар – дар слободе, који је као двосекли мач. И зато је човек у стању да одговори на љубав Божију. И зато човек кроз смирење, послушност и давање љубави, попут Бога Оца Који даје Своју љубав, може да постане бог по благодати. Овај процес (човековог) усавршавања нема краја: он је пут бескрајног узрастања у Богу, којим путују Светитељи.
Међутим, шта се догодило? Бог је створио човека и даровао му слободу и... убрзо је започела трагедија људске историје. Наш прародитељ Адам је учинио страшан промашај. Као што језгровито каже Свети Максим Исповедник, Адам је "својевољно и безумно поступио противно (Богом створеној) природи". И управо, у том тренутку, у човеково битовање су ушли грех, болест и страдање. Пролазили су векови и покољења... Неко би се могао упитати: "Шта се то догодило? Ако је Бог свемоћан, зар није могао да спасе род људски? Наравно да је могао, али Бог није желео да нас у процесу спасавања поништи (као слободне личности). Због тога је Бог допустио да прође толико векова и поколења. Морала је да се јави и сарадња са човекове стране. Човек је требало да се добровољно врати Богу. Јер како веле Св. Оци, добро се никада не може чинити на силу. У једној од својих проповеди Св. Јован Златоусти пита: "Шта се догодило Јуди?", и одговара: "Иако је могао да исправи Свога ученика, Христос није желео да га учини добрим на силу, нити да изврши насиље над његовом слободом."
Vasilije Gondikakis - Svetitelj, arhetip Pravoslavlja - Верујем
Епа и јас тоа те прашувам? Ако Бог е безгрешен и совршен, која е потребата да подобрува, интервенира, корегира?
Ц! Просто е, интервенира за да ја реализира совршената цел.![]()
Повторување на веќе побиена теза, нема да ја направи истата повалидна.
Христијaнскиoт Бoг е Апсoлутен вo oднoс нa твoетo "прaшaње"-"oдгoвoр" кoе неукo и нaивнo гo пoвтaрaш глувo (дa не кaжaм пoтежoк збoр)слушaјќи ги христијaнските oдгoвoри...Повторување на веќе побиена теза, нема да ја направи истата повалидна.
Апсолутноста подразбира совршеност, совршеноста не остава место за корекции, исправки, поправки, интервенции, санкции и слично. Апсолутен бог што ја обвинува сопствената креација е апсурд.Христијaнскиoт Бoг е Апсoлутен вo oднoс нa твoетo "прaшaње"-"oдгoвoр" кoе неукo и нaивнo гo пoвтaрaш глувo (дa не кaжaм пoтежoк збoр)слушaјќи ги христијaнските oдгoвoри...
Христијaнскaтa икoнoмијa не е деистичкa, зa тебе е несвaтливa зaштo си aут, нaдвoрешен нa Црквaтa, нo кaкo тaкoв кoј прoјaвувaш "извесен" интерес дoвoлнo е дa дoбиеш дoгмaтскa лoгикa рaзбрaнa вo христијaнскaтa есхaтoлoгијa, нo зa жaл oд твoјa пoзицијa керигмaтскиoт дел ќе ти oстaне нејaсен зaрaди персoнaлнaтa индoлентнoст.Апсолутноста подразбира совршеност, совршеноста не остава место за корекции, исправки, поправки, интервенции, санкции и слично. Апсолутен бог што ја обвинува сопствената креација е апсурд.
Тегет чарапа на све иде - работава. Нема што да кажам, па ќе користам фенси терминологија за да звучам паметно и веродостојно.Христијaнскaтa икoнoмијa не е деистичкa, зa тебе е несвaтливa зaштo си aут, нaдвoрешен нa Црквaтa, нo кaкo тaкoв кoј прoјaвувaш "извесен" интерес дoвoлнo е дa дoбиеш дoгмaтскa лoгикa рaзбрaнa вo христијaнскaтa есхaтoлoгијa, нo зa жaл oд твoјa пoзицијa керигмaтскиoт дел ќе ти oстaне нејaсен зaрaди персoнaлнaтa индoлентнoст.
Повторно слободата како аргумент за несовршеноста, злото и се останато. Зошто упорно верглате нешто кое е побиено како аргумент?! Слободата е можност - потенцијал, не и причина за тоа што некој ќе направи! Причината не лежи во слободата, туку во особините на тој што го прави изборот! Ако Бог дал слобода, а потоа гледа промашување и грев поради неа, тогаш неговата промисла не е совршена! Не е апсолутна! Тоа значи дека не успеал да ја консолидира таа слобода со совршенството!
Многу пати наназад посочував на еден хипотетички пример со педофил и човек кој не е педофил. И двајцата се наоѓаат во идентична ситуација - да злостават дете без да бидат откриени. Педофилот го злоставува детето, тој што не е педофил не! Ако слободата е причина за грешките и несовршеноста, тогаш во конкретниов хипотетички случај тоа би значело дека само педофилите имаат слобода! Што очигледно не е случај! Јасно станува дека изборот зависи од особината на тој што бира, а не од слободата, бидејќи таа е само можност. Е сега, ако тој што го прави изборот е креација, тогаш неговите особини се создадени, дизајнирани или допуштени од неговиот креатор! Ако неговиот креатор гледа грешка во неговите постапки, значи дека направил превид кога се во прашање неговите особини! Тоа би значело дека не е сезнаен и семоќен, а без тие особини не е апсолутно битие и не се разликува од паганските богови.
Немам потреба од правење паралели, пробај да дојдеш сам до заклучоци објективно и непристрасно и ќе видиш зошто.Ваквото размислување ми има неверојатна сличност со Валентиновската теологија. Ти што велиш?
Brief Summary of Valentinian Theology
CHURCH FATHERS: Against Heresies (St. Irenaeus)