Moже ли некој да ми го објасни овој ајет (Аl Ahzab 50):
O Vjerovjesniče, Mi smo ti dozvolili da budu žene tvoje one kojima si dao vjenčane darove njihove, i one u vlasti tvojoj koje ti je Allah dao iz plijena, i kćeri amidža tvojih, i kćeri tetaka tvojih po ocu, i kćeri daidža tvojih, i kćeri tetaka tvojih po materi koje su se s tobom iselile, i samo tebi, a ne ostalim vjernicima - ženu-vjernicu koja sebe pokloni Vjerovjesniku, ako se Vjerovjesnik hoće njome oženiti - da ti ne bi bilo teško. Mi znamo šta smo propisali vjernicima kada je riječ o ženama njihovim i o onima koje su u vlasništvu njihovu. - A Allah prašta i samilostan je.
Uzvi{eni se obra}a Svome Poslaniku, vele}i da mu
je dozvolio njegove `ene kojima je dao darove, tj.
mehr, a njegov mehr koji je davao svojim suprugama
iznosio je 12 i po oka, ukupno 500 dirhema, izuzev
Umm-Habibe bint Ebi-Sufjan, za koju je mehr u visini
400 dinara dao Ned`a{i ("negus"), Uzvi{eni Allah mu
se smilovao, i osim Safijje bint Hujejj, koju je probrao
izme|u zarobljenika Hajbera i kao mehr joj darovao
slobodu, te D`uvejrije bint El-Haris iz plemena El-
Mustalik, za koju je isplatio otkup Sabit ibn Kajs ibn
[emmasu i o`enio se njome.
Rije~i Uzvi{enog: "i one u vlasti tvojoj koje ti
je Allah dao iz plijena", tj. dozvolio ti je brak sa
robinjama koje ti dopadnu iz plijena. Prethodno je
re~eno da je posjedovao Safijju i D`uvejriju, oslobodio
ih i o`enio se njima. Posjedovao je i Rejhanu bint
[em'un iz plemena Nadr i Mariju, Koptkinju, majku
njegovog sina Ibrahima, obje su bile robinje.
Rije~i Uzvi{enog:
"i k}eri stri~eva tvojih, i k}eri tetaka tvojih
po ocu, i k}eri daid`a tvojih, i k}eri tetaka
tvojih po materi." Ovo je sredina izme|u
neumjerenosti kr{}ana koji ne uzimaju `enu ako
izme|u njega i nje ima manje od sedam koljena i
pretjerivanja jevreja koji uzimaju i brati~nu i sestri~nu,
{to je grozno i odvratno. Rije~i Uzvi{enog: "Koje su
se s tobom iselile", tj. U Medinu.
Rije~i Uzvi{enog:
"i `enu - vjernicu koja sebe pokloni
Vjerovjesniku, ako Vjerovjesnik ho}e da se
njome o`eni, samo tebi", tj. dozvoljava ti,
Poslani~e, vjernicu koja ti se pokloni da se o`eni{
njome bez mehra, ako to `eli{. Ibn Ebi-Hatim prenosi
od Ai{e da je rekla: "Ta koja se poklonila Poslaniku,
s.a.v.s., je Havla bint Hakim ibn El-Evkas iz plemena
Benu-Sulejm; bila je dobra `ena." Ibn Ebi-Hatim,
prenosi od Ibn-Abbasa da veli: "Poslanik nije imao
nijednu `enu koja mu se poklonila, iako je takvih bilo
dosta", tj. on nije prihvatio nijednu koja mu se
poklonila, iako mu je to bilo dozvoljeno i samo njemu
specifi~no, jer je to prepu{teno njegovoj volji, kao {to
Uzvi{eni veli:
"ako Vjerovjesnik ho}e sa se njome o`eni",
tj. ako to odabere.
Rije~i Uzvi{enog: "samo tebi, a ne ostalim
vjernicima." Ikrime veli: "Poklonjena nije dozvoljena
drugima mimo tebe. Ako bi se i poklonila nekom
~ovjeku, ona mu nije dozvoljena dok joj ne dadne
ne{to (na ime mehra)." Isto vele i Mud`ahid i E{-[a'bi i
drugi, tj. ako se neka `ena preda nekom ~ovjeku, on
je, nakon {to op}i s njom, du`an dati joj mehr ravan
njoj sli~ne `ene kao {to je presudio Allohov Poslanik,
s.a.v.s., u slu~aju udaje Va{ikove k}eri koja se predala,
odrediv{i joj, nakon smrti mu`a, mehr njoj sli~ne
`ene. I smrt i op}enje se jednako tretiraju u vezi sa
odre|ivanjem i obaveznosti mehra `eni koja se
predala nekome mimo Poslanika, s.a.v.s. On, pak, nije
obavezan dati bilo {ta onoj koja mu se preda, jer ima
pravo da se o`eni bez mehra, staratelja i svjedoka kao
u slu~aju Zejneb bint D`ah{, r.a
Rije~i Uzvi{enog:
"Mi znamo {to smo propisali vjernicima
kada je rije~ o `enama njihovim i o onima
koje su u vlasni{tvu nj hovu." Tj. njihovo
ograni~avanje na ~etiri slobodne `ene i koliko ho}e
robinja, te uvjetovanje staratelja, mehra i svjedoka.
Oni su ummet, a tebi smo to olak{ali i ni{ta od toga ti
nismo u~inili obaveznim
i
"da ti ne bi bilo te{ko. A Allah pra{ta i Milostiv
je."