Јас не ги кривам поповиве, да живеевме во 15 ти - 16 ти век, каде достапноста до информации била практично нула, каде писмени биле неколку луѓе во целата земја, каде библија имале само поповите, да сметаш дека народот е изманипулиран. Ама сега кога достапноста до информации е моментална и неограничена?! Каде секој може да се информира? Сега, неинформираноста е работа на избор а не неизбежност. Ако некој дозволил да биде третиран како овца (дури и терминологијата е таа, пастири, стадо....), тогаш кој му е крив? За прв пат ќе се согласам со @Изгрев - никој не им става пиштол на глава да одат и да даваат пари на поповите.Исто така, според мојата логика (на страна шалите за нафтата и сервисот на џипови) цените се очигледно покачени поради тоа што народот нема ебан денар и се помалку остава пари во црква. Си рекле: „Ќе ги сечеме кај што мора да платат“, а тоа се настаните кој ниеден верник нема да ги избегне: венчавките, крштевките и погребите.
Абе информираност... Џиповите се купуваат со парите од тие што најмалку ги имаат. Бабички и дедовци, полни маки, што оставаат за душа и што се молат за подобро и за здравје... Во утепани земји кај што царува сиромаштијата и неимформираност се знае кои работи се најсилни. Лотаријата и црквата.Јас не ги кривам поповиве, да живеевме во 15 ти - 16 ти век, каде достапноста до информации била практично нула, каде писмени биле неколку луѓе во целата земја, каде библија имале само поповите, да сметаш дека народот е изманипулиран. Ама сега кога достапноста до информации е моментална и неограничена?! Каде секој може да се информира? Сега, неинформираноста е работа на избор а не неизбежност. Ако некој дозволил да биде третиран како овца (дури и терминологијата е таа, пастири, стадо....), тогаш кој му е крив? За прв пат ќе се согласам со @Изгрев - никој не им става пиштол на глава да одат и да даваат пари на поповите.
Оној што во денешно време е неинформиран поради нужност, не е финансиски фактор од кој црквата може да извлече економска корист, оние останатите од кои може, имаат можност да се информираат.Абе информираност... Џиповите се купуваат со парите од тие што најмалку ги имаат. Бабички и дедовци, полни маки, што оставаат за душа и што се молат за подобро и за здравје... Во утепани земји кај што царува сиромаштијата и неимформираност се знае кои работи се најсилни. Лотаријата и црквата.
Свештениците земаат плата, зборувам за поповите.Од кога свештениците се на плата? Има еден чаршиски муабет овде, попот земал што земал од пеењата и оди во црква, ги фрла парите нагоре и вика, господе што е твое земи а што ќе падни е мое секако ова е само зафрканција но сметката на црквата после плаќање на се што треба како режии, пензиско, обезбедување.... се дели на сите таму по некоја си „табела“ кој колку сработил и треба да е 0ден на крај. Значи колку влегло толку треба и да излезе, нема фиксна плата или слично. Треба да е има за сите.
Болт 1Oва што го наведуваш е вистина. Кај нас поставија едно младо попче. Доколку немаш пари, не прави никаков проблем, плус човекот пее на македонски јазик, за да можат сите да го разберат.
Кај католиците имаш верски данок, кај протестантските заедници одвојуваш една десетина од личната заработка за нивната црква. Кај нас дава кој колку има и пак се наоѓаат луѓе на кои тоа не им чини.
Кај нас верниците се големи лицемери. Не е проблем за некој што е сиромав и нема пари. Но највеќе се буни оној кој вели дека му е скапа венчавката, но затоа без никаков проблем ќе фрли 500 евра во кафеана за моминска или ергенска вечер. Или ќе организира свадба на која ќе покани 200 гости. А најголем дел од тие гости не го сфаќаат значењето на свадбата и дека тоа е настан во кој се прославува венчавањето како круна на љубовта помеѓу невестата и младоженецот, туку гледаат како на згодна прилика за да се прејадат и опијат и ако ним не им се види доволно богата трпезата тогаш ќе ги оговарат домаќините дека не знаеле да направат свадба (!).
Или ќе каже домаќинот дека му е скапо осветувањето на колачот за Слава или Служба за светителот, ама затоа ќе направи манџи од пет врсти, колачи од десет вида, со гостите ќе се напијат, најадат и ќе пеат соблазнувачки песни. Многумина ќе се опијат и ќе се степаат итн. Ни ваквиот домаќин, ниту неговите гости не ни знаат кој е светецот и кои се неговите заслуги чија Слава слават, туку на гостите најважно им е да се најадат и напијат, а на домаќинот да се покаже со разни јадења и пијачки и со што повеќе пречекани гости.
Slava kod Srba:
http://www.alo.rs/vesti/reportaza-srbija/slavlje-u-dvoristu-vrtica-uz-go-go-igracice-video/61722
Или за оној кому погребните трошоци му се скапи. Таквиот без никаков проблем ќе даде илјадници евра за најмодерна надгробна плоча. Иако вистинските верници знаат дека за починатиот последното пеење од свештеникот е од непроценлива важност за упокоениот. И единствена работа што може да ѝ помогне на неговата душа на патот низ поднебесието, кадешто не му помага ни златен гроб опсипан со бесценети камења.
А тие што се атеисти или нема такво нешто во 21 век, сите сме верници ?Јас мислам дека треба некој закон да се донесе за цркварина или попарина, името по слободен избор и секој месец на плата да ни запираат по 1000ка до 2.
Влегувањето во црква може не ме прави верник ама прави да се чувтвувам спокојно, ослободено, мирно....Влегување во црква те прави верник исто колку што влегување во гаража те прави автомобил.
Да, јас сум верник, ама воопшто не сум задоволен од „црковните услуги“ (со исклучок на мојата венчавка во Св. Богородица).
Муабетот ми е: ако нешто не ви се допаѓа, не мора да продолжите да го правите. Греота е за луѓето што чувствуваат некаква обврска и „шубе“ им е ако не ги испочитуваат сите кешоцицачки адети (несоодветни со нашите стандарди) кои свештените лица ги наметнуваат. Извини, ама јас сум речиси сигурен дека дедо Боже не би сакал да е така, барем во најголемиот дел од случаите. Твоите верувања и твоите дела те прават верник, а не дали си го викнал попот да „зачати“ по тарифникот. Барем јас така ги сфаќам работите.
Ејј нас не тераше да сме го земеле од капела со кола да не трошел он далеку бил гроботНема врска дека поповите ги користат парите од народот за да купуваат скапи автомобили. Господ им ги дава автомобилите.
Вистинска приказна:
40-дневен помен. Го гледаш попот со БМВ. На 6-месечниот помен, попот овој пат доаѓа со Пасат. "Попе, нели имаше БМВ?" Попот: "Има све, брат. Дал Господ."
За сите да важи без исклучок :муслимани , јудисти, будисти, јеховини , атеисти... сите се исти пред Бога чедо Божјо.А тие што се атеисти или нема такво нешто во 21 век, сите сме верници ?
Најубаво е поповите да ослабнат и да не возат џипови, како и тоа да им се бесплатни јавните услуги, како автобуски превоз, воз и слично и да се водат според животот од библијата/куранот што го проповедаат, а не од убавите реклами, бидејќи тие се дело на рогатиот.
Нормално, за пари како што беше претходно, ако сакаш/колку можеш тоа е на верникот
Прашуваш зошто?Па вие сакате слеп народ,без свое мислење,на кој како што сакате така ќе го измотавате,и ќе му ги празните џебовите.Па тие атеисти,тоа е совеста на народот исто како во 1945 година.Некои пола век трубеа дека народот не можел да живее без црква,не било убаво да се склучува брак без поп,дека требало да се крштеваат децата во црква(иако и тоа е спорно и небиблиско),дека за се биле криви комунистите.Но што стори црквата сега во 25 години независна Македонија,ништо добро освен стотици манипулации како да се земе повеќе пари од народот,а притоа ништо да не му се даде.Едно добро да стореа од тоа што го сторија комунистите,секоја чест,ама не,ако не беа и комунистите и поповите ќе беа полуписмени или неписмени и самоуки.Се што се постигна во оваа држава се постигна во втората половина на 20 век.Сега само се гледа како тоа да се уништи,да се ограби,да се излаже а притоа се форсира старата теза која успевала 500 години,трпение,ако се нема сега ќе се добие благосостојба по смртта.Колку е бедно тоа што свештениците изиграваат џелати на својот народ,му земаат се што има,а му даваат лажна надеж,дека сега се што изгубиле ке го добијат таму некаде горе.[DOUBLEPOST=1425547549][/DOUBLEPOST]Свештеникот е должен да ја изврши тајната и во случај верникот да нема пари
Претенциозни се изјавите на некои верници дека во епархиите постојат одредени ценовници за услуги кои ги вршат свештените лица, познати како давачки за ”треба” или ”Света Тајна”, вели Отец Игор Здравковски од Кумановско – осоговската епархија на прашање дали и ова епархија ги зголеми цените на своите услуги за верниците како што тоа го направи МПЦ.
Верниците кои сакаат својот брак да го крунисаат во храм, или пак да го крстат своето новородено дете, нема да бидат вратени ако немаат пари, вели Здравковски, нагласувајќи дека КОЕ нема промени на т.н цени на услуги за своите верници кои сакаат да бидат дел од седумтте свети тајни.
- Наша света должност е да ги извршуваме светите тајни, без разлика дали верникот има или нема пари за тоа. Пред Бога сите се еднакви, и за црквата нема поделба на богати и сиромашни, па во зависност од тоа, да се бараат суми кои би ги поделиле верниците. Црковните храмови во Куманово не се подеднакво посетени, и со доброволниот прилог на граѓаните, КОЕ успева да ги одржува сите храмови со отворени врати за верниците, но, без притоа да бара пари за одреден обред. Сѐ што ќе биде оставено во црквата се смета за дар, а не за наплаќање на услуги, вели Здравсковски.
Наплаќањето за свештенодејства е грев и канонски прекршок, вели Здравковски и свештеникот е должен да ја изврши тајната и во случај верникот да нема пари.
Кумановско – осоговската епархија во тој правец апелира до своите верници дека во ова епархија не постои ниту зголемување, ниту намалување на т.н ценовник, и средствата дадени за црквата се сметани како ”милостиња”, а не како наплаќање за свештенодејство.
Инаку, МПЦ деновиве го објави новиот тарифник на услугите, кои владиците го донеле уште во почетокот на минатиот месец.
Услугите поскапеа од 500 до 1.000 денари. Од МПЦ велат дела покачувањето на цените било од економски причини. Новиот ценовник веќе се спроведува во некои епархии. Така на пример во скопската епархија крштевка се наплаќа 4.000 денари, за венчавка со еден свештеник 6.000 денари додека со тројца свештеници 7.000 денари. Во оваа епархија погребот чини 3.000 денари.
http://kumanovskimuabeti.mk/koe-sveshtenikot-e-dolzhen-da-ja-izvrshi-tajnata-i-vo-sluchaj-vernikot-da-nema-pari/
Гледам нај многу се засегнале од поскапувањата атистите и богоборците на форумов, зошто ли.
Тешко тоа,па Грујо е во ортаклак со црквата,едниот другиот го заштитува.Едниот со финансиска поткрепа,другиот со убедување на верниците пред избори и помеѓу нив.Голем трошок е да умреш у Скопје у пм .
Ја да сум ко Грујо ќе направам бесплатно да биде за венчавање има да се истурат луѓето,ќе нема место каде па ќе се отвараат нови цркви.
Како што слушнав на вести другите градови не се согласиле на овие нови цени.