џимеј
џимилино
- Член од
- 4 март 2007
- Мислења
- 10.394
- Поени од реакции
- 25.213
Gone Girl: или зошто вакви трилери веќе не успеваат кај мене
Со помирна глава ги сумирам впечатоците од можеби најочекуваниот филм на годината. Она што морам прво да го напоменам е дека Gone Girl имаше неверојатно добра маркетинг кампања која во центарот го имаше името на Дејвид Финчер и можеби, само можеби Емили Ратајковски за која сигурен сум дека добар дел мастурбатори го гледаа делумно и поради неа.
Хајпот е оправдан. Сите чекаме нешто спектакуларно од Финчер. Следејќи му ја кариерата јас мислам дека Финчер после Zodiac често знаеше да потфрли. Го направи Бенџамин Батон за кој имаше поделени мислења (мене лично не ме импресионира) и после го режираше The Social Network за кој господ знае зошто се нафатил, кога беше далеку од негов стил и далеку од добар филм.
Најново Финчер режира филм според книга. Првите информации околу филмов мислам дека ги прочитав пред околу една година, кога пратев во кои проекти ќе го има Бен Афлек, па после уште прочитав дека на кастингот поминала и Емили Ратајковски и си реков океј, ќе чекаме, ќе видиме. После прочитав дека имало книга и бил адаптиран според неа па нема шанси да ја читам, ќе го чекам филмот, сепак е Финчер и ми е гајле кој и како ја напишал книгата, кога овој ќе изведе нешто подобро.
Почнаа првите рецензии на форум, од која само таа на социопатка21 се одвојуваше како негативна. Не следев да видам дали имаше и други, воглавно сите беа импресионирани од филмот. Колега од факс ми вика - гледај го после полагања филмов и кажи ми импресии, нешто неверојатно е. Му велам ќе го гледам кога ќе излезе на убава снимка.
Спуштам торент, го пуштам филмот и уште на почетокот си велам ова ќе биде одличен филм. Почетокот ветуваше многу. Нарацијата шеташе лево-десно, се префрламе од едно време во друго, ја следиме приказната од неколку страни, онаа на Росемунд и другата на Афлек. Саундтракот на кој е потпишан Трент Резнор е одличен, прави напната атмосфера, до тука се е добро. Првите половина час додека трае мистеријата се солидни, ветуваат.
После, филмот ми се изгуби. Има некои такви филмови кога наместо да продолжат со спектаклот, се губат во средината од тоа што сакаат да бидат незаборавни филмови, но кога целата тежина на филмот, целиот билдап кој траеше во првиот саат ми изгуби смисла, добив впечаток дека веќе не гледам мистерија-трилер филм. И океј е, продолжуваме понатака. Чекаме да помине уште пола филм а тоа се цели ебани 70-80 минути. И се прашувам каде сега, што понатака, дејствието не ме води никаде, филмот веќе не ме остава нетрпелив туку станувам рамнодушен на приказната, не ми е грижа ни за ликовите затоа што не се поврзувам за никого, а лошо на неизградени ликови е тоа што ако приказната потфрли, потфрлува и филмот.
Гледајќи го понатака се прашувам кои се мотивите на ликот на Росемунд за нејзините постапки, значи не наоѓам ниеден мотив освен - абе психопат е, терај.
Не ги наоѓам ни мотивите на ликот на Афлек. Не знам што прави цел филм, трча де ваму, де таму, се прошета низ сите сетови во филмот и не остави буквално никаков впечаток. Дојде во филмов колку само да го покаже стапот под туш и гајле му е. Како лик кој требаше да биде "поемотивен" не покажа никаков внатрешен конфликт.
И што кога во 2014 година веќе сите трилер финти се делумно истрошени? Како еден трилер да допре до гледачите и да остави впечаток без притоа да не е "веќе виден пресврт, веќе очигледен убиец, веќе видени клишеа"? Одговорот го дава минатогодишниот Prisoners. Во него ги видовме сите конфликти кои луѓето ги имаа во себе, видовме како секој се справува со едно исчезнување, па потоа се фокусираме на нив, во преден план доаѓаат емоциите а приказната и разврската не се обидуваме ни да ја погодиме затоа што едноставно се предаваме на филмот, исто како во серијата The Killing, презаситени од обични трилери најбитно ни е како луѓето навистина реагираат во вакви ситуации? Која е драмата при исчезнување, дали некој пронаоѓа начин во бегство од реалноста или се соочува и бара решенија. Кој како се помирува? Кога филм цели кон градење на ликовите при решавање на еден трилер случај, тогаш тоа е погодокот.
Нема веќе простор за трилери од 90тите (кои патем Финчер ги владееше), мислам дека веќе не поминуваат, сериозните гледачи бараат повеќе од само обична забава "пронајди го убиецот".
И тука е главниот проблем на Gone Girl според мене - ја нема формулата за незаборавен филм, има слаби ликови (секоја чест за глумата на Росемунд за тоа нема збор), и многу неуверлива приказна. Мислам дека никогаш нема да го гледам повторно. Не ми остави никакво чувство по кое ќе го сеќавам филмот.
Би сакал и детално да објаснам што се беше погрешно во филмот, но ќе треба да го ставам во спојлер а доста е и ова за денес.
p.s Единствено би го оправдал филмов ако Финчер се обидел да биде сатиричен
Со помирна глава ги сумирам впечатоците од можеби најочекуваниот филм на годината. Она што морам прво да го напоменам е дека Gone Girl имаше неверојатно добра маркетинг кампања која во центарот го имаше името на Дејвид Финчер и можеби, само можеби Емили Ратајковски за која сигурен сум дека добар дел мастурбатори го гледаа делумно и поради неа.
Хајпот е оправдан. Сите чекаме нешто спектакуларно од Финчер. Следејќи му ја кариерата јас мислам дека Финчер после Zodiac често знаеше да потфрли. Го направи Бенџамин Батон за кој имаше поделени мислења (мене лично не ме импресионира) и после го режираше The Social Network за кој господ знае зошто се нафатил, кога беше далеку од негов стил и далеку од добар филм.
Најново Финчер режира филм според книга. Првите информации околу филмов мислам дека ги прочитав пред околу една година, кога пратев во кои проекти ќе го има Бен Афлек, па после уште прочитав дека на кастингот поминала и Емили Ратајковски и си реков океј, ќе чекаме, ќе видиме. После прочитав дека имало книга и бил адаптиран според неа па нема шанси да ја читам, ќе го чекам филмот, сепак е Финчер и ми е гајле кој и како ја напишал книгата, кога овој ќе изведе нешто подобро.
Почнаа првите рецензии на форум, од која само таа на социопатка21 се одвојуваше како негативна. Не следев да видам дали имаше и други, воглавно сите беа импресионирани од филмот. Колега од факс ми вика - гледај го после полагања филмов и кажи ми импресии, нешто неверојатно е. Му велам ќе го гледам кога ќе излезе на убава снимка.
Спуштам торент, го пуштам филмот и уште на почетокот си велам ова ќе биде одличен филм. Почетокот ветуваше многу. Нарацијата шеташе лево-десно, се префрламе од едно време во друго, ја следиме приказната од неколку страни, онаа на Росемунд и другата на Афлек. Саундтракот на кој е потпишан Трент Резнор е одличен, прави напната атмосфера, до тука се е добро. Првите половина час додека трае мистеријата се солидни, ветуваат.
После, филмот ми се изгуби. Има некои такви филмови кога наместо да продолжат со спектаклот, се губат во средината од тоа што сакаат да бидат незаборавни филмови, но кога целата тежина на филмот, целиот билдап кој траеше во првиот саат ми изгуби смисла, добив впечаток дека веќе не гледам мистерија-трилер филм. И океј е, продолжуваме понатака. Чекаме да помине уште пола филм а тоа се цели ебани 70-80 минути. И се прашувам каде сега, што понатака, дејствието не ме води никаде, филмот веќе не ме остава нетрпелив туку станувам рамнодушен на приказната, не ми е грижа ни за ликовите затоа што не се поврзувам за никого, а лошо на неизградени ликови е тоа што ако приказната потфрли, потфрлува и филмот.
Гледајќи го понатака се прашувам кои се мотивите на ликот на Росемунд за нејзините постапки, значи не наоѓам ниеден мотив освен - абе психопат е, терај.
Не ги наоѓам ни мотивите на ликот на Афлек. Не знам што прави цел филм, трча де ваму, де таму, се прошета низ сите сетови во филмот и не остави буквално никаков впечаток. Дојде во филмов колку само да го покаже стапот под туш и гајле му е. Како лик кој требаше да биде "поемотивен" не покажа никаков внатрешен конфликт.
И што кога во 2014 година веќе сите трилер финти се делумно истрошени? Како еден трилер да допре до гледачите и да остави впечаток без притоа да не е "веќе виден пресврт, веќе очигледен убиец, веќе видени клишеа"? Одговорот го дава минатогодишниот Prisoners. Во него ги видовме сите конфликти кои луѓето ги имаа во себе, видовме како секој се справува со едно исчезнување, па потоа се фокусираме на нив, во преден план доаѓаат емоциите а приказната и разврската не се обидуваме ни да ја погодиме затоа што едноставно се предаваме на филмот, исто како во серијата The Killing, презаситени од обични трилери најбитно ни е како луѓето навистина реагираат во вакви ситуации? Која е драмата при исчезнување, дали некој пронаоѓа начин во бегство од реалноста или се соочува и бара решенија. Кој како се помирува? Кога филм цели кон градење на ликовите при решавање на еден трилер случај, тогаш тоа е погодокот.
Нема веќе простор за трилери од 90тите (кои патем Финчер ги владееше), мислам дека веќе не поминуваат, сериозните гледачи бараат повеќе од само обична забава "пронајди го убиецот".
И тука е главниот проблем на Gone Girl според мене - ја нема формулата за незаборавен филм, има слаби ликови (секоја чест за глумата на Росемунд за тоа нема збор), и многу неуверлива приказна. Мислам дека никогаш нема да го гледам повторно. Не ми остави никакво чувство по кое ќе го сеќавам филмот.
Би сакал и детално да објаснам што се беше погрешно во филмот, но ќе треба да го ставам во спојлер а доста е и ова за денес.
p.s Единствено би го оправдал филмов ако Финчер се обидел да биде сатиричен