Не мислам, знам. Ако јас како индивидуа сакам да платам за испит ќе најдам начин да платам без разлика кој е професор и на кој факултет.Мисли си дека е чиста глупост.Срамота е да се наведуваат цените воопшто.
Не мора да те засега проблемот за да кажеш дека е глупост. И мене не ми ги загрозува интересите, дури и во полза ми оди ама не е тоа тоа. Објективно да гледаме.Затоа и првично реков, секој со своето искуство. Затоа и не може некој да го гледа ова како загрозување на сите студенти, коа не сме сите загрозени. Не учиме на ист начин, не знаеш другиот како студира, можеш за себе и само за себе да одлучиш дали ти ги загрозува интересите или не. Нема мене што да ми кажува некој дали да протестирам или не, или пак јас да му кажувам на него. И демек предавник си ако не протестираш бе, булшит...
Јасно бе, нормално, секој со свое мислење без разлика дали го засега или не. Зборам за протестиве, сега ми кажува некој дека и ја требало да протестирам, иако не ми смета. Зошто? Нелогично скроз...Не мора да те засега проблемот за да кажеш дека е глупост. И мене не ми ги загрозува интересите, дури и во полза ми оди ама не е тоа тоа. Објективно да гледаме.
Па никој не вика дека некој факултет е перфектен или нешто. Мене искрено ме револтира кога некој ми го омаловажува трудот кој јас сум го вложил на тој факултет. Кога ќе рече дека предметите туку така се положувале. Јас не сум чул дека можеш да правиш повеќе лабараторски во еден ден ? Тоа е во тој еден термин што го даваат на крај за дополнување ? А и што корист ако некој ја препишал лаб ? Тој нема да знае, тој ќе падне на колоквиум ? Тој што сака да научи ќе научи, тој што сака да се "снајде" ќе најде илјада начини. Рата на положување 60%? Оди на Веројатност види дали 100 души во година го положуваат. Немаше бројот на студенти да ни биде помал за 3-4 пати во трета година ако ратата на пложување беше толку висока. Тоа 15% си важи за одредени предмети, не за факултетот во целина. И секако секаде има исклучоци.што се навреди бе другар толку? нереков дека финки е полесен од електро. Реков дека финки и електро ги имаат спуштено критериумите премногу за 1 година, но финки предничи, што воглавно е поради помладите професори и поголемиот број студенти.
Деца неодат на лабараториски цел семестар и после одат во 1 ден ги прават сите. Лабараториската задача ја решава 1 дете и ја предава на сите останатите да препишат. А уствари лабараториски = практична настава. Спремав деца за структ и објект. програмирање, дискретна и калкулус. И верувај незнаеш со какви шупаци се расправав. Знам многу примери да ти дадам од лично искуство со деца што врска немале па положиле и од финки и од електро. И не постои нешто како пролазна рата 15% ни на финки ни на било кој факултет во европа. Тоа сигурно го мислиш за колку луѓе положиле на колоквиуми. 60 % од запишаните мора да го положат предметот, ова професори го имаат кажувано, оти во спотивно нив ќе ги казнеле.
Нејсе, муабетов ми е: Многу студенти и малку професори=неквалитетна настава. Секаде во странство еден професор има најмногу 30 студенти (дури и помалку). Решение за ова не е предложениов закон, туку намалување на квотите и приемен испит. Или вработување на екстра професори што никогаш нема да се случи.
Но во моментов имаш за одбирање меѓу две зла: да си продолжи како што е и следната година финки да запиши 2000 студенти без дополнителни професори и да врија со студенти од економско средно или законов кој вели на секои 2 години тестирања, кој фала богу сега запишаните нема да ги фати.
Прво не ја разбираш поентата на законот, сакаат со законот да ги исчистат сите слаби студенти.Не си во право. За првото, не секој може да просперира на тој начин. Јас може сум тарабука за биологија, хемија, физика, математика, али затоа сум најдобриот по историја во школото. И сега јас ако завршувам со двојки по овие предмети, мене на многу неблагодарен начин ќе ми биде одземено правото да студирам нешто кое доколку убаво го изучам во текот на моите академски студии, може да станам еден од најдобрите во државата. И тоа право да ми биде скратено бидејќи ја не сум знаел биологија и хемија у средно? Сосема нелогично.
Приемни испити за на факултет се блесава работа. Она што си бил ти во средно, не значи дека ќе бидеш и на факултет. Минатото останува зад тебе, ти сега почнуваш сериозни студии. Знаењето кое си го стекнал таму е убаво да го имаш како предзнаење, меѓутоа на мојот факултет повторно од ново учиш многу од работите, само на многу подетален начин. Јас на пример во средно по историја имав професорка без никаков авторитет. Кај нејзе на предавање правевме кули од карти, игравме табла, фрлавме авиончиња и ништо не учевме. Моето знаење си го стекнав од учебниците, кои како што напиша @Коњаникот Сабја си се пишувани од луѓе кои гледаат денар да лапнат. Јас за првата година која ја изучив на факултетот, ако ми дадеш учебник од прва година средно можам сам да ти издвојам колку неверојатни грешки има во него, грешки за кои ако ги направиш на испит кај мене се бутка студентот одма. И јас морав да учам од некој таков учебник ако сакам да имам знаење за да положам матура и да се запишам. Ама не е доволно. Мора професор да ти даде предзнаење, а тоа кај нас го нема. И сега некои имаат иста љубов кон тоа што сака да го изучи, ама на едниот у средно му се погодил строг, авторитативен професор кој на одличен педагошки начин го пренесува знаењето на учениците, а на другиот му се погодил ко на мене. Двајцата имаат огромен потенцијал, ама вториот не се запишува заради тоа што не положил приемен испит, по вина од претходни професори.
Затоа тврдам дека примените испити се глупи. Глупост, лудост, најнепотребно нешто во државава. Ако не си имал предзнаење, не значи дека ти си нешто послаб од некој друг, бидејќи може кога ќе станеш академски граѓанин ти сериозно да му се посветиш на тоа и да бидеш подобар од било кој друг, а не да ти излезе знак "СТОП" пошто во училиштето има вработено неспособен човек. Решението барај го во други области, симптомите на лошото образование потекнуваат од други работи во државава.
Па ти уствари ништо не си сфатил од тоа што го зборев. Прво за запишувањето. Што ако ја сум имал двојки по сите предмети, а само историја сум имал петка? Не заслужувам да студирам историја? Нелогично.Прво не ја разбираш поентата на законот, сакаат со законот да ги исчистат сите слаби студенти.
Тоа ке биде залудно потрошено време и пари за потенцијалниот студент кој да речеме нема да го положи испитот, кој ке биде мега гига тера пета бајти обемен, за полагаш испит за 20 предмета одеднаш, јас мака мачам за 5 у семестар да положам а не 20 од еднаш, која е таа логика, и да си Анштајн тоа нема да можеш да го напраиш, пошто материјалот е супер обемен, барем кај мене на Финки.
Второ тезата ти е многу глупа, и поставувањето на истата.
Ако си знаел историја повеќе ке идеш на некој факс кој има студии за историја и сл.
Ако како што рече незнаеш природно математичките предмети, технички факултет не е за тебе, просто како алва.
Неможе ти да незнаеш ништо математика за интеграли,лимеси курци палци а да се запишеш на електро да речеме.
Пример ке дадам за кај мене на ФИНКИ, девојче се запишала на информатички факс, на колоквиум незнае да откапува фајл кај што се наоѓа задачата...
жити све?
Едноставно ке си одбереш и идеш на тој факултет кај што највеќе имаш знаења,предзнаења и да сакаш многу нормално..
мада нвм.
Муабтетот ми беше за законот, пошто се прави да се исчистат слабите студенти, а тоа ќе биде залудно потрошено време и пари.
Бујрум на приемен испит, ако положиш ке си учиш на раат.
Ако не, нема место за тебе на тој факс.
Нема да изгубиш ништо.
А не вакви закони да се спроведуваат па да се бутаат/бркаат студенти на пола студирање, уште полошо да стигне некој до 4 и да падне на испитот, тоа ке биде катастрофа.
Стресови еден куп, на што попрво да мислиш.
И јас несум за приемен и тоа е замарање, али е боље опција од глупиов закон да се испобркаат студентите во секој случај.
на кој факултет си ти?Па ти уствари ништо не си сфатил од тоа што го зборев. Прво за запишувањето. Што ако ја сум имал двојки по сите предмети, а само историја сум имал петка? Не заслужувам да студирам историја? Нелогично.
Другото не знам што да ти кажам освен да се повторам. Јас сум сигурен дека да полагав приемен ќе го паднев. А сега сум еден од најдобрите кај мене. И не сум само јас што мисли вака. Приемниот е непотребен пошто ти го тестира предзнаењето кое можеш, а и не мора да го имаш за да го запишеш факултетот. Барем за мојот. Не можеш секаде да ставиш приемни бидејќи не секаде ти е потребно тоа предзнаење, а и не секаде можеш да го стекнеш предзнаењето.
Па ако имам слаби оценки по све друго, може да не влезам во квотата, нели? Али добро, тоа е друга насока муабет. Историја е на филозофски иначе.на кој факултет си ти?
бтв и ја тоа ти кажав ако те бивало за историја ке си идеш на факс за историја и тоа е тоа,незнам што тука е нејасно
ок незнам дали баш на приемен за историја, ке те тестираат биологија и математика нели?Па ако имам слаби оценки по све друго, може да не влезам во квотата, нели? Али добро, тоа е друга насока муабет. Историја е на филозофски иначе.
10-ка не може, но до 2011 можеше да се положи без завршен, сега не знам како е.Јас првпат слушам за факултет каде што може да добиеш 10ка без завршен испит. Тоа е практично невозможно, бидејќи завршниот испит носи (или барем треба) најмногу поени.
На УГД е речиси невозможно да го положиш предметот без завршен, а на УКИМ верувам дека и потешко е.
ај да видиме какво образование имаат сегашниве министриМинистерот за образование прво да се научи да збори, а после да воведува строги критериуми за студентите.
Не е глуп муабетот. Студентите кај нас спијат у тиквите. Премногу се индиферентни спрема било што, посебно спрема работи кои ги засегаат лично нив.Мoжеби, aмa сепaк е глуп муaбетoт "aјде дa ве видaм вaс студенти".
Па според ова што читаш по темава, не сме ние (мнозинството), него ти тој што живее во некој паралелен универзум. И изгледа не ја ни сфаќаш поентата на револтот (кој гледаш дека доаѓа и од луѓе кои не се на факултет или завршиле факултет веќе), што значи ова не е реакција на бубстери или купувачи на дипломи, кои ваквиот чекор ги исплашило што понатаму со нивната иднина, туку на и така веќе корумпираното образование, уште толку да се корумпира. Ако не гледаш плодна почва за малверзации овде (десеткратно поголеми од тие до сега што ги имаме), тогаш ти си надвор од допир со реалноста. Бидејќи ова нема благе везе со интелектуалниот капацитет и желбата за учење кај студентите, а има се со модифицирање на едукативниот систем да се стави во имплементација лична, политичка агенда која мава по грбот на студентите (тековни или идни).За @Шкорпион , другар ти стварно немаш допир со реалноста. Факултети како Феит и Пмф, водечки во своите бранши (аналогно на ЕМ АЈ ТИ (МИТ) во САД ) ги имаат спуштено критериумите за положување толку ниско што ретардиран може да земе диплома ако малку се потруди. За финки не зборувам, тие се ептен отидени ниско со критериумите. На финки дури се случува други деца да полагаат наместо висинските студенти. Ова е жива вистина и се случува премногу често.