МПЦ и грегоријанскиот календар

  • Креатор на темата Креатор на темата Атеист
  • Време на започнување Време на започнување
МПЦ не го воведува григоријанскиот календар, бидејќи тоа не го сака народот. А овде под народ не подразбирам разни политичари, бизнисмени, атеисти и слични кои в црква одат 1-2 или ниеднаш во текот на годината, туку верниот народ кој редовно се црквува, се моли, се кае, пости и причестува.
На крајот од краиштата прашањето за календарот за МПЦ е затворено(сите Епископи и стари и млади и средни се против промена на календарот). Последна Црква која го промени календарот е Полската, која се врати на стариот јулијански календар. Во Бугарската Црква веќе е поведено истото прашање.
А новинарите ако немаат да пишуваат ништо попаметно можат и в година и по две години да пишуваат за истото.
 
Интересно е да видиме кој го означил денот 25ти декември, како ден на раѓање на Исус затоа што никаде конкретно 25 декември не е запишан како ден кога Исус е роден. Оти според тој ден се подредени голем број денови во христијанскиот календар.
МПЦ не го воведува григоријанскиот календар, бидејќи тоа не го сака народот. А овде под народ не подразбирам разни политичари, бизнисмени, атеисти и слични кои в црква одат 1-2 или ниеднаш во текот на годината, туку верниот народ кој редовно се црквува, се моли, се кае, пости и причестува.
.
Искуство од потесното семејство го негира ова размислување. Според нивно кажување (пошто редовно се во црква во недела и за празник) бројот на верници кои редовно одат во црква последните 2 децении е се поголем. Меѓу нив има одреден број и млади. Истите тие лица кога сме збореле, биле за менување на календарот од проста причина што кога ќе седнеме за некоја прилика, тие мора да се воздржуваат, да постат. А и ние како вработени кога имаме работни контакти со лица од друга држава, како и роднините на македонците, сето тоа се одразува на живеењето, поготово откако кај нас се започна со вметнување на црковни празници во световните.
 
Би ми било мило да запознаам еден литургиски верник кој е за промена на календарот, за жал или за среќа до сега таков не сум сретнал. (Што не значи дека не ти верувам во тоа што го кажуваш). Јас искрено сум за целата Православна Црква да има еден календар (по можност јулијанскиот), проблем кој што можеби ќе се реши на претстојниот Сеправославен Собор, кој треба да се одржи во 2016, макар што се сомневам во тоа. Бидејќи и сите Православни Цркви да го сменат календарот, ако тоа не го направи Руската Црква(Црква со мнозинство на православни верници) и Света Гора(каде најдобро се чува православната вера), ни јас не би го прифатил новиот календар.
 
Интересно е да видиме кој го означил денот 25ти декември, како ден на раѓање на Исус затоа што никаде конкретно 25 декември не е запишан како ден кога Исус е роден. Оти според тој ден се подредени голем број денови во христијанскиот календар.
Симболика. Исус, Митра, Дионизис и ред други божества се алегориска претстава за Сонцето како дарител на живот и светлина.
На 25 декември сонцето го достигнува својот минимум (симболично умира) и останува во таа позиција три дена, по што почнува да оди кон својот максимум.
Причината поради која воскреснувањето се слави во пролет е бидејќи се чека денот да стане поголем од ноќта - светлината да ја победи темнината, животот да ја победи смртта.
 
Би ми било мило да запознаам еден литургиски верник кој е за промена на календарот, за жал или за среќа до сега таков не сум сретнал. (Што не значи дека не ти верувам во тоа што го кажуваш). Јас искрено сум за целата Православна Црква да има еден календар (по можност јулијанскиот), проблем кој што можеби ќе се реши на претстојниот Сеправославен Собор, кој треба да се одржи во 2016, макар што се сомневам во тоа. Бидејќи и сите Православни Цркви да го сменат календарот, ако тоа не го направи Руската Црква(Црква со мнозинство на православни верници) и Света Гора(каде најдобро се чува православната вера), ни јас не би го прифатил новиот календар.

Се согласувам: отпор кон промената на календарот најмногу доаѓа од Света Гора и од руската Црква, иако вторава ќе има свои учесници на „соборот„.
Најавениот вселенски собор, веќе е познат и осуден како претходница на обединувањето на сите (Цркви) и претходница на доаѓањето на нечестивиот.

Лични желби за менување на календарот има и меѓу верниците, на кои, се чини, побитно им е стомакоугодувањето од послушноста кон Црквата. Оправдувањата за тоа барање се повеќе „световњачки„ отколку црковни, во стилот: фаќа нова, година, имаме работа, имаме нарачки од странство, верските празници траат со денови, губиме пари и пазари и сл.[DOUBLEPOST=1396878139][/DOUBLEPOST]
Симболика. Исус, Митра, Дионизис и ред други божества се алегориска претстава за Сонцето како дарител на живот и светлина.
На 25 декември сонцето го достигнува својот минимум (симболично умира) и останува во таа позиција три дена, по што почнува да оди кон својот максимум.
Причината поради која воскреснувањето се слави во пролет е бидејќи се чека денот да стане поголем од ноќта - светлината да ја победи темнината, животот да ја победи смртта.

Датумот 25 декември не е никаква симболика: Христос Е роден утрото во сабота спроти недела, на 25 декември, а тоа е веќе предслика на Неговото неделно воскресение. Плус, Христос Е (и ќе биде) Сонце за верните, како Извор на животот, односно Сонцето за безвечерниот седми ден во вечноста.
 
Последно уредено:
Има такви. За жал црквата не обрнува внимание на тие луѓе.
Што се однесува до Света Гора, токму таму имаше голем број афери. И тие се луѓе

ОТKАKО ЈА ИСKРИТИKУВА МПЦ-ОА ПОРАДИ ВРАНИШKОСKИ

Вселенскиот патријарх бара грчка Света Гора да се зачува од руското влијание

Не знам дали и некогаш Македонија и МПЦ биле признаени од Светогорската заедница. За еден наш постар Епискот Гаврил пишува дека не бил воопшто признаен како Македонец.
Сеедно, не ми е јасно зашто се раководиме од овие 2-3 цркви ако МПЦ е независна, наша институција односно Една Света Соборна и Апостолска или според википедија национална црква на Македонците со православна вероисповест.
Симболика. Исус, Митра, Дионизис и ред други божества се алегориска претстава за Сонцето како дарител на живот и светлина.
На 25 декември сонцето го достигнува својот минимум (симболично умира) и останува во таа позиција три дена, по што почнува да оди кон својот максимум.
.
нов живот, почеток, раѓање, издигнување, отприлика... што е добро одбран датум. Славен со Сатурналии, тогаш е и раѓањето на паганскиот бог Митра. Слично и во другите религии.
Ако Грегоријанскиот Календар е поточен во однос на астрономските настани тогаш Раѓањето на Исус по стариот календар се повеќе се оддалечува од зимската краткодневница. Сега е веќе 13 денови подалеку од онаа симболика (чиј дел е опишан и во Новиот Завет ако се сеќавам, можеби и грешам). За неколку стотини години би се зголемила на 15 денови. Ако гледаме само на она денес т.н. духовен и т.н. световен живот, поголем број верници (без оглед на бројот на посети во црквата) само би добиле од ваква промена.
 
Датумот 25 декември не е никаква симболика: Христос Е роден утрото во сабота спроти недела, на 25 декември, а тоа е веќе предслика на Неговото неделно воскресение. Плус, Христос Е (и ќе биде) Сонце за верните, како Извор на животот, односно Сонцето за безвечерниот седми ден во вечноста.
Спиј си ти на тоа уво.[DOUBLEPOST=1396879175][/DOUBLEPOST]
нов живот, почеток, раѓање, издигнување, отприлика... што е добро одбран датум. Славен со Сатурналии, тогаш е и раѓањето на паганскиот бог Митра. Слично и во другите религии.
Ако Грегоријанскиот Календар е поточен во однос на астрономските настани тогаш Раѓањето на Исус по стариот календар се повеќе се оддалечува од зимската краткодневница. Сега е веќе 13 денови подалеку од онаа симболика (чиј дел е опишан и во Новиот Завет ако се сеќавам, можеби и грешам). За неколку стотини години би се зголемила на 15 денови. Ако гледаме само на она денес т.н. духовен и т.н. световен живот, поголем број верници (без оглед на бројот на посети во црквата) само би добиле од ваква промена.
Точно. :)
 
Историјата на празникот Божиќ е следнава:
Во првите векови на Црквата постоеле главно 3 големи празници: Пасха - Велигден, Педесетница - Духовден и Богојавление - Епифанија (6. јануари). Празникот Епифанија во себе ги вклучувал и раѓањето и крштението на Христа. Со тек на време, поради застапената традиција на празнување на разни пагански празници на денот на 25. декември, од пастирски причини, Римската (латинска) Црква го воведува празникот Божиќ. Со тек на време истиот го прифаќа и Источната (грчка) Црква. И толку. Точното време на раѓањето Христово не го знаеме и тоа не е никаков проблем. Божиќ може да го празнуваме и на пролет и на лето и на есен.
 
Спиј си ти на тоа уво

Мирно спијам, разбираш...

Се‘а, пош‘о го среди двомилениумскиот проблем со датумо‘ од раѓањето Христово, прејди на улогата од Кроули и неговите симболи.[DOUBLEPOST=1396938951][/DOUBLEPOST]Еве некои интересни податоци за денот 25 декември:

http://vaznesenjeovcarbanja.blogspot.com/2013/11/blog-post_27.html
 
Последно уредено:
Интересно е што по вакви прашања не се раководиме по она што е и реално оправдано со доцнењето на стариот православен календар и оправдано према верниците.
Воспостаување Македонска Црква е решено на собор уште во 1943 во Охридско и на собор во 1945 во Скопје. Црквата се основа дури во 1967, 25 години по одлуката на првиот собор на свештеници.
Ако се предвид доцнењето на одлуката за возобновување на Црквата по војната, неспроведувањето и криењето на одлуката за промена на календарот уште од 60-тите, може да се заклучи дека сеуште се раководиме од ставот -како ќе каже Белград или некој друг-
Се надевам дека на Сеправославниот Собор следната година ќе падне одлука да го промениме ама ако сме воопшто поканети, тоа не знам.
Во прилог на одбрана на промените во Србија (пошто некако се се рамњаме со нив)


Na saboru koji je sazvao patrijarh Vartolomej očekuju koraci ka jedinstvu pravoslavnog sveta, ali i unapređenju saradnje pomesnih pravoslavnih crkava
A dokle će se pravoslavcima u svetu Isus Hristos, sin Božji, dva puta godišnje rađati, 25. decembra po aktuelnom i 7. januara po starom kalendaru, trebalo bi takođe da odluči Svepravoslavni sabor, čije održavanje Carigradska patrijaršija priželjkuje 2015. godine. Na tom Saboru pitanje jednoobraznosti kalendara za sve pravoslavce trebalo bi da bude jedna od 10 predviđenih tema.

Jer, zajednički kalendar, kako je odavno ocenjeno u Konstantinopolju, "nije samo pitanje verodostojnosti pravoslavnog, odnosno hrišćanskog identiteta, već je i od pastirskog značaja".

Verski analitičar Živica Tucić tvrdi pak da kalendar nije dogmatsko, već religijsko-kulturološko pitanje.

Poslednji put je kalendarsko pitanje razmatrano na pripremnom svepravoslavnom skupu 1982. Zaključeno je da je trenutno prosto nemoguće iz pastirskih razloga da sve crkve pređu na novi kalendar. Tad je prihvaćeno i miroljubivo jevanđelsko načelo 'subota je radi čoveka, a ne čovek radi subote' kako bi se izbegli mogući raskoli - naveo je Popović
Teolog Pjer Sologub iz Pravoslavnog bratstva Zapadne Evrope na međupravoslavnoj konferenciji u Parizu pre nepune dve godine izneo je stav da "reforma liturgijskog kalendara nije teološke već tehničke prirode" i da "julijanski kalendar nije adekvatan za računanje praznika jer nije u skladu sa astronomskim kalendarom". On je naveo da "prema praćenju drevnih tabela za računanje Pashalije pravoslavna crkva greši i ne prati opšta pravila prihvaćena na Nikejskom saboru 325. godine".

Sveštenik Vladimir Hulap, prorektor Duhovne akademije u Sankt Peterburgu, govoreći na temu "Pastorski problemi reformi liturgijskog kalendara u Rusiji" istakao je da je u toj zemlji "neophodna edukacija za bolje razumevanje ove reforme".
 
Мислам дека имам напишано, ама ќе напишам повторно, прифаќањето на грегоријанскиот календар е многу покомплексна работа од тоа што го разбираат разни верски аналитичари, па и дел од верниците.
Прв голем проблем е прославата на Пасха - Велигден, целата Црква денес Велигден го слави по јулијанскиот календар. Ако дојде до промена календарот ќе дојде до големи несогласувања меѓу Триодите (богослужбените книги кои се раководат според Велигден) и Минејите (богослужбените книги кои се раководат според месечните неподвижни празници). Такво нешто се случи минатата година, кога неделата на сите светители беше по празникот на светите апостоли. Па новостилските цркви немаа пост пред Петровден. Така да ако се менува календарот, прво треба да се направи промена и на прославувањето на Велигден (нормално да се применат каноните на новиот календар), а со тоа да дојде до согласување на Триодите и на Минејите.
 
Во ред, нека се промени и Великден. Црквите кои ги промениле календарите функционираат така да не гледам проблем. Ако е толкав проблем Пасхата, што во случај да одлучат србите, русите и делот од Св Гора кој е останат непроменет, да го сменат календарот односно цел православен свет. Дали ќе останеме само ние кои ќе се раководиме по Јулијанскиот календар?
Се споменува раскол како можно оправдание, зарем досега немаше проблеми и немаше раскол? Веќе постои раскол и внатрешен и надворешен, затоа расколот како причина не знам колку е да се земе предвид, можеби како повод.
Ако земеме предвид дека библиските настани се главно поврзани со вселенските, астрономски случувања, дека веќе бил постигнат договор (1969), дека не постојат канонски забрани за промена на времето туку исклучиво субјективни причини, не гледам некоја реална причина календарот да не се промени.
 
Последно уредено:
Во ред, нека се промени и Великден. Црквите кои ги промениле календарите функционираат така да не гледам проблем. Ако е толкав проблем Пасхата, што во случај да одлучат србите, русите и делот од Св Гора кој е останат непроменет, да го сменат календарот односно цел православен свет. Дали ќе останеме само ние кои ќе се раководиме по Јулијанскиот календар?
Се споменува раскол како можно оправдание, зарем досега немаше проблеми и немаше раскол? Веќе постои раскол и внатрешен и надворешен, затоа расколот како причина не знам колку е да се земе предвид, можеби како повод.
Ако земеме предвид дека библиските настани се главно поврзани со вселенските, астрономски случувања, дека веќе бил постигнат договор (1969), дека не постојат канонски забрани за промена на времето туку исклучиво субјективни причини, не гледам некоја реална причина календарот да не се промени.

Веќе 2 векови, Светиите ја посочуваат опасноста од прифаќањето на грегоријанскиот календар, оти тоа прифаќање не е проста механика и поместување на богослужбите, туку е и чекор поблиску до унијатство со римската Црква, на што сме сведоци во текот од целиот 20-ти век.
 
Во ред, нека се промени и Великден. Црквите кои ги промениле календарите функционираат така да не гледам проблем. Ако е толкав проблем Пасхата, што во случај да одлучат србите, русите и делот од Св Гора кој е останат непроменет, да го сменат календарот односно цел православен свет. Дали ќе останеме само ние кои ќе се раководиме по Јулијанскиот календар?

Руската Православна Црква и Грчката како Света Гора како најголеми, колку што знам немаат никакви претензии кон промена од едноставна причина:Апостолското правило кое гласи Еврејската пасха да се падне пред Христијанската.
Доколку се промени календарот ќе ги прекршат и темелите на основата Апостолска Црква тогаш ќе почне да се верува свое главо како што прават римокатолиците а не апостолски.
Јулианскиот Календар инаку е многу прецизен во промена на годишните времиња и празници.Ако некогаш се промени калндарот целосно на сите цркви тоа сигурно ќе биде во времето на антихристот.
 
Црквите кои ги промениле календарите функционираат така да не гледам проблем.
Во 2013 година имаа проблем новостилните цркви. Бидејќи го прекршија еден од каноните кој вели, Педесетница славете ја 8 дена, а после постете една недела, во знак на благодарност што сте го примиле Светиот Дух. Годинава новостилците не постеа по неделата на сите светии, бидејќи Петровден им падна во неделата по Духовден.
Велиш да се промени и Велигден, тоа за тебе можеби е лесно, но верувај за Црквата тоа би било голем проблем. Во осумдесетите (на 20. век), Ерусалимската Патријаршија го смени Велигденот, благодатниот оган не слезе. Кога Грција го смени Велигден во дваесетите години (на 20. век), сама Богородица Мајка се појави и ги бранеше (од војските и новопасхалците) оние кои го славеа Велигден, по правилата на светите отци, што значи по јулијанскиот календар...[DOUBLEPOST=1397123503][/DOUBLEPOST]
Веќе 2 векови, Светиите ја посочуваат опасноста од прифаќањето на грегоријанскиот календар, оти тоа прифаќање не е проста механика и поместување на богослужбите, туку е и чекор поблиску до унијатство со римската Црква, на што сме сведоци во текот од целиот 20-ти век.
Брате Мики, во Украина, во Струмица, во Хрватска итн, унијатите го држат јулијанскиот календар, ама пак се унијати!

Кога сме кај промените на календарот и пасхалијата треба да ги имаме и в предвид двата Сигилиони, издадени од грчките патријарси:

Први Сигилион (1583)

Јеремија, милошћу Божијом Архиепископ Константинопољски
-Новог Рима и Васељенски Патријарх.

Пошто је црква старог Рима, која као да се радује због сујете својих астронома, несмотрено изменила прекрасне одредбе о светој Пасхи којих су се придржавали хришћани, и које су установили и одредили 318 Светих Отаца Првог Светог и Васељенског Сабора Никејског, које су поштовали хришћани свих земаља и по којима су празновали- тога ради појавила се саблазан. Јер су пред нашу Смерност стали људи Јермени, питајући о пракси празновања, пошто и њих присиљавају да приме ове новотарије.

Због тога смо и морали да кажемо шта су о овоме установили Свети Оци. Наша Смарност, размотривши ствар заједно са Најблаженијим Патријархом Александријским и Најблаженијим Патријархом Јерусалимским и другим члановима Синода, у Духу Светом, разјашњјавајући оно што су о овоме одлуцили Свети Оци, одређује:

Објављено 1583. године од оваплоћења Логоса,
Новембра 20. индикта 12.

Константинопољски Јеремија, Александријски Силвестар, Јерусалимски Софроније и други Архијереји Синода (Сабора).
Решење овог Светог Сабора са епитимијом:

Ко не следи обичаје Цркве о Светој Пасхи и месецослову (календару) онако како су нам предати од Седам Свети Васељенских Сабора, који су их за нас добро установили да их следимо, него жели да прати Грегориј-анску Пасхалију и Месецослов, тај- пошто се, као и безбожни астрономи, супротставља свим одредбама Светих Сабора и хоће да их измени или ослаби- нека буде анатема, одлучен од Цркве Христове и сабрања верних. Ви, православни и благочестиви хришђани пребивајте у ономе што сте научили, у цему сте се родили и у чему сте васпитавани, а када буде неопходно и крв своју пролијте да бисте сачували отачку веру и испове-дање; чувајте се и пазите ових, нека вам помогне Господ наш Исус Христос и нека молитва наше Смерности буде са свима вама. Амин.


Други Сигилион ( 1756 )

Кирил, милошћу Божијом Архиепископ Константинопољски
-Новога Рима И Васељенски Патријарх.

Услед нових саблазни, које су произвели паписти по питању измене наше Пасхе и Месецослова.
Одлучење од Црква

Најчаснији клирици наше Христове Велике Цркве и други најпобожнији јереји и најпреподобнији јероманаси, појци у црквама нашег града, следбеници неботајника Павла, који говори : Ако вам неко буде благове-стио супротно од овга што смо вам ми благовестили, макар био и андјео с неба, да буде анатема; ако је јереј или мирјанин да буде одлучен од Бога, проклет, и по смрти да не иструне него да пребива у вечним мукама. Камен и железо нека ее распу и распадну- они никад и никако. Нека наследе губу Гијезијину и вешање Јудино; нека пребивају на земљи као Каин, стењући и дрхтећи; И гнев Божији нека буде на главама њиховим и удео њихов нека буде са издајником Јудом и богоборцима јудејима; земља нека се отвори и нака их прогута, као некада Датана и Авирона; Анђео Бољжји нека их гони са мачем у све дане живота њиховог, и нека подлегну свим проклетствима Патријарха и Сабора, под вечним одлучењем и у мукама огња вечног. Амин.
 
Последно уредено:

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom