selam alejkum
jas ne se slozuvam so tvoeto mislenje deka brada se ostava kolku i da porasne tocno e deka Pratenukot Muhamed,s,a.v.s rekol; razlikuvajte se od mnogoboscite , pustajte brada i skratuvajte gi mustaketo, no mnogumina zaboravaat kade veli odrzuvajte higiena, a toa e spomnato vo eden hadis vo vremeto na Muhamed,s,a.v.s ,kako eden covek dosol so razbusavena kosa i nesredena brada pa pobaral od nego da se sredi pa da dojde vo dzamija.(malik vo mu vetta)
sto mislis kolku moze da porasne brada ako ne se skratuva.?i ako ti ne ja skratuvas taa brada i bi porasnala tolku kolku sto bi porasnala dali ti bi mozel da odrzuvas higena vrs taa nesredena brada?
cistetese i doteruvajtese . islamot e higiena,(ahmed ebu davud , tirmizi, hakim , bejheki)
Алејкум селам.
Исламот е вера на докази,и за прописите во исламот треба да се има основа во шеријатските текстови(Куран и суннет).
1. Кога цитираш хадис, а не е од Бухари или Муслим, треба да ја наведеш оцената за тој хадис,односно дали е сахих,хасен,даиф итн.
Но еве да речеме дека си го проверил хадисот од Малик и Пратеникот а.с. му рекол на тој човек да се среди,тоа никако не може да ти послужи како доказ дека е дозволено да се скрати брадата.
Хигиената зависи од човекот а не од големината на брадата,човек може воопшто да нема брада а да не одржува лична хигиена.
Хадисот воопшто не упатува на кратење на брадата.
Јас се слагам дека треба да се одржува хигиена,ама ниеден хадис кој зборува за хигиената не укажува на тоа дека големата брада е пречка за одржување на хигиената, и дека ако сакаш да одржуваш хигиена треба да ја скратиш брадата.
Значи правиме муабет за скратување на брадата и дали има шеријатски текст кој го дозволува тоа.
Ниту еден хадис не упатува на тоа дека Пратеникот Мухаммед с.а.в.с. ја скратил својата брада или влакно тргнал од неа.
Едно е да ја кратиш брадата,а друго е да ја кратиш и притоа да си најдуваш оправданија за тоа а ги нема во Куран и суннет.
Значи тотален промашај е да се вадиш на хигиената.
Хадисот е јасен во општа и наредбена форма: Пуштајте ги брадите,кратете ги брковите..
Нема ниту еден хадис кој укажува дека пратеникот а.с. некогаш ја скратил брадата,а тој е како Аллах вели во Куранот: Ви во пратеникот имате најдобар пример..
--- надополнето: 6 февруари 2014 во 00:52 ---
и јас сум со тебе, во исламот за се има граница. Аллах јасно потенцира во светиот Куран дека не ги сака тие што претеруваат во верата.
сепак Аллах знае најдобро..
Алејкум Селам
И јас сум со тебе брате дека во исламот за се има граница.
Па ете јас би сакал да знам која е границата кога е брадата во прашање,нормално со шеријатски текст.
--- надополнето: 6 февруари 2014 во 01:05 ---
Многу луѓе погрешно го сфатиле тоа претерување во верата па заради тоа попуштиле повеќе од што треба.
Претерувањето не се лечи со попуштање.
исламот како религија е среден пат,помеѓу претерувањето и попуштањето.
а внатре во исламот,ехли суннет е средниот пат помеѓу претерувањето и попуштањето.
Мухаммед с.а.в.с. рекол: Држете се за мојот суннет и суннетот на праведните халифи после мене.
Нам ни е пример за сфаќање на верата првата генерација на најдобри луѓе после пратениците, а тоа се асхабите и две генерации после нив, па ако ебу бекр р.а. не ја разбрал верата кој што треба кој ја разбрал од денешните алими,побожњаци,верници.
Претерувањето сме го сфатиле погрешно па сме почнале да го лечиме со попуштање, а каде е тој народ за кого Аллах во Куранот вели: Вие сте најдобриот народ,повикувате на добро,а одвраќате од зло..
Покрај колку зла сме поминале а на колку сме одвратиле,барем со зборови??
Кога сме отишле на пр. во маркет,драгстор чиј сопственик е муслиман и сме го опоменале дека е харам да продава алкохол?
Ние уште се расправаме за брадата и исламот низ тоа го гледаме,а Исламот е многу повеќе од брада.
Брадата е исламски пропис, суннет на сите Аллахови пратеници, Мухаммед а.с. имал брада која му го покривала горниот дел од градите,и ќе дојде некој да каже дека со таква брада не можеш да одржуваш хигиена?
НЕ,вАллахи, ако си ја сфатил верата ќе кажеш: Да,брадата е исламски пропис,без кратење без филозофирање.
А тоа што ти,јасили било кој друг од разни причини не можеме да го практикуваме тој суннет односно мора да ја кратиме брадата заради работата,околината,често и фамилијата... тоа е наш проблем и наша слабост а не слабост на прописот исламски.
Селаму алејкум ве рахметуллахи ве берекатуху.