Верски вести III

Член од
21 декември 2012
Мислења
924
Поени од реакции
452
Со исламско банкарство да му се стави крај на хаосот во Европа


Основните принципи на банкарството, според исламските закони, се дека трансакциите мора да бидат бескаматни, секој кредит мора да биде имотно покриен и да не се преземаат високоризични финансиски работи.


БЕСКАМАТНИ КРЕДИТИ
Банките во светот се борат со кризата и со нејзините последици уште од 2008 година, додека таканаречените исламски куќи за пари се движат во целосно спротивен правец. Нивната актива непрекинато расте и, според процените на експертите, достигнува 1.800 милијарди долари. Исламското банкарство се зајакна во последните две-три децении и досегашната просечна стапка од околу 15 отсто пораст на годишно ниво го направи исламското банкарство еден од најпопуларните феномени на 21 век.
Македонската регулатива не дозволува вакво работење и се водиме според западните искуства. Во книгата „СУКУК - муслимански бескаматни обврзници“ на професорот Мирољуб Шукаров од Универзитетот на ЈИЕ се третираат прашањата како овој начин на финансирање никогаш не подлежи на кризи. Кај овој вид банкарство основа е еднаквоста и е забранета каматата. Во спротивното, како што вели Шукаров, тогаш не би се почитувала рамноправноста.


Кредит без камата
- Нашиот закон не дозволува ваков вид банкарство, туку се заснова на конвенционалното банкарство.
Исламското банкарство сѐ повеќе е застапено во Европа и во Америка. Кај ваквиот вид банкарство еднаквоста е основа, овој систем на работење е стабилен и не дозволува постоење на должници - вели Шукаров.
Основните принципи на банкарството, според исламските закони, се дека трансакциите мора да бидат бескаматни, секој кредит мора да биде имотно покриен и да не се преземаат високоризични финансиски работи. Токму затоа, појаснува Шукаров, се забранети зделки што се насочени кон проституција и оружје, камати, договори во кои постои несигурност за реализација. На пример, доколку некој сака да купи стан, оди во исламска банка да побара кредит. Банката го одобрува кредитот, со што го купува станот, но тој имот е во нејзина сопственост, а барателот плаќа станарина. Со секоја година се зголемува и сопственоста што ја има, а банката заработува од киријата што кредитобарателот ја плаќа додека живее во станот и додека не го отплати во целост. Шукаров појаснува дека во почетокот банката е 100 отсто сопственик, а потоа сѐ помалку, сѐ додека комплетно не биде отплатен станот. На овој начин во ниту еден момент никој не е должник.
- Во нашето законодавство не се вметнати механизмите на исламските закони, банкарската регулатива кај нас се води според западните искуства. Доколку постои и дојде до ваков интерес, најверојатно би имало измени. Ние како земја немаме такви искуства, но со последните контакти и најавените инвестиции од Катар можно е да дојде до некоја форми на овој вид банкарство, но тоа би било мотивирано од политички цели - вели Џевдет Хајредини, поранешен министер за финансии и економски аналитичар.


Нема манипулации
Активата на исламските банки изнесува 1.800 милијарди долари и забележува скок од дури 38,5 отсто во однос на крајот на 2011 година, пишува во најновата студија на консултантската куќа „Ернест и Јанг“.
Тајната на овој банкарски систем, како што се смета, не е целосно во огромните нафтени профити.
Системот на „халал-финансирање“ почнува со неколку основни тврдења, во кои нема големи тајни, но ги нема ниту западните манипулации поради нечии интереси. Исламското финансирање се базира на принципите на забрана на плаќањата или наплата на камати во кој било облик, задолжителна поделба на профитот или загубата, на неможноста за заработка без преземање ризик и на забрана за вложување во вооружување, порнографија, алкохол и игри на среќа.

Со оглед на успешноста на овој начин на финансирање, честа тема за експертите е зошто ваквиот систем нема подлабоки корени на Запад. Во Велика Британија, која меѓу првите ја согледа предноста на овој систем, вредноста на влоговите достигна дури 19 милијарди долари. Во Франција принципите на исламското финансирање и понатаму се на скромно ниво, поради нагласената потреба на малите и на средните претпријатија за нови видови инвестиции, пишува престижниот француски портал „Бизнис-клуб“.
Некои земји, како Пакистан, Иран или Судан, во целост ги конвертираа некогашните конвенционални економски системи во исламски. Во развојот на исламскиот финансиски систем клучната улога ја имаат исламските финансиски институции. Во светот денес постојат повеќе од 200 различни исламски финансиски институции, инвестициски банки и финансиски и осигурителни компании во повеќе од 50 земји на сите пет континенти.
Најраспространети се на Блискиот Исток, во Африка и Југоисточна Азија, а сѐ повеќе присутни во Северна Америка и Европа. Системот го сочинуваат и низа небанкарски институции, исламскиот пазар на пари, исламската берза, фондови и исламски осигурителни компании што работат по шеријатскиот принцип. Една од најголемите исламски банкарски групации на светот е „Ал Рајхи бенкинг и инвестмент“, со седиште во Саудиска Арабија.


Исламските банки се присутни на Балканот
Прва исламска банка во Југоисточна Европа е Босна банк интернационал, која планира отворањето подружница во Хрватска.
Првата банка од овој тип Исламик фајнанс хаус е основана во Луксембург во 1978 година, а притоа се отворени низа институции кои работат на истиот принцип во другите европски земји. Покрај тоа, некои западни конвенционални банки даваат услуги според шеријатскиот принцип на барање на своите клиенти.
Интересот на западните банки за воспоставување односи и соработка со исламските банки е во пораст, а некои од големите банкарски групации, како Сити банк, Морган Стенли и Голдман Сакс, почнаа да даваат финансиски услуги според начелата на исламското банкарство.


Автор: Маја Трајковска

Нова Македонија http://novamakedonija.com.mk/NewsDetal.asp?vest=271396358&id=10&setIzdanie=22799
 
Член од
21 декември 2012
Мислења
924
Поени од реакции
452
Ватикан нема да достави информации до ОН за злоставувањето на деца


Ватикан одби на конференцијата на ОН да му ги достави информациите за сексуалното злоставување на деца од страна на свештеници, до кои дојде Католичката црква во интерна истрага.
Ватикан посочи дека согласно неговата политиката, таквите случаи ги третира како доверливи.
Одговарајќи на низа тешки прашања што ги постави Комитетот за правата на децата (ЦРЦ) на ОН, Ватикан соопшти дека нема да изнесе информации од својата интерна истрага за случаите за злоставување, доколку не добие барање од некоја држава или влада за соработка во судската постапка.
Панелот на ОН треба да се одржи во јануари 2014 година. Прашањата упатени до Ватикан имаа за цел да се процени до каде Католичката црква ја почитувала Конвенцијата на ОН за правата на децата од 1990 година, која ги гарантира сите човекови права на децата, а чиј потписник е и Ватикан.
Светата столица наведува дека интерните дисциплински постапки „не се отворени за јавност со цел да се заштитат сведоците, обвинетите и интегритетот на црквената постапка“, но и ги повикуваат жртвите да ги пријават злосторствата на државните власти.

Свет
04.12.2013 - 11:18
Извор: http://press24.mk/vatikan-nema-da-dostavi-informacii-do-za-zlostavuvanjeto-na-deca
 

Björn

Does Your Mother Know?
Член од
14 август 2006
Мислења
45.033
Поени од реакции
83.466
Член од
13 февруари 2012
Мислења
2.733
Поени од реакции
1.226
Дамаск: Грабнувањето христијани во Сирија е злосторство против човештвото

http://makfax.com.mk/324331/damask__grabnuvanjeto_hristijani_vo_sirija_e_zlostorstvo_protiv_choveshtvoto
--- надополнето: 4 декември 2013 во 20:02 ---
Муслиманите најбрзо растечка популација во светот, христијаните во Албанија

http://denesen.mk/web/2013/12/04/muslimanite-najbro-rasteckaa-populacija-vo-svetot-hristijanite-vo-albanija/
--- надополнето: 4 декември 2013 во 20:26 ---
http://republika.mk/?p=166419
--- надополнето: 4 декември 2013 во 20:26 ---
http://www.plusinfo.mk/vest/117411/Norveshki-hristijanski-grupi-baraat-proshka-od-Izrael
 
Член од
21 декември 2012
Мислења
924
Поени од реакции
452
Шејх др. Јусуф ел – Карадави поднесе оставка од местото во Советот на високата улема на ел-Азхар


Извор: http://www.islamski-centar.org/web/index.php?option=com_content&view=article&id=2841:2013-12-03-23-20-01&catid=37:vesti&Itemid=82#.Up-oytJDu-k
--- надополнето: 4 декември 2013 во 23:15 ---
„Муслиманските земји мора да промовираaт социјална правда”


Минатата недела Брунеи Тајмс оствари контакт со Тарик Рамадан, академик и филозоф, роден во Швајцарија, познат како еден од светските лидер на муслиманските интелектуалци. Роден e во Женева од египетски родители, дедо му бил Хасан ел Бена, основачот на Муслиманското Братсво . Татко му исто така бил истакната фигура во Братсвото сè до неговиот егзил во Швајцарија во 1960 год. Опишувајќи се себеси како „селефиски реформатор”, Рамадан се залага за проучување и реинтерпретирање на исламските текстови и промовира помирување и меѓуверски дијалог помеѓу муслиманите и Западот. Тој моментално е професор по современи исламски студии на Оксфордскиот Универзитет, а исто така работи и како вонреден професор на Универзитетот Брунеи Даруссалам Султан Омар, на центарот за исламски студии Али Саифуддин и директор на истражувачкиот центар за Исламско законодавство и етика во Катар .
Прашање: Неодамна беше најавено воведување на шеријатско кривично право во Брунеи и поради тоа се појави една многу негативна реакција, особено во Западните медиуми. Зошто мислите дека перцепцијата на Западот за шеријатот е толку убедливо негативна, особено кога изгледа дека постои недостиг на разбирање за тоа што всушност значи шеријатот?
Одговор: Поради она што се случуваше изминатите неколку години во име на шеријатот во неколку муслимански земји, се создаде перцепција дека шеријатот е еден кривичен закон, што не е за правда, за праведност, ниту пак за општествена правда и образование, туку дека е само за казнување. Во некои земји каде што муслиманите се мнозинство можеме да видиме и физичко казнување со каменување при што се создава перцепција дека тоа е главно дело кое што го претставува шеријатот.
Така што, Брунеи оди кон имплементирање на нешто што на Западот му изгледа како многу тесен, строг, и остар Кривичен Законик. Мислам дека од страна на Брунеи, ако го користиш концептот на шериjат се создават контраверзии насекаде, бидејќи такво е сфаќањето. Всушност, само ако погледнеме во тоа што се случува во САД, ќе видиме дека постои закон против воспоставување на шеријатот дури во 22 држави. За нив сето тоа претставува дискриминација и употреба на многу строги казни.
Ние мора да ви објасниме што е тоа шеријат. Тоа не е само закон, тоа е разбирање на животот, животот и смртта. Шеријатот во основа претставува едукација и правда. Сето ова е шеријат. Шеријат е почитување на достоинството на луѓето, интегрирањето на човекот, религиите во општесвото, – сето тоа. Кривичниот закон треба да се разбере како нешто што има многу високи барања и услови за да се дојде до негова имплементација. Се појавува проблем ако вие го користите терминот без да го објасните, тогаш вие негувате негативна перцепција. Тоа е многу површински – не е површински – но многу емоционална реакција на тоа што ние го разбираме. Значи, ова е причината зошто ние треба да имаме подобро разбирање и да шириме знаење за што всушност е тоа. И ова е причината зошто вие имате таква негативна реакција секаде во светот.
Прашање: Постојат многу религиозни групи во Брунеи – будисти , христијани и други групи. Со имплементирањето на шеријатот дали правата на малцинствата сепак остануват заштитени? Затоа што во одредени ситуации сеуште има исклучоци каде што немуслиманите може да се гонат според законот на шеријатот, како што е на пример зиналукот (прељубата) со партнер муслиман?
Одговор: Токму тоа е целта. Јас не сум го прочитал целиот закон и не знам како ќе биде имплементиран. Но, ако ова ви е единствената референца за шеријат, без да го знаете сето ова, тогаш тоа е нешто загрижувачко бидејќи имате триесет проценти од народот кои што не се муслимани, тие треба да знаат како ќе бидат заштитени во рамките на законот. Јас не знам дали законот ни дава едно јасно разбирање за тоа. Јас не сум го прочитал тоа но мислам дека ова е почетна точка. Јас започнав со едно повикување пред околу 10 години за суспендирање на (трите казни) во кривичниот закон. Трите работи – каменување, смртната казна и физичкото казнување. Велејќи им на земјите со муслиманско мнозинство дека прво мора да почнат со тоа што е на почетокот на шеријатот – социјална правда, образование за сите, заштита на граѓаните без разлика на религијата. Тоа е тоа со што треба ние да започнеме. Па кога ќе дојдете сега со овој предлог – закон, ќе мора да бидете многу јасни за тоа што значи тоа и ако има нешто што не е јасно, не може да се надевате дека луѓето ќе реагират позитивно ако тие не знаат како ќе бидат заштитени со закон.
Прашање: Освен воведување на шеријат во кривичниот законик во Брунеи, некои набљудувачи велат дека постои бран на пораст на конвертирање во ислам во Југоисточна Азија, особено со донесувањето на одлуката за забрана на употреба на „Аллах“ од некои малезиски судови во одредени христијански објавувања. Кој е вашиот став во врска со ова?
Одговор: Мислам дека треба да избегнуваме било каква емоционална реакција во врска со некоја дебата за религиите каде што се создава перцепција дека тоа е наметното од други држави, како на пример Западот. Во мојата земја на потекло, Египет, името Аллах се употребува и од страна на муслиманите и од страна на Коптите (христијаните) и со векови ова не претставувало никаков проблем. Не знам зошто ние сега создаваме проблеми и контрадикторност околу тоа, така што тоа дури стана и натпревар за употреба на тој термин. И ние негуваме нешто што е многу емоционално. .
Прашање: Зошто мислите дека има контрадикторност околу тоа сега?
Одговор: Поради тоа што тоа е натпревар помеѓу различни трендови и поради желбата за правење на религијата центар на тоа кон кое што алудираат муслиманите. Мислам дека добро би било да ги посоветувам сите актери на политичката сцена, како и во граѓанското општество, да дојдат со длабоко разбирање на нашата религија, и да се избегнуваат популистички, или било какви други емоционални употреби на религијата бидејќи тоа создава контраверзии. И да дојдат со длабоко разбирање и објаснување на луѓето.
Значи, единствената цел поради која што имам таква порака (за спроведување на шеријатското кривично право) произлезе од конвенцијата – колку што можам да разберам – но вие мора да го отворите патот, мора да им објасните на луѓето за да ве разберат што сакате да им кажете. Мислам дека сега му е времето, тие ќе имаат една година за објаснување и за работење, се надевам дека тоа ќе биде направено на еден мудар и длабоко разбирлив начин за луѓето.
Тоа што јас го гледам во регионот во однос на нашата врска со исламот е многу емоционално и недоволно духовно, нема доволно разбирање на принципите на исламот и чекори кои што треба да се почитуваат. Не можеме да ги промениме луѓето преку ноќ и не можеме да ја инструментализираме религијата само за да покажеме дека ние сме повеќе муслимани, затоа што сме построги. Исламот не е за да се биде построг, исламот е да се биде повеќе праведен. Да биде праведен, не строг. Тоа е да се промовира повеќе правда и повеќе достоинство, ние не сме тука за прво да ги казнуваме луѓето, ние сме тука за да ги едуцираме луѓето.
Прашање: Како може да се всадат тие принципи во сегашната генерација на млади муслимани?
Одговор: Значи тоа е она за што јас се залагам со моето присуство овде и преку мојата настава на Запад и во земјите со мнозинство муслимани. Се работи за едукација, за избегнување на простото разбирање на религијата, за продлабочување на нашето разбирање, нашите принципи.
И за да разберете вие можете да бидете отворени кон светот додека сте многу верни на вашите принципи ако ги разбирате истите. Младата генерација треба да разбере дека не се останува муслиман со имитирање на вашите родители. Ќе останете муслиман со разбирање на вашите принципи. Вие не останувате муслимани со имитирање, вие останувате муслимани со разбирање. Треба да ја шириме едукацијата, треба да ја шириме духовноста, да го шириме тоа што значи да се биде во мир со себеси.
Во контекст на некои нови идеи, глобална култура, треба да се биде селективен, да се биде критички настроен. И јас би им рекол на сите студенти, на сите луѓе – никогаш не избегнувајте да поставувате прашања, никогаш не плашете се од критичко размислување. Но критичкото размислување не значи да го отфрлиме сето тоа што е религиозно, тоа е само подобро разбирање. И мислам дека тоа е тоа што недостасува денес.
Ние сме во дефанзива, ние се обидуваме да се заштитиме себеси, и мислиме дека со законот и остри казни ќе ја завршиме работата, а јас не би одел на таков начин. Јас би одел за повеќе образование и долготраен процес. Ние сеуште сакаме нашите принципи да се почитуваат врз основа на подобро разбирање, повеќе образование, повеќе критичко размислување, помалку емоции, а повеќе мудрост.

Брунеи Тајмс
 
N

NikolaMKD91

Гостин
Закопале свиња за да спречат изградба на Џамија


Многу западни земји се противат на градењето џамии, но Шпанците не бираат средства како да го спречат тоа. Тие закопале мртва свиња на местото каде требаше да се изгради џамија и ги известиле медиумите. Исламските закони забрануваат џамиите да се подигаат на места каде се одгледувале свињи.
Муслиманската заедница не можеше ништо да направи освен да се откаже од изградбата на џамија. Не беа потребни никакви демонстрации на гарѓаните на Севиља.
Многу аналитичари предупредуваат на се посериозните односи меѓу верските заедници и изградбата на верските објекти. :D
 
Член од
13 февруари 2012
Мислења
2.733
Поени од реакции
1.226
Шеријатско право ќе се воведува во Либија

http://libertas.mk/шеријатско-право-ќе-се-воведува-во-либ/
--- надополнето: 5 декември 2013 во 17:15 ---
Видео: Феминистки и хомосексуалци плукаат на христијаните

http://denesen.mk/web/2013/12/05/video-feministki-i-homoseksualci-plukaat-na-hristijanite/
--- надополнето: 5 декември 2013 во 17:38 ---
Уредување на дворот во манастирот „Св. Ѓорѓи“ во Курбиново


http://www.alfa.mk/News.aspx?ID=67492#.UqCr3NJDtXc
--- надополнето: 5 декември 2013 во 17:39 ---
И попови и оџи не плаќале придонеси

http://www.mrt.com.mk/node/1040
 
Член од
13 февруари 2012
Мислења
2.733
Поени од реакции
1.226
Член од
13 февруари 2012
Мислења
2.733
Поени од реакции
1.226

Björn

Does Your Mother Know?
Член од
14 август 2006
Мислења
45.033
Поени од реакции
83.466
Понеделник, 09 Декември 2013 14:45

На ова морничаво видео се гледа како џихадистите од Ирак и Сирија, огранокот на Ал-Каеда на овие две земји, се обраќаат пред група момчиња во училиште во Сирија, воведувајќи ги во џихадот. Момчињата изгледаат како да имаат по 10-12 години, а своеволно учествуваат во предавањето – како да се убиваат неверниците за да се одбрани исламот.


Но многу други прашање се посериозни од ова. Што се случува откако завршува видеото? Дали овие момчиња се придружиле кон џихадот и убивале неверници?
Дали отишле дома и им раскажале на своите мајки што учеле на училиште? Како нивните мајки реагирале на тоа дека нивните синови се наведуваат да убиваат?
Што ќе се случи со овие дечиња во следните 5, 10 години? Колкумина од нив ќе убиваат неверници поради исламот?
Дали некое училиште ќе одржи предавање во кое ќе се зборува дека исламот е мирољубива религија, која не проповеда убивање неверници?
Децата го учат она што ќе им се каже, ги следат патиштата на возрасните, ги имитираат нивните однесувања и дела.
Погледнете го ова вознемирувачко видео и видете на што се учат тамошните деца...
 
Член од
9 април 2013
Мислења
319
Поени од реакции
224
Pronajdena najstarata biblija , spored nea Isus ne e raspnat ,i ne e smetan kako bog.
Според библискиот запис кој е пронајден во Ерусалим и се смета за најстара откриена Библија досега, Исус воопшто не е сметан како Бог, туку само како учител. И никаде во записот не е споменато ништо за неговото распнување.

Уште повеќе, во неа не се споменува никакво слично жртвување на Исус, а во оваа Библија и многу други прикази и мотиви кои ги знаеме од нам познатото Свето писмо се прикажани сосема спротивно.

Се откриваат многу нешта кои не се застапени во христијанската традиционална практика, а и многу работи кои ги има во Новиот Завет се прикажани на сосема поразличен начин.

Браќата и учениците кои го следат Христос, воопшто не го сметаат ниту го перцепираат како бог, туку како нивни учител и водач.
http://daily.mk/forward/2444113/vo-erusalim-pronajdena-najstarata-biblija-dosega-spored-nea-isus-ne-bil-raspnat
 
Член од
21 мај 2012
Мислења
296
Поени од реакции
59
samo poradi ovoj klip 37 lugje oficialno izjavile deka go prifatile islamot.
vredi da se pogledne
"znacenjeto na zivotot"
 

Kajgana Shop

На врв Bottom