Прашање за Христијанството III

Член од
5 септември 2007
Мислења
3.848
Поени од реакции
960
Ова ли е одговорот на моето прашање?
Не, туку тоа ти е обидот за бегство од ќорсокакот во кој се најде, како што и секогаш правиш, кога ќе се најдеш во небрано со аргументите, ќе цитираш некој половичен збор од соговорникот, ќе поствиш некое прашање во сосема друга насока и ќе пробаш да ја заматиш дискусијата со твоите хаха хихи тралалајки и намигнувања.

Значи да те вратам на темата, православните цркви се вклопуваат идентично во сите критики кои ти ги наведе кон католичката црква. Значи сите критики што ти ги наведе кон Католичката црква се однесуваат подеднакво и за православните цркви.
Немајќи што во одбрана да кажеш на фактите, ти лукаво се обиде да ја префрлиш топката кон напад на протестантите со разни неиздржани клевети кон протестантските цркви. При тоа кажа само нешто точно за нив, а тоа е дека тие го поддржуваат слоганот „Само Писмото“ велејќи дека тоа е новотарија. Јас ти покажав дека и Атанасиј Велики го подржувал тој став и тоа во 367 година.
И потоа пак ти се најде побиен, твоите лаги разобличени, и повторно во небрано и така претајќи се обидуваш повторно да рипаш во друга насока и да правиш каша попара од дискусиите.
Али тоа е, никој жив не се разбрал со тебе на форумов, а ти само жали се дека си поставувач на „неодговорени прашања“ :)
--- надополнето: 24 мај 2013 во 22:54 ---
Ти само биди конкретен,учитив и културен, за твоето прашање да биде удостоено со одговор.А притоа да не биде лично и да наруши нечиа приватност.

Поконкретен од ова што сум, тешко да бидам. Но ај ќе се обидам. Еве ме интересира конкретно во која населба е твојата црква, на која улица. Ете мојата црква како што стои во информациите и на мапата што ти ја приложив е во Дебар Маало, на улица Благој Давков број 10.

Ете, јас немам проблем да ја нарушам „приватноста“ на мојата црква, бидејќи таа воопшто не е приватна, туку е јавна, отворена и транспарентна црква. Нема ништо скриено таму.
Но зошто твојата црква е толку загрижена за својата приватност? Зошто е толку таинствена? Од што се плаши или срами?
 

MIKI1

Поставувач на неодговорени прашања.
Член од
10 јануари 2008
Мислења
20.396
Поени од реакции
3.398
Не, туку тоа ти е обидот за бегство од ќорсокакот во кој се најде, како што и секогаш правиш, кога ќе се најдеш во небрано со аргументите, ќе цитираш некој половичен збор од соговорникот, ќе поствиш некое прашање во сосема друга насока и ќе пробаш да ја заматиш дискусијата со твоите хаха хихи тралалајки и намигнувања.
Чорба,

кога Ти посочувам забелешка, многу сум конкретен и јасен, затоа што она кое самиот свесно и намерно го искривуваш за да биде во Твоја корист, јас токму тоа го посочувам како Твое намерно искривување и токму за тоа и барам точен одговор па така беше и последниот пат, кога Те прашав на што мисли Христос кога ги критикува садукеите, а Ти за возврат, си тераш монолог наведувајќи ми што кажал Св. Атанасиј, небаре токму Ти подобро знаеш што мислел Атанасиј од самиот Атанасиј (а не Ти е прв пат за читаш туѓи мисли...), глумејќи дека не си забележал што те прашуват....Но добро, така е полесно, а Твоите исркивувања за мене се лесно воочлива работа.
--- надополнето: 24 мај 2013 во 22:55 ---
Значи да те вратам на темата?
Ајде, пак монолог....

Добро бе Чорба, кој уопште го бара Твоето мислење за православието? Зашто не одговараш на поставените прашања?...
--- надополнето: 24 мај 2013 во 22:57 ---
Значи сите критики што ти ги наведе кон Католичката црква се однесуваат подеднакво и за православните цркви
Да, ако гледаш „...и шире...„, Лутер го критикувал и будизмот, и хиндузмот, и шинтоизмот, и браманизмот...Ајдеее....
--- надополнето: 24 мај 2013 во 23:00 ---
При тоа кажа само нешто точно за нив, а тоа е дека тие го поддржуваат слоганот „Само Писмото“ велејќи дека тоа е новотарија. Јас ти покажав дека и Атанасиј Велики го подржувал тој став и тоа во 367 година.
Св. Атанасиј не измислил ништо надвор од Црквата, оти принципот „сола сркиптура„ е измислен од Џон Вајклиф од средината од 11-от век, кога протестантизмот не бил ни мисловна категорија.
--- надополнето: 24 мај 2013 во 23:02 ---
Нема ништо скриено таму.
Па секако дена нема ништо скриено таму, оти таму навистина нема ништо: нема црковен храм, нема фрески, нема икони, нема олтар, нема свештеници, нема Свети Тајни, нема штец, нема кадило, нема кандило...

Да, навистина, „..таму нема ништо скриено...„ исто како што нема ни што да е види.
--- надополнето: 24 мај 2013 во 23:08 ---
И потоа пак ти се најде побиен,
Да, побиен, но само во Твојата секташка фантазија.
--- надополнето: 24 мај 2013 во 23:10 ---
Али тоа е, никој жив не се разбрал со тебе на форумов, а ти само жали се дека си поставувач на „неодговорени прашања“ :)
Секако: дискусијата со Тебе е исто што и дискусија со верник во Исламот, поточно кажано, тоа не е дискусија, туку двоен монолог.
 
Член од
5 септември 2007
Мислења
3.848
Поени од реакции
960
Св. Атанасиј не измислил ништо надвор од Црквата, оти принципот „сола сркиптура„ е измислен од Џон Вајклиф од средината од 11-от век,
1. Џон Вајклиф не живеел во 11-от век, туку во 14-от век. Еве ти доказ:
https://en.wikipedia.org/wiki/John_Wycliffe
Ќе видиме ли некогаш доказ за твоите тралалајќи? :)
Повторно се потврдува дека поима немаш од она што го пишуваш.

2. Св. Атанасиј, 367 година (4-ти век), откако ги навел сите книги (без дефтероканонските книги кои што се наоѓаат во православното издание на Библијата) тој напишал:

„Овие книги се изворот на спасението, за оние кои се жедни да можат да се напојат со живите зборови кои ги содржат. Само во нив се содржи доктрината на побожноста. Да не се осмели човек кон нив да придодаде или да одземе. Бидејќи токму за ова Господ ги посрамоти Садукеите кога им рече „Во заблуда сте, бидејќи не го познавате Писмото“.“ (Атанасиј Велики, 39-то Велигденско послание, 367 година)

Што не ти е јасно од оваа толку јасна изјава на Атанасиј дека само во Светото Писмо се содржи доктрината на побожноста и никој да не се осмелува кон нив да придодава или одзема нешто?
Но бидејќи тебе те јаде црвот, затоа што многу добро знаеш дека православните цркви имаат додадено кон овие книги, па затоа лукаво сакаш да ја премостиш дискусијата во насока на тоа што мислел Исус кога им го рекол тоа на Садукеите :)
Ако те интересира што Исус мислел, прочитај си во Библијата, а тука одговори зошто православните цркви го почитуваат Св. Атанасиј за светец, а од друга страна не го почитуваат тоа што тој јасно го кажал?
Зошто православните ги вметнале дефтероканонските книги во православниот канон на Библијата, кога Атансиј јасно кажува дека тие книги не биле дел од канонот во тогашната Црква Христова?
 
Член од
9 март 2013
Мислења
1.313
Поени од реакции
580
Библиски Човекот додека е жив греши.и тој не знае за тој грев што го сторил односно не е свесен.и не му текнуе дека го сторил.Како ќе се покае и како ќе му биде простен?
Библиски дали човекот може да саслужи пекол и уште додека е жив да започне да престојува во геената.односно животот да му биде пекол?
 
Член од
5 септември 2007
Мислења
3.848
Поени од реакции
960
Библиски Човекот додека е жив греши.и тој не знае за тој грев што го сторил односно не е свесен.и не му текнуе дека го сторил.Како ќе се покае и како ќе му биде простен?
Библиски дали човекот може да саслужи пекол и уште додека е жив да започне да престојува во геената.односно животот да му биде пекол?

Што ти значи тоа зборчето „библиски“?
 

MIKI1

Поставувач на неодговорени прашања.
Член од
10 јануари 2008
Мислења
20.396
Поени од реакции
3.398
1. Џон Вајклиф не живеел во 11-от век, туку во 14-от век. Еве ти доказ:
https://en.wikipedia.org/wiki/John_Wycliffe
Ќе видиме ли некогаш доказ за твоите тралалајќи? :)
Повторно се потврдува дека поима немаш од она што го пишуваш.
Во ред, ја прифаќам грешката.
--- надополнето: 24 мај 2013 во 23:43 ---
2. Св. Атанасиј, 367 година (4-ти век), откако ги навел сите книги (без дефтероканонските книги кои што се наоѓаат во православното издание на Библијата) тој напишал:

„Овие книги се изворот на спасението, за оние кои се жедни да можат да се напојат со живите зборови кои ги содржат. Само во нив се содржи доктрината на побожноста. Да не се осмели човек кон нив да придодаде или да одземе. Бидејќи токму за ова Господ ги посрамоти Садукеите кога им рече „Во заблуда сте, бидејќи не го познавате Писмото“.“ (Атанасиј Велики, 39-то Велигденско послание, 367 година)

Што не ти е јасно од оваа толку јасна изјава на Атанасиј дека само во Светото Писмо се содржи доктрината на побожноста и никој да не се осмелува кон нив да придодава или одзема нешто?
1. Не ми е јасно, зашто го болтуваш само делот од ставот од Св. Атанасиј кој е во Твоја корист?
2. Не ми е јасно, зашто е Св. Атанасиј прогласен за „свет„ доколку напишал нешто кое не е во согласност со учењето од Црквата, која го има и Светото Предание, покрај Писмото?
3. Не ми е јасно, што додала и што одзела Црквата од Светото Писмо, кое и самиот го користиш?
4. Не ми е јасно, на кое Писмо мисли Христос кога ги укорива садукеите?
5: Не ми е јасно, кога Св. Атанасиј го употребил изразот „сола скриптура„?
6. Не ми е јасно, зашто се повикуваш на Свет човек, кога во Вашата маргинална заедница нема Светии?
--- надополнето: 24 мај 2013 во 23:48 ---
Зошто православните ги вметнале дефтероканонските книги во православниот канон на Библијата, кога Атансиј јасно кажува дека тие книги не биле дел од канонот во тогашната Црква Христова?
Па и Откроевението Јованово е ставено во Новиот Завет како компромис меѓу источната и западната Црква, додека не била поделена па никој за тоа не дига џева...

Просто кажано, Црквата е таа која одредува „што и како„ е на некој нејзин член.
 
Член од
5 септември 2007
Мислења
3.848
Поени од реакции
960
1. Не ми е јасно, зашто го болтуваш само делот од ставот од Св. Атанасиј кој е во Твоја корист?
Целиот цитат е во корист на вистината дека само во Светото Писмо со содржи доктрината на побожноста, дека тие се изворот на спасението и дека кон нив не треба да се додава, ниту да се одзема А јас ти го болдувам одредениот дел на кој сакам да обрнеш внимание, делот кој што ти го потенцирам (впрочем затоа и служи опцијата болд).

2. Не ми е јасно, зашто е Св. Атанасиј прогласен за „свет„ доколку напишал нешто кое не е во согласност со учењето од Црквата, која го има и Светото Предание, покрај Писмото?
Ова што го напишал е во согласност со Христовата Црква, а е во спротивност на МПЦ. Затоа ќе си ги прашаш авторитетите во МПЦ зошто го поштувате за светец кога тој верувал различно од вас денес.

3. Не ми е јасно, што додала и што одзела Црквата од Светото Писмо, кое и самиот го користиш?
Христовата Црква ништо не додала на Светото Писмо. Православните цркви (меѓу кои, иако непризнаена и неканонска, сепак се наоѓа и МПЦ) за почеток ги имаат додадено 11-те дефтероканонските книги во стариот завет
Потоа има додадено еден куп пагански елементи, еден куп човечки преданија кои ги има поставено на исто рамниште со Божјиот Збор (бидејќи и за нив вели дека се Боговдахновени). Такви се на пример пишувањата на Василиј Велики, на Григориј Ниски, Григориј Палама, разно разни старци, монашки книги, одлуки на разни црковни собори итн. Многу од православните доктрини (новотарии) се темелат на овие пишувања, за разлика од Атансиј кој вели дека само во книгите на Светото Писмо се содржи доктрината на побожноста.

На оваа тема Августин во своето дело „За единството на Црквата“ вели:

„Нека ја покажат својата црква, ако можат, но не преку зборување и мрморење, НЕ ПРЕКУ СОБОРИТЕ НА НИВНИТЕ ЕПИСКОПИ, НИТУ ПРЕКУ ПИШУВАЊАТА НА НИВНИТЕ ХЕРОИ, НИТУ ПРЕКУ ИЗМАМНИЧКИ ЗНАЦИ И ЧУДА, бидејќи сме предупредени за вакви работи од Зборот Господов. Но нека ја докажат својата вера преку Законот (Мојсеевите книги), преку предвидувањата на Пророците, преку песните на Псалмите, преку самите зборови на нашиот Пастир, преку зборовите на евангелистите, ОДНОСНО ПРЕКУ КАНОНСКИОТ АВТОРИТЕТ НА СВЕТИТЕ КНИГИ!“ (Августин: За Единството на Црквата)

4. Не ми е јасно, на кое Писмо мисли Христос кога ги укорива садукеите?
Е како не ти е јасно? Дали знаеш дека и „праењето наудрен“ е еден вид лажење т.е. грев? Се разбира дека мислел на Писмото кое до тогаш Бог го имал објавено т.е. стариот завет. Се разбира дека Исус нема да ги укорува садукеите што тие не го познавале евангелието по Јован, кога тоа било напишано 60тина години подоцна.

5: Не ми е јасно, кога Св. Атанасиј го употребил изразот „сола скриптура„?

Атанасиј пишувал на грчки јазик, а изразот "Sola Scriptura" е латинска фраза. Оттука е ирационално да очекуваш тој да го пишал тоа.
Но сепак, она што протестантите подразбираат под „Само Писмото“ е истото што Атанасиј го вели: „Само во нив се содржи доктрината на побожноста.“.
--- надополнето: 25 мај 2013 во 00:20 ---
Па и Откроевението Јованово е ставено во Новиот Завет како компромис меѓу источната и западната Црква, додека не била поделена па никој за тоа не дига џева...

Просто кажано, Црквата е таа која одредува „што и како„ е на некој нејзин член.

Ова не е точно.Повели кажи на кој собор Црквата одредувала која книга ќе влезе, а која не во Светото Писмо? Кажи која година и каде се одржал тој собор, колку епископи гласале за, колку против одредена книга.

Откровението на апостол Јован се користело и било прифатено од мнозинството цркви и покрај тоа што неколку цркви (исклучоци!) им требало време да го прифатат заради апокалиптичниот карактер на тоа писмо. Откровението се наоѓа во листата на новозаветните книги што Атанасиј Велики ги напишал во своето велигденско послание. Атанасиј бил епископ во Александрија. Тој не напишал дека тие имале собор и дека на тој собор ги изгласале тие книги да влезат во новиот завет, туку едноставно ги навел книгите што биле препознаени како канонски меѓу црквите.

Значи не е црквата таа која што одлучувала. Бог е Тој што ја дал објавата и ја потврдил со дух и вистина, а црквата само ја препознала Божјата објава и тоа пред се на база на апостолскиот авторитет на Христовите ученици.
 

MIKI1

Поставувач на неодговорени прашања.
Член од
10 јануари 2008
Мислења
20.396
Поени од реакции
3.398
Целиот цитат е во корист на вистината дека само во Светото Писмо со содржи доктрината на побожноста, дека тие се изворот на спасението и дека кон нив не треба да се додава, ниту да се одзема А јас ти го болдувам одредениот дел на кој сакам да обрнеш внимание, делот кој што ти го потенцирам (впрочем затоа и служи опцијата болд).
Целиот цитат е само во корист од Твојата предрасуда дека само во Писмото се соджи доктрината и побожноста: изведуваш „заклучок„ во своја корист, иако Црквата никогаш не тврдела дека само во Писмото е спасот и вистината.

За среќа, Писмото како целина, не е оформено од еден човек од 4-от век, туку од Црквата, кон крајот од 7-от век.

А еве што уште вели Св. Атанасиј на оваа тема, цитирам:


Старог Завета свега имамо двадесет и две књиге. Толико је, као што сам слушао, предато од Јевреја, а по реду и по називу овако следе: најпре Постање. па Излазак. па Левитска, затим Бројеви и најпосле Поновљени закони. Иза ових следе: Исуса Навина, Судије, Рутина, четири књиге царстава од којих прва и друга сачињавају једну као што и трећа и четврта чине једну, после ових прва и друга Паралипоменона које такође чине једну књигу. Онда прва и друга књига Јездре такође чине једну, затим књига Псалама, Приче, Еклесијаст, Песма над песмама, Јов, и најпосле пророци којих је дванаест а који се за једну књигу броје. Онда Исаија, Јеремија и с њиме Варух, плач и посланица, иза тих Језекиљ и Данило. То су књиге Старог Завета.
Новог Завета су: четири јеванђеља: Матеја, Марка, Луке и Јована. Иза ових следе Дела Апостолска и седам апостолских посланица које се још називају и саборне и то: једна Јаковљева, две Петрове, три Јованове и једна Јудина. Осим ових има још и четрнаест Павлових посланица које су изложене овим редом: прва је Римљанима, две Коринћанима. Галатима, Ефесцима, Филипљанима, Колошанима, две Солуњанима, Јеврејима, две Тимотеју и по једна Титу и Филимону. И на крају Јованов Апокалипсис. Ово су извори спасења, да речи које су у њима. напоје оне који су жедни. У овим књигама проповеда се наука благочестија и нити ко додаје шта нити ко шта одузима од њих. Са овим књигама је Господ застидео Садукеје говорећи: Варате се, не знајући Писма, ни силе његове (Мат. 22, 29) и опомињао је Јудеје: Погледајте Писмо, јер оно сведочи о мени (Јован 5,39). Али ради веће тачности, јер ради потребе пишем, додајем и ово, да осим ових има још и других књига које нису ушле у канон, али у погледу којих су оци установили да их читају који изнова придолазе и који се желе упутити у науку благочестија. Те књиге су: Мудрост Соломонова, Мудрост Сирахова, Јестира, Јудита, Товија, такозвано Учење апостолско и Пастир (Јермин). При овоме знајте љубазни, да док су једне књиге унесене у канон, а друге одређене за читање као корисне, о апокрифима се нигде не спомиње, него је то измишљотина јеретика који их пишу, када желе, одређујући им и додајући им време, да их прикажу као старе, да би тиме имали могућност да заведу просте.

Завршен цитат.


--- надополнето: 25 мај 2013 во 00:29 ---
Ова што го напишал е во согласност со Христовата Црква, .
Мислиш на „изворните„ од Дебар Махала? А како ја воспостави врската меѓу Вас и Црквата од времето од Св. Атанасиј, со мисловен скок?...
--- надополнето: 25 мај 2013 во 00:31 ---
, а е во спротивност на МПЦ. Затоа ќе си ги прашаш авторитетите во МПЦ зошто го поштувате за светец кога тој верувал различно од вас денес.
.
Св. Атанасиј се‘уште е Свет во Црквата, а не во некоја маалска заедница, понајмалку кај Вас...Но добро, примнципот е јасен: земи што ти одговара а отфрли што не ти одговара.
--- надополнето: 25 мај 2013 во 00:33 ---
Христовата Црква ништо не додала на Светото Писмо. .
Додала, и тоа како, но не Вашата заедница, туку Црквата. Токму Црквата го оформи Писмото, за Вие со тоа оформувњае немате ништо заедничко, иако го користите истото Свето Писмо.
--- надополнето: 25 мај 2013 во 00:35 ---
Христовата Црква ништо не додала на Светото Писмо. Православните цркви (меѓу кои, иако непризнаена и неканонска, сепак се наоѓа и МПЦ) за почеток ги имаат додадено 11-те дефтероканонските книги во стариот завет

Тао е она кое го велам: Црквата го оформи Писмото а не „изворните„,
--- надополнето: 25 мај 2013 во 00:37 ---
Потоа има додадено еден куп пагански елементи, еден куп човечки преданија кои ги има поставено на исто рамниште со Божјиот Збор (бидејќи и за нив вели дека се Боговдахновени). Такви се на пример пишувањата на Василиј Велики, на Григориј Ниски, Григориј Палама, разно разни старци, монашки книги, одлуки на разни црковни собори итн. Многу од православните доктрини (новотарии) се темелат на овие пишувања, за разлика од Атансиј кој вели дека само во книгите на Светото Писмо се содржи доктрината на побожноста..
Набројаните ликови се вселенските Учители во Црквата, а не во „христијанскиот трговски центар„ у Дебар Махала.

Вие, секако, немате такви врвни духовни домети...
 
Член од
5 септември 2007
Мислења
3.848
Поени од реакции
960
6. Не ми е јасно, зашто се повикуваш на Свет човек, кога во Вашата маргинална заедница нема Светии?
1. Ти поима немаш за верата на протестантските цркви. Ти Џон Виклив го смести во 10-ти век и како ништо да не се десило си продолжуваш да шириш дезинформации за протестантските цркви.
Абе јас да пишев дека Василиј Велики живеел во 10-ти век, од срам немаше 3 месеци да пишам ништо за православието, туку ќе идев да научам барем основите, па после да зборавам вака било така било.


2. Има ли помаргинална верска заедница од МПЦ? Православните (светски гледано) се помалку од протестантите, ама па МПЦ згора на тоа е и мала верска заедница непризнаена од канонските православни цркви. Значи таа е маргина од маргината. А и тие верници што ги има, 90% од сите нив не знаат ни 4 од 10-те Божји заповеди да набројат, мислат дека Христос е презиме на Исус, поимот „Света Тајна“ мислат дека се однесува на кодот на Да Винчи или на тајните што наводно се чуваат во Ватикан :) у црква идат само за Велигден и Божиќ, чисто од помодарство, да разбијат малку монотоија и да прослават со ракијата и некоја православна песна од типот: И тебе сам, сит кафаноооо, да бог да се позлатилаа.. или раце ломим, руке ми крваве.. :D
Но не се сите пијандурски. За Велигден знаат да ја пуштат и онаа „велигденскана“ : На Велигден сум се заљубил :D
 

MIKI1

Поставувач на неодговорени прашања.
Член од
10 јануари 2008
Мислења
20.396
Поени од реакции
3.398
На оваа тема Августин во своето дело „За единството на Црквата“ вели:

„Нека ја покажат својата црква, ако можат, но не преку зборување и мрморење, НЕ ПРЕКУ СОБОРИТЕ НА НИВНИТЕ ЕПИСКОПИ, НИТУ ПРЕКУ ПИШУВАЊАТА НА НИВНИТЕ ХЕРОИ, НИТУ ПРЕКУ ИЗМАМНИЧКИ ЗНАЦИ И ЧУДА, бидејќи сме предупредени за вакви работи од Зборот Господов. Но нека ја докажат својата вера преку Законот (Мојсеевите книги), преку предвидувањата на Пророците, преку песните на Псалмите, преку самите зборови на нашиот Пастир, преку зборовите на евангелистите, ОДНОСНО ПРЕКУ КАНОНСКИОТ АВТОРИТЕТ НА СВЕТИТЕ КНИГИ!“ (Августин: За Единството на Црквата)
.
Ова е уште едно Твое, кој знае кое по ред, извртување и манипулирање не со точноста од записот, туку со мислите од авторот од записот. Ама ја, нит прв, нит последен пат....

А дали Вашата заедница го има постигнато она кое блажениот Августин зо запишал?...
--- надополнето: 25 мај 2013 во 00:46 ---
Но сепак, она што протестантите подразбираат под „Само Писмото“ е истото што Атанасиј го вели: „Само во нив се содржи доктрината на побожноста.“.
.
Значи, „заклучок„: протестантите го подразбираат она и онака на начин на кој им одговара, така?
--- надополнето: 25 мај 2013 во 00:47 ---
Ова не е точно.Повели кажи на кој собор Црквата одредувала која книга ќе влезе, а која не во Светото Писмо? Кажи која година и каде се одржал тој собор, колку епископи гласале за, колку против одредена книга.
.
Добро, ќе ги запишам и нивните матични броеви...
Еве нешто повеќе:
http://www.pravoslavlje.net/index.php?title=Канон_Светог_Писма
--- надополнето: 25 мај 2013 во 00:50 ---
Ова не е точно.Повели кажи на кој собор Црквата одредувала која книга ќе влезе, а која не во Светото Писмо? Кажи која година и каде се одржал тој собор, колку епископи гласале за, колку против одредена книга.

Откровението на апостол Јован се користело и било прифатено од мнозинството цркви и покрај тоа што неколку цркви (исклучоци!) им требало време да го прифатат заради апокалиптичниот карактер на тоа писмо.и.
Еве еден став од Св. Амфилохиј Инкониски, цитиран:

Као прво, споменућу оне Старога Завета: Петокњижје има Постанак, Излазак, Левитску, Бројеве и на крају Поновљене законе. Овим књигама додај Исуса н судије, затим књигу о Рути, па четири књиге царства и две књиге Паралипоменон. После ових прва Јездрина и друга. Напоменућу ти даље пет песничких књига: прослављенога због мука у разним страдањима. Јова, па књигу Псалама који су прикладни за лек души човековој, онда три књиге мудрога Соломона: приче, еклесијаст и песма над песмама. Овима додај дванаест пророка: Осију, Амоса, Михеја, Јоила, Авдију и Јону, предслику тридневног Христовог страдања, после њих Наума, Авакума, Софонију, Агеја, Захарију, Малахнју. После њих сећај се четири пророка: отворенога говорника, великог Исаију, милосрднога Јеремију, тајанственог Језекиља и последњег Данила који је премудар и у речима и у делима.
Неки додају овим књигама и књигу о Јестири.
Новога Завета су ове књиге: примај само четири Јеванђеља и то Матеја. Марка, Луку и као четвртог Јована који је последњи по времену (настанка), али први по узвишености догмата и ја га сасвим заслужно називам сином грома који је широко разгласио реч Божију. Примај и другу књигу који је написао Лука о делима апостолским. Додај даље изабрани сасуд, проповедника код незнабожаца, апостола Павла који је мудро написао два пута по седам посланица црквама: једну Римљанима, којој треба додати две Коринћанима, посланицу Галатима, посланицу Ефесцима, посланицу Филипљанима, па ону коју је написао Колошанима, две Солуњанима, две Тимотеју, па Титу н Филимону н једну Јеврејима. Они који кажу да је посланица Јеврејима лажна не говоре добро јер истинита је благодат у њој.
Неки даље говоре да има седам свеопштих посланица, а неки да треба примати само три, једну Јаковљеву, једну Петрову и једну Јованову, а други пак три Јованове, две Петрове и још Јудину.
Откровење Јованово неки примају. али многи га називају лажним.
Ово нека ти буде истинити богонадахнути канон списа.



Завршен цитат.

Болтот покажува дека одредени делови од Црквата имале резерва кон Откровението.

Нешто повеќе, има овде, цитирам:

На другој страни, Књига Откривења, позната такође као Апокалипса, написана Апостолом Јованом, неколико столећа није била примана од Источне Цркве. Ме|)у источним ауторитетима који су одбацивали ову књигу били су Дионисије Александријски (III век), Јевсевије (III век), Кирило Јерусалимски (IV век), Лаодикијски сабор (IV век), Јован Златоусти (IV век), Теодор Мопсуетијски (IV век) и Теодорит (V век). Да додамо да сиријски и јерменски изворници Новог Завета испуштају ову књигу. Многи грчки рукописи Новог Завета написани пре петог века не садрже Апокалипсу, и она се у Источној Цркви литургијски не користи ни данас. Свети Атанасије је подржао укључивање Апокалипсе, и пре свега захваљујући његовом утицају Црква од Истока ју је на крају крајева укључила у Нови Завет. Изгледа да је рана Црква направила унутрашњи договор у вези са Откривањем и Посланицом Јеврејима. Исток је из канона искључивао Апокалипсу, а Запад посланицу Јеврејима. Једноставно, свака од страна се сложила да прихвати спорну књигу од оног другог.

Завршен цитат.

Има и овде:
http://www.svetosavlje.org/biblioteka/Apologetika/Pisma/Pisma17.htm
--- надополнето: 25 мај 2013 во 00:53 ---
Значи не е црквата таа која што одлучувала. Бог е Тој што ја дал објавата и ја потврдил со дух и вистина, а црквата само ја препознала Божјата објава и тоа пред се на база на апостолскиот авторитет на Христовите ученици.
Како, на кој начин Бог ја дај објавата и ја потврдил со дух и вистина?

Опиши го на кратко тој начин, живо ме занима како изгледал....

Овој став ми звучи про-исламски...
--- надополнето: 25 мај 2013 во 00:54 ---
1. Ти поима немаш за верата на протестантските цркви.
Мој прв интерес е мојата а не Твојата вера....
--- надополнето: 25 мај 2013 во 00:55 ---
1.Ти Џон Виклив го смести во 10-ти век
Не лажи: напишав во 11-от век и прифатив дека е тоа моја грешка.
--- надополнето: 25 мај 2013 во 00:57 ---
2. Има ли помаргинална верска заедница од МПЦ?
Има: тоа е онаа на која и‘ припаѓаш и која на секој можен начин ја афирмираш, ловејќи човечки души.

МПЦ-ОА не е маргинална, туку е доволно пзоната и надвор од Македонија, за разлика од Вас, кои се борите за свое место под Сонцето.
--- надополнето: 25 мај 2013 во 00:59 ---
Православните (светски гледано) се помалку од протестантите, ама па МПЦ згора на тоа е и мала верска заедница непризнаена од канонските православни цркви. Значи таа е маргина од маргината. А и тие верници што ги има, 90% од сите нив не знаат ни 4 од 10-те Божји заповеди да набројат, мислат дека Христос е презиме на Исус, поимот „Света Тајна“ мислат дека се однесува на кодот на Да Винчи или на тајните што наводно се чуваат во Ватикан :) у црква идат само за Велигден и Божиќ, чисто од помодарство, да разбијат малку монотоија и да прослават со ракијата и некоја православна песна од типот: И тебе сам, сит кафаноооо, да бог да се позлатилаа.. или раце ломим, руке ми крваве.. :D
Да де, исто како бабичката која пали свеќи од традиција а на која се повикува секој протестант, сакајќи да го исмее православието.
 
Член од
5 септември 2007
Мислења
3.848
Поени од реакции
960
Чорбаџија напиша:
На оваа тема Августин во своето дело „За единството на Црквата“ вели:

„Нека ја покажат својата црква, ако можат, но не преку зборување и мрморење, НЕ ПРЕКУ СОБОРИТЕ НА НИВНИТЕ ЕПИСКОПИ, НИТУ ПРЕКУ ПИШУВАЊАТА НА НИВНИТЕ ХЕРОИ, НИТУ ПРЕКУ ИЗМАМНИЧКИ ЗНАЦИ И ЧУДА, бидејќи сме предупредени за вакви работи од Зборот Господов. Но нека ја докажат својата вера преку Законот (Мојсеевите книги), преку предвидувањата на Пророците, преку песните на Псалмите, преку самите зборови на нашиот Пастир, преку зборовите на евангелистите, ОДНОСНО ПРЕКУ КАНОНСКИОТ АВТОРИТЕТ НА СВЕТИТЕ КНИГИ!“ (Августин: За Единството на Црквата)
Ова е уште едно Твое, кој знае кое по ред, извртување и манипулирање не со точноста од записот, туку со мислите од авторот од записот. Ама ја, нит прв, нит последен пат....
Значи секогаш, буквално секогаш кога некој ќе ти лупне некој факт у лице или некој историски изворен цитат, немајќи контра аргумент или некаков друг аргумент во подршка на твоите тралалајќи, секогаш се обидуваш да го негираш аргументот ама онака уличарски: абе ајдеее тоа нема везе, го цитираш надвор од контекст, ги извртуваш зборовите, манипулираш.. а сега имаме и нов бисер од тебе, а тоа е: „ги извртуваш и манипуилираш со МИСЛИТЕ на авторот“ :D А бре лапсузу на годината, каде виде јас да ги пишувам мислите на Августин? :D Јас не дадов никакво коментар на цитатот на Августин, туку само копирав тоа што тој пишал (преведено на македонски јазик). Но очигледно тебе текстот у совеста те боцка, бидејќи е спротивен на твоите православни догми, па затоа некакви мисли ти се појавуваат во главата, мисли кои што гласно се расправаат со твојата совест.

Чорбаџија напиша:
Ова не е точно.Повели кажи на кој собор Црквата одредувала која книга ќе влезе, а која не во Светото Писмо? Кажи која година и каде се одржал тој собор, колку епископи гласале за, колку против одредена книга.
Добро, ќе ги запишам и нивните матични броеви...
И со ваков човек јас очекувам да праам сериозна дисксуија :) Оф мори мајко.. баш како што пред неколку поста заклучив: секогаш кога ќе се најдеш во аргументиран ќорсокак, веднаш се обидуваш да ја заматиш дискусијата со твоите хаха хихи трајалајќи, обид да бидеш духовит, а уствари од врв на Водно се гледа дека немаш одговор, ниту нешто да кажеш на темата.

Еве еден став од Св. Амфилохиј Инкониски, цитиран:
...
Ово нека ти буде истинити богонадахнути канон списа.
Повеќето преводи ја преведуваат последнава реченица вака:
This is perhaps the most reliable (lit. most unfalsified) canon of the divinely inspired Scriptures.
Оттука се гледа несигурноста на Амфилохиј околу канонот.

Болтот покажува дека одредени делови од Црквата имале резерва кон Откровението.
Е ок де, па и јас тоа го кажав. Али затоа Откровението го признавале и го цитирале пораните епископи и христијански дејци како: Иринеј Лионски (2 век), Јустин маченикот (2 век), Валентиус (2 век), Клемент од Александрија (2 век), Тертулијан (почеток на 3 век), Муратовиот канон (3 век), Ориген (3 век), најраниот целосен Нов Завет (Кодекс Синатикус) (4ти век), Атанасиј Александриски (4 век) кој директно ги издвојува канонските од неканонските и еретичките книги, понатаму Откровението е дел и од Вулгатата (најраниот латински превод на Библијата, 4ти век).

МПЦ-ОА не е маргинална, туку е доволно пзоната и надвор од Македонија, за разлика од Вас, кои се борите за свое место под Сонцето.

Не знам дали си излегол од Македонијава, али ако имаш шанса некогаш да прошеташ низ западна Европа, Америка, прашај ги дали чуле за Macedonian Orthodox Church. Вообичаените одговори што сум ги добивал биле:
Is that something like Greek-Orthodox or Russian Orthodox?
Некои пак поима си немаат и што е тоа православна црква (пошо ретко се гледаат такви по светов, освен на балканов, соседиве, Русија, Украина, Естонија и сл.) па тие прашуваат: Is that something like Catholic church?
Кинезите, индијците, Северна Кореја мнозинството поима немаат за христијанството. Јужна Кореја 20-30% се христијани, од нив 3/4 се протестанти, 1/4 католици, незначителен процент православни.

Од друга страна протестантите се познати и во православни и во неправославни земји. По бројност се 2-3 пати повеќе од православните (и тоа декларативните православни, значи не зборам само за оние православни што навистина веруваат у православнието, туку за сета онаа раја што се собира пред црквите за Велигден да се крши со јајца :)
 
Член од
15 октомври 2010
Мислења
835
Поени од реакции
155
Протестантизмот воведе „новотарија„ која е постара од самиот протестантизам за едно 500 г. а тоа е принципот „сола скриптура„, кој не е познат ниту во православната ниту во рмокатоличлката Црква.
Оној кој се повикувал на сола скриптура, самиот додавал зборови во Писмото. :facepalm:

Оној кој се повикувал на сола фиде, самиот го игнорирал Посланието на Јаков, каде што тоа сола фиде е отфрлено. :facepalm:
 

MIKI1

Поставувач на неодговорени прашања.
Член од
10 јануари 2008
Мислења
20.396
Поени од реакции
3.398
Не знам дали си излегол од Македонијава, али ако имаш шанса некогаш да прошеташ низ западна Европа, Америка, прашај ги дали чуле за Macedonian Orthodox Church.
Чорба, чедо манипулаторско,

априорно поставуваш услови, зададени токму по Твој кеиф и уште очекуваш дека требада ги исполнам?....ха-ха...
А бе чоек, зашто не ме праша на пример, дали сум бил во Кина или во Иднија и дали кинезите или хиндусите слушнале за МПЦ-ОА?

Па ова кое го пишуваш ништо не се разликува од протестатнтскто повикување на бабичката која пали свеќи по традиција...:icon_lol:
--- надополнето: 25 мај 2013 во 13:57 ---
Од друга страна протестантите се познати и во православни и во неправославни земји. По бројност се 2-3 пати повеќе од православните (и тоа декларативните православни, значи не зборам само за оние православни што навистина веруваат у православнието, туку за сета онаа раја што се собира пред црквите за Велигден да се крши со јајца
Чорба, чедо манипулаторско,

а зашто не напишеш „...ми „изворни„ и кинези...„, така ќе Ве има бар миљарда и пол?....:pos:

А зашто не кажеш дека протесантизмот е до таа мерка расцепкан, што секоја секта тврди дека е во право а дека другите секти се во криво, иако сите се колнете во Билбијата? Ова ненако не Ти „пасуе„ на есапот, така?...

Према томе, ако сите протестанти ги есапиш во ист кош, само така ќе бидете „многу, а ако ги есапиш на ниво од изолирана секта, ќе бидат „малку„!

На пример, Вие имате дури еден објект, кој по димензии е нешто колку поголема куќа и не е тешко да се претпостави колку Ве има. Ве има толку, колку што може да собере една куќа...:icon_lol:
--- надополнето: 25 мај 2013 во 14:00 ---
Е ок де, па и јас тоа го кажав. Али затоа Откровението го признавале и го цитирале пораните епископи и христијански дејци како: Иринеј Лионски (2 век), Јустин маченикот (2 век), Валентиус (2 век), Клемент од Александрија (2 век), Тертулијан (почеток на 3 век), Муратовиот канон (3 век), Ориген (3 век), најраниот целосен Нов Завет (Кодекс Синатикус) (4ти век), Атанасиј Александриски (4 век) кој директно ги издвојува канонските од неканонските и еретичките книги, понатаму Откровението е дел и од Вулгатата (најраниот латински превод на Библијата, 4ти век).
Чорба, чедо манипулаторско,

јас не реков дека Св. Атанасиј е во криво, или дека било кој Свет пред канонизација од Писмото е во криво, туку реков и сега велам дека Црквата е таа која го оформи Писмото а не поединци во Црквата па нека се тоа и Светиите.
--- надополнето: 25 мај 2013 во 14:01 ---
Повеќето преводи ја преведуваат последнава реченица вака:
This is perhaps the most reliable (lit. most unfalsified) canon of the divinely inspired Scriptures.
Оттука се гледа несигурноста на Амфилохиј околу канонот.
Чорба, чедо манипулаторско,

па секако дека се гледа неговата несигурност, а токму тоа и ми беше намерата: да посочам дека Црквата е таа која одредува а не поединци од Црквата....
--- надополнето: 25 мај 2013 во 14:08 ---
И со ваков човек јас очекувам да праам сериозна дисксуија :) Оф мори мајко.. баш како што пред неколку поста заклучив: секогаш кога ќе се најдеш во аргументиран ќорсокак, веднаш се обидуваш да ја заматиш дискусијата со твоите хаха хихи трајалајќи, обид да бидеш духовит, а уствари од врв на Водно се гледа дека немаш одговор, ниту нешто да кажеш на темата.
Чорба, чедо клеветничко,

пред да ме наклеветиш., барем прочитај што сум напишал или што пишува во линкот кој Ти го сосочив (http://www.svetosavlje.org/biblioteka/Apologetika/Pisma/Pisma17.htm). Во текстот од линкот јасно е дадено дека Новиот Завет е канонизиран кон крајот од 7-от век и тоа од страна на Црквата е не од Бог, како што велиш Ти...

Плус, тоа прифаќање на новозаветните книги не е сторено автоматски и „од прва„, како што тоа се случува во пртестантизмот, туку е сторено постепено, оти во Црквата, нештата се одвиваат предпазливо и со проверка а не „автоматски„, затоа што „...така пишува во Библијата...„:
--- надополнето: 25 мај 2013 во 14:18 ---
Значи секогаш, буквално секогаш кога некој ќе ти лупне некој факт у лице или некој историски изворен цитат, немајќи контра аргумент или некаков друг аргумент во подршка на твоите тралалајќи, секогаш се обидуваш да го негираш аргументот ама онака уличарски:
Чорба, чедо клеветничко,

Јас не го негирам напишаното , туку ја негирам Твојата манипулација со напишаното, оти Ти, како проверен манипулант, ги извртуваш запишаните нешта од Светиите и ги ставаш во своја корист. Користејќи ја Твојава логика, ќе испадне дека сите Светии или дел од нив, пишувале против Црквата, односно пишувале против заедницата на која и самите и‘ припаѓале, односно работеле против заедницата која ги прогласила за Светии!. Јака логика, нема што....

И зашто воопошто се повикуваш на записи од Светите Оци, кои со „изворните„ немаат ништо заедничко? Зашто се повукуваш на Светии, кога немате ниту еден Свет во Вашата секта?


И конечно, не можам да сторам ништо повеќе отколку да укажам на Твојата манипулација со нечии записи па и мисли искажани во записот! Така, во посочениот запис од блажениот Августин, цитираам:

„Нека ја покажат својата црква, ако можат, но не преку зборување и мрморење, НЕ ПРЕКУ СОБОРИТЕ НА НИВНИТЕ ЕПИСКОПИ, НИТУ ПРЕКУ ПИШУВАЊАТА НА НИВНИТЕ ХЕРОИ, НИТУ ПРЕКУ ИЗМАМНИЧКИ ЗНАЦИ И ЧУДА, бидејќи сме предупредени за вакви работи од Зборот Господов. Но нека ја докажат својата вера преку Законот (Мојсеевите книги), преку предвидувањата на Пророците, преку песните на Псалмите, преку самите зборови на нашиот Пастир, преку зборовите на евангелистите, ОДНОСНО ПРЕКУ КАНОНСКИОТ АВТОРИТЕТ НА СВЕТИТЕ КНИГИ!“ (Августин: За Единството на Црквата)

Августин наводно ја негира потребата од епсикопи и собори не оти навистина ги негира, туку оти Тебе тие зборови Ти се од корист, а ситуацијата е битно поинаква: Августин не негира потреба од постоење од епископи и собори, оти веќе ги имало и пред него (пред Августин), туку го посочува начинот на кој Црквата ја искажува својата соборност и вера. Така, Августин ги поставува нешатата во правилен ред, без нивна негација!

А кој друг е канонски авторитет, освен Црквата, која одлучила кои книги ќе бидат дел од Писмото во целина.

Ти, секако, по којзнае кој пат, пак ќе болтуваш нечиј запис и ќе го извртиш до апсурд....
--- надополнето: 25 мај 2013 во 14:52 ---
Чорба,

што значи оваа кратенка „bapt„ во линкот? Кратенка од “баптизам„, т.е. баптистичка црква?
 
Член од
26 февруари 2013
Мислења
116
Поени од реакции
31
Отецот или Севишниот е Господ кој го создаде светот.Синот е Бог кој преку него ни беше дадено словото и законите и кој ја има истата власт над вселената,Светиот дух е силата божја.
Ќе ни суди Синот и никој освен преку него нема да дојде до Господ Отецот.
Јас вака ги разбирам ако не ти е јасно те оставам на тие што знаат повеќе и можат да ти објаснат подобро.

Па не ми е баш јасно. Значи имате тројца богови?
 

Kajgana Shop

На врв Bottom